شناسه خبر : 49976
دوشنبه 19 مهر 1395 , 12:52
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چگونه می شود ما را بازنشسته کنند؟

سیدحسین آیتی- حدوداً یک ماه پیش پیامکی ازطرف ساتا به جانبازان بسیجی که زیر ۲۵ درصد و غیرشاغل و کمک معیشت بگیر هستند یا به عبارتی معسر. ارسال شد که در آن خواسته بودند سوابق بیمه‌ای خود را از سپاه بگیرند و جهت بازنشستگی به ساتا تحویل دهند.

 برای من هم چنین پیامی آمد. وقتی پیگیری کردم و ازمسئول ایثارگران سپاه شهرستان سوال کردم، گفتند حتی اگر یک سال هم سابقه بیمه تامین اجتماعی داشته باشیم، می توانند ما را بازنشسته کنند. حالا میتونید از مسئولین سوال کنید مگر حق بیمه یک سال چقدر است که نمی توانند با پرداخت آن مارا ازاین شرایط نجات دهند؟

 این موضوع را گفتم تا شما بهتر تحقیق کنید واصل آن را به اطلاع عزیزان برسانید. شاید ازاین طریق فرجی شود و ما هم بازنشسته شویم.

سیدحسین آیتی

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
از سوی دیگر رزمندگان فاقد شغل و خانواده آنان که اکنون شرایط حادی را سپری می کنند نیازمند توجه بیشتری هستند ، هر چند که ذکر این نکته ضروری است که آنها در سخت ترین شرایط دوران دفاع مقدس با دفاع جانانه از آرمان های انقلاب و نظام اسلامی در مقابل دنیای استکبار و دشمنان قسم خورده ایستادگی کردند ، اما اکنون در دوران پیری تامین معیشت و درمان شان مورد غفلت قرار گرفته است و در این راستا نگاه تیزبین نسل های سوم و چهارم انقلاب بار بسیار سنگینی را بر دوش آحاد مسئولین نظام قرارداده است .پس کی مسولین بدادمارزمندگان ازیادرفته میرسد؟دردداردازداخل نابودمان میکندکه بماندشرمنده زن وبچه شدن هم ازطرفی دیگرپس بااین حال تکلیف مارزمندگان دردمندچیست؟
سلام.سوالی از آقای مجتهد داشتم باید چکار کنم ممنون
اینکه به جانبازان زیر 25% بسیجی و یا سپاهی حداقل معیشت پرداخت می شود ولی به زیر 25% های ارتشی هیچ مستمری پرداخت نمی شود و فقط در پیچ و خم سازمانها برایشان پرونده تشکیل می شود و دیگر هیچ . یعنی همان مفهوم تبعیض و بی عدالتی .
عادلانه این است که به همه جانبازان و رزمنده های فاقد شغل به تناسب ایثارشان حداقل معیشت از سوی یک ارگان و متمرکز مثل ارتش پرداخت شود .
واما با توجه به عملکرد سازمان تامین اجتماعی که همیشه قوانین را به نفع خود تفسیر می کند اینکه با پرداخت یکسال حق بیمه ، جانبازان را بازنشسته کنند کاملا بعید است .
البته این امکان وجود دارد که بازنشسته سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح شوند و البته من هنوز اختلاف این دو سازمان را نمی دانم .
همه سربازان بیمه شده تامین اجتماعی نیروهای مسلح از همان روز اول سربازی .
بنابراین همه سربازان 2 سال سابقه بیمه دارند که بنابر دلایل نامعلمی قابل انتقال به سازمان تامین اجتماعی اصلی نیست !
همه جانبازان بااضافه شدن حقوق ودریافت40سال پاداش پایان خدمت 40سال مرخصی و...بازنشسته شوند.
با شما موافقم دوست عزیز چون درد و رنجی که ما جانبازان متحمل میشویم مصداق انجام کارهای سخت و طاقت فرسا هست و بخاطر این رنج و کار بزرگی(خود ستانی نیست واقعیته) که انجام داده ایم مستحق ۶۰ ماه سنوات و ۶۰ ماه مرخصی هستیم و این حداقل حقی هست که باید داده شود چون کار ما کار کارمندی و یا خدمت در منطقه امن نبوده ما برای کیان جمهوری اسلامی و عزت کشور و مردم مجروح شدیم و الان منتظر همت و صداقت مسولان کشوری هستیم از جمله نمایندگان مجلس و شو ای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت و از همه مهمتر پدر معنوی و بزرگوارمان حضرت ایت الله خامنه ای که با دستور مستقیم ایشان و در قالب یک حکم حکومتی استصوابی این امر حیاتی که امنیت کشور در گرو آن هست صورت بگیرد.
سلام اینجانب 25 سابقه بیمه تامین اجتماعی دارم و بیمه خویش فرما با بیست درصدر جانباز شیمیایی و هیچ مستمعری نمی گیرم چطور می توانم باز نشسته شوم
با سلام باید ماههای اخر حق بیمه اتان از سوی یک شرکت به سازمان تامین اجتماعی واریز شود تا بتوانید از انجا بازنشسته شوید .
احتمالا شما مشمول بند ب ماده 103 قانون خدمات کشوری هستید و بعد از 25 سال با 25 روز حقوق بدون شرط سنی می توانید بازنشسته شوید .
اول اطمینان پیدا کنید که همه سوابق بیمه اتان در اخرین شعبه تجمیع شود و به 25 سال برسد .
سپس حداقل سه ماه در یک شرکت مشغول بکار شوید . بعد از ان درخواست بازنشستگی بدهید .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi