شناسه خبر : 49753
سه شنبه 06 مهر 1395 , 09:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

افتتاح بخش جدید آی سی یو بیمارستان ساسان

بخش جدید آی سی یو بیمارستان ساسان به مناسبت هفته دفاع مقدس افتتاح شد.

 فاش نیوز -  بخش جدید آی سی یو بیمارستان ساسان به مناسبت هفته دفاع مقدس افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، در هفته دفاع مقدس، بخش جدید آی سی یو  بیمارستان ساسان توسط رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افتتاح شد.

مراسم افتتاحیه بخش آی سی یو بیمارستان که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی شهیدی محلاتی نماینده ولی فقیه در بنیادشهید و امورایثارگران، دکتر عباسپور معاونت بهداشت بنیاد، دکتر علیرضا توکلی ریاست بیمارستان ساسان و دیگر پزشکان این بیمارستان برگزارشد، نماینده بنیاد شهید گفت: در طول 8 سال جنگ تحمیلی بهترین فرزندان این کشور برای دفاع از انقلاب اسلامی به جبهه‌های نبرد رفتند و با فداکاری‌های خود باعث شدند دشمنانی که به طمع تسخیر کشورمان جنگ را آغاز کرده بودند از این فکر خود پشیمان شوند و فرزندان ایران اسلامی با ایثارگری‌های خود ثبات و امنیت امروز کشورمان را رقم زدند.
 وی خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران برای خدمت کردن به این عزیزان و خانواده‌های معظم آنان ایجاد شد و یکی از مهم‌ترین بخش‌های این خدمات‌رسانی در حوزه سلامت است. خوشبختانه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران جزو مراکز خوب کشور محسوب می‌شوند و خدمات مناسبی را به جامعه ایثارگری و عموم مردم ارائه می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در بنیادشهید و امور ایثارگران متذکرشد: همانطور که امام و رهبری فرمودند که بنیادشهید افضل است و  باید تجهیزات آن هم افضل باشد، بنابراین شاهد آن بوده‌ایم که بیمارستان ساسان و خاتم الانبیا به شرایطی رسیده که مایه آبرو برای ایثارگران و مردم باشد. البته همانطور که در مورد مراکز توانبخشی ایثارگران گفته‌ایم که این مراکز تقدیم به همه مردم از جمله ایثارگران است، در بیمارستان‌ها نیز قائل به این موضوع هستیم که مردم می‌بایست از شرایط این بیمارستان‌ها به نحو احسن استفاده کنند

ایشان همچنین یادآورشد:  اگر چه ایراداتی در اجرا داریم و نیاز به گام‌های بلندتری در این مسیر هست اما روی هم رفته دغدغه‌ای نسبت به بیمارستان‌های ساسان و خاتم الانبیا نداریم. سال اول که به بنیاد آمدم افراد بسیاری از ایثارگران می‌آمدند و در مورد بیمارستان ساسان اعتراضاتی داشتند. برخی از آنها با داد و فریاد در این زمینه صحبت می‌کردند، اما الان یک سال و نیم است که دیگر از این اعتراضات نداریم. هرچند بی‌ عیب نیستیم ولی به هرحال باید کارمان را طبق تجربه‌های قبلی اصلاح  کنیم.

دکتر علیرضا توکلی ریاست بیمارستان ساسان نیز ابتدا به شرح برنامه های اصلاحی انجام یافته در بیمارستان ساسان پرداخت و گفت: درحال حاضر بخش  آی سی یو بیمارستان ساسان با زیربنای 700 متر و با 15 تخت که 14 تخت عادی و یک تخت در اتاق ایزوله را شامل می‌شود با هزینه‌ای بالغ بر سه ونیم میلیارد تومان برای ساخت و تجهیزآن هزینه شده است که  این بخش دارای دو تکنولوژی دوربین‌های مجهز به سیستم زوم برای بیماران و شیشه‌های هوشمند جهت ساعت‌های ملاقات می‌باشد که  از فردا پذیرش بیمار خواهد داشت.

وی سپس از ساخت بیمارستان ساسان2 در کنار بیمارستان فعلی خبرداد و گفت:   از آنجا که بسیاری از بیماران بیمارستان ساسان از شهرهای مختلف برای درمان می آیند و این بیمارستان جوابگوی نیاز آنان نیست به همین خاطر با ساخت بیمارستان ساسان 2 در واقع توسعه بیمارستان ساسان را شاهد خواهیم شد  که برای ساخت این بیمارستان زمینی متعلق به بنیاد مستضعفان برای این موضوع در نظر گرفته شده است که مذاکرات خرید آن انجام شده و در آینده برنامه ریزی برای ساخت آن صورت خواهدگرفت.
.
دکتر توکلی ترمیم و مرمت بخش های بستری، خرید تجهیزات عمده بیمارستانی، رسیدگی ویژه به آزمایشگاهها و توجه به بخش سرپایی را از جمله برنامه های کوتاه و میان مدت بیمارستان ارزیابی کرد و گفت:  به همین منظور ساختمان سه طبقه ای جهت ایجاد کلینیک سرپایی، مرکز تصویربرداری با هزینه خرید دستگاه ام آرآی با 70 میلیارد ریال و آزمایشگاه مجهز در آینده ای نزدیک خریداری خواهد شد.
وی در ادامه  با ارایه آمار رضایتمندی بیماران این بیمارستان گفت: براساس نظرسنجی که از بیماران شده حدود 96درصد مراجعه کنندگان از خدمات این بیمارستان رضایت دارند.
وی درپایان متذکر شد: هیچ ایثارگری با درصد جانبازی 5 تا 70 درصد یا خانواده های شهدا در این بیمارستان برای دریافت خدمات خود از جمله سرپایی و بستری هزینه ای پرداخت نمی کنند.

گزارش: صنوبرمحمدی

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
بی توجهی پزشکان در بیمارستان شهدا تبریز به مجروح جانباز شیمیایی و آزاده علیرضا لطفی که در ۳۰ شهریور بعلت افتادن از دیوار پای ایشان بشدت شکسته و از ناحیه کمر نیز شکستگی مختصری نیز داشت در این بیمارستان بستری میشود و تا ۵ مهرماه ۴ بار به ایشان وعده عمل میدهند ولی هر بار عمل بدلایل نامعلومی لغو میشود و بالاخره با اعتراض همراه بیمار دکتر جراح ایشان با عصبانیت بالای سر ایشان حاضر میشود و آتل پای ایشان را باز میکند و میبیند که پای ایشان بخاطر عدم رسیدگی و جراحی و باز نشدن پانسمان دچار ورم و عفونت شدید شده و دیگه قابل جراحی نیست تا عفونت تمام شود و بیمار را با همان حال راهی خانه خود در روستایشان میکند تا بعد از اتمام عفونت جراحی کند, آیا واقعا کسی که سلامتی خود را بخاطر میهن و مردمان کشورش از دست داده و چهار سال از بهترین سالهای عمرش را در اسارت بسر برده سزاوار چنین برخوردی هست
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi