شناسه خبر : 49764
سه شنبه 06 مهر 1395 , 13:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رسالت تشکل‌های ایثارگری(۲)

تشکل‌های ایثارگری بخشی از بنیاد محسوب نمی‌شوند، لکن نقش بسیار مهمی به‌عنوان واسطه بین ایثارگران با بنیاد، مجلس و دولت می‌توانند ایفا کنند.

فاش نیوز - تشکل‌های ایثارگری بخشی از بنیاد محسوب نمی‌شوند، لکن نقش بسیار مهمی به‌عنوان واسطه بین ایثارگران با بنیاد، مجلس و دولت می‌توانند ایفا کنند.
 در ادامه بررسی و بیان اهداف تشکل‌های ایثارگری به تشریح سایر اهداف می‌پردازیم:
3- کمک به فرایند تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در امور ایثارگران
برای آنکه مدیران و کارکنان در سازمان به‌گونه‌ای رفتار کنند تا نتیجه کار به حداکثر برسد و حداکثر مطلوبیت فراهم شود باید مسئله و موضوع برای آنان روشن باشد، راه‌حل‌ها را شناسایی و اولویت‌ها را تعیین کنند تا بتوانند بهترین تصمیم را بگیرند.
تشکل‌های ایثارگری سازوکار و توانمندی لازم برای یک تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری مناسب برای مدیران را فراهم می‌کنند. آنان با آگاهی کامل از نیازها و مشکلات می‌توانند فرایند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی را سرعت و بهبود بخشند و کمک موثری به مدیران و ایثارگران کنند.
4- اصلاح رویه‌ها به‌منظور بهبود و اثربخشی بهتر سازمان
تشکل‌های ایثارگری به‌دلیل اینکه از درون ایثارگران تشکیل شده‌اند و رویه‌های اداری و سازمانی بنیاد برای آنان ملموس و عینی است و در چرخه این رویه‌ها به صورت مستمر حضور دارند به معایب و ضعف‌های این رویه‌ها آشناتر بوده و برای ارائه پیشنهادهای سازنده صالح‌ترند. رویه‌هایی که در درمان، آموزش، استخدام، مناسب‌سازی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و... به‌کار گرفته می‌شود بدون حضور تشکل‌های ایثارگری تکرار اشتباهات مکرر است. تشکل‌ها می‌توانند از بروز هزینه‌های زائد و گزاف در روند فعالیت‌های بنیاد با ارائه پیشنهادهای و راهکارهای مناسب جلوگیری کنند.
5- نظارت بر حسن اجرای امور برابر قوانین و مقررات
تشکل‌های ایثارگری به‌عنوان عیون ایثارگران نقش اساسی در نظارت برفعالیت‌های نهادهای مرتبط با حوزه ایثارگری خواهند داشت. اگر تشکل‌ها به‌رسالت خود در اعمال نظارت عمل کنند شاهد مفاسدی که هیأت تحقیق و تفحص مجلس در گزارش‌های رسانه‌ای به بیان آن پرداخت، نخواهیم بود. ساختارهای رسمی نظارتی دارای قوانین و مقررات دست‌وپاگیری هستند که تحقق نظارت‌های دائمی و مستمر را از آنان می‌گیرد و گاهی مرور زمان و تاخیر در نظارت، موجب از دست رفتن فرصت می‌شود. تشکل‌های ایثارگری اسیر قید و بندهای نهادهای رسمی نیستند و فارغ از محدودیت‌ها می‌توانند نظارت فراگیر داشته باشند.
6- نقش محوری در تعمیق و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
فرهنگ ایثار و شهادت از عالی‌ترین و والاترین مفاهیم و ارزش‌های دینی و انقلابی تغذیه می‌شود. این مفاهیم اثرگذار و حرکت‌آفرین در جامعه می‌تواند کشور را در مقابل هجوم نظامی و فرهنگی بیگانگان بیمه کند. تقویت و تعمیق این فرهنگ با ساماندهی و سازماندهی تشکل‌ها به عنوان بانیان این فرهنگ، میسر است. نقشی که تشکل‌ها در ترویج این فرهنگ ایفا خواهند کرد از نقش نهادهای رسمی به مراتب موثرتر و مفیدتر خواهد بود.
7- مصونیت بخشی سیاسی، فرهنگی و دینی جامعه ایثارگری
هرچه تشکل‌های ایثارگری فراگیر شده و ایثارگران با دیدگاه‌ها و سلیقه‌های مختلف در آنها عضو شوند، در تبادل دیدگاه‌ها و نظرات و تعامل با یکدیگر نوعی مصونیت آگاهانه و مسئولانه در تشکل‌های به‌وجود خواهد آمد که علاوه بر تاثیرات درونی، تاثیرات بیرونی آن برای جامعه مفید خواهد بود.
8- توانایی جذب حداکثری ایثارگران
نهادهای رسمی در جذب حداکثری ایثارگران ضعف‌های عمده‌ای دارند. ناتوانی در تعامل با جامعه هدف، آنان را به عناصر ضعیفی در برقراری ارتباط تبدیل کرده است. دیوار اعتماد بین نهادهای رسمی و جامعه ایثارگری به راحتی فرو می‌ریزد و ترمیم آن کار بسیار سختی خواهد بود. تشکل‌های ایثارگری به‌دلیل اینکه به‌صورت مستمر می‌توانند تاز‌گی خود را حفظ کنند و با تجدیدنظر در پیکره تشکل، روح جدیدی به کالبد آن تزریق کنند، می‌توانند همواره در توانایی جذب ایثارگران پیشتاز باشند.
9- کمک به انتخاب اصلح در مدیریت بنیاد و تبیین معیارهای آن
انتخاب مدیرانی فهیم که درک کامل و درستی از ایثارگران و نیازها و مشکلات آنان داشته باشند همواره از دغدغه‌های اصلی جامعه ایثارگری بوده است. اخیراً شعار انتخاب مدیریت بنیاد در انتخابات ایثارگران شنیده می‌شود؛ موضوعی که حداقل می‌توان گفت فاقد نمونه در گذشته و دارای ابهامات و اشکالات فراوان برای آینده است. تشکل‌ها به‌وسیله تعامل با دولت می‌توانند در انتخاب مدیری شایسته و توانمند، معیارهای لازم را تدوین و در گزینش مدیریت با تطبیق این معیارها، دولت را در انتخاب بهتر کمک کنند.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
لطفا پیگیری نمایید که چرا بیش از دو ماه است که سایت دریافت فیش حقوقی جانبازان به روز رسانی نمی شود! اخرین فیش مربوط به تیرماه هست.
با سلام لطفا اطلاع رسانی را از مسئولین جانبازان بخواهیید جانبازان بی کار حدود یکساله پرونده تشکیل دادن که حقوق بیکاری بگرند ولی هیچکس جوابگو نیست که ایا این مشکل حل خواهد شد یا خیر
سلام...آقای مهدی ح فیش حقوقی باصفحه جدید درسایت بنیادشهیدبازاست(بصورت آزمایشی)...
سلام دوستان عزيز من از دوره دكتري دانشگاه ازاد اردبيل قبول شده ام ولي بنياد با وجود مصوبه مجلس در مورد پرداخت شهريه حمايت نمي كند و قادر به پرداخت نمي باشم لطفا راهنمايم بفرماييد
باسلام من در سالهای 68تا70 در سپاه مهابا خدمت سربازی کردم حالا میخواستم کارت ایثار گری بگیرم لطفا راهنمایی بفرمایید
سلام ، با تشکر از استاد عزیز جناب آقای ساقی که بوسیله سایت مقدس فاش نیوز توانسته کارکرد و نقش تمام تشکلهای ایثارگری و برقراری ارتباط جمعیت ایثارگران با بنیاد و سایر ارگانهای نظام اسلامی را در شرایط ایده آل ایفا و کاستیها را جبران نماید.
حق تعالی را شاکریم که حضور سایت مقدس فاش نیوز باعث مواهب و نعمات کثیری از جمله عدم حضور فیزیکی ایثارگران برای مشاوره قوانین و بازگویی درد دلهای شکسته گردیده که ضمن حفظ حرمت و جلوگیری از تبعات اجتماعی و سیاسی سرچشمه زلال نظرات آسمانی ایثارگران و دلسوزان نظام مقدس اسلامی باشد.
طی دهها سال فقدان پاسخگویی مناسب پرسنل بنیاد و تغییرات مکرر قوانین و پرسنل فاقد آموزشهای لازم و مشکلات فقدان مناسب سازی محیط شهری برای تردد مجروحین محترم موجب خودداری مراجعه ایثارگران محترم به بنیاد بود اما با برکت ظهور سایت مقدس فاش نیوز و مدیریت شایسته نماینده محترم ولی فقیه رسالت بر زمین مانده بنیاد تا حدود زیادی بر دوش همکاران فاش نیوز عزیز قرار گرفته است.
حضور کاربران فرهیخته و عاشقان نظام اسلامی بویژه بعضی مسئولان عالیرتبه و محققین و عالمان تشیع رونق خاصی ایجاد کرده بنحوی که گاهی سخنان کاربران محترم فاش نیوز در محافل و تریبونهای رسمی بازگو میگردند.
سلام. سوال. سرباز ژندارمری بودم درسال63 مجروح پس ازچهارماه استراحت پزشکی به کمیسیون پزشکی معرفی که طبق بند22ماده31ایین نامه مشمولان وظیفه ازبقیه خدمت معاف وازتاریخ مجروحیت6/11/63 تا 14/3/65،به استنادمقررات بند. ب. ماده1لایحه قانونی مصوب 9/6/58شورای انقلاب موظف وماهیانه مبلغ 27862ریال دریافت ودرپایان می بایست مجددابه کمیسیون معرفی که بعلت بایگانی نمودن نامه درزاندارمری اهوازوعدم اگاهی بنده ازموضوع حق مسلم ضایع گردید من درسال 66به استخدام کمیته انقلاب اسلامی درامدم حال باتوجه به استناد بند1تبصره ماده واحده قانون الحاق یک تبصره به قانون استخدام جانبازان مصوب7/9/75 تکلیف جانبازی سربازی من چیست بایدبرای جانبازی سربازی چکارکنم ممنون ازراهنمابی شما
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi