شناسه خبر : 49979
دوشنبه 26 مهر 1395 , 11:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بنیاد شهید باید واحد حقوقی خود را تقویت کند

نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی خواستار تحرک فعال و تعامل سازنده مسئولان بنیاد شهید با نمایندگان ملت در بهارستان برای تصویب طرح ها و لوایح مربوط به ایثارگران شد.

فاش نیوز - نماینده ایثارگر مجلس شورای اسلامی خواستار تحرک فعال و تعامل سازنده مسئولان بنیاد شهید با نمایندگان ملت در بهارستان برای تصویب طرح ها و لوایح مربوط به ایثارگران شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و جانباز 70درصد خطه سرسبز گیلان با اشاره به تصویب طرح انتخاب رئیس بنیاد شهید از سوی ایثارگران در کمیسیون اجتماعی خاطرنشان کرد: مصوبه اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس که بر اساس آن رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران باید توسط جامعه هدف انتخاب شود،تصمیمی احساسی است.

 وی با تشریح دلایل مخالفت خود با این مصوبه تاکید کرد: مگر می شود یک کار حاکمیتی را به دیگران سپرد در حالی که قانون اساسی این موضوع را فقط در جریان رفراندم مشخص کرده است،پس انتخاب رئیس بنیاد شهید دیگر چه صیغه ای است وبنظر من بدعت جدیدی است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:من معتقدم این مصوبه بخاطر ضعف بنیاد است وبدون کار کارشناسی وعدم ارتباط با بنیاد این طرح تصویب شده است و من با آن موافق نیستم، چرا که هر چیزی جای خودش را دارد.

وی با بیان اینکه ایثارگران در فرایند تصمیم سازی می توانند شرکت کنند اما در تصمیم گیری خیراظهار داشت:انتظار داشتیم که بنیاد شهید خیلی جدی و قوی تر از گذشته در این مورد ورود کند.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نواقص موجود در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران باید رفع و اجرای آن دائمی شود تصریح کرد:این ضعف بزرگ بنیاد شهید است و بنیاد باید ضعف های حقوقی خود را برطرف کند.

نماینده ویلچرنشین مجلس شورای اسلامی یادآورشد: ضعف حقوقی بنیاد شهید در مجلس کاملا مشهود است و به طور مثال برخی از نمایندگان بر اساس سلایق شخصی یا اطلاعات فردی تصمیماتی را برای آینده بنیاد می گیرند که احتمال دارد به جامعه هدف زیان هایی وارد کند .

عضو کمیسیون تلفیق مجلس  اضافه کرد:متاسفانه این نقص به خاطر این است که واحد حقوقی بنیاد شهید بیشتر درگیرکاغذ بازی است و نتوانسته است چه در قوانین بودجه سنواتی و چه در برنامه ششم تاثیر گذار باشد.

ایمن آبادی یادآور شد:من مطمئنم اگردر آینده این نقص را برطرف نکند نمی تواند پاسخگوی ایثارگران باشد و مسلما هزینه این ضعف را جامعه هدف پرداخت خواهد کرد .

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت:من انتظار دارم آقای شهیدی واحد حقوقی بنیاد شهید را تقویت کند تا قوانین براساس احساسات و بر خلاف منافع جامعه هدف تصویب نشود.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس دهم در پایان تاکید کرد:با این وجود من فکر می کنم قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در مجلس دهم تمدید و تصویب خواهد شد.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
باز هم خدا رو شکر حداقل چند نفر ایثارگر مطلع در مجلس هستند والا ممکن بود با طرح های غیر کارشناسی دهها سال طول بکشد تا به همین نقطه فعلی برسیم .
متاسفانه بنیاد شهید و امور ایثار گران بر مبنای سیاستی تمام پشت میز نشینان خود را از خانواده همین جامعه هدف انتخاب کرده است که به اصطلاح آنها از طایفه خودمان باشند ,, ولی قوانینی که برای اجرا به آنها دیکته میکند متضاد و چه بسا بر ضد جامعه هدف است .

چنانچه ایثارگری ویا خانواده شهیدی اعتراضی در مورد قوانین داشته باشد طرف مقابل خویش یکی از خود ماهاست که دست ها و زبانها را کوتاه می کند .
بعنوان مثال فرزند جانباز هفتاد درصدی را بعنوان نیرو بکار گرفته اند که لیسانس علوم آزمایشگاهی و.بیو لوژیکی دارد . واز حدود و غایت قوانین اشتغال فرزندان ایثار , ویا بهداشت و درمان کپچکترین اطلاعی ندارد و مراجعه کننده هر چه از او در مورد عدم بکار گیری فرزندان جانباز در ادارات دولتی سوال میکند جواب میشنود این مشکل شما و قانون است بامن بحث نکنید .
بسیار سیاست زشتی در این مورد بکار گرفته اند . که ایثارگر و جامعه ایثار را با فرزندانشان درگیر می کنند. باید فکری در این مورد بسیار حساس کرد .
جناب جعفر زاده بنیاد شهید متاسفانه از خط و فلسفه خدمت بحقه خود در مورد خانواده بزرگ ایثار خارج شده است
یا علی مدد .
دقیقاهمین است که فرمودید..
این حرف درستی است ولی ایثارگران چه کنند که بنیاد اینقدر ضعیف است؟ واقعا اگر یک کوچه بازاری رییس بنیاد و باجناغ رییس جمهور بود بیش از آقای شهیدی برد داشت.
اینجانب با سوابق 20 ساله کار اداری در بنیاد که 15 سال آن در واحد حقوقی بوده شاهد فعالیت های ارزنده همکاران جهت حل مشکلات ایثارگران بوده ام . در بخش ارایه خدمات حقوقی و معاضدت های قضایی مشکلات حقوقی و قضایی ایثارگران با مشاوره های حقوقی و تنظیم لوایح و دادخواست و..داوری میان اصحاب دعوی برطرف گردیده و حتی محکومیت حبس غیر عمدی آنان با تسهیلات مالی برطرف شده است در خصوص لوایح متعدد قانونی جانبازان که سالیان سال نصویب شده و مشکلات جانبازان را نسبتا حل کرده آیا بنیاد اصلا نقشی نداشته و نباید نیمه پر لیوان را هم دید .جنابعالی نماینده محترم سمت بالای مدیریتی در بنیاد داشتید پس این ضعف به شما هم بر می گردد مضافا به اینکه اگر کمیسیون مجلس لایحه ای تصویب کرده آیا قبلش مسولین بنیاد را دعوت کرده که آنها نیامده اند و آیا جنابعالی که در مجلس هستید نمی توانستید کمیسیون را برای حضورمسولین بنیاد قانع کنید و نکته دیگر این است که مگر قوانین مبهم ویا دارای اشکال نداریم . نمونه اش همین گرفتن حقوق های نجومی که برخی از نقص قوانین سوء استفاده کردند و اگر قانون شفافی نمایندگان تصویب کرده بودند شاید اینطوراز بیت المال کشور به ناروا برداشت نمیشد.
با سلام بسیاری از ایین نامه های اجرایی که تهیه ان به عهده بنیاد و واحد حقوقی است هنوز به سرانجام نرسیده است .
موضوع بسیار مهم حالت اشتغال هنوز بعد از چند سال ایین نامه اجرایی ندارد و در هر سازمان بنابر سلیقه مدیران اجرا و حفره ای شده است برای دریافت های نجومی و تبعیض و بی عدالتی
به نظر می رسد بنیاد علاقه ای برای اصلاح این خلا های قانونی ندارد.
در ماده 39 قانون ایثارگران صراحتا اعلام شده است ضوابط باید براساس قوانین لشگری باشد ولی برای بررسی بروید کل احکام حالت اشتغال همه سازمانها را ببینید ایا همه براساس قوانین لشکری صادر شده است ؟
ایا سپاه ایین نامه اجرایی در دست دارد که بتواند احکام جانبازان را صادر کند ؟
ایا بودجه مربوطه در سازمانی پیش بینی شده است ؟
دهها قانون و تبصره تبعیض امیز وجود دارد که اگر فقط چند روز کامنت های همین سایت رو خوانده باشید می توانید پی به واقعیت ها ببرید .
اقای زارعیان قبول کنید که واحد حقوقی کارنامه اش نیاز به تلاش دارد .
جناب آقاي مهندس جعفر زاده عزيز
شما يكي از افرادي هستيد كه ما به شما اميد داريم .
اما زمانيكه طبق گفته همكار گراميتان جناب آقاي خجسته بنياد با مجلس لابي ميزند كه قوانيني به نفع ايثارگران مصوب نشود ، دفتر حقوقي قوي اصلا مفهومي ندارد .
لطفا به داد ما رزمندگان و جانبازان زير 25 درصد هم برسيد . هرچند كه ساير ايثارگران هم حال و روز خوشي ندارند
رفراندوم که همان رای گیری از جامعه هدف هست که خود ایثارگران میباشند و مشکلی نیست ولی باید تصویب انتخاب مدیر بنیاد توسط ایثارگران را بین ایثارگران به رای میگذاشتند نه اینکه بدون نظر سنجی از ایثارگران مجلس تصویب کند و بعد بگن حالا انتخاب رئیس بنیاد با شماهاست اینطوری که عزیزان ایثارگر را در برابر کار انجام شده قرار داده اند و خدا میدونه دیگه چه خوابی برای ایثارگران دیده اند....
آقای جعفرزاده بزرگوار من خودم جانباز ده درصد ودانشجوی آزادم اما متاسفانه ازمعافیت شهریه برخوردار نیستم ولی در کمال ناباوری فرزند جانباز۲۵ درصد از پرداخت شهریه دانشگاه معاف هست .این ظلم وتبعیض فاحش را به کی بگیم ؟؟؟!!! بنیاد میگه مقصر مجلسه مجلس هم میگه مقصر دولت و بنیاده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مسولین بنیاد بیشتر پیام تسلیت انتشار دادند وبرای ایثارگران کاری نکردند
چه شعالی توهیسی
باسلام ، دوستان ونمایندگان دقت فرمایید کل قانون جامع با حذف کلمه جانبازان 25 درصد و آوردن ردیف بودجه به ان کاملا تمام مشکلاتش بر طرف میگردد چرا اینقدر موضوع را پیچیده میکنید ودست نماینگان رامی بندید ( فقط پیشنهاد حذف کلمه جانبازان 25 درصد از قانون خدمت رسانی را بدهید ) تا مسایل به کل حل شود انشاالله
همچنین اجرای قانون خدمت رسانی به رزمندگان نیز مشکل رزمندگان رانیز حل میگرداند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi