شناسه خبر : 49866
یکشنبه 25 مهر 1395 , 12:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فقط 70درصد قانون جامع ایثارگران اجرا می شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از اجرایی شدن 70درصد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در کشور خبر داد.

فاش نیوز - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از اجرایی شدن 70درصد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه و چگونگی تصویب قانون جامع ایثارگران در مجلس نهم و دهم یادآور شد: قانون جامع ایثارگران به علت بار مالی حدود پنج سال بین شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس در رفت و آمد بود.

وی افزود:ما به عنوان نمایندگان ایثارگر در مجلس نهم این موضوع را پیگیری و بالاخره به تصویب رساندیم.

وی که خود جانباز 25درصد دفاع مقدس می باشدخاطرنشان کرد: قانون جامع ایثارگران در مجلس نهم برای اجرا به دولت ابلاغ شد و دولت هم در حد توان آن را اجرایی کرد و اعتقاد ما بر این است که حتی اگر 70درصد از این قانون اجرا شود خیلی بهتر از این است که اصلا اجرا نشود و نمونه آن پرداخت مطالبات ایثارگران بود که طبق قانون پس از سال ها پرداخت شد.

نماینده مردم خراسان شمالی در بهارستان گفت: اگر چه این قانون ایراداتی دارد و کامل اجرا نمی شود اما وظیفه نمایندگان در شرایط فعلی این است که به دولت کمک کنند تا این 30درصد باقیمانده هم اجرایی شود.

نماینده مجلس دهم در پاسخ به این سوال که مهلت قانونی قانون جامع ایثارگران در دی ماه امسال به پایان خواهد رسید و مجلس چه اقدامی خواهد کرد افزود: ما قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را دوباره تمدید خواهیم کرد.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
چه فایده همه ارگانها ماده 51(فوق العاده ایثارگری )رااجرا می کنند اماشرکت دخانیات ایران زیرباراین قانون نمی رود
حدود ۱۰ سال بین مجلس و مجمع تشخیص مصلحت ردوبدل میشد که البته این قانون تنها نبود و در کنار خود قانون رسیدگی به اموال مسولان حکومتی هم داشت و هردو با هم در قفسه مجمع خاک انتظار میخورند تا روزی به تصویب برسد و محض اطلاع در دوران احمدی نژاد میگفتند ۴۰۰ میلیارد تومان بار مالی دارد ولی همین مبلغ را به آقای محصولی وزیر کشور وقت وام کم بهره داده بودند! و ۱۰۰۰ میلیارد هم رئیس جمهور مردمی برای تأسیس دانشگاه ایرانیان به نفع خود برداشت کردند و دیگه خودتون تا آخر متوجه میشید که نمیخواستن کاری برای ایثارگران انجام بدهند!
واقعا !!!
دستتون درد نکنه . بسه دیگه !زحمت نکشید ......
سی درصد تا صد درصد چیزی نیست ؟
باسلام ، دوستان ونمایندگان دقت فرمایید کل قانون جامع با حذف کلمه جانبازان 25 درصد و آوردن ردیف بودجه به ان کاملا تمام مشکلاتش بر طرف میگردد چرا اینقدر موضوع را پیچیده میکنید د ( فقط پیشنهاد حذف کلمه جانبازان 25 درصد از قانون خدمت رسانی را بدهید ) تا مسایل به کل حل شود انشاالله
همچنین اجرای قانون خدمت رسانی به رزمندگان نیز مشکل رزمندگان رانیز حل میگرداند
جانبازگرامی درست میفرماینداگراین چنین باشدتاحدودی مشکل مارزمندگان هم حل خواهدشد/ایشاالله فقط دفترچه بیمه درمانی به مارزمندگان بدهندخیلی خوب است وهمچنین حقوق بافیش حقوق نه کمک معیشت که ماهی300تومان آنهم بادغدغه این ماه میدن ماه بعدشایدندن اینکه نشدحقوق ازاسمش پیداست کمک معیشت به رزمندگان معسر..خواهشاسندراهبردی رزمندگان را%اجراکنیدتامارزمندگان ازیادهارفته هم بعداز30سال بتوانیم دردخودمان راکه ازجنگ رسیده درمان کنیم.تغصیرزن وبچه مارزمندگان که ناراحتی اعصاب داریم چیست؟آیاسزاواراست برای یک کشوربجنگی آنوقت زن وبچه ات تاوانش رابدهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مگه قوانینی که بدون نقص بوده تا حالا کامل اجرا شده که این دومیش باشه مشکل اینجاست که با وجود قانون صحیح و شفاف باز بهانه نبودن بودجه رو دارند در صورتی که ردیف بودجه برای بنیاد در اکثر مواقع تصویب شده است مشکل نگارش صحیح قوانین نیست مشکل اینه که میخوان ایثارگران همچنان در حاشیه باشند و اینقدر دغدغه معیشت و فقر ناشی از عدم رسیدگی از جانب بنیاد رو داشته باشند که دیگه براساس حس آزادگی و عدالت خود مانعی برای مسولان چپاولگر نباشند و الا اکثر کشورهایی که مسولان فهیم و دلسوز دارد بخش اعظم نیروی اجرایی و سیاست گذاری دولت رو از مجروحان جنگی انتخاب میکنند نه از اشخاصی که تابعیتی دوگانه داشته و فرزند خودرا در کشور مقصد برای سرمایه گذاری بدنیا می آورند! و همین تصویب قانون حالت اشتغال بدون کار در زمان آقای رفسنجانی و حذف تدریجی ایثارگران از بدنه دولت موید این واقعیت هست ننگ باد مسولانی را که برای حقوقهای نجومی و نامشروع خود بدون قانون کشور را چپاول میکنند ولی برای حق و حقوق ایثارگران که جان خود و سلامتی خودرا برای نظام جمهوری اسلامی و کشور نثار کردند صدها ماده و تبصره پیش پایشان میگذارند تا عملی نشود و اینان در آینده نزدیک پایه های نظام را به مرور سست و نابود کرده و خود آواره کشورهای دیگر میشوند از ترس و وحشت عاقبت کار خویش وعده الهی و تکرار تاریخ نزدیک است....
ما كه خير و بركتي از اين قانون نديديم
سلام اقایان نماینده ..معوقات جانبازان معسره نزاجا ..ارتش را هم پیگیری کنید وهمچنین قانون کف درصد جانبازان .ترکشوموج انفجار ..اعصاب وروان وشیمیایی را اجرایی کنید تا بسیاری از مشکلات این عزیزان حل شود..
ابوالفظل انگار من تو رو می شناسما ؟ یعنی یه جایی دیدمت !!
خداییش کی هستی ؟
دیدی که من چطورم ؟ منو نپیچونید اون حاجی رو پیچوندم و بعدش قال گذاشتمش ...
حالا اومده نوشته چرا ؟
بد مصب میگه نشستن تو خانه های سازمانی ما رو از مردم جامعه جدا کرد ؟
یکی بگه بنده خدا فقط همین بود ؟
گند بزنه به اون دین و دیانت شما که همه رو از دین دراورد ؟
باسلام بنده بعنوان یک آزاده که 8سال اسارت و55درصدجانبازی که الان هم درگیرمشکلات درمان هستم یک خواهش ازآقای عزیزی نماینده مجلس ودیگرعزیزانیکه دم ازاجراء شدن 70یا80درصدازقانون جامع حمایت ازایثارگران راخیلی سفت وسخت ازاجرای این قانون دم میزنندحداقل درحد20درصدازاجرائیات این قانون رابرای قشرآسیب دیده ازجنگ رایان کنندتابنده وامثال من ازاین انون مطلع بشونندفقط درنظام ماحرف زده میشودولی هیچوقت برای مردم روشن نمشودکه قانون چیست واجراچیست بهرحال مسئولین فاش نیوزازیکی ازمسولین درزابطه قانون حمایت واجرای ان توضیح بخواهیدتاماهم متوجه اجراءشدن 80درصدیاکمتران بشویم آزاده وجانبازه بسیجی
فکر میکنم صفرش اضافیه
خوبه است كه 75 درصدش اجرا ميشه اگر همه اش اجرا ميشد كه واويلا بود
ضمن عر ض سلام جناب عزيزى اين قانون فقط در روى كاغذ است عملاً هيچى در مورد زير٢٥/. ورزمندگان كارى وقانون تصويب شده تا كو اجراوعمل/
جناب آقای عزیزی نماینده محترم : من خودم جانباز ده درصدم ودانشجوی آزادم متاسفانه از معافیت شهریه برخوردارنیستم اما در کمال ناباوری شما نمایندگان فرزند جانباز۲۵ درصد را ازپرداخت شهریه معاف کرده اید از این قانون ظالمانه تر در میان قوانین هست !!!؟؟؟؟؟؟؟
داداش من اینحا ایران هست کشور هرت و پرت مسولان بنیاد فکر میکنند مجروحیت شخص به خواست خودش بستگی داشته یعنی هرکسی هرطور خودش دوست داشته مجروح شده مثلا حانبازان درصد بالا صدا زدن داداش بعثی چنتا تیر دوشکا و خمپاره ۱۲۰ و چند کیلو موج انفحار بفرست اینطرف قربون دستت! و جانباز درصد پایین داد میزده داداش عراقی یه تیر کلاش بفرست تا از زیر بغلم رد بشه چنتا مو رو بزنه!
اگه در کل مسولان ما در امور کشورداری حرفه ای بودن که این حال و روز مملکت نبود همه امور کشور یه جاش لنگ میزنه و حاضر هم نیستند کار رو به دست متخصصش بدن و این یعنی تکرار تاریخ و نابودی یک فرهنگ و افول یک ملت.
اقای عزیزی وقتی رئیس کمسیون اجتماعی بودید قرارشد کف درصد جانبازان اعصاب وروان وشیمیائی 25 باشد ان قانون الان کجاست در کدام کشو میز شما وامثالتان خاک میخورد چرا مردم را سرکار میگذارید اگر راست میگوئید پیگیر باشید وجواب را در همین سایت اعلام بفرماید ممنون
همان 70 درصد را هم مدیران مرکز و یا مدیرکان شهرستانها با اعمال سلیقه تفسیر و تعیین میکنند ! وااای بر ما که با شعار هایس اینها پیر شدیم و هنوزه هر روزه یکی میآید با طرح مشکلی و اما و اگر مصاحبه ای و عکسی و مطرح شدنی دارد و بعد هم فی امان الله و خداحافظ و این عمر و جوانی ما را به باد فنا دادند !
در کجای دنیا یک قانون جامع برای ده سال بین مجلس و..... باید بچرخد و بعد از این همه سال بیایند بگویند 70 درصد قانون اجرا شده است و بقیه شم هم باشد برای فصل گل نی !!!
اقای عزیزی خودش 25درصده واسه همین خیلی راضیه ازاین قانون واجرای70درصدان.
فقط لطف کنید این شهریه ناچیز دانشجویان شاهد به دانشگاهها بدهید آبروی ما را بردند
هر چه مربوط به شعار و بیهوده کاری اجرا میشه ، اما مواد این قانون که مربوط به معیشت ایثارگران اجرا نمیشه !!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
سلام جناب آقاي عزيزي ما تعريف شما زياد شنيديم شما واقعا" مرد همت هستيد .اينجانب جانباز 70 هستم كه بنياد شهيد و امور ايثارگران حقوق حالت اشتغال بنده را در سال 83 به خاطر اشتغال قطع كرده و با توجه به اصلاح تبصره 2 ماده 39 قانون خدمات رساني به ايثارگران هنوز بر قرار نكرده است. و در حالي كه راي از كار افتادگي كلي را هم دارا مي باشم اصلا" بنياد شهيد حقوق حالت اشتغال مرا نبايستي قطع مي كرد چون بنده در زمان اعزام به جبهه شاغل نبودم و به عنوان بسيج مردومي در منطقه جنگي حضور داشتم و بعد از جانبازي شاغل شدم و الان هم با 70% جانبازي تنها درآمدم حقوق استخدامي مي باشد. لذا از جنابعالي و از تمام نمايندگان دلسوز و حاميان ايثارگران مجلس خواهشمند است. حق و حقوق تمام ايثارگران مخصوصا" اين شهيدان زنده احيا و زنده كنند.
دوست عزیز همان تبصره ماده ۳۹ در اصل گرفتن دو حقوق را منع کرده چون افرادی که حالت اشتغال هستند کارمند دولت محسوب شده و بر اساس قانون شخص نمیتواند دو شغل دولتی داشته باشد و در جواب شما که گفته بودید بعد از مجروحیت شاغل شدم افرادی که قبل از مجروحیت شاغل بودند که ارجح تر هستند برای دلیل شما! ولی اختیار با خودتان بوده یا شغل دولتی یا حالت اشتغال.
اینجانب ۱۴_۱۵_۱۶ساله بودم درنبرد حق بر باطل به عنوان رزمنده شرکت کردم و افتخار میکنم،درحال حاضر دانشجوی ارشدم،پسرم دانشجوی کارشناسی می با شد،هردو شهریه پرداخت می کنیم،افتخارشما این باشد که قانون را اجراکنید؟متشکرم
دوستان ما جانبازان بیست درصد شمیایی و اعصاب جانمان ارزان تر بوده و باید تاوان این موضوع را تا قیامت پس دهیم
ینی قانون 12ما ه جبهه تاییدمیشه
فاش نیوز عزیز. از اینکه متن بنده رامنتشر نکردید ممنونم..ما که حرف بدی نزدیم فقط این مسئله بارمالی را گفتیم که شده برای رزمنده ها کمر شکن.وگفتیم اون اقایونی که این مسئله را تا به رزمنده ها میرسه پیش میکشند مواظب حقوقهای چند صد میلیونی از ما بهترون باشند که یه وقت کمر این مدیران عزیز که ذخیره نظامند زیر این بار سنگین خم نشه. بد گفتم .نه شما بگید حضرت عباسی(ع)بد گفتم..رزمکندگان عزیز بهتر از جانم بگن بد گفتم؟
با سلام و احترام حدمت تمام نمایندهای مجلس دهم من از نمایندهای ایثارگر مجلس خواهش میکنم ماده51جانبازی را برای بازنشستگان جانباز در سال جاری بتصویب برسانند تا یک عیدی خوبی باشد بر ای این قشر ایثارگر دوران 8سال دفاع مقدس الان در تمام سازمانها کشور پرسنل جانباز ده درصد نیستند و اکثریت جانبازان بلای 25درصد الی 70درصد ایثارگران بازنشسته میباشند که توانای خدمت را نداشتند وبازنشسته شدند اگر مجلس دهم میخواهند کمکی بایثارگران بکنند باید بازنشستگان از قلم نیفتند
سلام مصطفی جان همسنگرعزیزوقتی متن شمارامنتشرنکردن چطورمارزمندگان میدانیم بدگفتی یاخوب؟؟؟؟؟امیدوارم که مسولین صدای ماسوختگان رااززیرخروارهامشکلات بشنوند.وایشاالله که متن جنابعالی هم درددل بوده چون مارزمندگان ازبس که حرفهای دروغ شنیدیم به همه چیزوهمه کس شک داریم وگه گداری هم متن هایمان تندوتیزمیباشدمثل متنهای خودم که چندین بارآقای ساقی صلاح دونستندمنتشرنکنند/ایشاالله خداوندبه جانبازسرافرازاقای ساقی شفایی عاجل عنایت بفرمایدوخداونددیگردوستانش راهم زیرسایه قران محفوظ.تندرست.وسربلندنگه دارد ایشاالله
نماینده عزیزوزحمت کش اگر70%سندراهبردی رزمندگان اجرایی میشدحال اکثررزمندگان مشکلات زیادی نداشتندمثل نداشتن دفترچه بیمه درمانی که قراشداول93بدهندکه هنوزکه هنوزه ندادندچراندادند؟به نظربنده اگراشتباه نکنم فکرمیکنم 30%سندراهبردی رزمندگان نیمه کاره اجرامیشه وشده چون70درصدفک نمیکنم ..امیدوارم که تاپایان95طبق گفته خود70%این سنداجرایی بشه تامارزمندگان دردمندوجانبازان زیر25درصدهاهم بتوانی دردمان رادرمان کنیم وپیش زن وبچه شرمسارنباشیم ..کجای دنیادیده ای که یک رزمنده که27ماه داوطلب جنگیده وبالای20سال استکه داردبه متخصص های اعصاب وروان میرودآنهم آزادبدون دفترچه بیمه نتواندخانه اش رابخاطریک ملیون گازکشی کند/یعنی دفترچه بیمه روستایی داریم متخصصین اکثریتشان قبول نمیکنندمیگویندماقراردادنداریم پس تکلیف من رزمنده روستانشین وامثال بنده چیست؟ازشمانمایندگان ایثارگرودیگرنمایندگان تقاضاداریم هرچه زودترسندراهبردی راصددرصداجرایی کنیدچون مارزمندگان درکهنسالی بسرمیبریم آنهم باکلی دردکه تاصبح نمیتوانیم بخوابیم ...........رزمنده داوطلب27ماه جنگ مشکانی

...

فاش نیوز عزیز

با موبایل ارسال نظر برای من سخت است .

اگر منتشر نکنی

و پی گیری نکنی سخت تر .

البته می دانی که من زندگیم را با هر نتیجه ای می گذرانم .

ولی می گویم که

برای همه بچه های دفاع مقدس بهبود حاصل شود .

و با کار و کوشش اصلاحشان می کنیم .

یقیین دارم .

سلامت باشید .

...
چی رو
باسلام ، دوستان ونمایندگان تورو خدا دقت فرمایید کل قانون جامع با حذف کلمه جانبازان 25 درصد و آوردن ردیف بودجه به ان کاملا تمام مشکلاتش بر طرف میگردد چرا اینقدر موضوع را پیچیده میکنید ( فقط پیشنهاد حذف کلمه جانبازان 25 درصد از قانون خدمت رسانی را بدهید ) تا مسایل به کل حل شود انشاالله
همچنین اجرای قانون خدمت رسانی به رزمندگان نیز مشکل رزمندگان رانیز حل میگرداند
بله فقط ۷۰درصد اجرا می شود چون ۳۰ درصد باقی مانده مربوط به رزمندگان با سابقه یک ساله و چند ساله حضور در جبهه را دارند تازه گروهی جانباز هستند فقط مدرک ندارند
گرهی که فراموش شدند بله ما فرا موش شدگانیم اما منتظر اما منتظر
آیا کسی هست که این توانایی را داشته باشه با راه اندازی یه سایت که مختص این گروه باشه یه کمپینی ایجاد کنه تا شاید بتوانیم به مسولان بگویم هنوز گروهی از ما زنده هستیم و نفس میکشم عینک خوش بینی بزنید ما را خواهید دید
سلام.آقای شهیدی می گوید۹۰%قانون جامع اجرایی شده.دیگرمسعولین میگویند۷۰%قانون جامع اجرایی شده....دقیقأبگم مثل مسعولین دروغ نگویم ماجانبازان حتی یک درصدش هم نه دیده ایم ونه احساس کرده ایم....آقای شهیدی یکی دوروز دیگرتماش میکند میکندش صددرصد وهمه مسعولین نظام فکرمی کنند جدی می گوید..نمی دانندایشان شوخی می کند همه پیرشدن ازسال۷۰می گویندقانون جامع وهنوز درحدشایعه است.بدبخت به سربازان وظیفه زمان جنگ بدون حقوق حالا هم برای بسجیها یک ماده اش اجراشده برای وظیفه ها هیچ
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi