شناسه خبر : 50005
جمعه 23 مهر 1395 , 10:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

توصیه هایی برای مجلسیان

جانباز- در بحث از کارافتادگی باید به این نکته توجه شود که در گذشته به عده ای الکی ازکارافتادگی داده اند و الان به عده ای که واقعا" حقشان است از کارافتادگی نمی دهند چرا ؟
چون می گویند دستور داده شده که بارمالی بنیاد را بیشتر نکنید؟!!
نکته ی دیگر در این راستا این است که به جانبازان براساس درصد از کارافتادگی بدهند.
الان جانباز 25 درصد ازکارافتاده کلی داریم ولی جانباز 45درصد بدون ازکارافتادگی داریم یعنی جانباز 45درصد هرچه رفته کمیسیون ازکارافتاده نشده!!
اشکال کار کجاست؟
خوب یا درصد اشتباه دادن یا ایراد درکار کمیسیون ازکارافتادگی هست؟
نکته دیگر در این خصوص این است که برای ایثارگران شاغل می توان دونع ازکارافتادگی تعریف کرد:
1- ازکارافتادگی کلی که قانونش هست ولی باید ساده ترش کرد
2- ازکارافتادگی جزئی وصرفا" باکاربرد بازنشستگی. دیاین صورت جانباز می تواند تا پایان مانده خدمت 30 سالگی حقوق اداری را بگیرد وبه سرکار نرود ومشابه آن
- توجه داشته باشیدکه: برای قانون مشاغل سخت وزیان آور که جانبازان هم درآن آورده شده هیچ ارزشی ندارد وکسی تمایل به آن ندارد که خودرا بازنشسته کند. چرا؟
چون درصورتی که جانباز بخواهد خودرا براساس این قانون بازنشسته کند عملا" از تشویق پایان خدمت (سالی یک ماه پاداشت بازنشستگان) محروم می شودوفقط برای سنوات خدمت واقعی پاداش می گیرد. خوب بااین وجودتمایلی برای بازنشستگی در جانبازان بوجود نمی آید وجادارد این قانون اصلاح شود ودر لایحه خدمات رسانی بیاید.
- موضوع بعدی برای اصلاح در لایحه خدمات رسانی ضرورت دارد: کسانی که جانباز (مجروح جنگی) بوده اند ولی به خدمت سربازی رفته اند وبعدخدمت دصد گرفته اند ویا به علت ندانستن وعدم آگاهی از قانون به خدمت سربازی رفته اند(درحالیکه نباید به خدمت سربازی می رفتند)اینها مدت خدمت سربازیشان به خدمت داوطلبانه تغییر یابد.
هستند تعدادکثیری از رزمندگان که مجروح سخت بوده اند ولی به دلیل ندانستن قانون معافیت ویا خلاء قانونی با همان تن مجروح 2 سال خدمت سربازی انجام داده اند آن هم در مناطق جنگی و عملیاتی .!
آیا اینها حقشان نیست این مدت خدمت سربازیشان تبدیل به خدمت داوطلبانه بشود؟ هرچند دراین صورت چندان برای آنها فرق نمی کند ولی احقاق حق است.
مثال:
ایثارگری در سالهای اولیه جنگ مجروح سخت شده وچون نظام درصددهی رایج نبوده درسال بعد به خدمت سربازی رفته ودرآخر خدمت نظام درصددهی رایج شده ومعاف شده ودرصد بالایی هم گرفته .
یا قانون معافیت کامل وبدون قید وشرط مجروحان جنگ بالاغ شده ولی رزمنده مجروح به علت ندانستن قانون به خدمت سربازی رفته وخدمتش هم درمناطق جنگی تمام کرده وبعد متوجه شده که اصلا" نباید به خدمت می رفت؟!!
این رزمنده جکارباید بکند؟!!
این موارد مصداق فراوانی دارد و جادارد که نمایندگان محترم مجلس به دقت آن را مورد بررسی قراردهند وقانونی برای احقاق حق تصویب نمایند.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام

...

به رزمندگان و جانبازان ۵ درصد هم حقوق از جان گذشتگی و دفاع از دین و وطن بدهند .
از کار افتادگی را هم خودشان بگیرند .
...
سلام ، با تشکر از جانباز گرامی و ارجمند که موضوع بسیار مهمی را ابراز کرده است. بنده نیز همین شرایط را دارم یعنی بعد از مجروحیت در شرایط جنگی دو هفته استعلاجی داشتم بعد از دو هفته بدلیل عدم اطلاع از قوانین در حالیکه آن زمان هیچگونه قانون مدونی در بنیاد وجود نداشت لذا بعد از اتمام خدمت به کمیسیون ارتش معرفی شدم و با 27 ماه خدمت و 24 ماه کارت پایان خدمت فقط با دو مجروحیت که مدارک در حال درمان را تهران همراه داشتم و 45 درصد معاف شدم اما کار از کار گذشته بود.
متاسفانه در حال حاضر میگویند مدت خدمت بنده تا زمان مجروحیت قابل احتساب است و بدون توجه به کارت 24 ماه پایان خدمت باقیمانده خدمت محاسبه نمیشود.
مشکل دیگری که بسیار باعث زجرم شد دوندگی برای تایید باقیمانده مجروحیت هایی بود که در کمیسیون اول ارتش همراه نداشتم اما سابقه در پرونده لشکر محل خدمتم وجود داشتند. در کمیسیون ارتش بسرعت سایر مجروحیت ها تایید شدند اما در کمیسیون بنیاد تا شش ماه قبل با کمک و همکاری جناب آقای ساقی و زحمت دوست عزیز و گرامی مدارک به بنیاد تهران تحویل شد و دستور شرکت در کمیسیون را صادر کرد.
در حال حاضر هیچ مسئولی پاسخگوی حدود 34 سال تحمل انواع درد و رنج و محرومیت از کلیه تسهیلات قانونی که باعث تشدید مجروحیت ها گردید نمیباشند و امسال که موفق به شرکت در کمیسیون پزشکی شدم هیچگونه تسهیلات و امتیازی از سوی بنیاد تعلق نگرفته و همچنان هزینه های کمرشکن درمان و اسباب کشی و تحمل اشتغال همچون سایر همکاران سالم و غصه آقای خاکپور جانباز محترم 5 درصد و هزار مشکل که مسئولان شانه خالی کردند بدوش میکشیم.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi