شناسه خبر : 50023
شنبه 24 مهر 1395 , 13:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اشتغال ایثارگران در صنایع کوچک سرعت می گیرد

در تاریخ  ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ تفاهمنامه همکاری مشترک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و بنیاد شهید و امور ایثارگران با هدف کمک به ساماندهی کسب و کارهای خرد در واحدهای مستقر در شهرک و نواحی صنعتی سراسر کشور امضا شد.
علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری های مشترک با اشاره به تشویق بخش‌خصوصی به اشتغال جامعه ایثارگری در شهرک ها نواحی صنعتی، بر پرداخت حق بیمه سهم کارفرمای جانبازان، آزادگان و فرزندان شاهد به میزان 100 درصد در بنیاد شهید تاکید شد.
وی اعلام کرد: این سازمان با انعقاد این تفاهم نامه آمادگی خود را برای همکاری با بنیاد شهید اعلام می‌کند زیرا این کار بسیار مقدس است و پیشنهاد می کنیم که بنیاد نماینده های خود را برای اشتغال به کار ایثارگران در 110 شهرک و ناحیه صنعتی معرفی کند.
در این مراسم ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز همکاری دو مجموعه را در راه اندازی و احیا واحدهای صنعتی راکد موثر برشمرد و گفت: تفاهم نامه مشترک میان دو سازمان علاوه بر ادای دین به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران به دنبال زمینه ای است که این افراد وارد عرصه جهاد اقتصادی شوند.
وی با بیان اینکه برای تشویق بخش خصوصی به اشتغال کار جامعه ایثارگری تسهیلاتی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در این بسته تشویقی پیش بینی شده که بخش خصوصی اگر ایثارگر یا فرزند ایثارگری را به کار گرفت از برخی معافیت ها برخوردار خواهد بود.
وی با اشاره به سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» تصریح کرد: تمامی سازمان ها بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب، ستادی را تشکیل داده اند که در بنیاد هم کمیته های اقتصاد مقاومتی و توانمند سازی ایثارگران تشکیل شده است که در جهت تحقق شعار امسال و توانمند سازی جامعه ایثارگری اقدامات بسیاری را دنبال می کند.
شایسته است مسئولان بنیاد اقداماتی که تاکنون بعد از این تفاهمنامه انجام شده و نحوه بهره مندی ایثارگران را اطلاع رسانی کنند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi