شناسه خبر : 50154
چهارشنبه 05 آبان 1395 , 12:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انجمن جانبازان نخاعی،خواستار حمایت ازجانباز مضروب کرمانی شد

مدیرعامل انجمن جانبازان نخاعی، مصرانه خواستار پیگیری موضوع ضرب و جرح جانباز کرمانی شد.

فاش نیوز- حسین اسرافیلی، جانباز 70% و مدیرعامل انجمن جانبازان نخاعی ایران، مصرانه خواستار پیگیری موضوع ضرب و جرح جانباز کرمانی توسط مسئولین قوه قضاییه شد.

در پی انتشار خبر ضرب و شتم و اهانت به جانباز حسینعلی محمدی از جیرفت استان کرمان، انجمن جانبازان نخاعی نیز با اطلاع از این اقدام ضد ارزشی، علاوه بر پیگیری و محکوم کردن آن، مصرانه خواستار رسیدگی به این موضوع توسط مسئولین و قوه قضاییه و دادگستری گردید.

جانباز محمدی که شنبه صبح جهت انجام کار اداری به یکی از ادارات شهر جیرفت مراجعه کرده بود، پس از انجام فریضه امر به معروف نسبت به یکی از کارمندان که با پذیرش وی نیز روبرو شده بود، از طرف یک فرد ناشناس مورد اهانت و ضرب و شتم قرار گرفت.

مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی که بلا فاصله پس از اطلاع، موضوع را پیگیری نموده است، در گفت وگو با فاش نیوز در مورد چگونگی وقوع این حادثه اظهار داشت: جانباز محمدی که خود از اعضاء گروه پیگیری و دبیر انجمن جانبازان نخاعی در کرمان می باشد، در پی امر به معروف کارمند اداره، توسط فردی از پشت سر مورد حمله قرار می گیرد و آن فرد جانباز محمدی را به گونه ای هل می دهد که این جانباز برای حفظ تعادل خویش و اینکه از روی ویلچر واژگون نشود تلاش می کند، ولی به شدت با دیوار برخورد می کند و دستش آسیب می بیند.

حسین اسرافیلی در ادامه می گوید: هرکس که بویی از انسانیت برده باشد، هر کس را در شرایط جانباز محمدی می دید، به چنین اقدامی دست نمی زد! این اقدام در هیچ جامعه ای حتی با یک فرد معلول نیز پذیرفته نیست! اصلا" چنین رفتاری با یک ایثارگر پذیرفته نیست! ایثارگری که برای دفاع از میهن و کشور، اینگونه مجروح شده است و با عوارض آن سال هاست که دست و پنجه نرم می کند، باید به خاطر فریضه امر به معروف، اینگونه مورد حرمت شکنی قرار گیرد؟! مسئولان باید پیگیر شوند که چگونه این فرد و افراد دیگر به خود اجازه چنین عملی را می دهند و ریشه این عمل ضد فرهنگی و ضد ایثارگری در کجاست؟!

اسرافیلی افزود: فرد ضارب که نامردانه! و از پشت سر به جانباز مذکور حمله کرده است، پس از انجام این عمل متواری می شود و جانباز محمدی پس از خروج از اتاق آن کارمند، بار دیگر در راهرو مورد حمله چندین نفر قرار می گیرد که باالفاظ توهین آمیز و اتهاماتی از قبیل طلبکار بودن جانبازان، توقع بیش از حد جانبازان و برداشت بیش از اندازه جانبازان از دارایی های کشور! ایشان را مورد حمله جسمی و روحی قرار می دهند.

مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی اظهار داشت: این اتفاق که باعث خدشه دار شدن روح جامعه ایثارگری شده است، نه تنها باید به صورت جدی توسط دادگستری و قوه قضاییه پیگیری شود بلکه حتی در صورتی که خود جانباز احیانا" در اثر رأفت اسلامی و وجه ایثارگری خود نیز از شکایت خود صرف نظر کند، باید دادگستری به عنوان مدعی العموم در این زمینه کوتاه نیامده و موضوع را تا حد مجازات فرد و افراد خاطی و ضارب پیگیری نماید. اصلا" فردی که به حریم جانباز محمدی تعرض نموده، اجازه مداخله در این امر را نداشته، چه رسد به اهانت و حمله و ...

وی درحالیکه از هجمه به ایثارگران، بخصوص جانبازان دردمند گلایه مند بود، اضافه کرد: آیا کسی که با تقدیم جان خود و تحمل سال ها مجروحیت از کیان این مملکت دفاع نموده است، باید اینطور مورد بی حرمتی قرار گیرد؟ آیا این است ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط مسئولان؟ آیا آن کسی که بر خلاف مرام مردانگی، یک جانباز ویلچری را از پشت هل می دهد یا او را مورد ضرب و شتم قرار می دهد، بویی از انسانیت برده است؟

حسین اسرافیلی که موضوع را از طریق فرمانداری کرمان، بنیاد استان کرمان، حراست و بازرسی و... پیگیری کرده، افزود: حتی اگر جانباز بودن آقای محمدی را نیز نادیده بگیریم، آیا برخورد انسانی و وجدانی با یک فرد با شرایط این جانباز و فرض بر معلولیت وی، صحیح بوده است؟ آیا مسئولین، به ویژه مسئولین بنیاد فکر نمی کنند که باید فکری به حال این اهانت ها و کمرنگ شدن ارزش ها بکنند؟!

وی در این زمینه افزود: در سال های پیشین چنین نمونه ای در کرمانشاه رخ داد که قلب جامعه ایثارگری را جریحه دار نمود و انجمن جانبازان نیز به شدت موضوع را پیگیری کرد. ولی از بس این جانباز جهت رضایت گرفتن اذیت شد که خود راضی به رضایت دادن شد. امسال نیز اتفاق مشابهی در همدان افتاد که نیروی انتظامی در حق این جانباز اجحاف کرد. موضوع با ایثارگران ناجا در میان گذاشته شد و باز هم با پیگیری انجمن جانبازان  موضوع حل و فصل شد. اما آیا این تنها وظیفه انجمن جانبازان است که از همرزمان خود دفاع کند و امور مربوط به ایشان را پیگیری کند یا مسئولیت اصلی بر گردن مسئولانی است که به خصوص خود را متولی امور ایثارگران می دانند؟!

جانباز نخاعی اسرافیلی، با اشاره به رایج شدن اینگونه حرمت شکنی ها، اشاره کرد: اینگونه اهانت ها و حرمت شکنی ها مغایر با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده و باید از وقوع آنها جلوگیری شود چرا که عدم برخورد قاطع با نقش آفرینان چنین اتفاقاتی، تبعات جدی برای ایثارگران و جامعه دارد و باعث از بین رفتن حرمت ایثارگری و فرهنگ ایثار و شهادت می گردد.

 مدیرعامل انجمن جانبازان نخاعی در انتها گفت: انجمن جانبازان نخاعی به صورت جدی، درخواست برخورد و رسیدگی به این موضوع را دارد. انجمن به طور جدی پیگیر موضوع است. با خود جانباز محمدی گفت و گو و پیگیری شده است. با مدیرکل استان کرمان صحبت شده و او رئیس بنیاد جیرفت را مسئول پیگیری موضوع نموده است. بازرسی و حراست بنیاد کرمان وارد قضیه شده و موضوع را پیگیری می کنند. همچنین امام جمعه شهر جیرفت دارد موضوع را پیگیری می کند. فرماندار جیرفت، معاونت محترم سیاسی- امنیتی استان کرمان، بخش امر به معروف و نهی از منکر، سپاه و دفتر سردار سلیمانی نیز پیگیر موضوع هستند.

وی افزود: انجمن جانبازان نخاعی ایران تا حاصل شدن یک نتیجه انسانی، شرعی و قانونی مطلوب پیگیر موضوع خواهد بود.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
باید ابراز تأسف کرد برای آنانی که قدر ایثار را نمی دانند
برای آنانی که امر به معروف را نمی پذیرند..
باید قدر شناس باشیم...
قدر جانبازان...
قدر صحبت هایشان...
نصیحت هایشان...
و باید احترام کرد به آنان
سلام عزیزان جانباز و خانواده شهدا و فاش نیوز های گرامی
دنیا امروزه وارونه شده حرف اسلام می زنند بعضی ها شمشیر یزید در دستشان هست از اسلام بگوید با شمشیر چنان می زنند 100 رحمت به کتک زدن کافر این افراد فقط اسم اسلام را یدک می کشند چون کافر رفتار می کنند در ادرات پخش شدند کار مسلمان را انجام نمی دهند وقتی یک زن بی خحاب مراجعه می کند چنان رفتار می کنند که گوی از خانواده خودشان هست بماند به چه نیتی کار انها را انجام می دهند در کشوری که مشهد رضا کنسرت بپا کنند احترام امام رضا را نگه ندارند ایا احترام من شما جانباز نگه می دارند کشوری که به امام جمعه مشهد در باره سخنرانی کنسرت کرده از رئیس جمهور تا وزیذان به ان امام جمعه انتقاد می کنند از مردم عادی چه انتظاری داریم جدم رسول خدا چنین می فرماید
حدیث (3) قال رسول الله صلى ‏الله ‏عليه ‏و ‏آله :

إذا لَم يَأمُروا بِمَعروفٍ وَلَم يَنهَوا عَن مُنكَرٍ وَلَم يَتَّبِعوا الأخيارَ مِن أهلِ بَيتى ، سَلَّطَ اللّه‏ُ عَلَيهِم شِرارَهُم ، فَيَدعوا عِندَ ذلِكَ خِيارُهُم فَلا تُستَجابُ لَهُم؛

هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند، خداوند بدانشان را بر آنان مسلّط گرداند و نيكانشان دعا كنند امّا دعايشان مستجاب نشود .

امالى صدوق، ص‏254

قال الباقر علیه السلام :

أوحَى اللّه‏ُ تَعالى إلى شُعَيبٍ النَّبِىِّ إِنّى مُعَذِّبٌ مِن قَومِكَ مِائَةَ أَلفٍ: أَربَعينَ أَلفا مِن شِرارِهِم وَسِتّينَ أَلفا مِن خيارِهِم فَقالَ: يارَبِّ هؤُلاءِ الشرارُ فَما بالُ الخيارِ؟! فَأَوحَى اللّه‏ُ عَزَّوَجَلَّ إِلَيهِ: داهَنُوا أَهلَ المَعاصى فَلَم يَغضِبُوا لِغَضَبى؛

خداى تعالى به شعيب پيامبر وحى فرمود كه: من صد هزار نفر از قوم تو را عذاب خواهم كرد: چهل هزار نفر بدكار را، شصت هزار نفر از نيكانشان را. شعيب عرض كرد: پروردگارا! بدكاران سزاوارند اما نيكان چرا؟ خداى عزوجل به او وحى فرمود كه: آنان با گنهكاران راه آمدند و به خاطر خشم من به خشم نيامدند.

كافى، ج5، ص56، ح1

قال على علیه السلام :

مَن أمَرَ بِالمَعروفِ شَدَّ ظَهرُ المُؤمِنِ وَمَن نَهى عَنِ المُنكَرِ أَرغَمَ أَنفَ المُنافِقِ وَأَمِنَ كَيدَهُ؛

هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى‏ بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را به خاك ماليده و از مكر او در امان مى‏ ماند.

كافى،ج2، ص50، ح1
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi