شناسه خبر : 49829
دوشنبه 12 مهر 1395 , 11:46
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قانون جامع ایثارگران دائمی می شود

رئیس فراکسیون فرزندان شاهد از تلاش نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی برای دائمی کردن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران خبر داد.

فاش نیوز -  رئیس فراکسیون فرزندان شاهد از تلاش نمایندگان ایثارگر مجلس شورای اسلامی برای دائمی کردن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمد مهدی مفتح با اشاره به اینکه فراکسیون فرزندان شاهد از نمایندگانی که فرزند شهید هستند در مجلس دهم تشکیل شده است ،تصریح کرد:فراکسیون شاهد مجلس دهم از 18 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل و رئیس و اعضای آن نیزانتخاب شده است.

سخنگوی کمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت رئیسه فراکسیون فرزندان شاهد اظهار داشت:در جلسه مشترکی که با دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد ایشان از تشکیل فراکسیون فرزندان شاهد بسیار استقبال کرد و برای اختصاص دفتر و برطرف کردن مشکلات نیز قول مساعد داد.

نماینده دوره های چهارم، پنجم،هفتم، هشتم و نهم مردم تویسرکان درمجلس شورای اسلامی ادامه داد:قرار شد در آینده نزدیک در ساختمان بهارستان محلی برای فراکسیون فرزندان شاهد اختصاص داده شود تا اعضای فراکسیون با نشست های تخصصی و کارشناسانه نیازهای قشر ایثارگر جامعه را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس یادآور شد: جلسات اعضای فراکسیون به طور مستمر برگزار و به عنوان فرزندان شهدا و نمایندگان ملت خود را موظف می دانیم که به مسائل و مشکلات مردم و ایثارگران با توان مضاعف بپردازیم.

وی پیگیری مطالبات ایثارگران به خصوص فرزندان شهدا وتهیه و تدوین قوانین مورد نیازآنان را از وظایف اصلی فراکسیون فرزندان شاهد در مجلس دهم بشمار آورد.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد:بطور مثال بحث دائمی کردن احکام مربوط به ایثارگران در لایحه برنامه پنجساله توسعه در مجلس شورای اسلامی مطرح است و به عنوان یک عضو به طور فعال در جلسات کمیسیون تلفیق شرکت کرده ام.

نماینده پنج دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه احکام دائمی برنامه پنجساله ششم توسعه کشور که از سوی دولت به مجلس ارائه شده است خاطر نشان کرد:متاسفانه در این برنامه، از سوی دولت هیج ذکری از ایثارگران عموما و فرزندان شاهد خصوصا نشده است،در حالیکه در برنامه پنجم توسعه که امسال به پایان می رسد شاهد تصویب قوانین بسیار خوبی برای ایثارگران بوده ایم.

مفتح تاکید کرد: در حقیقت تا پایان امسال با دو بحران جدی برای ایثارگران مواجه خواهیم شد، چرا که مهلت قانونی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در دی ماه امسال به پایان خواهید رسید.

وی ادامه داد: قوانینی که در برنامه پنجم توسعه راجع به ایثارگران ذکر شده است تا پایان امسال که برنامه پنجم به پایان خواهد رسید منقضی خواهد شد بنابر این در اواخر سال جاری با یک بحران جدی در حوزه قانون برای ایثارگران مواجه خواهیم شد.

وی افزود: بر این اساس خدماتی که به ایثارگران ارائه می شود به دلیل اینکه مهلت قانونی به پایان خواهد رسید ملغی خواهد شد،

وی یادآور شد: برای اینکه این مشکل برطرف شود پیشنهاد کردیم  تا احکام دائمی برنامه ششم و قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به صورت دائمی تمدید شود.

مفتح اضافه کرد:من خودم در این مورد با کارشناس سازمان برنامه و بودجه نشستم و دقیقا ماده به ماده آن را بررسی و اصلاحاتی را که در قانون و احکام دائمی توسط مجلس تصویب شده بود  لحاظ کردیم تا قانون جامع ایثارگران با اصلاحات نهایی و احکام دائمی به صورت دائمی تصویب شود.

مفتح ادامه داد: همچنین احکامی که در برنامه پنجم برای ایثارگران وجود دارد در این جا نیزآورده شده است تا در برنامه ششم دوباره به آن پرداخته نشود  و بر این اساس یک قانون دائم برای ایثارگران در کشور وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه این پیشنهادات به شورای نگهبان ارسال شده است و با ایرادی که شورای نگهبان بر آن وارد کرده است در حال رفع ایرادات هستیم خاطرنشان کرد:این قانون به شورای نگهبان ارسال و با ایرادتی که به طور کلی به این لایحه گرفته شد هم اکنون مشغول بررسی آن هستیم.

مفتخ با یادآوری اینکه این اقدامات در حوزه فراکسیون فرزندان شاهد و ایثارگران انجام شده است متذکر شد: به عنوان یک نماینده ایثارگر به طور جدی این موضوع را با همکاری دوستان در مجلس شورای اسلامی دنبال و پیگیری کرده ایم.

 فرزند شهید مفتح افزود: معتقدم به عنوان یک نماینده ایثارگر در قبال ایثارگران عزیز اعم از جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و خانواده های آنان مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده دارم

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران دائمی محسوب می شود یا نه متذکر شد: مجلس این قانون را در صحن علنی تصویب کرده است و در حال حاضر نیز برطرف کردن ایرادات شورای نگهبان در دستور کار قرار دارد و در صورت تصویب شورای نگهبان دائمی خواهد شد.

رئیس فراکسیون فرزندان شاهد در پایان در مورد ترکیب اعضای فراکسیون اظهار داشت: خانم اولاد قباد و آقای کریمی به عنوان نواب اول و دوم، آقایان بیگدلی و صفری به عنوان دببران اول و دوم و خانم محمودی به عنوان سخنگوی فراکسیون فرزندان شاهد مجلس دهم انتخاب شده اند.

گفتنی است اعضای کمیسیون فرزندان شاهد عبارتند از:

*محمد مهدی مفتح/ تویسرکان/ برنامه و بودجه و محاسبات

*هاجر چنارانی/ نیشابور /امنیت ملی و سیاست خارجی

*ابوالفضل ابوترابی/ نجف آباد /شوراها و امور داخلی

*حمدالله کریمی/ بیجار/ اقتصادی

*یعقوب شیویاری / میانه/ بهداشت و درمان

*محمد مهدی افتخاری/ فومن/ عمران

*ناهید تاج الدین/ اصفهان/ اجتماعی

*عبدالکریم حسین زاده / نقده واشنویه /عمران

*علی مطهری/ تهران/ فرهنگی

*محمود صادقی/ تهران/ آموزش و تحقیقات

*فریده اولاد قباد/تهران /آموزش و تحقیقات

*سید مهدی فرشادان / سنندج/ برنامه و بودجه و محاسبات

*محمد قمی / پاکدشت/ آموزش و تحقیقات

*روح الله حضرت پور/ ارومیه /حقوقی و قضایی

*سمیه محمودی /شهرضا و دهاقان /آموزش و تحقیقات

*احمد بیگدلی /خدابنده /اجتماعی

*احمد صفری /کرمانشاه/ انرژی

*محمدرضا خان‌محمدی/ ابهر و خرمدره/ صنایع و معادن

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
دوستان مگه مجمع نرفته یعنی هنوز تولایحه است؟ الان الحاقی 5 چی شد حذف شد یانه؟ توروخدا جواب بدین
دکتر مفتح عزیز مثل بابای شهیدت سر ظلم بر مظلومین ایثارگران داد بزن که فقط فریاد جواب می دهد
ی جا میگن قانون ایثارگران رفته مجمع
ی جا دیگه اینطور میگن حالا کدام درست؟!
باسلام/ احتراما استدعادارد درخصوص فرآیند درصددهی کمیسیون پزشکی بنیاد با حقیر مصاحبه ایی ترتیب داده شود . باسپاس
برادر ابراهیمی با سلام
لطفا مطالبی که تمایل دارید ما بدانیم یا روی سایت منتشر شود یا مخاطبان بخوانند را برای سایت ارسال منید. هم در بخش نظرات هم در ایمیل هم در تلگرام امکان دریافت مطلب هست
با سپساس فراوان
جان بابای شهیدت کاری کنید که ایثارگران چوب دو سر سفید نشوند و امنیت قانونگذاری برقرار شود. در خصوص امکانات تحصیلی و جذب هیات علمی هم فراموش نکنید که مهم است. نکته دیگر مقطع شروع درصد است نگویند بالای 50% یا بالای 25% . یا بگویند از 25 یا 50 یا بگویند 25 یا 50 و بالاتر که جای تاویل نداشته باشد.
ایا دردی از درد جانبازان دوا می کند
سلام جناب نماینده لطفا رزمندگان نیز ایثارگر به حساب ایندمنکه36ماه جبهه دارم یک بیمه ندارم بابا انصاف داشته باشید کسیکه36 ماه جبهه بوده آیاسالم است چرا به این مظلومها نگاه نمی کنید من باید تا غروب کارگری کنم غروب برم داروخانه همه را بدم دارو بخرم آخه این بیماری را از خونه بابا نیاوردم از جنگ آوردم پس چرا بینه ایثارگران فرق میگزارید
عزیزان نماینده دو کار بزرگ میتوانید در زمان نمایندگیتان انجام بدید
1- در این شرایت بد اقتصادی کشور غرامت جنگ تحمیلی را از کشور عراق مطالبه کنید.
2- اختصاص مبلغ فوق به خانواده شهدا و جانبازان عزیز و خرابی های جنگ
مطمئن باشید این خدمت شما در تاریخ به یادگار خواهد ماند
بنده خداغرامت جنگی راسالهاپیش به برادران عراقی بخشیدندچون ادعامیکنندمردم عراق ازجنس صدام نیستند،سؤال اینجاست آیاصدام به تنهائی به خاک کشورماتجاوزکرد؟
با سلام و عزاداری ها قبول
برادر علیزاده ما ایثارگریم. نباید قضاوت بد داشته باشیم.
معلوم است که مردم مقصر جنگ نبودند. مردم هیچ وقت نیستند. کسانی که با ما جنگیدند، بعثی ها بودند. بعثی. نه هر عراقی ای!
خیلی از سربازان عراقی که یادتان هست مجبور شده بودند و به ایرانی ها کمک می کردند و یا می آمدند و در جبهه ما می جنگیدند.
باز هم یک گروهی نشسته اند و فقط به نفع خودشان قانون ها نا متعارف نوشته اند !
اثا نوشتن قوانین تبعیض امیز و نا متعارف در نهایت به ضرر همه ایثارگران است .
لطفا جای که رزمندگان درآن وجود نداشته باشن قوانین ایثارگران نیست اول باید تنه راچسبید پس بیشتر ازاین دل رزمندگان را خون نکنید لطفا
سلام خداقوت .اینجانب کتابدار رسمی مامور به نهاد کتابخانه های عمومی کشور هنگامیکه کتابخانه ها از وزارت ارشاد جدا شد.درسال 83یک واحد با یک نفر کارشناس را از اداره کل ارشاد تحویل گرفتم وبا تلاش شبانه روزی وخون دل خوردنهای بی حد وحساب یک اداره کل با 10 ادراه شهرستان 32انجمن کتابخانه های عمومی شهر، شهرستان واستان تاءسیس نمودیم 5کتابخانه جدید احداث وراه اندازی نمودیم و7کتابخانه در دست احداث داشتیم و برنامه2/5ساله اجراوبرنامه 5ساله چهارم وتاافق 1404برای استان تهیه وتدوین وتصویب نمودیم خلاصه اینکه بعد از 5سال که یک ادره کل وتشکیلات آّبرومند ومجهز ونمونه کشوری شد .علی رغم مدیر نمونه کشوری بودن در سال 88به جرم فعالیت نکردن برای احمدی نژاد از مدیرکلی برکنار شدم ودر دولت روحانی نیزبا اینکه اصلاح طلب هستم وبه روحانی رایی دادم همچنان یک کتابدارهستم چون درآستانه بازنشستگی هستم از وزارت ارشاد به استناد قانون استفساریه تبصره 3ماده 9قانون استخدامی جانبازان تقاضای پست همتراز مدیرکلی نمودم گفتند این قانون برای جانبازان حالت اشتغال ویا کسانیکه قادر به کار تمام وقت نیستند میباشد واز طرفی چون 5سال مدیرکلی شما فاقد حکم کارگزینی بودید پست همطرازی تعلق نمی گیرد خواهشمند است بررسی فرمایید حق افراد ی چون من ضایع نشود سپاس
بنام خدا
با سلام
جناب اقای نوری ایگاش تمام این زحمات را فقط برای رضای خدا میکشیدید نه اداره و نه .... انوقت طرف حسابتان نه دولتها بودند نه جریانات سیاسی . انموقع طرف حسابتان خدا بود هر چند خداوند اجر هیچ عمل صالحی را بدون پاداش نمیگذلرد اما در این دوران عمر حقیقیتی برمن روشن شده . اراده ای بالاتر از اراده ما بر زندگی و مادی و معنوی ما حاکم است . ان الله یحب المتوکلین به خدا توکل کنید جون وعده اوست وعده ای که تخلفی در ان وجود ندارد ومن یتوکل علی الله فهو حسبه . هر کس بر خدا توکل کند خدا او را بس است . فقط قصدم از این نوشته تذکری به همه همسنگرانم بود که اجر فی سیبل الله را ارزن نفروشیم
باور کنیم ؟؟
نه جعفری عزیزباورنکن چون هنوزبرادران عراقی؟!!!که تادیروزبه مااسلحه میکشیدندوامروزبرادرشدندمشکلشون حل نشده تابه ماهابرسند
رزمندگان، جانبازان زیر 25%، زندانیان سیاسی زیر 3 ماه، سابقه جبهه و عدم اجرای بندهای 70 و 71 قانون جامع جهت جذب هیات علمی ، تصویب طرح تجمیع خواسته اساسی همه ایثارگران است.
رزمندگان چی
ضمن عرض سلام وخداقوت آقاى مفتح با اقرار پنج دوره نمايندكيت آن هم در كميسيون برنامه و بودجه چرا تا به حال ازحق و حقوق رزمندگان وجانبازان دفاع نكرديد؟ چرا قوانينى كه تا به حال تصويب كردهايد دست به دست مى شود؟ فقط حق رزمندگان٨ سال دفاع مقدسوجانبازان تا اين زمان وهم اكنون ضايع گرديده هيچ مسولىونمايندهايى با پا فشارى وباقدرت از اين گروه كه از تمام امتيازات وتسهيلات و سهميه هاى دانشگاهها بى بهره هستند دفاع ننموده اند ما مظلوم واقع شده ها هم خدايى داريم / ياحق
باسلام درکشورماتعدادی نهادوصندوق وموسئسه وانجمن وووووووبه اسم کمک کردن به خانواده شهداوجانبازان وآزادگان ورزمندگان تشکیل شده وبقول معروفکهزینه ای هم داردولی هیچگاه مشکلی راحل نکردنندفقط باجلسات وسمینارهاوتشکلات درحدحرف مگردرایران جهت رفاه حال این قشرآسیب دیده ازجنگ جزبنیادشهیدوجانبازان چندتامتولی دیگرنیازهست باباهمین کشورعراق که باخودمادرجنگ بوده مسولئین بنیادشهیدبرونندحداقل الگوبرداری کنندبابانیازبه اینهمه آفتابه ولگن یست هرچندوقت یکبارچندتاازهمین قشرایثارگریاوابسته به خانواده شهدایک انجمن یاصندوق جهت حمایت ازاین قشرایجادمی کننددرهیچ کشوری به اندازه ایران یک سازمان یاوزارتخانه اینهمه شاخه وبرگ ندارداین آقایانیکه دم ازحق وحقوق وحمایت ازجانبازان وخانواده شهداوآزادگان میزنندخداوکیلی یک کارمفیدشان رابازگوکنندباباچندسال هست تمام ایثارگران بازنشسته فریادمیزنندکه چرافوق العاده ایثارگری به ماتعلق نمیگیردبارهاازعدم اجرای قانون فریادزدنندکدامیک ازاین انجمن هاپیگیری کردنندواقعابرای خودم واین ملت متاسف هستم که چرادراین نظام اینهمه سازوبرگ یازهست اینهمه هزینه جهت احیاءاین موسئات وانجمن هاووووووازبیت المال میشوددریغ ازیک قدم مثبت آزاده وجانبازه بسیجی
ماده۷ـ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است از طریق بانک‏های عامل به ایثارگرانی که دارای مسکن نامناسب یا ناتمام می‏باشند و در سنوات گذشته از تسهیلات مسکن کمتر از سقف تسهیلات مصوب در سال ۱۳۹۰ استفاده کرده ‏اند فقط برای یکبار پس از تسویه تسهیلات قبلی با معرفی بنیاد شهید و امورایثارگران یک فقره * تسهیلات مسکن صرفاً در قالب تسهیلات ساخت* !!! با همان وثیقه قبلی و یا وثیقه جدید در چارچوب ضوابط و مقررات بانکی پرداخت نماید

قابل توجه جامعه ایثارگران و تشکلهای ایثارگری و دلسوزان این جامعه
با تصویب این ماده واحده در هیات وزیران در خصوص تسهیلات مسکن سال 95 و اینکه صرفا * جهت ساخت مسکن * !!!! وام پرداخت خواهد شد!
اینکه این امکان ساخت مسکن در شهرهای بزرگ بعلت گرانی وجود ندارد اکثر ایثارگران از دریافت وام محروم خواهند شد ! وجدانهای دلسوز و آگاه ایثارگران را به اعتراض فرامیخوانم , میدانید که با این مصوبه امکان دریافت وام تقریبا برای ما نخواهد بود و این ظلم است !
باسلام به آقای مفتح ودیگردوستانش درمجلس شورای اسلامی همگی خسته نباشید/اینجانب بعنوان یک رزمنده داوطلب27ماه جنگ وموج گرفته امابدون صورت سانحه والان بالای20سال استکه دارم انواع قرصهای اعصاب وروان رامصرف میکنم که همه نسخه هایش موجودمیباشد.لذاازشمابرادربزرگوارتقاضادارم درصورت لزوم جواب این حقیررابدهیدچرا؟چون مدتی استکه توسایتهابخصوص سایت وزین فاش نیوزدارم کامنت میگذارم اماهیچ جوابی ازطرف مسولین نمی ایدچرانمیدانم.حال ازجنابعالی سوال میکنم آیامارزمندگان هم جزایثارگران بحساب می آییم یانه جدای ازاین عزیزان هستیم؟ .خوب اگرجزایثارگران محصوب میشویم که هیچ واگرجزاین عزیزان نیستیم چرا؟چون بنده هرچی خبردراین موردمنتشرمیشوداسمی ازرزمندگان نمی بینم دلیل اصلی وقانع کننده اش چیست که باگذشت28سال ازپایان جنگ مسولین هیچ قدمی که درخور رزمندگان باشه رابرنداشته .دلیلش دفترچه بیمه درمانی که طبق گفته مسولین قرارشداوایل93به رزمندگان داده شوداماهنوزکه هنوزه هیچ خبری ازدفترچه نیست.ودوم اینکه همین حقوق که الان یک سال بیشترکمتراستکه داشتندماهانه500تومان میدادندآنهم بانام کمک معیشت اماهمان راهم ازبرج11/95150تومانش راکم کردندچرا؟چرابایدبه رزمندگان کمک معیشت داده شود؟ومثل ایثارگران عزیزحقوق بافیش حقوق داده نشود؟اگرداده نشودچراوبه چه دلیل مگرمارزمندگان درمنطقه جنگی نبودیم؟مگرمارزمندگان بیشترین زحمت رابعدازشهادت وزخمی شدن همسنگران عزیزمان نکشیدیم؟مگرمارزمندگان توخط مقدم نمیجنگیدیم ودرحین جنگ همسنگرانمان که شهیدومجروح میشدن کول نمیگرفتیم وبه پشت خاکریزبعدی نمی رساندیم ودوباره برمیگشتیم می جنگیدیم؟به نظرمن وهمه رزمندگان دردمندبه فراموش سپرده شده اگربنابه جنگ باشدمارزمندگان بیشترازبقیه متحمل رنج مشقت شده ایم .بخداقسم مجروحیت های مارزمندگان ازداخل ماراداغون کرده صدحیف که درظاهرمثل تیروترکش دیده نمیشود.خوردنبالای20سال انواع قرصهای اعصاب وروان فیل راهم ازپادرمی آوردچه برسدبه انسان .مگرخانواده مارزمندگان خانه .ماشین.تفریح.لبلس.خوردخوراک خوب وووووووو.....نمیخواهند؟بخداقسم آرزوی بزرگ مارزمندگان وزن وبچه هایمان سلامتی مارزمندگان وبعدازسلامتی ساخت یک خانه 50متری تازه ساخت که الان درخانه ای زندگی میکنم کهبالای100سال قدمدداردخلاصه گذشته ازهمه چیزمارزمندگان را هم دریابید28سال کم نیست که ماراهمچنان باکلی دردکه ازجنگ رسیده بودبه حال خودمان رهاکردند.تخاصش رازن وبچه هایمان میدهندچراچون بایک موجی زندگی کردن باحرف نمیشه گفت بایددران خانواده بودودید.خدایاخداوندابه همه جانبازان ورزمندگان دردمندازیادرفته شفایی عاجل عنایت کن آمین //رزمنده داوطلب27ماه جنگ مشکانی
درددل تمام رزمندگان وجانبازان درصدپایین یعنی زیر25 درصدها//واقعامارزمندگان وجانبازان زیر25درصدهادوران سختی راپشت سرگذاشتیم.چه کسی پاسخ گواست خدامیداند..
همه سنگر گرفته اند این بار
پدرم بر علیه فرزندت
از همان بزدلان ترسویی
که نبودند فکر دلبندت
سخت از نام و یاد هرچه شهید
در هراسند و یاوه می گویند
از فلان ماده و فلان قانون
بر علیه تو راه می جویند
کاش بودی و سهم من از تو
غیر از این ماده ها و قانون بود
دست های تو حامی ام میشد
کاش سی سال پیش اکنون بود
(شعری ست فی البداهه)رزمنده ای که بالای20سال استکه باپول کارگری به متخصصهای اعصاب وروان سبزوارومشهدمیروم بدون اینکه دولت محترم کمکی به بنده کرده باشدنه اینکه کمک مالی یک دفترچه بیمه درمانی که بروم دردخودم راکه ازجنگ رسیده رادرمان کنم/بخداشرمنده زن وبچه ام شده ام نه کاری است ونه من میتوانم به کاربروم چون قرصهاامانم رابریده اگراین چنین نبودم چراهمه روستاگازکشی کنندومن نتوان خانه ام راگازکشی کنم وشرمسارزن وبچه ودرهمسایه هاباشم نفرین به مسولینی که 28سا حق مارزمندگان راپامال کردند/حال باگذشت28سال ازپایان جنگ ازرهبرعزیزوفرزانه ایران وتمام مسلمانان جهان امام خامنه ای دامت برکاتوتقاضادارم بدادمادردمندان دورانجنگ برسدچون کسی دیگرنمانده فقط رهبرعزیزمان بایدبدادمابرسد/تازنده ایم رزمنده وپشت سرت همچوکوه ایستاده ایم تامبادادشمنان دوست نمانتوانندمارزمندگان راازامام خودمان بااین کارهایشان جداکنند%%%%.......رزمنده داوطلب27ماه جنگ مشکانی.یاعلی مدد
جناب مفتح عزیز در برابر ایثارگران عزیز اعم از جانبازان وازادگان فرزندان شهدا وخانواده های انان مسئولیت بسیار سنگینی برعهده داری..حالا متوجه شدم چرا رزمندگان حذف شدند از این قانون باصطلاح جامع چون حضرتعالی ایثارگران را تعریف نموده اید بعنوان یک فرزند شهید خدا پدرت را بیامرزد..رزمنده دیگر چه صیغه ایست /؟
باسلام خدمت کارشناسان عزیزایثارگر ایا دراین فرایند که قراراست قانون جاملع داءمی شودبهترنیست اصلاحاتی که درکمسیون اجتمای مجلس درسالهای قبل به تصویب رسیده بوددراین قانون گنجانده شود اصلاحاتی مانندتعین درصدجانبازاکه قراربودازاختیارات بنیادگرفته وبه نیروهای مسلح ویگانهای مرتبت داده شودویا حذف تبصره ماده 51 قانون جامع که جانبازان حالت اشتغال راازدریافت فوق لعاده ایثارگری محروم میکرد.
ازابتدا تاانتها...فقط شعارشعارشعار!!!بیش از۳۵سال!!!!!!!!!!دریغ ازیک نقطه عمل!.!.!و..........
سلام
الان از نوه شهید در دبستان شاهد شهرکرد همچون افراد عادی بدون حتی یک ریال تخفیف مبلغ پانصدهزار تومن را طلب کرده اند
خواهشا در این خصوص رسیدگی و اقدام لازم اجرایی گردد
ممنون
خداوندخیرتان بدهدبرای جانبازان زیر25درصدوفرزندانشان هم فکری بکنیدچون ماکه پیرشدیم حداقل فرزندان مان ازمزایای تحصیل ومعافیت سربازی استفاده کنند ممنون
به نظر من امتیازنوه شهید وجانباز وازاده دیگه توقع بیجا وغیر معقولی است به خود ایثارگران وخانواده هاشان برسند کلی کار کردند
با سلام وادب و احترام وعرض خسته نباشید خدمت شما وهمکاران عزیزتان

یقیننا با کمی تحقیق و تفحص از جانبازان اعصاب و روان(جنگ تحمیلی در گذشته و مدافعان حرم در حال حاضر) میتوانید دریابید که این جانبازان در چه وضعیت اسفناکی هستند، لطفا اگر وقت ندارید به آسایشگاه ها و بیمارستان های اعصاب و روان مراجعه کنید در موتور جستجوی گوگل در خصوص وضعیت و مشکلات فراوان این جانبازان جستجو کنید.

متاسفانه نه تنها این مشکلات برای احدی در ایران اسلامی اهمیت ندارد بلکه برخی نمایندگان مجلس در رسانه ها(سابقه به پیوست) به این جانبازان دلخوشی میدهند و با گذشت چندین سال هنوز این شعارها عملی نشده است. از شما استدعا دارم برای تقویت فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جوان هم شده پیگیری نمایید چرا مصاحبه عضو کمسیون اجتماعی مجلس بعد از گذشت چند سال هیچ گاه عملی و ابلاغی نشده است. لطفا هم اطلاع رسانی نمایید بر سر این طرح چه آمده است و اگر در گوشه ای خاک می خورد لطفا از مسئولین بخواهید در ابلاغ آن تسریع نمایند.

با تشکر فراوان از طرف جمع وسیعی از جانبازان اعصاب و روان وخانواده های آنان
به نام خدا ضمن تشکر از جناب اقای مفتح و سایر نمایندگان دلسوز خانواده ایثارگران با توجه به اینکه جانبازان نیز شهیدان زنده انقلاب هستند و در این چند سال خانواده جانبازان زیر 25 درصد به انحائ مختلف مورد بی مهری قرار گرفته اند خواهشمند است به فکر این عزیزان هم باشید و حد اقل قوانینی که هزینه بر نیست از جمله سهمیه ایثارگران در کنکور و نقل و انتقالات و...را برای این عزیزان در قانون جامع و سایر قوانین تصویب نمایید .و اگر با قید فوریت برای کنکور سال جاری باشد موجب امتنان است .با ارزوی موفقیت.
ابروی ما را نزد فرزندانم بردید چرا که نظام من جانباز بیست درصد را قبول ندارد و من هیچ امتیازی برای فرزندانم ندارم واز جیب مبارک وسفره خانواده خرج تحصیل می دهم شما اگر انچه در اردیبهشت تصویب کردی را اجرا نکنید در پیشگاه خدا باید جواب دهید من مدتی است دچار ضعف بدنم و فکر پسر و دختران خود را می کنم که اینده چه خواهد شد.وای حسین به داد ما برس
از عنایت تمامی اعضای فراکسیون در پی گیری مصوبات قانون جامع تقدیر و تشکر نموده وتقاضای تسریع در رفع موانع مربوط به ایرادات شورای محترم نگهبان هستیم
من خودم جانباز زیر25 درصد و دانشجوی دانشگاه ازادم و متاسفانه از پرداخت شهریه معاف نیستم ول اقایان نماینده فرزند جانباز 25 درصد را از پرداخت شهریه معاف کرده اند////////////////// واقعا شما نمایندگان آخر عدالتید
جناب آقای مفتح این دفتر دستک که درست می کنید از سر جانفشانی ومقاومت همین رزمندگان به ظاهر سالم هستید چون اگر رزمندگان جلوی دشمن ایستادگی نمیکردند معلوم نبود چه برسر مملکت آمده بود خواهشمندیم رزمندگان را فراموش نکنید اگر کسی جبهه را دیده باشد می داند دوسال ویا بیشتر زیر بمبارانهای هواپیماها گولوله باران توپها هوای آلوده به شیمیایی چه بر روح روان اعصاب جسم این رزمنده ها آورده
بسمه تعالي.

آقای محترمی که خیلی به فکر فرزندان معظم شهدا هستید خدا خیرتان دهد امیدوارم از اینکه خودتان فرزند شهید بودید انقدر پیگیر مسائل فرزندان شهدا و اصلاح قوانین مربوط به امور ایثارگران نبوده باشید که البته فکر میکنم که شاید من اشتباه کنم چون اگه غیر از این بود حتما یکی هم پیدا میشد که به فکر رزمندگانی که سالیان سال در جبهه ها جنگیدن و چون شواهدی - از لحاظ ظاهری - برای آنها ملاحظه نشد که جامعه آنها را همانند آزادگان و یا جانبازان لمس کنند از کلیه این حقوق محروم مانده اند باشد .باتشكرفراوان ازسايت وزين فاش نيوز.
سلام آقای زمانزاده عزیزخسته نباشیدمنهم متن فرزندگرامی شهیدراخواندم آماچیزی متوجه نشدم به نظربنده متنش همراه باابهام بودشایدهم من اشتباه میکنم //فرزندشهیدگرامی کلمه ای که شمابه کاربرده ایدرزمندگان دیگرچه صیغه ای است این کلمه کلمه عامه پرست نیست مگررزمندگان جدای ازایثارگران وووووووووووبودندیاهستند؟که جنابعای اینچنین فرموده ای؟؟؟؟؟؟؟لطف کن جوابی که ماراقانع کندرابده ممنون میشیم...رزمنده دردمندوداوطلب27ماه جنگ مشکانی
ترا خدا شعار بسه.چندین بار برای زیر بیست و پنج درصد ها خبر خوش دادید.تصویب کردن نمایندگان محترم جانباز......شورای محترم نگهبان...براحتی از سالها درد و رنج جانبازان زیر بیست و پنج و رزمندگان دفاع مقدس گذشتن.....براستی کی این روزا حرف راست می زنه..کاری که نمیکنید .لطفا بیانش نکنید.توی حال خودمون باشبم .راحتریم تا هر روز یه طرح وووو...نمایندگان محترم بهتر است وقت خود رو یه جایی صرف کنن.ما ها که خیری ندیدم.
رزمنده گرامی وهمسنگرعزیزم لطفادراظهارنظرات وکلمات نهایت ادب ونزاکت رارعایت فرمایید.دکترمفتح خودش جگرسوخته جنگ هست وفرزندشهیداست که ازجان ودل برای ماتلاش میکندودل میسوزاند.نبایدنسبت به این عزیزان زحمت کش ودیگرهمکاران شریفشان بی احترامی شود.ازصبرومتانت همه ایثارگران سپاسگزارم
سلام.برادرازماگذشت وماهم گذشتیم.جواب ذهنیتهاودردهاوفشارهای روحی باکبست؟چی کسانی بایدجوابگوباشند.مارفتیم بسمت سرازیری ونگاه مان بسمت پرودگار.راضی نیستیم وحرفهایمان به جایی نمیرسدولی گفتیم.حالیه منتظریم تاخداوندجان راازمابگیرد.لذت زندگی درماهانابودشد.این کل واقعیت است.مارهاشدیم درحالیکه کلی امیدداشتیم ولی امیدمان به بادرفت.افسوس که چرااین شد!فریادمیزنیم یاحسین شهید.ع.یاقمربنی هاشم..خدایاازگناهانمان بگذر.خدایاماراموردلطف خودقراربده وبه تمامی زحمت کشان ودلاورمردان این کشوراسلامی سلامتی وطول عمرباعزت عنایت بفرماء.التماس دعا.باتشکرفراوان ازفاش نیوزودکترساقی که مافقط شرمنده این عزیزان شدیم.یاحق.
از نمایندگان محترم یه مرد پیدا بشه به ما شفاف بگه کسی که سالها برای حفظ نظام وناموس این ملت جنگیده وبه خواست خدا ودعای خیر پدر ومادر سالم برگشته ایثارگر محسوب میشه یا نه اگر ایثارگر نیست بگید نیست.بترسید از یوم تبلی السرایر که این زمان دیر نیست
باسلام برادران به این وعده های دروغین دلخوش نباشیدچون سالهاست تکرارمیشودامادریغ ازعمل،تنهاراه ماتجمع اعتراضی سراسری است تاازاین طریق رهبرمعظم انقلاب مطلع شوندوبانظرلطفشان دستوررسیدگی فرمایند،ازمسئولین محترم فاش انتظارمیرودهمکاری داشته باشند
مصداق بيعدالتي است فرزندان جانباز 25 درصد از هزاران تسهيلات برخوردارند
ولي جانباز 24.5 درصد با حضور ده ها ماه حضور داوطلبانه در جنگ شخص خودش هم هيچ تسهيلاتي ندارد
شهريه دانشگاه 4 فرزند جانباز = 12 ميليون معاف از شهريه دانشگاه
شهريه شخص جانباز 24/05 درصد و حضور داوطلبانه در جنگ 40 ما ه پرداخت صد درصد شهريه
تو خود حديث.........
معلومه فاش تیوز همه جی رو چاپ نمیکنه
اشکال نداره فاش نیوزدیگه برادر.مشکلی نیست گاهی مال ماراهم چاپ نمیکنه ولی اعتراضی نمیکنیم چراکه هرچی هست فاش نیوزازجنس ماست.یاعلی.
سلام ، آقای مفتح در دوران معاونت وزارت بازرگانی هیچگونه سهمیه و تسهیلاتی به ایثارگران اختصاص نداد و همیشه مدعی بودند اجرای قانون خدمت رسانی به ایثارگران بار مالی 6000 میلیارد تومانی دارد.
همانطور که فاش نیوز عزیز از نظرات بنده خسته شده از حرف زدن و شعارهای پوچ و سوء استفاده از نام و حیثیت شهیدان خسته شدیم و بشدت دل آزار هستیم. مسئولان تدبیر و امید حتی به جانبازان بالای 25 درصد اعتناعی ندارند بودجه مسکن ایثارگران را در برنامه ششم حذف کردند زیرا اصولا اصلاح طلبان سکولار تلاش میکنند با استفاده از پشتیبانی غرب دین از سیاست جدا شود لذا با ایثارگران و رهبری که مظاهر دینی و مذهبی هستند دشمنی دیرینه دارند.
اگر مسئولی توانست به ایثارگران خدمتی ارائه کند بیاید در بوق و بلندگو به تمام دنیا اعلام کند لیکن ترجیح میدهیم در پاسخ به تبلیغات گروهی و شعارهای پوچ مسئولان هزار میلیاردی اعتناعی نکنیم و همچنان فقط پناه میبریم به خداوند متعال و از او استعانت میجوییم.
چه فایده ای دارد این همه دارید توی رسانه ها تبلیغ می کنید.شرکت دخانیات ایران ماده 51(فوق العاده ایثارگری)رااجرایی نمی کندوچند سال پیش هم پست مشاورمدیرعامل درامورایثارگران هم ازچارت سازمانی خود حذف کرد
برادر سلام
کمی از حرفتان خنده ام گرفت که میگوئید شرکت دخانیات ایران ماده 51 را اجرا نمیکند عزیز وقتی وزارت نیرو با آن عظمت اجرا نمیکند از بقیه جای تعجبی ندارد .
جناب مفتح.ایثارگر فرزند شهید...خدا پدرت را بیامرزد...اگر تمامی انانیکه شهید شدند بعد از جنگ سالم برمیگشتند و شهید نمیشدند.. ایثار نکرده بودند؟اگر پدر حضرتعالی ترور نمیشد شما ایثارگر بودی یا نه؟اگر نمیدانی از اقای رییس مجلس بپرس که ایثارگر را تعریف کند چون انشای خوبی داره بعد جوابش رااعلام کن
احسنت به مصطفی لپ کلام رادریک خط گفت .....درودبرتو
در یک کلام نمیخوان مشکلات ایثارگران رو به دلایلی برطرف کنن و هنوز مشخص نشده که واقعا متولی و حامی اصلی ما چه شخص یا نهادی هست!
بنده آخر و عاقبت وحشتناکی رو برای اونایی که به وظایف خودشون در قبال ایثارگران عمل نمیکنن پیش بینی میکنم همراه با مشقت و سختی برای بازماندگان جنگ....
صدای نا آشنای غریبی بگوش میرسد از فرسنگها
رخساره ها از وحشت زرد شده است
بی دینان شبانه رفتند ولی پیدایشان میکنند
و ماندند آنهایی که آخرین کلامشان این باشد
قسمت بود چنین شود
همه جا تاریکیست
بوی خون میاید....
با سلام به همه جانبازان و ایثارگران عزیز نماینده محترم ما جانبازان و ایثارگران زیر بیست و پنج درصد هم حقی داریم این دنیا هیچی در ان دنیا یقه شما را در سر پل صراط می گیر یم
بچه های جبهه دفاع مقدس هم عزا می گیرند
...

و از آنجایی که عمده ایثار گران عزیز با هر گونه معیشت بچه های جبهه و جنگ

و دفاع مقدس مخالفند :

و رزمندگان عزیز

و جانبازان 5 % عزیز را ایثار گر نمی دانند .

و فقر و نداری و هر ظلمی را به اینان روا می دانند .

ما مخالفین هم عزادار می شویم .

و ناله سر کن سر می دهیم .
...
مرغ سحر ناله سر کن
داغ مرا تازه‌تر کن
زآه شرربار این قفس را
برشکن و زیر و زبر کن
بلبل پربسته! ز کنج قفس درآ
نغمهٔ آزادی نوع بشر سرا
وز نفسی عرصهٔ این خاک توده را
پر شرر کن
ظلم ظالم، جور صیاد
آشیانم داده بر باد
ای خدا! ای فلک! ای طبیعت!
شام تاریک ما را سحر کن

بهار
باتشکر از جناب مفتح موانع بسیارسدراه ایثارگران حاصل شده یک مسئولین بنیاد شهید وبعد شورای نگهبان که به بهانه بارمالی خدمات رسانی به ایثارگران را رد نمودند
مگر دائمی شدن یا نشدن وقتی اصلاح واجرایی نباشد فایده ای هم دارد اینکه روی کاغذ قوانینی نوشته شود عده ای را شامل شود وعده ای را در بلاتکلیفی قرار دهد جز دوگانگی سردر گمی در بین جامعه ایثارگران رقم بزند اثر دیگری دارد
برجام به گفته دولت مردا فقط روی کاغذ تعریف شده وخیر ی در معیشیت مردم ایران نداشته ، قضیه دائمی شدن قانون خدمات رسانی به ایثارگران هم فقط روی کاغذ تعریف شده خیری تا حالا برای ایثارگران ووووووو نداشته
خجالت بکشید سالهاست از اسم پدران شهید خود و جامعه ایثارگران رانت خورده اید پا بر گرده ایثارگران گذاشتید پله های ترقی را یکی یکی طی کرده اید و طی سی سال از مجروحیت ،شهادت ،ایثارگری، جانبازی، درد علاج ناپذیر شبانه روزی ،غربت تنهایی ،معیشیت اولیه ،درمان دارو مسکن و خجالت در مقابل فرزند واز هم پاشیدگی زندگی ،اعتیاد ودهها وصدها مشکلات دیگر این جامعه مظلوم وغریب چه کرده اید قطعا اگر پدران بزرگوارتان شهدای راه حقیقت با این وضعیت موجود که برسر این جامعه غریب ومظلوم امده بود بعنوان اعتراض دست جمعی استعفا میدادند

آقای ساقی ازاینکه صندوق کمک به رزمندگان وجانبازان کم درصدایجادنمودیدپس چراهستندازعزیزانی که درهمین سایت مقدس ازنداری وبیماری ناله میکنندپس چرادستشان رانمیگیرید/؟بخداگناه دارندمن خودم رامیگویم وضعم خوب نیست امامیتوانم باارثی که مادرم گذاشته زندگیم رابدون دغدغه بگذرانم اماعده ای ازاین شیرمردان درسن 50 یا60سالگی دچاربیماریهای مختلف مثل اعصاب وروان وشیمیایی که درحال حاضربه متخصصین میروندکه همان راهم نمیتوانندادامه بدهندچون وضع مالیشان درحدصفراست پس لطف کنیددرحدتوان بعضی ازاین دلاوران رامشکلاتشان رارفع ورجوع کنیدبخداثواب داردیعنی خانه خدارازیارت کردی /بنده همیشه توسایت مقدس شماسری میزنم ودوستانی رامی بینم که دچارناراحتی اعصاب وشیمیایی و.....هستنداماطبق نوشته خودشان برای رفتن به دکتروخرجی خانه ماندندپس لطف کنیدشماجانبازعزیزبجای دولت کریمه دست این عزیزان رابگ
یرید....والسلام علیکم ورحمت الله وبرکاتو...رزمنده وجانبازدورانجنگ 8ساله

...

صندوق که پول ندارد .

دولت باید کمک کند .

فاش نیوز خودش به کمک نیاز دارد .

...
اقایان جانبازان کمتر از 25درصد چکار کنیم
با سلام بابا خدا ان شهید را رحمت کند نوه او چکاره است من جانبازان 25 درصد از بنیاد گه حقوق نمی گیرم ولی خدا را شکر پول بیمه تکمیلی که 45 هزار تومان است میدهند وبس می گویند شما ارتشی هستی همین حال شما از نوه دم میزنی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi