شناسه خبر : 49757
سه شنبه 06 مهر 1395 , 10:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شنیدن زخم زبان‌های مردم سخت است

همسر شهید فرزانه گفت: عده‌ای می‌گویند مدافعان حرم برای پول می‌روند من حاضرم فیش حقوقی همسرم را قبل از اعزام و بعد از شهادت منتشر کنم.

مراسم بازخوانی کتاب «از جنون تا مجنون» مجموعه ای از مستندات و خاطرات فرماندهان عملیات بدر عصر امروز با حضور «ابوالفضل درخشنده»، دبیر جشنواره «از جنون تا مجنون» و پاسدار جانباز «علی اکبر مصداقی» از همرزمان شهید مدافع حرم «رضا فرزانه» و جمعی از نویسندگان و ناشران دفاع مقدس در سالن همایش فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار شد.

درخشنده در این مراسم اظهار داشت: در سالیان گذشته برخی از افراد در معرفی چهره واقعی نسل جنگ به جوانان امروزی کوتاهی کردند تا آن حد که رزمندگان و شهدا را فرازمینی معرفی و برای نسل کنونی خارج از تصور جلوه دادند. متاسفانه همین عامل سبب گسست بین این دو نسل شد. در مقابل نیز عده ای چنان رزمندگان را خاکی و زمینی نشان دادند که انگیزه معتبر آنان و رشادت های آنان نادیده گرفته شد.

شنیدن زخم زبات های مردم سخت است/ حاضرم فیش حقوقی همسرم را نشان دهم

وی افزود: جشنواره ادبی از جنون تا مجنون ثمره دغدغه های ذهنی عمیق برای رفع تصورات نادرست موجود در جامعه است که هنرمندان را با نسل واقعی جنگ آشنا می کند.

دبیر جشنواره از جنون تامجنون بیان داشت: کتاب از زمانی استارت کارش خورد که 19 اسفند سال 90 جلسه ای با حضور بیش از 50 هنرمند داستان نویس و شخصیت های به جا مانده از عملیات بدر در فرهنگسرای سرو برگزار شد. فرماندهان شرکت کننده در این جلسه سردار پاسدار جانباز رضا فرزانه که در آن زمان معاون وقت واحد ادوات و از فرماندهان لشکر 27 محمد رسول الله(ص) بود، سردار جانباز رضا نامی، فرمانده تیپ ذوالفقار لشکر 27 محمد رسول الله، سردار پاسدار جانباز رضا غزلی از پرسنل اطلاعات و عملیات لشکر 27 محمد رسول الله، پاسدار جانباز علی اکبر مصداقی، مسئول ضد زره تیپ ذوالفقار، پاسدار جانباز سید محسن خوشدل، معاون واحد ضد زره تیپ ذوالفقار، پاسدار جانباز مسعود کیانی از رزمندگان واحد ادوات تیپ ذوالفقار، سردار پاسدار جانباز مجتبی عسکری مسئول وقت گردان بهداری و امداد لشکر 27 محمد رسول الله(ص) بودند.

درخشنده تصریح کرد: ذکر خاطرات رزمندگان حاضر در جلسه از عملیات بدر بر آن شد که فکر اولیه برای نگارش بیش از 150 داستان کوتاه که ثمره هنرنمایی قلم داستان نویسان بود شکل بگیرد و کتاب به مرحله چاپ برسد.

شنیدن زخم زبان های مردم سخت است/ حاضرم فیش حقوقی همسرم را نشان دهم

همسر شهید فرزانه در این مراسم عنوان داشت: به قدری همسرم شوق و اشتیاق سفر به سوریه را داشت، زمانی که خبر اعزام به سوریه را دادند خنده از لبهایش نمی رفت. شب قبل از اعزام خواهران و مادرش را دعوت کردیم و به قدری آن شب جو شادی را در فضای خانه حاکم کرد که همه مان در تعجب بودیم.

وی در گلایه ای گفت: غم نبود همسر سخت است، اما سخت تر از آن زخم زبان های برخی مردم است که به این هجرت مدافعان حرم آگاه نیستند. عده ای می گویند مدافعان حرم برای پول می روند من حاضرم فیش حقوقی همسرم را قبل از اعزام و بعد از شهادت منتشر کنم. تا مردم بدانند ریالی برای این امر به فیش حقوقی همسرم واریز نشده است.

 
شنیدن زخم زبات های مردم سخت است/ حاضرم فیش حقوقی همسرم را نشان دهم

وی افزود: من با همسران شهدای مدافع حرم تا حدودی ارتباط دارم و دیده ام که همین خانواده های شهدای مدافع حرم در شهرستان ورامین با چه وضعیت نابسامانی در نبود همسر روزهای سختی را می گذرانند. من از شما نویسندگان می خواهم که با قلم های خود مدافعان حرم را یاری کنید و به مردم آگاهی بدهید که هدف والای مدافعان حرم از این هجرت چیست.

همسر شهید فرزانه بیان داشت: من ماه گذشته سوریه بودم و وضعیت را دیدم و به گفته رهبری رسیدم که اگر در سوریه نجنگیم باید در همدان و کرمانشاه با آنها بجنگیم

در پایان مراسم از مینا «فرهمند» و «فاطمه پورخضری» نویسنده کتاب توسط همسر شهید فرزانه و از همسر شهید فرزانه توسط همرزم شهید علی اکبر مصداقی تقدیر شد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi