شناسه خبر : 50197
چهارشنبه 05 آبان 1395 , 09:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

داستان‌گم‌شدن دختر3ساله درجنگ

کتاب «دختر بابا» که به ماجرای گم شدن دختری سه ساله در جریان اشغال خرمشهر می‌پردازد به چاپ دوم می‌رسد.

مهری حسینی، نویسنده کتاب «دختر بابا» گفت: چاپ نخست این کتاب رو به پایان است و با توجه به استقبالی که از آن شد، به چاپ دوم می‌رسد.
وی درباره محتوای این کتاب توضیح داد: «دختر بابا» درباره گم شدن دختر سه‌ ساله خرمشهری در جریان تجاوز عراق به ایران است. وی در جریان خروج خانواده جنگ‌زده‌اش مفقود شد.
این نویسنده، بازگویی خاطره‌ای از سوی یکی از جنگ‌زدگان خرمشهری را زمینه نگارش داستان این کتاب دانست و افزود: در کنگره شهیدان لشگر 17 پدری خاطره‌ای مبنی بر این‌که خانواده‌اش را از شهر خارج کرده بود ولی وقتی فرزندانش را پس از خروج از شهر شمرد، متوجه شد که دختر سه‌ساله‌اش را در خرمشهر جا گذاشته است و من داستان را از آن خاطره برداشت کردم.
وی درباره شیوه نگارش کتاب «دختر بابا» گفت: برای نوشتن داستان این کتاب کوشیدم تا اطلاعات بسیاری درباره کوچه‌ها، محله‌ها، بیمارستان‌ها و همه نقاط شهری خرمشهر گردآوری کنم و به این ترتیب توانستم حال و هوای این شهر را در زمان وقوع جنگ تصویر کنم.
حسینی با بیان این‌که «دختر بابا» پیشنهادی هم برای اقتباس سینمایی داشته است، افزود: کارگردان کرمانشاهی قصد داشت داستان این کتاب را در قالب یک روستای کرمانشاه به تصویر بکشد که به دلیل گسترده‌تر بودن فضای شهری به نسبت فضای روستایی، اجازه این اقتباس را ندادم.

کتاب «دختر بابا» را انتشارات پردیسان با شمارگان یکهزار نسخه، قطع رقعی و 80 صفحه منتشر کرده است. / ایبنا

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi