شناسه خبر : 49873
پنجشنبه 15 مهر 1395 , 08:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ضرورت تامین منابع مالی برای اجرای دائمی قانون جامع خدمات رسانی

نایب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس بر رفع موانع قانونی و تامین منابع مالی برای اجرای دائمی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از سوی قوه مقننه و مجریه تاکید کرد.

فاش نیوز - نایب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس بر رفع موانع قانونی و تامین منابع مالی برای اجرای دائمی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از سوی قوه مقننه و مجریه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید جواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر کلیایی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران، قانونی پنجساله است و تا چند ماه دیگر مدت زمان آن به پایان می رسد.

نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:برای تمدید آن ،مجلس باید تلاش خود را بیشتر و نواقص موجود را برطرف کند .

 وی با بیان اینکه فراکسیون ایثارگران در این زمینه جلساتی نیز برگزار کرده است افزود:در این خصوص حتی جلساتی با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و برخی از مسئولان برگزار شده است و نمایندگان ایثارگر به جد بدنبال این هستند که نواقص و خلاهای قانونی را برطرف کنند.

نماینده مردم شهرستان سنقر و کلیایی در بهارستان رسیدگی به درمان جانبازان ،اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر و توجه به وضعیت معیشتی برخی از مجموعه های ایثارگران را از جمله مهمترین دغدغه های فراکسیون ایثارگران دانست.

حجت الاسلام حسینی کیا با اشاره به اینکه در این خصوص بحث هایی در فراکسیون ایثارگران شده است یادآور شد:امیدواریم بتوانیم با رفع نواقص قانون جامع ،در آینده خدمت بهتری به ایثارگران ارائه شود.

نایب رئیس فراکیسون ایثارگران ادامه داد:یکی ازمهم ترین طرح ها و لوایحی که از دوره نهم مجلس در مورد ایثارگران باقی مانده است ،موضوع قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است که مهلت قانونی آن اواخر امسال به پایان می رسد.

وی اظهار داشت: طبیعتا هر کاری که آغاز می شود ممکن است دارای نواقص و خلا های قانونی باشد که امیدواریم در مجلس شورای اسلامی این نواقص برطرف شود .

وی با تشکر از اطلاع رسانی فاش نیوز تاکید کرد: شما هم اگرمی توانید طرح ها و لوایحی که مربوط به جانبازان و خانواده بزرگ ایثارگران است و کار کارشناسی بر روی آنها در فراکسیون ایثارگران انجام شده است را اطلاع رسانی کنید تا ضمن دریافت نظرات ایثارگران آنها را مورد بررسی مجدد قرار دهیم.

وی ادامه داد:نگاه ما این است که قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران باید دائمی شود تا در سال های آینده دیگر نیازی به تغییردوباره آن نداشته باشیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:جایگاه مجلس ،جایگاه تقنین و نظارت است و اگر این نظارت درست انجام شود  نواقص موجود برطرف خواهد شد.

نماینده اصولگرای مجلس دهم تصریح کرد:بعضی از خلاهای موجود بخاطر این است که نمایندگان در حوزه اجرایی وارد می شوند چرا که مردم توقع دارند که نماینده فقط به دنبال آب و برق و گازو... باشد در حالی که این موضوع، وظیفه مجریان و بر عهده دولت است.

حجت الاسلام حسینی کیا خاطرنشان کرد:نماینده مجلس اولا باید قانونگذاری کند ،ثانیا بر اجرای قوانین مصوب تا آنجایی که بودجه در اختیار دستگاه های اجرایی است نظارت کند .

وی اضافه کرد:اگر قانون درست اجرا و بر ان نظارت جدی شود ،در زمان اجرا نیز درست خواهد شد ولی مشکل این جاست که جای ما و مجریان در بسیاری از اوقات عوض شده است.

نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که نیازهای جانیازان و ایثارگران در برخی از زمینه ها هنوز برآورده نشده است گفت:طبیعی است یک بخش ازخواسته های این عزیزان ، پر کردن خلاهای قانونی است و بخش دیگرنیز مربوط به عدم نقدینگی واختصاص اعتبارات از سوی سازمان ها و دستگاه های ذیربط است.

حسینی کیا خاطر نشان کرد:رئیس بنیاد شهید در یکی از جلسات مشترک گفت :وقتی بنیاد شهید را تحویل گرفتم چند هزار میلیارد تومان بدهکار بود .

دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس که برادر شهید است اظهار داشت: طبیعی است وقتی یک مجموعه با این حجم سنگین بدهی و در کنار بیکاری فرزندان شهدا و شرایط سخت درمانی جانبازان، نیازمند اختصاص اعتبارات ویژه ای از سوی دولت باشد.

نایب رئیس فراکسیون ایثارگران ادامه داد: هر چه به ایثارگران خدمت کنیم کم است چرا که این نظام مدیون ایثارگری های آنها است .

حسینی کیا در پایان تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی هرچه دارد به برکت جانفشانی ایثارگران و قدرتی است که آنها برای نظام ایجاد کرده اند.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
جناب آقای حسینی کیا ازاینکه به فکر ایثارگران هستید ممنون هستیم ولی بازنگری کنید تمام قوانینیکه تا به حال تصویب شده وبه سازمانها ارگانها وادارجات ابلاغ شده چند درصد عملی شده الان 27 سال است که جنگ تمام شده آنهائیکه در جنگ بودند بالای 50سال سن دارند آیا کسی به فکر رزمندگان هم بوده شما حضرتعالی روحانی هستید وبهتراز من وامسال من تاریخ و وقائیکه در روز عاشورا بد دینان دنیا پرست در حق مولایمان امام حسین (علیهم وسلام )آن جنایت بشری را مرتکب شده اند بعداز قرنها نوادگان همین بد دین ها در حق یک کشور شیعی انجام دادند و آنهمه خسارت به کشورمان زدند بارز ترینشان جوانانمان بودند که به شهادت رساندند جناب آقای حسینی کیا حال سوال اینجاست اگر قیام ومقاومت و رسوا کردن یزید وآل امیه از جانب حضرت زینب نبود آیا عاشورا را در خود عاشورا نه کشته بودندآیا مقاومت زینب نبود الان ما می توانستیم مضلومیت شهدای کربلا را وحقانیت به ناحق ریخته شده خون خدا را به دنیا اعلام کنیم اصلا حرفی برای گفتن داشتیم جناب آقای حسینی کیای عزیز اینهمه مقدمه رساندن پیام مضلومیت تمام ایثارگران شهدا جانبازان وآزادگان عزیزمان به ویژه رزمندگان است .آیا رزمندگان اگر جلوی دشمن را نمی گرفتند چندین ماه مقاومت نمی کردند تمام رزمندهایا شهید یا مجروح ویا به اسارت از طرف دشمن گرفته میشدند ایا الان کشور عزیزمان ایران وجود داشت تا هرسال یاد وخاطره دفاع مقدس را گرامی بداریم پس رزمنده ها هم با آنهمه رشادت که چندین ماه در جبهه ماندن ریر بمباران دشمن کم خوردن کم خوابیدن وحراست از کشور عزیزمان نظام مقدسمان خون شهدایمان جانبازنمان وآزادگانمان کردند سزاوار اینهمه بی مهری وبی توجهی از طرف مسئولان نبودند آیا اینهمه انتظار بس نیست به امید روزی که در دادگاه الهی شرمنده ومحکوم در حق کسی نباشیم خداوند همه مارا عاقبت به خیر کند انشاالله
نماینده محترم مجلس جنای آقای حسینی کیا فراکسیون ایثارگران .بعضی از مواد قانون جامع ایثارگران هیچ بارمالی برای دولت ندارد از جمله ماده 59 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که 25 درصد از سهمیه آزمون وکالت در هر سال مربوط به جامعه هدف ایثارگران است ولی متاسفانه اسکودا توجه ای به آن ندارد و این ماده را بطور غلط تفصیر می کند که مانع حضور ایثارگران در عرصه وکالت است ( ارتباط این ماده را به ماده 70 قانون جامع ایثارگران می دهد و می گوید باید 70 درصد نمره نفر آخر را بیاورد در صورتی که ماده 59 چنین نمی گویید و ایثارگران بین خود رقابت می دهند و تا 25 درصد سمیه بالاترین نمره جذب خواهد شد

خواهشمند است برای دفاع از حق قانونی ایثارگران پیگیری نمایید و مشاهده می نمایید که هیچ بار مالی ندارد فقط پیگیری مسولین محترم را می خواهد که قانون صحیح اجرا شود بسیار سپاسگزارم
با سلام...
متاسفانه بزرگترین مشکل در برابر اجرای قانون در مورد ایثارگران همین تامین منابع مالی برای اجرای دائمی قانون جامع خدمات رسانی است که باید یک فکر و تصمیمی جدی در مورد آن گرفت زیرا همیشه برای ایثارگران قانون تصویب می شود ولی در اجرا با مشکل مالی مواجه هستند...
مرگ یکبار و شیون هم یک بار...
همواره در بوق و کرنا می کنند که فلان قانون در مورد ایثارگران تصویب شده و مردم همین را می بینند ولی در اجرا می بینیم که متاسفانه قانونی که تصویب شده اجرائی نشده و وقتی پیگیری می کنی می بینی می گویند چون تامین مالی نشده...
فلذا خواهشمندیم برای ایثارگران در وهله اول تامین مالی و جای ردیف بودجه ای آن را دقیق مشخص کنید و بعد قانون تصویب نمایید زیرا دیده شده که قانونی هست ولی برای تامین مالی آن از این ردیف و آن ردیف بودجه ای برای آن در نظر می گیرند که این باعث شده در تخصیص بودجه با مشکل مواجه شوند...
ان شاءالله که همه دست از انباشته شدن قوانین بردارند و اول بودجه قوانینی که مصوب شده را از منابع مشخص معلوم و تخصیص داده شده معین کنند تا با مشکل بودجه ای مواجه نباشند...
موفق باشید
با سلام و احترام خدمت همه نمایندگان محترم ؛
اقای حسینی یکی از مشکلات قانون جامع ،که برای اکثر ایثارگران درد اور و غیر قابل تحمل میباشد عدم پرداخت حقوق و مزایا با منشاء ایثارگری از طرف بنیاد میباشد ،لطفا" در این مورد هم ایراد قانونی را مرتفع نمایید ، بخدا این قشر از ایثارگران مظلوم واقع شده اند .
سلام. جناب اقای حسینی کیا ازجنابعالی بسیارقدردانی میکنیم که اینقدربه فکرایثارگران هستی وپیشنهادبسیاردرست وبجاوقشنگ ومسولیت پذیری رابیان کردی وامایک امادر وسط هست انهم این است که پیگیری نمیکنیدالان اینهارابیان کردیددگه پرونده مختومه شدتاسال اینده بعددوباره سال اینده کم سن سالترین جانباز بین ۵۵ت۶۵سال دارددرجوانی جنگ کردن بعدازجنگ هم دردکشیدن خداوکیلی یک نقص قانون ۳۰سال طول میکشد همین جوانان جنگ ان مهمی راکه جنگ باچندملیتی بود۸ساله سرته اش رادرآوردن اماجنابعالیان ۳۰سال یک نقص قانون نتونستید حل کنیدواقعاجای تاسف داردوقتی صحبت ازایثارگران میشودهمه ازاقتصاد می نالند درسال۱۳۸۹که اقتصاددر عالیترین جایگاهی داشت ان موقه چراحل نکردید فقط وعده میدهیدتاایثارگران پیرشوندو بمیرن بعد نقص قانون حل بشه بنده به هیچ جناحی وابسته نیستم اماخوب باز اصولگرایان بعضی موقه ها خوشحالمان میکنند اما اصلاح طلبان وعده خشک خالی هم نمیدن درپایان ازجناب اقای حسینی کیا تشکرمیکنم خواهش میکنم دنبالش رابگریدبخدا این ایثارگران گناه دارن
به حرمت این ماه واین ایام قسم فکری به حال جانبازان زیر بیست وپنج هم بنمایید.آخراین کدام عدالت وانصاف است که همسر وفرزندان جانبازان بالای بیست وپنج ازسهمیه دانشگاه ومعافیت شهریه برخوردارباشندامافرزندان جانبازان زیر بیست وپنج محروم ازهمه چیز.مگردست خودمان بود که بالای بیست وپنج نشدیم درضمن در آن روزهای نبرد کی به فکراین مسایل وتبعیضات امروزی بود.ماخودمان که پایمان لب گوره امامحض رضای خدا امتیازی تسهیلاتی برای فرطندانمان در نظر بگیرید که کمتر درنزدایشان احساس شرمساری کنیم.
سلام لطفا قوانین جنسیتی را اصلاح نمایید تا فرزندان اناث بتوانند از معافیت طرح پزشکی خارج مرکز متناسب با درصد جانبازی وجبهه مانند سربازی فرزند ذکور بهره مند شوند. مغانلو
چه معنی دارد که قانون باشد منبع مالی نباشد؟ از طرفی مگر همه قوانین نیاز مالی دارد؟ جذب هیات علمی و استخدام ادارات و سهمیه کنکور کجا پول می خواهد؟
نظر به تصویب و ابلاغ سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان و گذشت بیش از یکسال از تاریخ ابلاغ این سند و همچنین تشکیل شورای هماهنگی اجرا سند و ابلاغ دستورالعمل توسط ستاد کل نیروهای مسلح اما در اجرای این سند تعلل شده لذا با توجه به نقش رسانه ای شما عاجزانه استدعا داریم موضوع را پیگیری بفرمایید با تشکر فراوان از حسن توجه شما به این موضوع./
سلام علیکم چه فرقی بین فرزند شهید شاغل /بازنشسته و بیکار در اجرای ماده 51می باشد
با سلامبه خودجانباز زیر 25% نمی رسنذ چه برسد به زن و فرزندش
یعنی خود رزمنده و جانباز زیر 25% به اندازه زن و بچه جانباز به اصطلاح 25% هم ارزش ندارند بچه جانبازه 25% که امروز به دنیا میاد از رزمنده و حانباز زیر بیست بنچ در صد ارزشش بیشتر است

این یعنی عدالت

روی قانون گزار سفید
رزمندگان ارتش هم همینطور
سلام: شما را به جد بزرگ دارن قسم میدهم فکری هم به سهمیه دانشگاه فرزندان جانباز زیر 25درصد بکنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi