شناسه خبر : 50032
یکشنبه 25 مهر 1395 , 09:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرمانده‌ای که برای گلوله و ترکش خم نمی‌شد

به یاد سردار جاوید الاثر"حسن غازی"

شهید "حسن غازی" متولد  1338 شهر اصفهان در سن 16 سالگی بعنوان کاپیتان تیم فوتبال جوانان سپاهیان بسیار خوش درخشید و در مسابقات قهرمانی کشور بعنوان ورزشکاری متدین ، خوش فکر ، خوش اخلاق ، مستعد و با خلوص مطرح گردید که با شرایط فنی و تکنیکی بالائی که داشت در مسابقات قهرمانی آسیا به تیم ملی جوانان کشور دعوت شد.

با این که در رشته پزشکی دانشگاه اصفهان قبول شده بود ولی قصد ادامه تحصیل نداشت. پزشکی را رها کرد و امدادگر شد.

امدادگری را هم رها کرد و معلم شد، در مدارس کردستان درس دین می داد و می گفت: اینجا یک مبلغ دینی که فکر مردم را درمان کند بیشتر نیاز است تا این که جسم مردم را .

اولین گروهان توپخانه  که تشکیل شد فرماندهی آن را به عهده گرفت و هرجا سپاه می خواست توپخانه تاسیس کند حسن را می فرستادند. وی فرمانده گروه توپخانه 61محرم و اولین گروه موشکی 15خرداد بود.

خیلی نترس بود، هیچ وقت برای گلوله و ترکش خم نمی شد. می گفت: از من نخواه که برای ترکش و گوله رکوع و سجده کنم.

او سرانجام در تاریخ 11/12/62  برای سامان  آتش پشتیبانی به خط مقدم محاصره شده طلائیه رفت و تیر بار بدست همپای بسیجیان عاشق ساعت ها جنگید و نهایتاً هدف تیر مستقیم تانک دشمن قرار گرفته و آسمانی شد. پیکر پاک  او در طلائیه ماند و زیر آب رفت و بازنگشت.

بخشی از دل نوشته شهید"حسن غازی " باید بنده خدا شد. بنده خدا شدن تو را از بنده همه بندگی ها و از بندگی همه بنده ها آزاد می سازد. چون عبادت خدا آزادیبخش است و عبودیت او حریت می آورد. ببین اسیر چه هستی؟ شکم و غذا؟ شهوت و شهرت؟ خانه و خادم؟ نام و نان؟ زن و فرزند؟ زر و سیم؟ وابسته به هر چه که باشی به همان اندازه قیمت داری.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi