شناسه خبر : 49852
دوشنبه 12 مهر 1395 , 18:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پرونده اختلاس در بانک دی هنوز بسته نشده است

عضو کمیسیون قضایی مجلس پرونده تحقیق و تفحص ار بنیاد شهید و پرونده اختلاس در بانک دی را هنوز مفتوح دانست و از ورود قوه قضائیه به این پرونده خبرداد.

فاش نیوز -  عضو کمیسیون  قضایی مجلس گفت:پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد شهید هنوز باز است و قوه قضائیه اقدامات لازم را در این زمینه به عمل می آورد.

محمد علی پورمختار نماینده ایثارگر مردم بهارو کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی فاش نیوز تصریح کرد:پرونده تحقیق و تفحص از بنیاد شهید و امور ایثارگران با وجود بازداشت مدیر عامل بانک دی هنوز بسته نشده است و دادسرای تهران در حال رسیدگی به آن و دادستان تهران نیز در این زمینه اطلاع رسانی کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که در این مورد آیا فقط به بازداشت مدیر عامل بانک دی اکتفا شده است اظهار داشت: مگر توقع این است که یک لشکر را بازداشت کنند و افراد خطا کار همین چند نفر که اخیرا" بازداشت شدند بوده اند.

پورمختار ادامه داد: معمولا هر تخلفی که در یک دستگاه دولتی اتفاق بیفتد در درجه اول رئیس آن دستگاه باید پاسخگو باشد.

نماینده مردم استان همدان در مجلس دهم متذکر شد: در مورد این پرونده نیز همین روال است و مدیر عامل بانک دی دستگیر و پرونده در حال رسیدگی از سوی مراجع ذیصلاح قضایی است.

وی گفت: متاسفانه برخی توقع دارند مدیر بنیاد شهید قبلی و فعلی در ارتباط با این پرونده بازداشت شوند در حالی که از نظر حقوقی اینگونه نیست وموضوع اختلاس نه به دوره زریبافان و نه به دوره شهیدی ارتباطی ندارد.

رئیس سابق کمیسیون اصل 90 در پاسخ به این سوال که بنیاد شهید با عنوان کردن موضوع کمبود اعتبارات از ارائه خدمات مورد نیاز قشر ایثارگر شانه خالی می کند در حالی که شاهد اختلاس مبالغ هنگفتی در بانک دی بوده ایم گفت:این دو موضوع به هم ارتباطی ندارد و پرداخت حقوق و مطالبات ایثارگران موضوعی جداگانه است در حالی که بانک دی یک بانک است و ساز و کار و مدیریت آن از بنیاد شهید متفاوت است.

نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بنیاد شهید از نظر قانونی متولی امور ایثارگران است و اگر کمبودی وجود داشته باشد کمبود اعتبارات و بودجه دولتی است.

وی در پاسخ به این سوال که مگر بانک دی زیر مجموعه بنیاد شهید نیست اظهار داشت: درست است که بنیاد شهید سهامدار بانک دی است اما این بانک از لحاظ ساختاری از بنیاد مسقل است اگر چه حتی سهامداران آن خود ایثارگران هستند.

پورمختار ادامه داد: ولی از لحاظ جایگاه قانونی، رئیس مجمع بانک دی، رئیس بنیاد شهید است و ایشان می تواند مدیر عامل را به بانک مرکزی پیشنهاد کند.

نماینده مردم بهار و کبودر اهنگ در خانه ملت در خصوص این موضوع که آیا این دومقوله هیچگونه ربطی به یکدیگرندارد پاسخ داد: اگر کسی در بانک دی تخلف کرد معنایش این نیست که رئیس بنیاد شهیدهم تخلف کرده است، اما در صورتی که معلوم شود مدیر عامل بانک به دستور رئیس بنیاد شهید تخلفی را مرتکب شده است طبیعتا رئیس بنیاد باید پاسخگو باشد؛ بنابر این دو موضوع را باید از یکدیگر تفکیک کرد .

وی اضافه کرد: حقوق ایثارگران و موضوع اختلاس در بانک دی هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارد و موضوع آن به دولت و بودجه عمومی مربوط است و دولت حقوق ایثارگران را باید تامین کند.

نماینده مجلس دهم تاکید کرد:موضوع اختلاس در بانک دی همانند تخلقی است که در سایر بانک ها اتفاق می افتد و طبیعتا این موضوع از سوی مراجع ذیصلاخ در حال رسیدگی است .

پورمختار در مورد نقش بعد نظارتی مجلس برای جلوگیری از تکرار چنین اختلاس هایی در بنیاد شهید تصریح کرد:من شخصا پیگیر موضوع هستم ولی خود شما خبر دارید که نظارت امری بسیار سخت است و به مذاق هیچکس خوش نمی آید.

 رئیس سابق کمیسیون اصل 90 در دوره نهم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این خصوص مانع تراشی، سنگ اندازی، تحریم و تهدیدهای فراوانی بر سر راه نظارت نمایندگان مجلس وجود دارد اما در هر صورت مجلس باید وظیفه نظارتی خود را انجام می دهد.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
رییس بنیاد بی کیفیت ترین رییس است مشگل جانبازان حل نکرده هیچ بیشتر هم کرده
شما ببینید آن دو نفر مسئولین قبلی و فعلی که نام بردید چه خونی به دل ما کردند که ما آرزو میکنیم که دستگیر بشن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi