شناسه خبر : 49964
دوشنبه 19 مهر 1395 , 11:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شور حسینی در محفل جانبازان

مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله در مرکز توانبخشی جانبازان شهید مطهری اصفهان توسط جانبازان برگزار می شود.

جانباز رمضانعلی کاوسی- در اصفهان و در دهه ی اول محرم، مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) توسط جانبازان برگزار می شود. مکان برگزاری جلسه ی وعظ و عزاداری در مرکز توانبخشی جانبازان شهید مطهری اصفهان (واقع در خیابان کمال اسماعیل) است. در این مرکز خیمه ای برپا شده، و برپایی این خیمه به همت خود عزیزان جانباز صورت گرفته است.



  کارگردان اصلی و زحمت اصلی کار بر عهده ی جانباز قطع نخاع گردنی، حاج رحمت الله مختاری است. او برای برپایی هرچه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم از جان و دل مایه می گذارد. صفا و صداقت و اخلاص او باعث شده جانبازان دیگر هم، به وی به عنوان برادری بزرگتر کمک کنند و از دستوراتش به خاطر بهتر برگزار شدن مراسم عزای فرزند زهرا(س) اطاعت کنند.



 آقای مختاری برای اینکه شرکت کنندگان بیشترین بهره ی معنوی را از جلسات فوق ببرند، تلاش کرده در این دهه با پیگیری های زیاد و مکرر از سخنرانان زبده دعوت کند تا مردم بتوانند از این جلسات با دست پُر خارج شوند.


از زحمات بی دریغ کارکنان مرکز اعم از پرستار مراقب و همه ی نیروهای خدماتی و فرهنگی مرکز هم نباید چشم پوشی کرد. در واقع این عزیزان، عوامل اجرایی اند و با جان و دل در خدمت عزاداران حسینی هستند.



 مراسم با انجام فریضه ی نماز جماعت مغرب و عشا و سخنرانی و مداحی آغاز می شود. هیَآت عزاداری شهر، بعد از حضور در خیمه ی حسینی گلستان شهدا و تجدید میثاق با شهدا، در محفل جانبازان هم حضورمی یابند. مردم تلاش می کنند علاوه بر عزاداری زیر این خیمه، به نحوی از جانبازان هم دلجویی کنند. بعضا" با نگاهی عمیق به جانبازان و بعد با نگاهی ملتمسانه به طرف آسمان، برای آنان از خداوند بزرگ طلب شفا و بهبودی می نمایند. بطور متوسط در هر شب 15 هیئت عزاداری در این خیمه حضور یافته و به عزاداری می پردازند.

 حُسن حضور هیئت های مذهبی در محفل جانبازان باعث ارتباط متقابل بین مردم و جانبازان می شود. در این انجمن بی ریا که در واقع کارگردان اصلی آن صاحب امر امام زمان(ع) است در واقع فداکاری ایثارگران در دوران دفاع مقدس در اذهان قشر جوان و نوجوان مرور شود. جوانانی که اصلا آن دوران را به خاطر ندارند، با مشاهده ی چهره های شکسته ی جانبازان روی ویلچر، به این نتیجه می رسند که برای برپایی و ماندگاری این نظام مقدس، بهای کمی پرداخت نشده است. از طرفی جانبازانی هم، که به دلیل مشکلات جسمی نمی توانند در مجالس وعظ و روضه در سطح شهر شرکت کنند، با حضور هیَآت در این مکان، از برکات معنوی آن بهره می برند.


 حسن دیگر برپایی این جلسات، حضور اکثر جانبازان استان اصفهان در آن و تجدید دیدار با همسنگرانشان است که به نوعی خاطرات گذشته ی شان دوباره زنده می شود. بعضی اوقات برخی از مسئولین شهر هم در این خیمه حضور می یابند، که به نظر من این حضور می تواند تلنگری باشد برای ایشان، که بدانند هنوز هم افرادی هستند که می سوزند و تحلیل می روند، تا این نظام مقدس پابرجا بماند و باید در راستای رسیدگی به امور مردم و محرومین کوتاهی نکنند.


لازم به ذکر است کل هزینه ی پذیرایی توسط خود جانبازان تامین می شود. بنیاد یا هیچ نهاد دولتی دیگر در تامین بودجه ی آن نقشی ندارند.


 
 بر این باورم این حرکت معنوی جانبازان اصفهان می تواند الگو و سر مشقی باشد برای دیگر عزیزان جانباز در سراسر کشور، که بتوانند با برپایی چنین جلساتی، بار معنوی و مذهبی زندگی خود و خانواده شان را ارتقاء ببخشند. ان شاالله.


 

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi