شناسه خبر : 49770
چهارشنبه 14 مهر 1395 , 15:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جشن فارغ التحصیلی دانش آموختگان علمی-کاربردی امام خمینی(ره)

جشن فارغ التحصیلی دانش آموختگان مرکز علمی - کاربردی امام خمینی(ره) و تجلیل از دانشجویان برتر شاهد و ایثارگر این مرکز درسال جدیدتحصیلی برگزارشد.

فاش نیوز - جشن فارغ التحصیلی 400 نفر از دانش آموختگان مرکز علمی - کاربردی امام خمینی(ره)  و تجلیل از دانشجویان برتر شاهد و ایثارگر این مرکز درسال جدیدتحصیلی برگزارشد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، همزمان با هفته دفاع مقدس جشن فارغ التحصیلی 400 نفراز دانشجویان دانشگاه علمی – کاربردی امام خمینی(ره) با حضور سردارمحسن انصاری قائم مقام بنیادشهید و امور ایثارگران، حجت الاسلام موذنی معاونت بنیادشهید، دکتر گروسی رییس مرکز علمی – کاربردی، مهندس میرمرادی معاون مدیریت توسعه منابع انسانی، عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و محمد روشن رئیس دانشگاه سوره  و با حضور دانشجویان فارغ التحصیل و اساتید این مرکز در سالن سیدالشهدا(ع) برگزارشد.

ابتدای مراسم با قرایت قرآن توسط یکی از فرزندان شهدای گرانقدر آغاز و پس از آن پخش سرود زنده جمهوری اسلامی ایران با  اجرای نمایش گروه "آوای دستان" رسمیت یافت.

سپس دکترگروسی رییس مرکز علمی کاربردی امام خمینی (ره) ضمن خیرمقدم به حاضران و تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید، به شرح عملکرد این مرکز پرداخت و گفت: در سال 1390 مرکز علمی کاربردی امام خمینی(ره) در استان تهران و 9 استان دیگر کشور شروع به فعالیت کرد و امروزتعداد دانشجویان این مرکز به 9 هزار نفر رسیده است که چهارمین مراسم جشن فارغ التحصیلی دانشجویان در هفته دفاع مقدس رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است و این باعث خوشحالی ماست که این تعداد از عزیزان ما از جامعه هدف (خانواده شاهد و ایثارگر) از مرکز علمی کاربردی امام خمینی(ره) فارغ التحصیل شدند. چراکه فلسفه وجودی دانشگاه های علمی کاربردی توان افزایی و مهارتی کردن دانشجو است.

وی در زمینه  رشته های تحصیلی این مرکز نیز خاطرنشان کرد مرکز علمی کاربردی امام خمینی در حال حاضر رشته های روابط عمومی، حسابداری - مالی، مدیریت فرهنگی، مدیریت اداری، مددکاری اجتماعی و تکنولوژی آموزشی در دوره های کاردانی و کارشناسی پذیرش دانشجو دارد و دردوره های ارشد نیز "مددکاری ایثارگران" و "ایثارشناسی" در راستای رشته "کارشناسی مدیریت فرهنگی" برگزار می شود.

گروسی در پایان سخنان خود اظهار داشت:  ارایه دو رشته مدیریت کسب و کار و مراقبت از سالمندان را در مقاطع کاردانی و کارشناسی از شورای گسترش دانشگاه جامع تقاضا کرده ایم که امیدواریم بتوانیم در این رشته ها نیز پذیرش دانشجو داشته باشیم.

 سردار انصاری قائم مقام بنیادشهید و امور ایثارگران نیز به عنوان دومین سخنران، ضمن تکریم و بزرگداشت هفته دفاع مقدس با طرح سوالی برای دانشجویان که چرا هفته دفاع مقدس را جشن می گیریم عنوان داشت:  ما برای آغاز یک مقاومت جشن می گیریم و برای یک حماسه بزرگ جشن می گیریم، چرا که معتقدیم تجاوز صدام به میهن اسلامی توسط دیگرکشورها حمایت می شد و می دانستند انقلاب اسلامی برای آینده رژیم اسراییل دردسرساز خواهدشد. انقلاب اسلامی یک حرکت مردمی است و با نیروی مردمی حرکت خواهدکرد.

قایم مقام بنیادشهید همچنین گفت:  امروز تمام توانمندیهای کشور ما مرهون مدیریت جهادی است. در کشور ما 2800دانشجو در راه انقلاب و دفاع از کشور به شهادت رسیده اند و تعداد بسیار زیادی دانشجو نیز در همین راه به درجه رفیع جانبازی نایل آمده اند.  با توجه به این که جانبازان و ایثارگران در میانسالی بسر می برند نیاز به دانش در این رشته ها وجود دارد. دکتر انصاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران از راه‌اندازی مراکز دانشگاهی ارتقاء سطح علمی ایثارگران و عموم مردم بود، زیرا معتقدیم هرچه سطح علمی جامعه افزایش یابد پیشرفت کشور تسهیل می‌شود و رمز پیشرفت کشور درگرو پیشرفت‌های علمی و دانشگاهی است.

اجرای موسیقی سنتی توسط گروه (ناوک)  یکی دیگر از برنامه هایی بود که بسیار مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

مهمرین بخش مراسم، تجلیل از7 نفر از دانشجویان برتر و دیگر فارغ التحصیلان این مرکز بود که جنب و جوش زیادی را بین حاضرین ایجاد کرد و لباسهای فرم فارغ التحصیلی دانشجویان توجه عکاسان زیادی را به خود جلب کرده بود.

این مراسم با اهدای تقدیرنامه به فارغ التحصیلان و سوگندنامه فارغ التحصیلی که توسط یکی از دانشجویان قرائت شد به پایان رسید.

گزارش: صنوبرمحمدی

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi