شناسه خبر : 49954
شنبه 01 آبان 1395 , 11:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پاسخ عضو سابق هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی به برخی شبهات

موضوع انتخابات در انجمن جانبازان،طرح مناسب سازی و معیشت و اقدامات هیئت مدیره در سال های گذشته از جمله مسائلی است که در گفت گو با نایب رئیس (سابق) هیئت مدیزه انجمن جانبازان نخاعی به چالش کشیده شده است .با هم این مصاحبه را می خوانیم.

فاش نیوز - "پاسخ عضو سابق هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی به برخی شبهات" به نظر تیتر مناسبی است برای گفت و گویی رو در رو و صمیمی با " حسن ابوطالبی" استاد دانشگاه و نایب رییس (سابق) انجمن جانبازان نخاعی ایرانیان. شخصی که پست نایب رییس هیئت مدیره را داشت، ولی در هرجایی که لازم بود حضور داشت و در حل موضوعات مختلف کمک میکرد.

موضوع مناسب سازی حمل و نقل ریلی و هوایی، معیشت جانبازان و اقدامات هیئت مدیره در این زمینه ها و بالاخره بحث انتخابات در انجمن جانبازان، در سال های گذشته ازجمله مسائلی است که در مصاحبه با نایب رئیس هیئت مدیزه انجمن جانبازان نخاعی به چالش کشیده شده است . با هم این مصاحبه را می خوانیم.

توضیح اینکه این مصاحبه قبل از برگزاری هفتمین مجمع انتخاباتی انجمن جانبازان نخاعی انجام پذیرفته و اگر اصطلاح "سابق" در مورد عنوان ایشان بکاررفته است، به این دلیل می باشد که "استاد ابوطالبی" کاندیدعضویت در هیئت مدیره انجمن نبودند و اینک جزء اعضای هیئت مدیره محسوب نمی شوند.

 

مناسب سازی سفرهای هوایی

فاش نیوز: برای مناسب سازی تردد و جابجایی جانبازان چه اقداماتی انجام داده اید؟

ابوطالبی -  بسم الله الرحمن الرحیم. چند سالی است که از طرف انجمن بحث مناسب سازی را پیگیری می کنیم، در دوران دولت آقای احمدی نژاد و پیش از آن هم در رابطه با مناسب سازی سفرهای هوایی یک حرکتی انجام شد ولی متاسفانه این حرکت ناقص ماند. بحث مناسب سازی را که بنده می خواهم در این جا توضیح بدهم، در اصل مربوط یه حوزه فعالیت آقای مهندس بنایی است. چرا که ایشان مسئول کمیته مناسب سازی است و در اصل دوستمان آقای مهندس بنایی باید می بود، چون مسئول کمیته مناسب سازی ایشان است؛ ولی چون ایشان مشهد تشریف دارند و در دسترس نیستند من گوشه ای از کار را می گویم، که ایشان اگر بودند خیلی گسترده تر و کاملتر می گفتند.

چند سالی است ما از طرف انجمن بحث مناسب سازی را پیگیری می کنیم، دوران آقای احمدی نژاد پیگیر بودیم، از زمانی که آقای بهبهانی وزیر راه بود، موفق نشدیم آقای بهبهانی را ببینیم، پیش از آن هم در رابطه با مناسب سازی سفرهای هوایی یک حرکتی شد و متاسفانه ناقص ماند، شکل آن هم طوری بود که.درآن دوران "کاپیتان خانلری" رئیس سازمان هواپیمایی کشوری بود و من ایشان را در آسایشگاه ثارالله (ع) ملاقات کردم و یک وقتی گرفتیم و رفتیم دفتر،نمایندگان تمام شرکت ها( ایرلاین ها ) آمده بودند و فضا خیلی آماده بود که کار مثبتی برای جانبازان صورت بگیرد.

در همان جلسه کاپیتان خانلری پیشنهاد کرد کمیته ای از دوستان جانبازتشکیل شود (که با دوستانی که من نمی خواهم اسم شان را بیاورم). قرار شد با (ایرلاین ها) ارتباط بگیرد و مشکلات مناسب سازی سفرهای هوایی به صورت اساسی حل شود.

 ما از طریق دوستانی که در هواپیمایی کشوری شاغل بودند چندین بارموضوع را پیگیری کردیم، که در نهایت این بحث معطل ماند.

 

پیگیر مناسب سازی سفرهای بین شهری هستیم.

فاش: در بحث مناسب سازی سفرهای بین شهری چه اقداماتی انجام شده؟

- مدت دوسالی است که پیگیر سفرهای ریلی و بین شهری هستیم و کارهایی انجام شده است و خوشبختانه تعامل خوبی با مسئولین هواپیمایی کشوری پیدا کردیم. در نهایت به این نتیجه رسیدیم که دستورالعملی تنظیم شود تا بر اساس آن، آنچه برای یک سفر راحت یه فردجانباز یا معلول نخاعی نیاز دارد و لازم است، تعریف شود. حالا ممکن است از لحاظ اجرایی نواقصی هم داشته باشد. مثلا چیزی که آنها پیش بینی نکردند و یکی از عمده مشکلات در مسافرت هوایی است، مسئله پارکینگ برای جانبازان است. معمولا وقتی می خواهید ماشین خود را پارک کنید، پارکینگ ها فضایی را برای جانبازان و معلولین اختصاص داده اند اما در عمل دیگران آن را اشغال می کنند. که طبق روال همه جاست. اما طزح آنها تا 90درصد مشکلات را پوشش داده است.

در حوزه سفر ریلی هم، ما پیگیری های متعددی داشته ایم وجلساتی با مسئولین "شرکت رجا "برگزارشده است و کارهایی که شده نیاز به پیگیری دارد.

 در باره سفر بین شهری هم با مسئولین وزارت راه و شهرسازی جلساتی برگزار کردیم وکارهایی انجام شده است  که نیازمند پیگیری بیشتری است.

 مثلا یکی از کارهایی که ما پیگیرآن هستیم، "مجتمع های خدمات رفاهی بهداشتی" بین شهری است و موضوع مناسب سازی آن ها را مطرح کردیم، یک طرحی هم ارائه دادیم که قرار شد در چند مرکز به صورت پایلوت اجرا شود.

همه اینها در قالب طرح جامعی انجام شده است و شاید حدود چهار پنج سال است که این طرح را به صورت یک بولتن تهیه کرده ایم و مشکلات سفرهای هوایی و ریلی و بین شهری را در آن دیده ایم، این سه فاز هم در واقع در این بولتن انجام شده است.

در حوزه کاری مهندس بنایی من یک توضیح مختصری بدهم. ایشان نماینده شهردار تهران در امر مناسب سازی است و با جامعه معلولین و سازمان های مختلف ارتباط تنگاتنگی دارد.

یکی از عمده ترین کارهای ایشان این است که برای مسئولان و کارشناسان ادارات و سازمان های مختلف موضوع مناسب سازی را تدریس می کند. علاوه بر آن در جلسات استانداردهای مناسب سازی هم حضور فعّالی دارد.

 اینکه من به موضوع ورود کردم فقط به حاطر این بود که آن را در قالب بولتن توضیح بدهم و این خلاصه ای مختصر از موضوع مناسب سازی بود.

فاش: در مورد مناسب سازی ایستگاه های بین شهری (مراکز خدمات رفاهی) که گفتید وزارت راه قرار شده بعضی از آنها را اجرایی کند، آیا مشخص است که کدام نقاط بوده؟

- در جلسه ای که داشتیم، قرار شد در جاده قم یک جایی را برای این موضوع در نظر بگیرند و ما را هم دعوت کنند اما در نهایت عملی نشد و گفتند که مسیر دست ما نیست و پیمانکار در یکی از این مجتمع های خدمات رفاهی طرج را پیاده می کند.

ما به آنها گفتیم که وقتی اجرایی شد به ما اطلاع دهید، بنابر این باید یک فرصتی بدهیم که ببینیم کجا طرح را اجرایی کرده اند.

 

فاش: برای کاهش مشکلات حمل و نقل شهری تاکنون چه اقدامی انجام شده است؟

- در مورد حمل و نقل شهری، قانون مدونی وجود دارد، منتهی سازوکار آن شفاف نیست. مثلا در حوزه شهرداری باید امکان استفاده از اتوبوس ها فراهم شود، یعنی شهرداری با فراهم کردن امکاناتی که جانباز یا معلول ویلچر نشین به آن نیاز دارد بتواند نحوه  سوارشدن به اتوبوس مناسب سازی شود.

اما با این خطوط ویژه ای که اکنون داریم و تغییراتی که در آنها به عنوان تندرو و کندرو ایجاد شده است به نظر می رسد عملا چنین چیزی منتفی است.

 در بحث مترو می توان سفرهای درون شهری را تعریف کرد،اما باز هم نواقصی در آن وجود دارد، درحقیقت در مورد مترو، تا آنجایی که من اطلاع دارم انجمن ورود جدی نکرده است.

 در دورانی که آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس بود و کلنگ مترو می خواست زده شود، ما یک فعالیتی به صورت فردی کردیم و نامه ای به ایشان دادیم و گفتیم الآن که دارید مترو را احداث می کنید، فکر این مقوله را هم بکنید، ولی تا آنجایی که اطلاع دارم از طرف انجمن ورود جدی به قضیه نشد؛ ظاهراً بعضی از ایستگاه ها قابل استفاده است و بعضی هم به دلیل عدم وجود آسانسور قابل استفاده نیست.

 

فاش: در رابطه با معیشت جانبازان چه کارهایی پیگیری کرده اید؟

- در رابطه با موضوع معیشت ،یکی از دغدغه های اغلب جانبازان و شاید دغدغه اصلی به خصوص جانبازان نخاعی، بحث معیشت است.

من خودم قائل به این موضوع هستم که کرامت افراد وابسته به امور مادی نیست، برای اینکه فردی بتواند کرامت خود را حفظ کند، ابزاری می خواهد و شاید یکی از ابزارها تمکن مالی است. اگر یک جانباز از لحاظ مالی تامین نباشد، مجبور است به این در و آن در بزند و کرامت انسانی او خدشه دار شود.

معمولا جانبازان در خانواده های شان محور اصلی هستند و اگر از لحاظ پذیرایی فامیل نقش موثری ایفا کند، این موضوع کرامتی را برای آن فرد جانباز یه بارمی آورد ولی اگر او تمکن مالی نداشته باشد و نتواند این وظیفه و ماموریت را خوب انجام دهد، از کرامت او کاسته می شود. پس بحث معیشت یک بُعدَش به این است که جانباز بتواند کرامت اجتماعی خود را حفظ کند و بعد دیگرش هم به سیستم بنیاد برمی گردد.

یکی از مشکلاتی که بنیاد در حوزه بهداشت و درمان با آن درگیر است، این است که ما بعضی از این لوازم را که می دهیم، سر از بازار در می آورد و متاسفانه جانباز خودش از آن استفاده نمی کند.

اگر معیشت جانباز تامین شود دیگر شاهد این مسائل نخواهیم بود که جانباز وسیله ای را که برای رفاه حال خود دریافت کرده است سر از بازار در آورد و در مسیر دیگری قرار گیرد. پس اگر معیشت جانباز تامین شود نفع آن به خود سیستم نیز بر خواهد گشت. بدین صورت که آن ارزش افزوده وسیله پزشکی را بنیاد به معیشت جانباز اختصاص می دهد تا شاهد فروش وسایل در بازار آزاد نباشد. چون برخی از جانبازان حقوقی را که از بنیاد دریافت می کنند جوابگوی هزینه ها و مخارج شان نیست در حالی که با تاسیس انجمن جانبازان نخاعی این امر مهم را می توان مورد بررسی و پیگیری جدی قرار داد.

 در این راستا دوران آقای دهقان اقداماتی انجام شد اگر چه ایشان اذعان داشتند که معیشت جانبازان کفاف هزینه زندگی شان را نمی دهد، با این وجود تصریح کردند چون اعتبار و بودجه نداریم نمی توانیم آن را افزایش دهیم و فقط مبلغی را در حقوق جانبازان منظور کردند و این مبلغ حدود چند سالی هست که ثابت مانده است. اگر آن زمان این مبلغ راهگشا بود در حال حاضر با تورم موجود دیگر کافی نیست.

 

طرح معیشت جانبازان

فاش: آخرین پیگیری انجمن در موضوع معیشت به کجا رسیده؟

- اخیرا دوجلسه با آقای شهیدی رئیس بنیاد شهید و ایثارگران داشتیم که ایشان هم اذعان کردند حقوق فعلی جانبازان جوابگوی هزینه های زندگی شان نیست. دوباره در قالب "شورای عالی انجمن جانبازان" با ایشان جلسه ای برگزار کردیم و باز ایشان گفتند اولین موضوعی که می خواهید بررسی و پیگیری کنید باید موضوع معیشت جانبازان باشد. بعد ار ان با آقای ایزدی معاون تعاون بنیاد جلسه ای داشتیم. البته قبل از آن،"جانباز مرادی" طرحی را به نام "طرح معیشت" عنوان کرد و ما هم آن را به صورت مکتوب در جاهای مختلف منتشر و جوانب آن را بررسی کردیم.

بر اساس این طرح یک هرمی تعریف شد و درراس هرم جانبازان 70 درصد را قرار دادیم. بدین صورت که جانبازان قطع نخاع گردنی راس هرم بودند، بعد از آن جانبازان با ریسک یالا و انتهای هرم هم سایر جانبازان را قرار دادیم. ما در جلسه ای که با آقای ایزدی داشتیم طرح معیشت را مطرح کردیم و آقای شهیدی هم بر موضوع معیشت تاکید داشتند. طرح ما این بود که پرداخت معیشت ها بر اساس مجروحیت باشد و بر اساس اشل های اداره ای نباشد. این طرح بدین صورت است که مثلا دو جانباز که از یک نقطه از بدن دچار جانبازی شده اند و شرایط زندگی شان به هم نزدیک و شبیه است. مثلا جانباز گردنی با گردنی یا قطع عضو با جانباز قطع عضو مسائل و شرایط زندگی شان به هم نزدیکتر است را شامل می شود. بعد گفتیم بنیاد باید برای معیشت جانبازانی که جانبازی شان شبیه هم است حداقلی را تعریف کند. حالا اگر یک جانباز کاری را جای دیگر دنبال می کند و از خودش مایه می گذارد ،درآمد آن را نباید بنیاد درنظر بگیرد.

پس به طور خلاصه این طرح می گوید که بنیاد مثلا برای 2000 جانبازنخاعی گردنی و کمری برای همه آنها باید یک حداقل حقوقی را صرفنظر از اینکه از جای دیگر درآمد دارد یا ندارد در نظر بگیرد. البته آقای ایزدی این طرح را پسندیدند و چندین جلسه با کارشناسان خودشان گذاشتند و تا یه حدی دارد روی آن کار می شود و به یک جاهایی رسیده است.

فضاساری های رسانه ای در مورد انجمن

فاش: در مورد اینکه در فضای مجازی جو نامناسبی علیه انجمن جانبازان تشکیل شده است نظرتان را بفرمایید. البته این تعداد جانباز که قصد تخریب انجمن را دارند محدود هستند اما دارند همین کار تخریب را انجام می دهند و این خیلی بد است و یکی از ایرادهایی که به انجمن وارد است اینکه چرا انجمن از خودش دفاع نمی کند؟

- انجمن یک تشکل است که ساز وکار خودش را دارد. یعنی فعالیت انجمن در قالب اساسنامه می باشد و اساسنامه هم بازرس دارد. هر ساله هم انجمن ارائه گزارش سالانه می کند و اگر بازرس هم عملکرد انجمن بخصوص امور مالی را تایید کند که مشکلی نیست. انجمن در مجامعی که انتخابات نداشته باشد جلسه پرسش و پاسخ دارد. در فضای مجازی به خصوص تلگرام که 1 سالی هست رونق گرفته اگر فضای خوبی را ایجاد کند مطلوب است نه اینکه در آن لجاجت باشد. اگر پرسشی باشد پاسخ داده می شود. ما هم از طریق آقای قبادی که مدیر شبکه هایاجتماعی(تلگرام) هستند اطلاع رسانی و موارد لازم را منتشر می کنیم. حتی گفتیم افرادی که از انجمن سوال یا انتقادی دارند در گروه انجمن ثبت نام کنند تا وقتی به آنها داده شود و سوال یا انتقادشان را به ما منتقل کنند و اگر ایراد از ما بود سعی بر اصلاح آن خواهیم کرد.

 

فاش: این جواب دادن های شما باید سریع تر باشد چون همین شائبه ها که در فضای مجازی منتشر می شود در مدت زمان اندک تاثیر مخرب خود را خواهد داشت.

- من فضای مجازی و بخصوص تلگرام را برای پرسش و پاسخ مناسب نمی دانم. یکسری انتقادات تند چه منطقی و چه غیرمنطقی از انجمن منتشر می کنند و بر مبنای آن از قبل قضاوت می کنند. حالا با این پیش داوری و قضاوت اگر من بیایم از انجمن دفاع کنم به جدل کشیده خواهد شد. فضای پرسش و پاسخ باید فضای بدون پیش فرض باشد یعنی اگر کسی انتقاد کرده باشد از قبل حکم نکرده باشد. شخص باید انتقاد خود را مطرح کند و من هم پاسخ آن را بدهم، خواه قانع می شود یا نمی شود. اما اگر شخصی با انتقادی که همراه آن حکم و قضاوت کرده باشد مثلا بگوید اینها خیلی حیف و میل کردند در این حالت دیگر نمی شود با پاسخ مسئله را حل کرد و گفت و گو به جدل کشیده می شود و فضا پرآشوب میشود.اما در این شرایط به نظر من فضا برای پرسش و پاسخ در فضای مجازی فراهم نیست چون انتقادات با قضاوت و حکم قبلی مطرح می شود.

 

فاش: پس دلیل انصراف شما برای انتخابات"هیئت مدیره" انجمن همین مساله فضای مجازی و انتقادات مطرح شده در آن نیست؟

- نه. من و سایر دوستانی که برای انتخابات آتی ثبت نام نکردیم تشنه قدرت و میز و صندلی نیستیم. بلکه بر اساس وظیفه ای که حدود 8 سال میشود انجام داده ایم. سال های پیش مدیران وقت اجازه تشکیل اینچنین تشکل ها و NGO را نمی دادند. اما به مرور زمان فضای دموکراسی در جامعه بیشتر شد و مسئولین هم این امر را پذیرفتند و جمعی از جانبازان انجمن جانبازان را تشکیل دادند. حالا فعالیت های انجمن اثر خوبی داشته یا نداشته سرجای خودش بماند ولی بالاخره دوستان 7-8 سال وقت گذاشتند.ایرادات و انتقادات هم وارد است.

در عین اینکه دوستان به انجمن وابستگی دارند نه وابستگی که از شکل قدرت باشد. از این جهت که زمینه ای برای خدمت فراهم شده. بعد از چند سالی که تشکیلNGO  را در بین جانبازان قبول نداشت، الان بستری فراهم شده. این بستر سالم بماند. دیگران باید کار کنند برای اینکه این بستر از بین نرود دوستان پای کار ایستاده بودند ولی شاید از 2 دوره قبل هیئت مدیره به این نتیجه رسید که تغییری صورت بگیرد. الان دوستان در فضای مجازی می گویند این سیستم پادشاهی شده واقعیت این نیست. ما 4 سال قبل به این نتیجه رسیدیم که باید تغییراتی ایجاد شود ولی احساس کردیم که هنوز فضا، فضایی نیست که ما کنار بکشیم. علت آن هم این بود که متاسفانه ما دیدیم 2دوره قبل انتخابات، بعضی ها کاندید شدند و وعده‌ی مادی می دادند به کسانی که می خواهند رایشان را جمع کنند. این موضوع زمینه‌ی انحرافی را در انجمن ایجاد می کند. ما دیدیم بعضی‌ها لابی‌هایی می کنند که این مسیر، مسیر سالمی نمی ماند. با توجه به اینکه ما دوره قبل انتخابات یعنی حدود 4 سال پیش این به ذهنمان رسید ولی دیدیم که زمینه، زمینه‌ی ترک انجمن هنوز نیست که ما انجمن را رها کنیم و دیگران بیایند. اما الا به برکت فضای مجازی و تلگرام این شده که الان جامعه‌ی جانبازان قطع نخاع، انجمن را رصد می‌کنند. این رصد کردن باعث می شود من یا هرکس دیگر که باشد، نتواند دست از پا خطا بکند. 2 دوره قبل که عرض کردیم از طرف جامعه‌ی جانبازی این رصد نبود.اما الان که جامعه‌ی مجازی خصوصاً این گروه‌ها تشکیل شده الان این چشم عملکرد انجمن را رصد می کنند. لذا الان تقریباً می شود گفت با اطمینان خاطر تغییری را ایجاد کرد. به همین دلیل بنده و یکی از دوستان دیگر قرار شد کاندید نشویم و سه نفر از دوستان دیگر کاندید شوند.

 

فاش: بحث هایی وجود دارد؛ یکی اینکه چرا همه‌ی دوستان کنار نروند؟

- علت آن این است که اولاً حق کاندید شدن برای همه محفوظ است. اساسنامه تعریف کرده چه کسی می تواند رای بدهد چه کسی می تواند کاندید شود و لذا منع قانونی ندارد و اینکه ما بگوییم همه باید بروند این حرف خلاف دموکراسی است. چون ما داریم حق کسی را محروم می کنیم. غیر از اینکه این 8 سال یک ریشه‌ای است اگر ما بخواهیم بگوییم این 5 نفر بروند، هیئت مدیره قدیم بروند و 5 نفر جدید بیایند، ممکن است این ارتباط گذشته با آینده گسسته شود. و این افرادی که جدید می آیند شاید یک سری کارهایی که چندین سال پیگیری شده و به نتیجه نرسیده است، یا در حال پیگیری است دوباره از نو شروع کنند. لذا پیوندی بین گذشته و حال لازم است. این پیوند از طریق باقی ماندن تعدادی از دوستان در هیئت مدیره فراهم می شود.

 

فاش: بعضی‌ها معتقدند که به ما فرصت داده نمی‌شود بیاییم و کاندید شویم و خودمان را در معرض رای قرار دهیم. به نظر شما چرا اینگونه فکرها به ذهن آنها می‌رسد؟ با اینکه در انتخابات گذشته من هم بودم و آزاد بود همه می توانستند کاندید شوند و شاید رای بیارند و نیاورند. ولی الان چرا به این صورت است؟

- یک فرصت عادلانه ای اگر بخواهیم حسابش کنیم این است که برای کسی فعالیتی برای جامعه جانبازی کند این خودش فرصت را به وجود می آورد. دوستان ما بودند که یک سال یا دو سال برای انجمن کار کردند و این سابقه شده برایشان و این نشان داده است که اهل کار و پای کار هستند. این فرصت را خودشان برای خودشان به وجود آوردند. چون اگر من بخواهم همان روز انتخابات کاندید شوم، یک کار آنی و احساسی و زودگذر و تبلیغاتی است. باید یک هفته دو هفته زودتر اعلام آمادگی کند فرصتی که در طول زمان و با زحمت بدست بیاید یک فرصت پایدار و قابل اعتماد است. ممکن است من در روز انتخابات ترفندی به کار ببرم و رای بیاورم. این کار اعتماد کسی را که کم کم این فرصت را به وجود آورده نخواهد داشت یعنی زیاد قابل اعتماد نیست. ما نمی خواهیم حکم کلی کنیم. ولی قطعا تفاوت است پس این فرصت را خود افراد باید به وجود آورند.

در روز انتخابات هم می تواند لابی کند. ممکن است بگوید به من بلندگو بدهید من بروم صحبت کنم. در دوره های قبل که ما مثلا دوستان نمی توانند زیاد زمان بگذارند معمولا انتخابات ما از ساعت 10صبح تا یک ظهر است، فرصت زیادی نیست ما سعی می کنیم برنامه ها را خیلی خلاصه جمعش کنیم و لذا در دو دوره قبلی که ما انتخابات داشتیم 10 یا 15 نفر کاندید بودند و با اینکه با عجله هم موضوع را جمع کردیم ولی شمارش آراء تا ساعت 3 طول کشید. در صورتی که سقف مجمع ما تا 13:30 بود. به همین دلیل فرصت زیادی نیست که یکی یکی به همه بلندگو بدهیم تا خودشان را معرفی کنند. بهترین و قابل اعتمادترین این است که خود افراد این فرصت را به وجود آوردند. در عین حال که هیچ محدودیتی نیست که کسی لابی کند در مجمع و دوستانشان را ببینند کسی که بهتر می تواند خدمت کند آرا را جمع کند.

فاش: بحثی که مطرح است این است که راه را انجمنی ها بسته اند و نمی گذارند کسی غیر از خودشان وارد حوزه هیئت مدیره شود، از این جهت من سوال پرسیدم!

- ما نمی توانیم اعضای فعلی هیئت مدیره را ملزم به کناره گیری کنیم چون هیچ الزام قانونی نداریم. کسانی که کنار کشیدند خودشان داوطلبانه کنار رفتند و اینکه کسی بگوید چون انجمن حاضر شده و کاندید شده، دیگران به کس دیگر رای نمی دهند این هم حرف خیلی درستی نیست. ببینید اگر انجمن کار کرده باشد، سابقه ای داشته باشد عملکردی داشته باشد. شما فرض کن که من به این صورت بگویم 5 نفر هیئت مدیره انجمن آمدند و 5 نفر هم غیر انجمن. این نگاه توهین به کسانی است که به مجمع آمدند تا رای بدهند. چون شما 5 نفر داری و 5 نفر هیئت مدیره سابق هستند 5 نفر هم غیر از هیئت مدیره آمدند و کاندید شدند شما اگر بگویی که انجمن نگذاشته که رای بدهند به این ها پس چه ساز  و کاری. خدایی نکرده وعده‌ی غیر قانونی داده یا مثلا دستشان را گرفته و نگذاشته رای بدهند! و لذا اگر انجمن 5 نفری که از هیئت مدیره هستند یک طرف و 5 نفر هم غیر هیئت مدیره یک طرف حضار و کسانی که آمدند رای بدهند به دو طرف نگاه می کنند اگر انجمن عملکرد مثبتی داشته که به انجمن رای دادند، اگر نداشته به غیر انجمنی ها رای می دادند و لذا ما نمی خواهیم بگوییم انجمن هیچ انتقادی به آن وارد نیست ولی وقتی که 100 نفر حضاری که آمدند آزادانه رای می دهند این مهم است.

 

فاش: وکلام آخرتان؟

- اینکه کسی که می گوید انجمنی ها نمی گذارند، بگوید با چه ساز و کاری؟! آیا وعده‌ی غیرقانونی داده‌اند؟ آیا تهدید کردند؟ باید مصداقش را بگوید که چرا انجمنی ها نمی گذارندکسی ورود کند.

 

فاش: از اینکه وقتتان را دراختیار ما گذاشتید، سپاسگزاریم.

 

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
سلام علیکم خسته نباشید فرق فرزند شهید شاغل /بازنشسته وبیکار در اجرای ماده 51چیست
میشه یکی به من بگه این انجمن دقیقا میخواد چکار کنه که این همه فاش نیوز زیر بیرق خودشه قرار داده و از هیئت رئیسه جدید و قدیم و انتخابات و مصوبات و اساسنامه و... هر روز یک خبر میذار ه این سایت متعلق به همه گروه ها و انجمن ها است به نظرم این کارها باعث کدورت می شود.
با سلام به برادر بسیار عزیز جانباز 50%
برادر گرامی با تشکر از توجه شما به سایت، باعث تکدر شما نشود.
شما نیز اگر گروه یا انجمن خاصی دارید که کارهایی به صورت عملی برای ایثارگران مخاطب خود انجام می دهد، برای ما ارسال نمایید. حتما در سایت برجسته خواهد شد.
این سایت متعلق به همه ایثارگران است
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi