شناسه خبر : 50231
شنبه 08 آبان 1395 , 09:51
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اهدا چهارمین تندیس مردمی به خانواده گلبارنژاد

چهارمین تندیس «شهید دریاقلی سورانی» در جریان حرکتی مردمی و خودجوش به خانواده مرحوم بهمن گلبارنژاد تقدیم شد.

در سالگرد نهم آبان سالگرد حماسه آزادسازی کوی ذوالفقاری آبادان در آبان سال 1359 و  در چهلمین روز درگذشت جانباز  قهرمان دوچرخه سواری ایران در پارالمپیک ریو ، مرحوم بهمن گلبارنژاد عده ای از جانبازان و خانواده های شهدای این شهر در منزل این قهرمان حضور یافتند.

مردم و هنرمندان حاضر در این جلسه یاد و خاطره این سرباز فداکار میهن و دین و ناموس را گرامی داشته و او را به عنوان قهرمان مردمی برگزیده سال جاری برای دریافت تندیس شهید دریاقلی سورانی (حماسه ساز کوی ذوالفقاری) معرفی نمودند.

در این مراسم خودجوش و مردمی، دلیل این انتخاب حضور پیوسته و کوشا این جانباز پس  از دست دادن یک پا  و نقص عضو ، در تمامی عرصه های ورزشی بخصوص کشتی و سپس دوچرخه سواری در سطح ملی و بین المللی و دریافت نشانهای متعدد طلا حتی در رقابت با افراد سالم  و نشان دادن عملی این موضوع که هیچ سختی نمی‌تواند اراده یک انسان مسئول را در هم بشکند، دانستند.

همسر شهید علی صیادی به نمایندگی از این اجتماع مردمی، این تندیس را به همسر قهرمان جانباز بهمن گلبارنژاد تقدیم کرد.

جانباز بهمن گلبارنژاد قهرمان دوچرخه سواری در پارالمپیک ریو و در حین مسابقه به جوار رحمت الهی شتافت .

تندیس «شهید دریاقلی سورانی» هرساله به همراه 10 عدد سکه بهار آزادی و به  یادبود شکست دشمن بعثی در ورود به کوی ذوالفقاری آبادان  و عدم سقوط این  شهر در آبان سال 1359 به یک قهرمان کمتر شناخته شده کشورمان تعلق می‌گیرد.

در سه دوره قبلی امیر منوچهر کهتری از فرماندهان لشکر 77 خراسان، آیت الله جمی امام جمعه مرحوم زمان جنگ آبادان و جهادگر شهید سید محمد صادق دشتی از فیروز آباد فارس برگزیدگان این تندیس بوده اند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi