شناسه خبر : 50036
چهارشنبه 28 مهر 1395 , 09:15
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انجمن جانبازان نخاعی و آینده روشن آن

این انتخابات پرچالش و مهم که به خاطر دراختیار بودن امکانات رسانه ای و تبلیغاتی جدید، شرایط متفاوتی نسبت به گذشته داشت و حساسیت زیادی را درمیان جانبازان نخاعی حتی در سطح کشور برانگیخت.

فاش نیوز -  سرانجام پس از هفته ها کش وقوس و بحث های جنجالی، بحمدالله مجمع عمومی و انتخابات هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی به موقع و به بهترین و باشکوه ترین شکل ممکن برگزار گردید.

این انتخابات پرچالش و مهم که به خاطر دراختیار بودن امکانات رسانه ای و تبلیغاتی جدید، شرایط متفاوتی نسبت به گذشته داشت و حساسیت زیادی را درمیان جانبازان نخاعی حتی در سطح کشور برانگیخت، گذشته از موارد منفی و دور از انتظاری که در حین مباحثات بروز کرد، خوشبختانه در خلال این گفت وگوها و تعاطی و تضارب آرا، بسیاری از خواست ها، گرایش ها، مشکلات، ایده ها و راهکارها، طرح ها و برنامه ها و نقطه ضعف ها و قوت ها مطرح و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

از طرفی برای اولین بار همه افراد و سلایق به شیوه های مختلف امکان خود نمایی و بیان نظرات خویش را پیدا کردند و تا آخرین لحظات پیش از برگزاری مجمع و انتخابات هم از آن بهره بردند.

همچنین برای اولین بار چند سوی این تعامل، به بسیج عده و عده و یارگیری و گروه بندی پرداختند و بعضا" با برنامه های از پیش طراحی شده به اجرای برنامه در صحنه و فضای مجازی، حتی حقیقی پرداختند.

تمام موارد فوق الذکر مزیتی را ایجاد کرد که در سایه آن انجمن جانبازان نخاعی - که ظاهرا" یک انجمن صنفی است ولی به دلیل شخصیت و ماهیت معنوی و فرهنگی اعضای موصوف به جانبازش فراتر از یک انجمن صنفی معمول باید به آن نگاه کرد – بتواند نام خود را در تراز یک سازمان مهم و تأثیر گذار مردم نهاد به ثبت برساند. قدرت معنوی و ارزشی تک تک جانبازان نخاعی با قداستی که در جامعه دارند، وقتی به طور همبسته و پیوسته، در قالب تشکلی چنین، منسجم و متحد شوند، با برخورداری از ظرفیت نیروهای مومن و تحصیل کرده و با اراده و انگیزه،  قدرتی عظیم وتأثیرگذار ایجاد می کند که همین مساله باعث اهمیت فوق العاده و برانگیخته شدن حساسیت های غیر قابل تصور درباره آن است. همین ویژگی های منحصر به فرد نیز هست که توقعات بحق از آن را تا حد زیادی بالا می برد و انتظارات زیادی را در میان جانبازان ایجاد می کند.

خوشبختانه با عبور موفق از مجمع هفتم،  و انتخابات هیئت مدیره جدید، با کیفیتی که ذکر شد، اکنون فصل نوینی  آغاز شده و انجمن با ارتقاء سطحی که پیدا کرده، در آینده با قدرت و توان بیشتری در عرصه تعامل با جانبازان و مسئولان عمل خواهد کرد. این مهم شدنی نیست مگر با ایجاد همدلی با همه جانبازان نخاعی در سراسر کشور و بهره گرفتن از توان همه آنان، که این کار می تواند مهم ترین برنامه آینده هیئت مدیره آن باشد. دعوت از منتقدین و حتی مخالفان، و تعامل رودر رو با آنان خواهد توانست نیروی بازدارنده و سلبی آنان را به ظرفیت انجمن بیفزاید.

باید همه بفهمند که انجمن متعلق به همه است و این واقعیت را لمس کنند که ضربه به انجمن، ضربه به خود آنان است. برای نیل به این هدف توجه ویژه به راه اندازی یک روابط عمومی  قوی و متعامل و ایجاد بخش رسانه ای کار آمد با استفاده از همه ابزارهای موجود بسیار ضروری می نماید. چرا که انجمن یک تشکل اجرایی نیست و بیشتر نقش مشورتی، تعاملی، برنامه ریزانه و در بهترین شرایط، تصمیم سازانه برای نهادها وسازمان های مرتبط با امور ایثارگران و جانبازان دارد که این نقش و وظیفه کمی نیست.

انجمن به هیچ وجه نباید از پرسش وبه چالش کشیده شدن و پاسخگوئی واهمه داشته باشد چرا که قبول مسئولیت در تشکلی چنین، منافعی جز لذت کار برای جانبازان و ایثارگران، که در حقیقت عبادت و انجام وظیفه است ندارد. پس دلیلی هم ندارد که اعضا طوری رفتار کنند که دیگران در برداشت ها دچار اشتباه و توهم شوند. فضا باید طوری باز و شفاف باشد که هرکس خواست، مانعی برای حضور و اظهار نظر در و با انجمن احساس نکند و افکار و ایده ها همچون جویباری زلال در آن به جریان درآید. باید مقدمات راحت ترین حضور برای همه کسانی که صادقانه قصد کمک و قبول مسئولیت دارند مهیا واسم انجمن با مسمایش منطبق گردد.

انجمنی موفق و موثر خواهد بود که به مثابه یک اتاق فکر در زمینه های مختلف مربوط به ایثارگران عموماً و خصوصاً جانبازان نخاعی درآید و مرکزی برای جذب، تبیین وتدوین و صدور وانتشار فکر، برنامه و راهکارهای عملی دراین باره باشد. روشن است که باید انتظارات و توقعات از انجمن نیز در این مسیر سوق داده شود تا گروه هدف، به چشم یک مجری و بعضا" خدایی نکرده مسئول کمبودها و کم کاری های نهادها وسازمان های مجری قلمداد نشود.
همچنین انجمن کماکان و بیشتر از پیش باید نقش مطالبه گرانه خود از دستگاه های مسئول در امور مربوط به موکلان و گروه هدف خود را – البته با رویکرد سازنده و مثبت، نه قهرآمیز و تند و بی منطق -  آنچنان که از قشر ارزشمدار ایثارگران انتظار می رود، حفظ وارتقاء دهد. طبیعی است که استفاده از اهرم های فشار در برخی موارد ضروری نیز البته می تواند موضوعیت پیدا کند اما بدیهی است که نباید روال و یک شیوه معمول به حساب آید.

«بهروز ساقی»

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام
سلام دوستان . بنده جانباز 70% ضایع نخاعی هستم که وضع جسمیم از قطع نخاع بدتره . بنده در پایان سال 91 بزرگترین عمل جراحی رو در ایران انجام دادم ( کاشت مهره ستون فقرات و نصب پلاتین در کمرم از پایین کمرم تا بالا ) در بیمارستان محب . اینو میخوام بگم که حتی یه نفر از بنیاد شهید نیامد به من بگه حالت چطوره منزل ما تا اداره بنیاد شهید 100 متر فاصله داره و حتی مدیر کل بنیاد شهید استان هم میخواست بیاد رییس بنیاد شهید بد راهی زد و نذاشت بیاد . اینا به نظر شما درد نیست ؟
چرا
واقعا درد بزرگیه ...
خدا کسانی رو که کوتاهی می کنند به راه راست هدایت کنه والاااااااااااااا........
آقای ساقی خود شما از همه سیاسی تر و از همه متاسفانه کاسب تری
هرچند که این کامنت و نظرم را درج نخواهی کرد
اتفاقا حالا که دکتر ساقی با اسم و تمام قد وارد عمل شده انشالله قدم خیرش برطرف کننده مشکلات میشه
اسمم نمی نویسم که فکر نکنید پاچه خواری کردم می دونم که میگم فقط بلد باشید از وجودش و فکرش و راهی که براتون باز می کنه استفاده کنید . همین !
بیخودم هی غر نزنید والسلام .
برای این انجمن آرزوی موفقیت و سر بلندی داریم.
سلام میخوام بگم که بنیاد شهید اصلا تشکلهایی مثل مرکز ضایعات نخاعی رو اصلا قبول ندارن و به رسمیت نمیشناسن و به این معتقدن که اینا باعث دردسر هستن واسشون .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi