شناسه خبر : 50127
شنبه 01 آبان 1395 , 11:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیشنهاد نذر کتاب برای شهدا

محمدحسین روشنک درباره فعالیت‌های این انجمن اظهار کرد: همراهی با خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران افتخاری است برای انجمن خیرین کتابخانه‌ساز مشهد تا در راستای تجلیل از صبر، ایثار و فداکاری‌های خانواده‌هایی که فرزندان برومند خود را در زمانی که کشور به آن‌ها نیاز داشت در راه اسلام و انقلاب تقدیم کردند، قدمی بردارد. این انجمن همچنین سعی دارد با عزم راسخ و ورود در میدان‌های فرهنگی کشور جهت رویارویی با دشمنی‌ها و کینه‏‌توزی‌های جبهه استکبار ادامه‌دهنده آرمان‌های بلند شهدا باشد.

رئیس کانون کارآفرینان برتر خراسان رضوی با اشاره به پندهای نهفته در هشت سال جنگ تحمیلی افزود: هشت سال دفاع مقدس، درس‌ها و پندهایی را در دل خود جای داده که می‌تواند به‌عنوان یکی از الگوهای رفتاری در خانواده‌ها و حتی در جامعه تلقی شود.

وی ضمن ابراز گلایه از مطالعه کم کتاب‌های حوزه دفاع مقدس گفت: خوشبختانه نویسندگان و ناشران زیادی در حوزه دفاع مقدس فعالیت دارند که توانسته‌اند آثار درخور توجهی را بیافرینند و این کتاب‌ها را با قیمت‌های مناسب به عموم مردم عرضه کنند، اما باز هم شاهد استقبال کمرنگی از این کتاب‌ها هستیم.

دفاع مقدس جزو لاینفک تاریخ انقلاب است

این مقام مسئول، ثبت روایت و نشر خاطرات رزمندگان را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: از ثبت روایت‌ها و نشر خاطرات رزمندگان اسلام است که آثار فاخری در حوزه دفاع مقدس پدید می‌آید و به همین سبب مطالعه کتاب‌های این حوزه را می‌توان گنجینه عظیمی از آثار ادبی و روایی دانست که به فهم هرچه بیشتر وقایع هشت سال جنگ تحمیلی کمک می‌کند.

رئیس هیات مدیره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز مشهد ادامه داد:‌ مطالعه آثار حوزه دفاع همچنین راه مناسبی برای معرفی دستاوردهای هشت سال جنگ تحمیلی به نسل‌های آتی به‌شمار می‌رود که می‌تواند به سوالات نوجوانان و جوانان در خصوص چرایی جنگ پاسخ دهد.

روشنک، دفاع مقدس را بخش جدایی‌ناپذیر تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: از آنجایی که دفاع مقدس، بخش لاینفک تاریخ انقلاب اسلامی است، لذا مطالعه کتاب‌های این حوزه، چشم‌انداز روشنی را از گذشته، حال و آینده کشور به نسل حاضر می‌دهد.

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی خراسان رضوی، وقایع هشت سال دفاع مقدس را ظرفیت مناسبی برای نگارش کتاب‌های بیشتر برشمرد و عنوان کرد: وقایع جنگ، ظرفیت قابل‌توجهی برای تولید کتاب‌های جدید در حوزه دفاع مقدس به‌شمار می‌رود و شایسته است که نویسندگان بیش از گذشته، به وقایع‌نگاری دفاع مقدس در قالب نگارش کتاب بپردازند.

خاطره‌نگاری در کتاب‌های حوزه دفاع

رئیس هیات مدیره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز مشهد، درباره ظرفیت خاطره‌نگاری در کتاب‌های حوزه دفاع مقدس نیز افزود: این‌که یک نویسنده بتواند خاطرات دفاع مقدس را از حافظه‌ها و ذهن‌ها بیرون بکشد و به رشته تحریر درآورد، امری ارزشمند است که به تولید آثار فاخری نیز می‌انجامد.

روشنک،‌ محصول خاطره‌نگاری دفاع مقدس را ایجاد تحولی شگرف در دل و جان خوانندگان دانست و گفت: محصول خاطره‌نگاری وقایع دفاع مقدس، ایجاد تحولی شگرف در دل و جان خوانندگانی ست که در جبهه‌های حق علیه باطل حضور نداشتند، اما مایل به درک حقایق جنگ هستند.

وی با اشاره به چهره منفی جنگ و تفاوت دفاع مقدس با آن بیان کرد: با وجود منفی بودن چهره جنگ، هشت سال دفاع مقدس توانست آثار خوبی بر جای بگذارد و تا آنجایی پیش رود که حتی بر جوانان غربی نیز تاثیر بگذارد. حال که چنین ظرفیتی در دفاع مقدس یافت شده، پس باید نهایت بهره‌برداری از این فرصت طلایی را نیز درنظر گرفت.

نذر کتاب برای شهدا

رئیس هیات مدیره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز مشهد با اشاره به نذر کتاب برای شهدا گفت: یکی از راه‌هایی که نوعی فرهنگ‌سازی برای مطالعه کتاب‌‌های حوزه دفاع مقدس به‌شمار می‌رود، نذر کتاب برای شهدا است. چه خوب است به هنگام شناسایی شهیدان از دل خاکریزها، کتاب نذر کنیم و به سمت مطالعه آثار فاخر حوزه دفاع مقدس برویم.

این مقام مسئول ادامه داد: هنگامی ‌که 33 سال بی‌خبری از برادرم، شهید ابوالفضل روشنک به پایان رسید، تصمیم گرفتم که نذر کتاب برای شهدا را آغاز و به دیگران نیز پیشنهاد کنم تا به شناخت هر‌چه بیشتر از شهیدان دست یابم.

سرمایه‌گذاری اجتماعی در کتاب‌ها

رئیس هیات مدیره انجمن خیرین کتابخانه‌ساز مشهد اظهار کرد: برکات دفاع مقدس آنچنان بوده که منجر به تولید محتواهای فرهنگی و ادبی گوناگونی شده، پس لازم است که زمینه آشنایی آحاد جامعه به‌ویژه نوجوانان و جوانان با کتاب‌های این حوزه فراهم شود تا شاهد کاهش آسیب‌های رفتاری و نوعی سرمایه‌گذاری اجتماعی باشیم.

روشنک در پایان گفت: نویسندگان حوزه دفاع مقدس، مسئولیت سنگینی را بر دوش دارند و باید با خلق آثار فاخر ادبی، هنری و فرهنگی، زوایای پنهان و آشکار جنگ را به مردم در قالب کتاب‌های ارزنده معرفی کنند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi