شناسه خبر : 49732
دوشنبه 05 مهر 1395 , 10:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

درد می کشیم از نوع واقعی!

 

رضا امیری فارسانی - دوباره مهرماه و سال تحصیلی جدیدی برای ما آغاز شد ، فصـل نشستن های بیهوده ونشسته خوابیدن های پر از سئوال من آغاز شد،از یک طرف خودت دراین وضعیت دردآور و از طرفی فرزندانت در شرایط سخت تری باشند.

اما دردآور اینکه هرآنچه می نویسـی کسی تره ای هم برایت خردنمی کتد.البته این هم حق ماست و گلایه ای نباید داشته باشیم چرا؟چون ما دنبال ارزش هـا بودیم .

دلیل برای این سخن دارم ،سال ۵۳ مبارزات پدر من شروع شد او عاشق عاشورا و کربلا بود زندگی اش یک کلبه محقر و عبارت از ضبط صوت ناسینونال و چند تا کاست از حاج احمد کافی بود . او محرم متولد و در همان ماه شهیدشد.

با این توصیف برای همه بستگان طبیعی بود که  ماندنی نیست چرا که  ایثار در خونش بود ، اکتسابی نگرفته بود بلکه ژنتیکـــی بود، ایثارگرهای او که داستان آن را نمی خواهم بگویم زیرا مثنوی چند من می شود و  از حوصله مخاطب خارج است.

بعد از شهادت پدرم چندتائی عمو و فامیل دلسوز داشتیم که مرتبـــا به من تلنگـــرمی زدند که فلانی حالا دیگر پدر نیست وتو فرزند ارشدی بیا برو فلان جا زمین دارندمی دهند.

شما هم شش خواهر و برادر هستید شش پلاک زمین بگیر فردا برادرانت بزرگ می شوند خانه می خواهند، اما شعـــار و منطق من این بود که اسلحه پدر روی زمین افتاده است و بعثی های بی دین  قفسه سینه پدرم راپاره کرده اند و شما این را می گوید؟.

به هر حال مدتی بعد به جبهه رفتم و بعد از سه ماه که بهترین دوستانم  شهید شدند دوباره به خانه برگشتم پس از مدتی با جواد سلیمانی که جان باز  قطع پا بود به عنوان مسئول بنیادشهید شدم. و چندماهی به ارائه خدمات پرداختم

دوباره به جبهه رفتم اما هر که مرا را می دید می گفت فلانی برو   به درس ومشقت بچسب ، جنگ به تو نیازی ندارد ، اما صادقانه و به خدای محمد(ص)قسم بجز به جنگ و جبهه به هیچ مقوله دیگری فکر نمی کردم.

در نهایت سال 64 دچار مجروخیت ازنوع پوستی شدم که آن روزها به آن شیمیایی نمی گفتند و بیماری گال نام گرفته بود و پیشنهاد شد به نقاهتگاه بروم.

اما ما قلبمان تسخیرجایی دیگر بود درس و مشق ، حالت تهوع ، سرگیجه ، بیماری ، شیمیایی و اعصاب و روان جایگاهی در درون نداشت.

من به فکر اسفندیار بودیم که  مظلومانه شهید شده بود بفکر عبدالصمد بودم که به آرزویش رسیده بود و همه جسمش باگلوله توپ رفته بود به فکر پدرم بودم و سنگرهایی که روزهای قبل از ان بهترین بندگان خدا را در خود جای داده بود و من اصلا دنبال مدرک وبرنامه ایی نبودیم.

سال ها گذشت و  جنگ تمام شد قلب مان شکست طولی نکشید که امام هم هجرت کرد این بار درحقیقت یتیم واقعی شدیم ، کمرمان شکست و بعد از آن گوشه خانه کز کرده بودیم .

 سرمان را مثلا گرم یک زتدگی کاملا بسته و انحصاری کرده بودیم خداگواه است من نمی دانستم بنیاد شهید گجاست چند تا اتاق دارد و رئیسش کیست .

تاسال۸۴ اوضاع به همین روال بود ، فرمانده سپاه شهر محل سکونتم که همرزم پدرم بود به اتفاق همکارش به بنیاد شهید زنگ زدند که برویم سرکشی وقتی آمدند و بعد از سی سال وضعیت مرا دیدند ناراحت شدند و گفتند چرا پیگیر امور خود نشدی؟

همانجا تصمیم گرفته شد که دنیال کارم بروم و در نهایت با تکمیل پرونده درکمسیون بنیاد ۱۵درصدجانبازی داده شد و بعد از مدتی این سردار هم بازنشسته شد.

سال بعدکمسیون ، حالت اشتغال مرا  از کار افتاده تشخیص داد و یک مستمری داده شد  از آن سال تاکنون ۱۱سال می گذرد و من 30 سال است نشسته می خوابم وضعم هم نامساعد است هنوزهمان درصد قبلی برای من با سه فرزند دانشجو باقی است.

خداگواه است به سختی امور روزمره را سپری می کنیم و نه کسی سراغ مان آمده ونه ماسراغ کسی رفته ایم و به تنهایی  در  پیچ وخم های زندگی گرفتار شده ایم و توان ما تحلیل رفته است.

البته اگربه کسی برنخورد و یک دفعه یکی از ذخائر انقلاب نیاید مطلب بگذارد که چرا آیه یاس می خوانی باید بگویم دارم درد می کشیم درد ازنوع واقعی.

شما تصور کنید من اگر همین نکته را یک جا صد بار هم بنویسم درد همان درد است از هر سمتی که نگاهش کنی بازهم درد است درد.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
درود برشما همرزم عزیزگل گفتی کو گوش شنواه شب وروز در حال دویدنم ولی ظاهرا فقط پول کار میکند نه چیز دیگه
یک جانباز هفتاد درصد
دریغ از نیم نگاه
هفته دفاع مقدس رسید شاید برخی از مسئولین از حافظه تاریخی خود فایل دفاع مقدس را مرور کنند و به یاد بیاورند که انچه این کشور را حفظ کرد ه دست عنایت الهی ، رهبری خردمندانه و مقتدارنه رهبر معظم انقلاب و فداکاری شهدا ، جانبازان و خانوادهای دردمند و صبور انها است جا دارد که حد اقل در این هفته تسلی دلی برای این عزیزان باشیم.
با سلام به همه جانبازان و خانواده شهدا و رزمندگان مظلوم. هفته دفاع مقدس است. ولى كسانيكه اين حماسه ها را افريدند. و هفته دفاع مقدس را بوجود اوردند. در فقرو فلاكت و شرمندگى در پيش خانواده بسر ميبرند. كجاى دنيا با قهرمانان جنگشان چنين ميكنند؟ خداوكيلى اين مسئولينيكه دم از هفته دفاع مقدس ميزنند. ذره اى به. حرفها و گفته هايشان اعتقاد ندارند. كه اگر داشتند. حال و روز جانبازان و خانواده شهدا و رزمندگان اين چنين نبود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بنـــــام خدا
حاج ذوالفقـار عزیز عرض ادب و احترام خاص دارم خدمتتان،عرض بحضورمبارکتان که اصلا مابیهوده نگاری میکنم من می بینم چند سالیست می نویسم تنها دوستانم، همدردانم فقط مخاطب هستند واین عمــل آنهــا رامکدر می کند و تنهـاکسانیکه درد می کشند همین قشـــر همدردمن است والا آقای ایکس که خود رسواریش میلیاردی است هیچ تعهدی ندارداودرفکراست که طریقی بازکند و سرمایه اش راارتقادهداین بچه های گردان وگروهان وشلمچه و دهلاویه هستندکه دردمی کشند واین همینطورادامه دارد و متاسفانه تنها شعارمانده از همه مسئولان وبس،
طی23ماه حضوردرجبهه بارها مجروح اللخصوص سال63درپادگان ابوذرسرپل ذهاب هنگام بمباران شدید انبوه جنگنده های دشمن مجروح واعصاب وروان شدم اینموضوع چنان درزندگی ام تاثیرگذاشت که تامرزفروپاشی خانواده بارها پیش رفت .خدامیدانددراینمدت خانواده چه رنجها از تالمات روحی .جسمی رنج برده اند گاها ندای امیرالمومنین درذهنم طنین میافکند که خطاب به مالک اشتر فرمود وای برتو وای برمصر.وای بر ملت اگررزمندگان درپیچ وخم مشکلات گرفتار شوند..برخلاف برادرانم که درکسب وکار موفق بودند بجهت عدم تعادل روحی چندین بارشغل ذعوض کرده و همواره ناموفق بودم ..باوجود تهیه مدارک بیمارستان ارتش کرمانشاه مبنی بر مجروحیت ..ایثارگران ارتش دراحراز جانبازی هربار کارشکنی میکند..برای 2ترم مهمانی تنها دختر دانشجویم درحالی که دانشجوی پزشکی دانشگاه سراسری است وبرای اینکه پیش اون سرافکنده نباشم... حدود 13 میلیون پول میخوان..درصورتیکه کل درآمد سالانه ام طبق برآورد سازمان مالیاتی کمترازاینمقداراست...دیگر اززندگی خسته وافسرده شده ام وآیا اینست ترویج فرهنگ ایثار وآیا امام (ره)رزمندگان را اینگونه سفارش فرموده بودند؟؟
باسلام وعرض ادب اینجانب کمال رستمی جانباز 70% سپاهی دوران دفاع مقدس و پدر دومعلم به نامهای شهرام وشهریار رستمی میباشم که چند سال است فرزندانم در آن اداره بعنوان معلم شهرام مکانیک وشهریار کامپیوتر درس میدهند وچند سالیست که به «منطقه یاسوکند (کرانی) تعهد داشتند اما امسال در آن منطقه مازاد شدند اما آن اداره محترم با کسر ساعت شهرام را به کامیاران وشهریار را به دهگلان انتقال داده که در این انتقال از هر کدام پانزده امتیاز کم میشود بنا براین هر دو درخواستی نوشته وبه آقای م دادند که از آنها این پانزده امتیاز کسر نشود اما چون هردوی آنها در شهرهای ماًموریت خود سرکار بودند بنده برای جواب به آقای م مراجعه نمودم تا وارد اتاق شدم و به ایشان سلام کرده وراهنمایی خواستم ایشان با سخنان که بافحش وبد وبیراه هیچ فرقی نداشت به بنده حمله ور شده وبنده از اتاق فرار کردم اما بازر دنبالم کرد تا جاییکه اتاق انتظار است به دنبال بنده آمده وحتی با دفتر دار خودش هم درگیر شده که چرا اینهارا راه می دهی اینهایی که این آقا می گوید آدم ایرانی وایثار گران دفاع مقدس هستند اما ممکن است که ایشان از کلمه ایثار گر خوششان نیاید وگرنه هم وضعیت جسمانی وهم سن وسال بنده طوری است که نباید به اینجانب اهانت وحمله ور می شد چون اگر نام برده مرا هم کتک میزد بخاطر کار فرزندانم هیچ کاری نمی کردم لذا چون بازرسی به شکایات نباید پست ومقام بشناسد بنده از ایشان شاکی بوده واز شما مقام محترم عاجزانه تقاضای پیگیری شکایت بنده را دارم در ضمن رونوشت نامه را نیز یه وزارت آموزش وپرورش – مجلس شورای اسلامی – سایت آموزش وپرورش سایت بنیاد شهید وامور ایثار گران – ونهاد مقام محترم رهبری نیز داده تاحق خود را که بگیرم
بنام خدا
دوست وبرادرعــزیزم سلام وعرض ادب
امیدوارم که من اصـاعه ادبی خدمت شمانکرده باشم اماخداوکیلی ناراحت شدم ازدستتان چطورشمایک ایثارگـــرازدست یک رئیس فرارمیکنیدمگرشماجزرزمندگان نبوده ایدمگردرجنگ شرکت نداشته ایدآیــااین اداره واین رئیس،ازدرجه داران بعثی قویتربوده که شماازدستش فرارکردیداینحرف شماخیلی سنگین است چطوراجازه میدهیدیک انسان بشمااینطوری ظلم بکنداین عمل ازیک بسیجی وجانبازوپاسداربدوراست برادرم،
برادر عزیز کمال رستمی جانباز 70% هر جایی که برای کار اداری شهرداری نانوایی سوار شدن اتوبوس وقصابی بقالی ارایشگاه وحتی داخل بنیاد شهید وایثارگران وارد شدی نگو که جانبازی خودت را با نام ایثارگر وجانباز معرفی نکن برای خودت دردسر درست نکن این مردم نجیب انقدر تحت فشارهای خاص زندگی قرار دارند وانقدر از طرف مدیران بی لیاقت تحت فشار قرار گرفته وانقدر تبلیقات کذب در جهت اسایش وراحتی واشغال مشاغل توسط ایثارگران وخانواده شهدا قرار گرفته اند که فکر میکنند عامل مشکلات ایشان ایثارگران میباشند فقط خود ما درک میکنیم چه برسرمان اورده اند وچه خنجر هایی از پشت خورده ایم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi