شناسه خبر : 49938
شنبه 17 مهر 1395 , 16:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حمایت قاطع ابوترابی از انتخابی بودن رئیس بنیاد شهید

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی اهداف و جزئیات طرح نحوه انتخاب رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را تشریح کرد.

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی اهداف و جزئیات طرح نحوه انتخاب رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز،ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد،تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح نحوه انتخاب رئیس بنیاد شهید پس از تصویب در کمیسیون اجتماعی بزودی در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد خاطرنشان کرد:این طرح شهریورماه با امضای 25 نفر از نمایندگان ایثارگر به هیئت رئیسه مجلس تقدیم  و اعلام وصول شد.

عضو فراکسیون ایثارگران که از طراحان طرح انتخاب رئیس بنیاد شهید از سوی جامعه ایثارگران است افزود: این طرح از این موضوع نشات می گیرد که افرادی که در راس کارهستند باید آشنایی بیشتری با بدنه نظام و ایثارگران داشته باشند.

ابوترابی یادآور شد:ما امروز در جامعه مشاهده می کنیم که مثلا پزشکان برای خودشان یک صنف و تشکیلات ایجاد کرده اند،یاجامعه مهندسین هم همینطور برای خود صنفی دارند در حالی که جامعه ایثارگران ما هنوز نمی توانند مسئول خود را به طور مستقیم انتخاب کنند تا در اینده جوابگوی آنها باشد.

نماینده مردم نجف اباد تصریح کرد:الان مسئولان بنیاد شهید نه به مجلس جواب می دهند و نه به جامعه هدف وبه هیچ عنوان به کسی جوابگو نیستند،تخلفات هم الی ماشاالله بقدری زیاد است که سر آدم درد می گیرد و از بانک دی گرفته تا جاهای دیگروجود دارد و عمدتا سیاسی کاری است.

نماینده ایثارگر مجلس دهم خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات جامعه هدف باید،خدمتگذارانی داشته باشیم که هر چهار سال یک بار برای انتخابات به میدان عمل بیایند و به جامعه هدف شان گزارش بدهند.

وی گفت: این موضوع همانطوری که در بین جامعه مهندسان وپزشکان نیز وجود دارد  و خودشان انتخابات را برگزار می کنند ، برای ایثارگران نیز بایستی این چنین باشد و خادم خود را در بنیاد انتخاب کنند.

نماینده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد:ابن طرح پیش از تعطیلات تابستانی مجلس در شهریور ماه امسال از سوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی اعلام وصول و به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شد تا مورد بررسی کارشناسی قرار بگیرد و 25 تن از نمایندگان آن را امضاء کرده اند.

نماینده مردم نجف آباد ،تیران و کرون در مجلس دهم ادامه داد: انتظار می رود لابی سنگین بنیاد شهید که مثل موضوع تحقیق و تفحص که نگذاشتند قرائت بشود دوباره فعال شود و این طرح را به حاشیه پرتاب کند،چرا که بنیاد با این فسادهایی که هست یک زاویه سنگین داخلی برای خود ایجاد کرده است.

ابوترابی با اشاره به اینکه ما الان شاهد موضوع اختلاس در بانک دی که زیر محموعه بنیاد شهید است و واقعا توهین بزرگی است هستیم اظهار داشت: شرکت شاهد در دوران طفولیت از فرزندان شاهد وکالت گرفته است و امروز این شرکت که سهامدارانش فرزندان شهدا هستند خودشان حق ندارند که مدیرش را انتخاب کنند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس تاکید کرد: بنیاد شهید در سال های گذشته و در دوران کودکی از فرزندان شاهد که صغیر بودند یک امضایی گرفته است و الان هم با همان امضاء شرکت شاهد را اداره می کند در حالیکه این شرکت همیشه زیان ده بوده است و به هیچکس هم جوابگو نیست.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف این طرح هم همین است که ما بیایم و به خود ایثارگران اجازه بدهیم در سرنوشت خود دخالت کنند افزود:متاسفانه جانبازان عزیز ما الان حتی پول داروی خود را هم ندارند و اگر بهانه کمبود منابع مالی است چرا مسئولان بنیاد حضور پبدا نمی کنند و پاسخ لازم را نمی دهند.

وی که فرزند شهید است و دوعمو و دایی اش در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده اند ادامه داد:من واقعا تاسف می خورم که روسای بنیاد شهید هنوز هم جوابگوی ایثارگران نیستند و متاسفانه هیچگونه آشتی بین ایثارگران و بنیاد شهید وجود ندارد و بسیاری از ایثارگران ما سال ها است که پای خود را در بنیاد شهید به عنوان خانه خود نگذاشته اند.

ابوترابی تصریح کرد:اگر این طرح به تصویب برسد رئیس بنیاد شهید توسط خود ایثارگران انتخاب می شود و بعد از هر دوره ای برای حضور در انتخابات باید به جامعه هدف که ایثارگران هستند پاسخگو باشد و عملکرد خود را بیان کند،تا دوباره آشتی بین این دو برقرار شود.

عضو فراکسیون فرزندان شاهد در پایان یادآور شد:ما الان شاهد بحث جرائم و اتلاف بیت المال در بنیاد شهید هستیم و متاسفانه در  تحقیق و تفحص هم  به خوبی شاهد این موضوع بوده ایم.

 

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
...
حمایت قاطع ابوترابی از انتخابی بودن رئیس بنیاد شهید
...
و از آنجایی که عمده ایثار گران عزیز با هر گونه معیشت بچه های جبهه و جنگ و دفاع مقدس مخالفند :

و رزمندگان عزیز

و جانبازان 5 % عزیز را ایثار گر نمی دانند .

و فقر و نداری و هر ظلمی را به اینان روا می دانند .

ما مخالفین هم عزادار می شویم .

و ناله سر کن سر می دهیم .

...
مرغ سحر ناله سر کن
داغ مرا تازه‌تر کن
زآه شرربار این قفس را
برشکن و زیر و زبر کن
بلبل پربسته! ز کنج قفس درآ
نغمهٔ آزادی نوع بشر سرا
وز نفسی عرصهٔ این خاک توده را
پر شرر کن
ظلم ظالم، جور صیاد
آشیانم داده بر باد
ای خدا! ای فلک! ای طبیعت!
شام تاریک ما را سحر کن

بهار
...

و اما دلیل مخالفت ایثارگران با بچه های جنگ .

ایثارگران عزیز خودشان که از بچه های جنگ هستند که با معیشت رزمندگان

و جانبازان مثلا 5 % مخالف نیستند .

بلکه یادشان می دهند که :

سهم شما از سهام کم می شود

و بودجه کم است

و امکانات رفاهی تقسیم می شود

و به شما کم می رسد .

و قانون حامع خدمات رسانی به ایثار گران را :

بعنوان از کار افتادگی نوشتند .

یعنی یک جانباز عزیز را به عنوان معلول حقوق می دهند ؟!

و جانباز عزیز را فقط به چشم یک معلول جسمی نگاه می کنند .

و این تفکر غلط است .

و اشتباه است .

و ایثار جانباز عزیز را به پول معلولیت فروختند .؟!

و فرهنگ ایثار و شهادت را نابود کردند .

و رزمندگان جبهه و جنگ

و جانبازان عزیز بالاخص 5 % دفاع مقدس را فقیر و درمانده کرده اند .

و به خاک سیاه نشانده اند .

و تا این قوم کوته نظر قدرت دارند .

مملکت و فرهنگ و اقتصادش بدبختی و اشک است .

سلام بر شهدای عزیز دفاع مقدس .
فقط ایول

...

یعنی اینقدر دلت می خواد بچه های جبهه در فقر باشند .

دلیشو بگو بدونیم .

...

جناب نماينده محترم چاره كار اين نيست ، خيلي راحت بنياد را با همين تشكيلات تبديل به وزارت خانه بكنيد وقتي در راس آن وزير شد بايد به مجلس پاسخگو باشد ، به همين سادگي چرا لقمه را بالاي سرتان ميچرخانيد !!!؟؟؟
ضمنا از يك چيز مطمئن هستم چه رئيس انتخابي ، چه انتصابي و چه وزير باشد آنكه سرش بي كلاه خواهد ماند ايثارگران خواهند بود
سلام ، نمایندگان ابتدا شرایط و نحوه رسیدگی به شکایات ایثارگران را در وضعیت واگذاری به اشخاص حقوقی توضیح دهند. آیا واگذاری تشکیلات عظیم بنیاد به اشخاص حقیقی یا اشخاصی در قالب شخصیت حقوقی و خصوصی قانونی یا امکانپذیر است؟ میدانیم شخصیت حقوقی خصوصی دارای هیات انتظامی میباشند و هیچگونه سیستم رسیدگی به شکایات دیگری وجود ندارد. درحال حاضر که رییس بنیاد از سوی مقام معظم رهبری معرفی شده میبایست به تمام دستگاههای نظارتی کشور پاسخگو باشد اما هیچ قدرتی قادر به رسیدگی و بررسی شکایات ایثارگران نیست لذا خروج بنیاد از وضعیت فعلی و قرار گرفتن در اختیار اشخاص حقوقی وضعیت حقوقی ایثارگران را بمراتب بدتر و اسفبارتر خواهد کرد.
در حال حاضر هیچ یک از مسئولان کشور در عمل برای ایثارگران اهمیتی قائل نیست و ایثارگران را به حال خود رها کردند. بنده از عملیات فتح خرمشهر با وجود شش مجروحیت لاعلاج بالای 25 درصد هیچگونه تسهیلاتی از بنیاد نداشتم حتی هزینه های درمانم با وجود بیمه ایران به بهانه های مختلفی پرداخت نشده است. آیا مرجعی وجود دارد که بتوانم حقوق قانونی خانواده ام را از تاریخ فتح خرمشهر تا اکنون به رسمیت بشناسد و حتی عذر خواهی کند؟
سالها کارشکنی و ابراز نظر شخصی بنیاد همدان در سازمان بازرسی اثبات شد و پس از تلاش فراوان که دوستان مستحضر هستند و انتقال پرونده به مشهد فوری جانبازی تایید شد لیکن هنوز هیچیک از مسئولین حاضر به قبول فسادهای گسترده بین مسئولان بنیاد نیست و میگویند فقط چند نفر فاسد وجود دارد فلذا همچنان ظلم و فساد و کارشکنی در جریان است.
در دولت فعلی بسیاری از ارزش های اسلامی و ایرانی برای برجام نافرجام نابود شده و بی اعتناعی به فرامین مقام معظم رهبری وجود دارد بنابراین ایثارگران میبایست با هوشیاری و دقت زیاد اظهار نظر در خصوص موضوعات تخصصی را با وسواس و تحقیق کامل قبول کنند و در اینگونه موارد با تکیه بر اصول و مبانی اسلامی و بررسی قانونی لازم حتی به چشم خودمان اعتماد نکنیم.
شهرام بهرام نداره!!!مشکلات جانبازان روبصورت واقعی حل کنید،نه به شکل صوری!!!عوض کردن ویاجابجاکردن مهره ها،به چه کارآید؟!!!اگرحتی دریک اتاق به مشکلات جانبازان رسیدگی شودکافی ست،نیازبه این همه دستگاه وعمارت هاورئیس رؤسا نیست!به مشکلات جانبازان رسیدگی وحل...حل...حل شود!تأکیدمیکنم،مشکلات جانبازان رو حل ل ل کنید...اف تاد؟و...
با سلام به این نماینده ایثارگر ؛
جناب اقای ابوترابی اگه این طرح تصویب شد ، انشاءالله در راستای محقق شدن مطالبات ایثارگران به خواسته های این عزیزان جواب قانع کننده ای داده شود . اگر چنانچه همانطوری که دوست ایثارگر پیشنهاد داده اند وزارتخانه ای هم تشکیل شد ؛ یادتان باشد نقطه اغازین و شروع کار نمایندگان در نظارت بر عملکرد بنیاد شهید را از صندوق وام ضروری ایثارگران استارت بزنید ،چون این صندوق از اعضاء به دلخواه خودش حق عضویت را از حقوق ایثارگران کم می کند و ایثارگران با سرمایه های چند میلیونی که دارند به اندازه صندوق های زنانه ای که در محله ها تشکیل می شود ،به اعضاء تسهیلات اعطا نمی کند !!! در عوض به افرادی که سفارش می شوند چند صد میلیونی بخشش می کنند !!!؟؟؟
نماینده محترم ایثارگر سلام علیکم در خصوص اجرای ماده 51پیگری فرمائید چرا شامل فرزندان شهید بازنشسته نمشود
28سال استکه درهمه لایحه هاوتبصره هاواداره هاو...............همیشه سررزمندگان است که هم کلاه میرودوهم بی کلاه می ماند.دلیلش چیست این رابایدنمایندگان مجلس شورای اسلامی ومسولین امرکه بایدپاسخگوی رزمندگان بایدباشندجوابگوباشندکه نیستند/چرابایدرزمندگان وجانبازان زیر25%هاهمیشه موردتبعیض وبی مهری قراربگیرند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟لطفاجوابی به این رزمندگان ازیادرفته بدهید.ودلیل ندادن دفترچه بینمه درمانی مارزمندگان راهم روشن کنیدازدردداریم می نالیم ونمیتوانیم بااین گرانی به متخصص های اعصاب وروان برویم.....
سلام این لقمه بزرگی است و مافیای بنیادشهید زیر بار نخواهد رفت.
بنیادشهید از نظر ایثارگران ضد ایثارگران عمل می کند.
فعلا شکنجه گاه ایثارگران است، همه ایثارگران اصلی. از بنیادشهید نا راضی هستند.
گوش اگر گوش شما ناله اگر ناله ما انچه بجایی نرسد فریاد است ،بالای سی سال از ایثارگری وجانبازی ایثارگران میگذرد مسئولین اندر خم یک کوچه اند ،مگر تا حالا برای این قشر مظلوم واقع شده چه کردید که رئیس عوض شود یا نشود ، چه اتفاق مهمی دیگری در راه میباشد
جا ذارد نمایندگان مجلس بهترین تصمیم بگیرند ولی به نظرمیرسد اگر وزارت خانه بشود ونمایندگان بتوانند وزیر نا کارآمد استیضاع بکنند خیلی بهتر است وگرنه همین آ ش وهمین کاسه
اینکه هم اکنون انتخاب و انتصاب ها در بنیاد شهید براساس شایستگی ها انجام نمی شود کاملا درست است .
ولی راه حل پیشنهادی نیز براساس اصول انتخاب مدیران دولتی نیست . لذا این طرح نمی تواند با موفقیت همراه باشد .
در حال حاضر نمایندگان زیادی به عنوان نماینده مردم تهران در شورای شهر حضور دارند ولی همه عملکرد انها نشان از عدم موفقیت طرح انتخابی بودن نمایندگان شورای شهر دارد چون مردم عادی از همه احوالات - تجربه ها - تخصص ها و عملکردهای کارکنان بنیاد مطلع نیستند و براساس فرهنگ سنتی خود فقط براساس احساسات رای می دهند .
مجلس می تواند با کنترل و نظارت دقیق تر بر عملکرد همه سازمانها موضوع شایسته سالاری را در کل کشور اجرا کند .
مجلس باید طرحی ارائه دهد که به موجب ان همه سازمانها همچون بنیاد و استان قدس و...... پاسخگو باشند . هیچ انسانی معصوم نیست .
و این طرح موفق خواهد شد .
سلام و عرض خسته نباشيد
تو رو خدا خواهش ميكنم قضيه اون طرح ويژه مجلس برا معافيت هاي خدمت با كسر درصد جانبازي از ٢٥ درصد به ١٠ درصد رو پيگير بشيد و به من اطلاع بدين
بعد اينكه مجلس خبرگان رد كرد كي دوباره مطرح ميشه و مياد تو جلسه
بنده فوق ليسانس دارم و منتظر اين طرحم تا بتونم معافيت بگيرم پدر و مادرمم سنشون ٧٠ ساله چشمشون به منه بخدا
نه ميتونم جايي برم دنبال استخدامي و نه هيچ منبع درامدي دارم بابام ٢٠ درصده و نميتونم از هيچ سهميه اي استفاده كنم
سلام بر همه ایثارگران محترم
نظر انیجانب فقط یک وزارتخانه است
این حقیر به هیچ ارگان نهاد دیگری اعتماد ندارم و شما هم گول این سخنان
نخورید دیگر بس است چقدر تحقیر شویم
والسلام
باسلام ، دوستان ونمایندگان دقت فرمایید کل قانون جامع با حذف کلمه جانبازان 25 درصد و آوردن ردیف بودجه به ان کاملا تمام مشکلاتش بر طرف میگردد چرا اینقدر موضوع را پیچیده میکنید ودست نماینگان رامی بندید ( فقط پیشنهاد حذف کلمه جانبازان 25 درصد از قانون خدمت رسانی را بدهید ) تا مسایل به کل حل شود انشاالله
همچنین اجرای قانون خدمت رسانی به رزمندگان نیز مشکل رزمندگان رانیز حل میگرداند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi