شناسه خبر : 50168
دوشنبه 03 آبان 1395 , 11:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

استخدام 29 هزار نفر از ایثارگران در سال جاری

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران از فراهم شدن بستر استخدام 29هزار نفر از ایثارگران و فرزندان آنها در دستگاه های دولتی در سالجاری خبر داد.

فاش نیوز - قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران از فراهم شدن بستر استخدام 29هزار نفر از ایثارگران و فرزندان آن ها در دستگاه های دولتی در سال جاری خبر داد.

به گزارش فاش نیوز، سردار محسن انصاری در نشست شورای عالی انجمن های جانبازان با موضوع فراهم شدن زمینه اشتغال برای جانبازان، ایثارگران و جامعه هدف اظهار داشت: در راستای ایجاد اشتغال برای ایثارگران و فرزندان آنها قرار شد در سال جاری 29هزار نفر در دستگاه های دولتی استخدام شوند که 16هزار نفر در وزارت بهداشت و آموزش پزشکی، 10هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش و سه هزار نفر نیز جذب سایر دستگاه های دولتی شوند.

سردار انصاری یادآور شد: از دی ماه سال گذشته تاکنون کل مجوز استخدامی صادر شده از سوی دولت 2400 مجوز بوده است که ما توانستیم 1800مورد آن را اخذ کردیم.

وی پیشنهاد کرد تا با تهیه یک فرمت مناسب از اطلاعات شغلی جانبازان و فرزندان آنها ،مکانیزم مناسبی برای فراهم شدن بستر اشتغال جامعه هدف فراهم شود.

سردار انصاری با تشکر از حضور اعضای شورای عالی انجمن های جانبازان در این نشست خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی ما فراهم شدن کارآفرینی و خود اشتغالی بجای استحدام در دوایر دولتی در سراسر کشور است چرا که در این زمینه محدودیت هایی وجود دارد.

قائم مقام بنیاد شهید و ایثارگران ادامه داد: الان که تشکل های ایثارگران  پای کار آمده اند می توان بهتر از گذشته به حرف کسانی که مبتلا به موضوع اشتغال هستند گوش فرا داد.

وی گفت: رویکرد بنیاد شهید و ایثارگران در رابطه با اشتغال، فراهم شدن زمینه برای اشتغال  آفرینی و خود اشتغالی است و هدف سوق دادن به سمت  استخدام های دولتی نسیت چرا که ظرفیت ها پر شده است.

سردار انصاری تصریح کرد: بر همین اساس در کنار آمار اشتغال در سال های گذشته، آمار خوداشتغالی و کارآفرینی به خوبی مشاهده می شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه ایثارگران و فرزندان جامعه هدف تمایل چندانی به خوداشتغالی و کارآفرینی ندارند چرا که در این خصوص سرمایه و مهارت کافی وجود ندارد و علاقمندی ها بیشتر به سمت و سوی استخدام در دوایر دولتی است.

انصاری اضافه کرد: با این وجود در سال گذشته رویکرد ما اگر چه خود اشتغالی و کارآفرینی بوده است ولی ما  توانستیم 14هزار و 614 نفر آمار استخدام در سراسر کشور داشته باشیم.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: برای هفت هزار و 423 نفر در سال گذشته زمینه خود اشتغالی و کارآفرینی را فراهم کردیم و 1200 نفر نیز مشغول کارورزی بودند.

سردار انصاری خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی ما این است که درصورت امکان فرزندان ایثارگران را به سمت خوداشتغالی سوق دهیم.

وی افزود: در سال جای نیز قرار است 29هزار نفر در دستگاه های دولتی استخدام شوند که 16هزار نفر سهمیه ادارات بهداشت، 10هزار نفر در وزارت آموزش و پرورش و سه هزار نفر برای سایر دستگاه های دولتی در نظر گرفته شده است.

قائم مقام بنیاد شهید گفت: در راستای اجرای ماده 21 ، دستگاه های دولتی در حال حاضر همکاری خوبی با بنیاد شهید و امور ایثارگران دارند و ما بدنبال اجرای کامل آن در سال جاری هستیم.

وی اضافه کرد: در این راستا  استفاده از ماده 31 جهت بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی هم باید مدنظر باشد.

انصاری اظهار داشت: برای فرزندان جانبازان 25درصد که مشکلات اشتغال نیز وجود دارد طرحی مناسب با رویکرد خود اشتغالی و کارآفرینی در سال جاری باید تهیه و تدوین شود.

محسن انصاری بیان داشت: باید با استفاده از امکانات محلی، ظرفیت های مالی، توانمندهای ذهنی و نفوذ جانبازان و ایثارگران در جامعه  و فرصت های موجود این طرح را برای جانبازان زیر 25 درصد تهیه و در سطح کشور اجرایی کنیم.

قانون جامع ایثارگران

سردار انصاری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث های موجود در ارتباط با قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران متذکر شد: در حال حاضر در این خصوص دو موضوع وجود دارد، یکی اینکه مجلس در حال رسیدگی به برنامه ششم توسعه کشور است و دراین راستا ما باید نقطه نظرات مناسب برای این قانون را به آنها منعکس کنیم.

وی ادامه داد: در این زمینه قرار است یک فراخوان در روز 10 آبان ماه برای اصلاح قانون ایثارگران ارائه دهیم و از جامعه هدف می خواهیم  تا بر مبنای آن نقطه نظزات خود را عنوان کنند.

سردار انصاری تاکید کرد: در این فراخوان ما نظرات بدنه ایثارگران را می خواهیم  هرچند که در این خصوص جلسات زیادی با دستگاه های دولتی برگزار شده است تا تکلیف قانون مشخص شود.

قائم مقام بنیاد شهید اظهار داشت: نظر ما این است که این قانون با اصلاحاتی مناسب و درخور ایثارگران تبدیل به یک قانون دائمی شود. تاکنون 45 جلسه کارشناسی در مورد قانون خدمات جامع خدمات رسانی به ایثارگران با همکاری سایر دستگاه های دولتی برگزار شده است.

قائم مقام بنیاد شهید در پایان خواستار تشکیل شورای راهبری برای بررسی هر چه بیشتر مطالبات جامعه هدف شد و گفت: بسیاری از دستگاه های دولتی در حال حاضر دارای شورای راهبری هستند و بسیاری از آنها با نخبگان، شاغلین و حتی بازنشستگان خود در راستای حل مشکلات و همفکری نشست هایی برگزار می کنند، اما ما متأسفانه از داشتن این شورا محروم هستیم؛ اما با این وجود تلاش می شود از همه فکرها و توانمندی ها به نحو احسن استفاده شود.

حسین اسرافیلی رئیس شورای عالی انجمن های جانبازان و مدیر عامل انجمن نخاعی ها نیز در این نشست اظهار داشت: حرف اول و آخر جانبازان و ایثارگران فراهم شدن زمینه های اشتغال در کشور است و در این زمینه باید تدبیر و راهکار جدی اندیشیده شود و این جلسات می تواند راه حل مناسبی ارائه دهد.

اسرافیلی اضافه کرد: در این نشست ها باید بحث های کاملاً کارشناسی شده ارائه شود و خروجی مناسبی داشته باشد.

مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی کشور تاکید کرد: اگر تاکنون مکانیزم بد عمل کرده است باید به یک مکانیزم جدیدی روی بیاوریم و یک مرتبه قال قضیه اشتغال جانیازان و فرزندان آنها کنده شود و مسئولان نظام به طور جدی موضوع اشتغال جامعه هدف را حل کنند و دولت هم برای آن وقت بگذارد.

وی تاکید کرد: هدف از تشکیل این جلسات ،فراهم شدن زمینه های اشتغال برای جامعه هدف در کشور است چرا که بحران اصلی که اکنون وجود دارد  بحث اشتغال برای فرزندان ایثارگران است.

ایزدی از مسئولان بنیاد شهید نیز در این نشست پیشنهاد کرد تا با استفاده از ظرفیت های کاریابی ها در سطح کشور زمینه مناسبی برای اشتغال فرزندان ایثارگران و بخصوص جانبازان فراهم شود.

وی با بیان اینکه با رایزنی های صورت گرفته توانستیم سهمیه ای برای حضور یک نفر در شورای عالی اشتغال به دست بیاوریم اظهار داشت: این اقدام  می تواند گام مثبتی در راستای حل مشکل بیکاری درجامعه هدف باشد.

گفتنی است در این نشست آقایان حسین اسرافیلی رئیس شورای عالی انجمن های جانبازان و مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی، داود حیدری نایب رئیس شورای عالی انجمن های جانبازان و امیر عقیقی رئیس انجمن بصیر و عضو هیئت مدیره، جعفری عضو هیئت مدیره و مدیر عامل انجمن بصیر، منصور نمنم عضو هیئت مدیره و مدیر عامل انجمن راست قامتان، حسین حق شنو بازرس شورا و نایب رئیس انجمن راست قامتان و حسن ابوطالبی و مصطفی پرکره عضو هیئت مدیره شورای عالی انجمن های جانبازان جضور داشتند.

اینستاگرام
انشاالله سردار انصاری در خصوص جانبازان و ایثارگران زیر بیست و پنج در صد نیز ظلم و تبعیض را بردارید و خط کش را بشکنید وقوانین لازم را نیز تدوین نمایید ببینیم و حس کنیم انشاالله
اگر ميخواستن تبعيضات را بردارن خيلي وقت پيش انجام ميدادند دل خوش نباشيد فقط در حد حرف است
فوق لیسانس حقوق فرزند شهید بیکار هستم

من نمیدونم این امار ها از کجا میارن ؟؟؟
با سلام واحترام به خدمت جناب سردار انصاری اگر می خواهید واقعا مشکل ایثارگران برای همیشه حل شود ومسئولین محترم بعداز 28سال با این همه قوانین بخشنامه هنوز برای کل ایثارگران کاری انجام دهند یکی اینکه استثنا را در مورد رزمندگان حذف کنند ویکی هم بالای 25درصد یا زیر 25درصدرا حذف کنند وآنهائی هم که می گویند بار مالی دارد ما رزمندگان در آن زمان در دفاع از کشور هیچ بهانه ای برای رفتن به جبهه نتراشیدیم و حالا مسئو لین به بهانه بار مالی حق رزمندگان وزیر 25درصدی هارا پایمال نکنند والان فرصتی پیش آمده تا خطاهای گذشته را جبران کنند و از خود در نزد همه ایثار گران خاطره ای خوش بگذارند
سلام جناب سردار انصاری عزیزلطفاتلاش کنید که کلمه نا مربوط معسر را بردارندوبا این بهانه حقوق جانبازان وایثارگران ضایع نشودچرا باید دادن حقوق به جانبازان وایثارگران با کلمه ای به نام معسر با مشکل مواجه شود در ضمن ا یثارگری که غیرشاغل است به بهانه شاغل بودن خانم او نباید از حقوق محروم شودچون یکی از ایثارگران عزیز به ایثارگران ارتش مراجعه کرده بود گفته بودند خانم شما شاغل است وحقوقی به شما تعلق نمیگیرد
با سلام
فرزند جانباز 70 درصد دارای لیسانس امور گمرکی با وجود بزرگترین گمرک زمینی کشور ثر منطقه آزاد ماکو بیکار هستم خواهشا مسئولان کاری بکنند عاجزانه درخواست دارم نميتوانيم از عهده مخارج زندگی بر آييم
جناب سردار فرزندان جانبازان زیر 25 درصد کم نیستند بخدا فکری اساسی اتخاذ فرمایند تا فرزندان ما هم بتوانند زندگی کنند
سلام آيا به چه مجوزي اقاي اسرافيلي و بقيه اعضاي محترم شورا و انجمن نخاعي هاي به اصطلاح كشور خود را وكيل و قيم ساير انجمن هاي كشور مي دانيد؟ و از ما سوال كرديد و نظر خواستيد ؟ چه انجمن هاي شما را انتخاب كرده است ؟ فقط براي انجمن هاي تهران مي توانيد اظهار نظر كنيد و بس ؟ و چرا با آقايان شهيدي و انصاري و ديگران ديدار و به نمايندگي از تشكل هاي كشور مذتكره مي كنيد ؟ چرا ساير انجمن هاي كشور در اين موضوع سكوت كرده ايد و يا مجوزداده ايد و و قبول داريد ؟ با تشكر
با سلام چه فرقی بین فرزند شهید در اجرای ماده 51قانون خدمت رسانی به ایثارگران می باشد بازنشسته
با سلام به همه شهیدان مظلوم ،جهت اطلاع فرزندان گرامی وعزیز ،برداشت 29000 کمی مبهمه، منظور کشور 29000 در سال جاری ستخدام دارد نه سهمیه بنیاد شهید29000نفر
سلام اون كسى كه منفى مى ده گويا از سهميه و اميتازات كم مى شود تك خورى را دوست دارد/
برای جانبازان وخانواده آنها این دولت یک قدم برنداشته ایثارگران دوره آینده به روحانی رأی ندهید
اقاى سردار محسن انصارى لطفاً بفرماييد كه اين 29000 هزار نفر چه كسانى بودند. كه قانون استخدام شامل حالشان شده؟ ولى من با 60% درصد جانبازى دو فرزند پسرم يكى با 30 سال سن و ديگرى با 27 سال سن شامل حالشان نشده؟ فكر كنم اين قانون استخدام پارتى هم يكى از شرايتش باشه. كه خيلى،خيلى نقش داره؟ كه ما بداريم نه اقاى سردار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با سلام سردار آیا در زمان رفتن به عملیات ها فاصله ای بین رزمندگان وجود نداشت ما در خط مقدم بودیم ولی الان به دلیل اینکه زیر25 درصدیم سلام مارا علیک نمیگرند دو فرزند فوق لیسانس بیکار دارم و هیج مزایایی از هیچ جایی تا حالا نگرفتیم
چرا درووووووووووووووووغ میگیدددددددددددددددد
سلام سردار
من فوق لیسانس حقوق دارم فرزند جانباز ۷۰٪ هستم
خانمم هم همین شرایطو داره
هر دو بیکاریم چرا وعده های الکی میدین
یه سوال دارم
ایا بچه های خودتونم مثل ما بیکارن
خجالت داره من با این میزان تحصیلات و این امتیازات با پراید تو اژانس کار کنم
و من الله توفیق
روز حساب نزدیک است
سلام سردار
من فوق لیسانس حقوق دارم فرزند جانباز ۷۰٪ هستم
خانمم هم همین شرایطو داره
هر دو بیکاریم چرا وعده های الکی میدین
یه سوال دارم
ایا بچه های خودتونم مثل ما بیکارن
خجالت داره من با این میزان تحصیلات و این امتیازات با پراید تو اژانس کار کنم
و من الله توفیق
روز حساب نزدیک است
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi