شناسه خبر : 50237
دوشنبه 10 آبان 1395 , 13:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

راهکارهای ایجاد اشتغال برای ایثارگران در گفت وگو با نماینده ایثارگر جهاد علم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تقویت تولید و اجرای اقتصاد مقاومتی را تنها راهکار ایجاد اشتغال برای ایثارگران و سایر اقشار آسیب پذیر جامعه داشت.

فاش نیوز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تقویت تولید و اجرای اقتصاد مقاومتی را تنها راهکار ایجاد اشتغال برای ایثارگران و سایر اقشار آسیب پذیر جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ما، زهرا سعیدی مبارکه نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که نه تنها جامعه هدف، بلکه همه آحاد جامعه با معضل اشتغال در جامعه روبرو هستند، اظهار داشت: ما باید اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار خود قرار دهیم و  تولید نیز از درون تقویت شود، تا جایی که بتوانیم به معنای واقعی تولیدات کشور را به سطح مناسبی برسانیم که به عنوان کشور صادرکننده حرفی برای گفتن داشته باشیم.

مدرس دانشگاه و نخبه علمی کشور گفت: در واقع شهدا برای این رفتند که اقتدار و عزتمان حفظ شود که حفظ شده است اما آنچه که تکدر آور است، موضوع اشتغال در کشور است و متاسفانه بیش از 80% مراجعات مردمی به نمایندگان مربوط به اشتغال است.

نماینده مردم استان اصفهان در بهارستان تصریح کرد: باید تدبیری اندیشیده شود که دولت با حمایت جدی از تولید، در جهت رفع معضل بیکاری و نهادینه شدن اشتغال گام بردارد.

بانوی نمونه ایثارگر و پژوهشگر برتر کشور خاطرنشان کرد: اگر این موضوع تحقق یابد، هم کمک شایسته ای به جامعه ایثارگران و هم به سایر اقشار جامعه در کشور خواهد شد و امیدواریم با این تدبیر دولت در راستای اشتغالزایی جامعه هدف، جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

 نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش و جایگاه قوه مقننه در کشور یادآور شد: اگر ما به عنوان نماینده مردم امروز در این مکان مقدس هستیم، در اثر برکت خون شهداست و این موضوع برای نمایندگان مجلس دهم بسیار مهم است.

دارنده نشان بانوی نمونه ایثارگر جهاد علمی از رهبر معظم انقلاب اسلامی افزود: مسلما" هر آنچه که ما برای جانبازان، شهدا و خانواده ایثارگران انجام دهیم، باز هم کم است و باید همیشه این موضوع را مدنظر قرار دهیم که چرا شهدا و جانبازان به میدان رفتند و ایثارگری کردند.

نماینده مجلس دهم تاکید کرد: همه ما تلاش می کنیم تا به سمت  اهداف والای شهدا برویم و در کنار آن نیز دولت و مجلس باید فرهنگ ایثار و شهادت را  زنده نگه دارد تا نام ها و یادها فراموش نشود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من حتی در دوران رقابت های انتخاباتی مجلس دهم در پاسخ به برخی انتقادها در مورد سهمیه های ایثارگران بر این موضوع تاکید می کردم که آنچه که مهم است تخصص، درک اجتماعی، ایثار و فداکاری است که همه این ویژگی ها در جامعه هدف ما وجود دارد.

وی در پایان با ذکر مثالی از مراجعه فرزند یک شهید برای کارگری در یک کارخانه اظهار داشت: من فرزند شهیدی را سراغ دارم که برای شغل کارگری به کارخانه  مراجعه کرده است اما  از پذیرفتن او خودداری شده  و این برای جامعه ما دردآور است.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
این موارد که هیچ کدام طرح و لایحه و پیشنهاد نبود و همه اش حرف بود .
نخبه و نمونه زمانی معنا پیدا می کند که دارنده این لقب کار برجسته ای انجام داده باشد مثل سرکار خانم سهیلا جلو دار زاده که افتخار بانوان کشورمان هستند .

...

من که برای رئیس شدن امور مالی وزارتی خودم را کاندید می کنم .
سلام خانم سعیدی نماینده محترم اصفهان جامع ایثار گری فقط خوانواده شهدا وجانبازان نیست رزمندگان را فراموش کرده اید اگر مقاومت رزمندگان نبود الان مجلسی نبود که شما هم درآنجا نماینده باشید هما نطور یکه اگر زینب نبود بعداز شهادت امام حسین (ع) کربلا هم نبود
و متاسفانه نمایندگان هم هیچ کاری را بهتر از شعار و تبلیغات برای دوره بعد خود بلد نیستند .

نماینده گان محترم لطف کنند برای کسانیکه باعث پیروزی انقلاب و نجات کشور در مقابل دشمن شدند . بر منبر وعظ نروند ....... آن قصه ایی که شما روایت میکنید سالها پیش از تولد شما ما نگاشتیم .
در عمل و عملکرد بغیر از شعار هایتان برای جامعه ایثار که همه شما جان و مال و ناموس خویش را به آنها مدیونید شما چه کردید ؟

ما گله دارانی بودیم که وقتی پشم گوسفندان خویش را چیدیم ...... گرگها نمایان شدند .

برای ما دلداگان ایران و ایرانی از الفاظ و اهداف دهن پر کن سخن مرانید که دایره المعارف انسانیت شرمسار از عملکرد ماست . یا علی مدد .
سلام. درک واقعیت جامعه ایثارگران جای تبریک دارد برای چنین نماینده ایثارگر مجلس. موفق باشید.
محمدرضا جان . ..... خداییش این نماینده چی گفت که بهش تبریک گفتی ؟
نطق بسیار خوبی برای جامعه ایثار در مجلس کرد ؟
یه صد تا نماینده شدند و یه سری از قوانین و مسایل مالی جانبازان رو حل کردند ؟

نه خدا وکیلی الانه این خانم چی چی گفته که ما باید ازش تشکر کنیم ؟یا اصلا چیکار کرده که لایق تشکر باشه ؟

فاش نیوز شده میدون تره بار نماینده ها ....

هر کیو گیر آورده که دوتا کلام افاضات کرده رو میاره صفحه اولش .....
فاش نیوز از خط و خطوط منشا ایثار گری داره فاصله میگره و بسمت باند و باند بازی میره , که جای بسی تاسف داره .
و در ثبت و درج نظرات شدیدا اعمال عقیده و نظر خودشو تفهیم میکنه و هیچ حقی رو برای مخاطب خودش قایل نیست .
اینکه بیاد چند خط گیر و گرفتاری چند تا از بچه ها رو بزاره تویه ستون بدون ویرایش که کار شاقی نکرده . باید واقعا شمشیرش در انتقاد برنده و سازنده باشه .
واما فاش عزیز مدتیه از درج خیلی از نظرات مغایر با سلیقه
خودت طفره میری و نویسنده مطالب رو بنوعی در تحقیر سانسوریسم زندانی میکنی که داداش یا خودسانسوری کن یا من سانسورت میکنم ویا کلا بحساب نمی آرمت .... ....
فاش عزیز هر کسی که وارد این سایت میشه بنوعی اهل دله ... بنوعی دلسوختس ....بنوعی حق سهم توی انقلاب و ایران داره .. ... بنوع واقعیش شعیه ولایت الله ست .
اگه مطلبی و نظری تند مینویسه خدای نکرده مخالف اصل وریشش که نیست ,,,,, ناراحت شده از جور زمونه , از بی لطفی کسایی که پشت دست و پاهای قطع شدش دارن چند صدمیلیون در ماه حقوق میگیرن و راست راست راه میرن و کسی هم مرغ در خونشونو کیش نمیکنه .
متاسفانه فاش عزیز از خودی ها هم اسم شب می پرسی ؟
به خودی ها هم ایست میدی ؟ اگه نایستاد تیر هوایی میزنی ؟ زمینگیرشون میکنی ؟ توام فاش ؟
این بچه ها اصل اصل اصل خود جنسن ,,, حراجشون نکن . مددی یا مولا .

...

این منتقد بی نام عزیز

عجب قلم خوبی دارد .

نهاز انتقاد از فاش نیوز عزیز .

بلکه در نوشتن .

...

تأخیر در تهیه سند راهبردی خدمات رسانی رزمندگان چه توجیهی دارد؟ چرا جانبازان زیر 25 درصد و رزمندگان معسر مورد بی مهری قرار می گیرند؟ آیا امکان هماهنگی بیشتر مجلس و دولت در رسیدگی به ایثارگران و رزمندگان وجود ندارد؟
قوانین مصوب مجلس چرا خوب اجرا نمی شود؟!

معلم جانباز - مجلس شورای اسلامی در هنگام تصویب قوانین، به طور کلی دولت را موظف به اجرای آن می کند اما کافی به نظر نمی رسد و اگر خواهان تحقق حقوق جامعه هدف است، باید بر اجرای صحیح قانون هم نظارت کند.

نزدیک به سه دهه از پایان جنگ و اعلام آتش بس می گذرد ولی کشور همچنان در قبال رزمندگان بی برنامه است، گاهی در قوانین بودجه های سنواتی، موادی را به تصویب می رسانیم، لکن حدود آن همان تصویب است و هیچ گاه به مرحله اجرا نمی رسد. برای آنکه به اهمیت وجود رزمندگان در جامعه اسلامی پی ببریم مطلب خود را با سخنان نورانی مولای متقیان، حضرت علی(ع) آغاز می کنیم.
شعار،نه! اقدام وعمل ونتیجه مثبت ولمس درآمدو...
اینا همه ژست های سیاسیه حرف تا عمل زمین تا آسمان تفاوت است ای کاش تمام نمایندگان ما بیسواد بودند ولی یه جو عمل از گفتار تا کردارشان بود .
سلام خانم سعیدی بانوی محترم سرکار خانم نمونه پژوهش ایثارگران هستی اگر یک ماده ساده ایثارگران را تونستی اجرایی کنی انوقت سرکار خانم بانوی اول کشوری از این حرفها هم الان 30ساله میگوند اینهاراهم بخاطر این میگن که بیشتر دیده شودن یعنی پا به شونهای ایثارگران میذارن تا دستشان به بالا برسد بنظر من الان شماها بایید تلاش کنید این دیوار بی اعتمادی را بین مسولان و ایثارگران را برداریدبا این حرفها بیشتر ایثارگران اعصابشون خرد میشه تا امیدوار کاش این نماینده ها تک نکشون زندگینامه ایت الله مدرس را میخوندن تا میدونستند گه یک نفر میشه کاری بکنه یا مثل دکتر مصدق که نفت را از دهان انگلیسیها بیرون کشید یک نفر هم میتونه کاری کنه اما دل شیرمیخواهدو وژدان صاف همه میگن ایثارگران چکارکردن ما مدیون این عزیزان هستیم هزار هندوانه بقل ایثارگران میدن اما هر اداره ای که بروی اگر بدانند شما جانباز یا بچه شهید هستی هزار جور متلک میگن حتی توهین میکننداین دستور از کجاست در مدرسه ای بچه ام احتراض کردم گفتم چر این پولی که میگرید رسید نمی دهید اقای رییس ضل کرد به چشمام گفت شما چرا حقوق میگرید رسبد نمیدهید این یعنی چه این یعنی توهین به ایثارگراین یعنی دستور توهین گرفتند از مافوقش این یعنی خدا حافظی نرم از ایثارگر این یعنی شماها سر بار هستی اقای وخانمی نماینده محترم که قانون تصویب میکنیدو نظارت میکنید اگر این ادمها از بالا چراغ سبز بهشون نشان نداده باشند انها جراعت نمیکنند به این عزیزان توهین بکنند نماینده محترم ایا میدانید بچه ام را در مملکت خودم به جرم جانباز بودنم از درس خوندن محروم کردن ایا اموزش پرورش خودسرانه این کار را کرد بلاخره چراغ سبزی داشته که بچه جانباز را از درس خواندن محروم کرده ان هم وقتی ان معلم نالایق در دانشگاه به میزش لم داده بود بنده در کشور غریب رو تخت بیمارستان نفسهای اخر را میکشیدم نماینده محترم میدونی با نفس مصنوعی زندگی کردن یعنی چه درپایان خواهش میکنم دیگه الکی تعریف و تامجید نکنید ما هیچ باورمان نمیشود فقط خودتان را خسته میکنیدمن جانباز هستم بجرعت قسم میخورم اگه فردا بیام دفترت مرا راه نمیدن
باسلام وخسته نباشیددوستان من دیروزبرنامه معرفی 3وزیرجدیدراازشبکه 6تماشامیکردم هم حرفهای مخالف راشنیدم هم موافق وحرفهای ریس جمهورراهم گوش کردم ازاین 7ساعت برنامه مجلس ودولت دانستم همه مسولین این نظام بجزرهبری الباقی بفکرپست ومقام وثروت خودشان واطرافیانشان هستندجالب هست بجای انتقادازبرنامه های وزرافقط به همدیگرتهمت میزدنندودیگری تعریف وتمجیدچراچونکه دراین نظام الان چندقطبی یاچندحزب ودسته وگروه شده هرکدام سعی میکنندلحاف رابسمت خودشان بکشنداگرماکمی دقت کنیم درتمام میزگردهاوبرنامه های سیماوحتی نمایندگان مجلس ودولت فقط ازمشکلات حرف میزنندکه به مردم بگن ماچقدرمطلع هستیم ازاوضاع داخل کشورومردم ولی خداوکیلی کدامیک ازاین آقایان ازریس جمهورگرفته تامجلس ونمایندگان ووزراچندماهی میشودکه درصحنه سیاست ومدیریت آمده خداراشکرهمگی ازبعدپیروزی انقلاب راس کارهستنندودراخرعمرشان هم درمصلحت وشورای نگهبان وخبرگان جایشان آماده شده مشکلات جوانان بیکارکه باعث تمام بدبختی های جامعه میشودازاعتیادوسرقت وووووحل وفصل کنندنه دوستان این مسولیین خوب ملت ایران راشناختندفقط ماملت ایران راکمی تعریف بعدش احساساتی وازهمه بدترخرافاتی ورگ تعصب مان رامتورم کنندکافی هست بهرحال شاعرگفت اگرراحت جهان طلبی بروقوی شوکه درنظام طبیعت ضعیف پایمال هست فعلاداستان مسولیین ایران شده مثل آن آقادوزی که دربازارفرارمیکردودادمیزدآی مردم دوزدرابگیرمردم هم دنبال آقادوزه فریادمیزدنندکه دوزدرابگیردشده هرروزدررسانه هاازاختلاس ورانتخواری جدیدفقط درحدحرف چندروزی نوشته میشودبعدش هم آقایان مسول اعتراض می کنندچراازمعوقه وام کلمه اختلاس رابکارمیبریدحالااگردادگاهی بشودکه ان شخص تازه بهترمیشودازنظرجایگاه واحترام امیدوارم حداقل این مسولیین روزی که مسافران دیارهستن به تاریخ نویسان بگویندمثل مختارکه گفت خوب وبدماراباهم بنویس نه کم نه زیادتابلکه نوه ونتیجه های این مسئولان ازگذشته خودشان خجالت نکشندبخاطرداشتن پدربزرگانی چون شماآزاده وجانبازه بسیجی
باز هم شعار " ما باید اقتصاد مقومتی .. اشتغال ایجاد کنیم و ... " !!! هر وقت کاری کردید بعد بانگ برآورید ! و گرنه سی سال است که همه دارند شعار میدهند !!! و تمام افاضات سرکار نیز شعار و کلیشه ای هست که صبح تا شب مکرر مکرر مسئولین دارند میگویند !!!
بهر حال امیدوارم سرکار در مسابقه شعار مقام اول را کسب کنید !
سلام زهرا سعیدی از ایثارگران محترمه می باشند و احترامش واجب است.
جای تبریک دارد به این دلنوشته اش.
الان راه برای نشان دادن غیرت و فداکاری باز هست و آنهایی که از سهمیه ایثارگران ناراحت هستند اگه دارای غیرت و حس وطن پرستی هستند میتونن برن در سوریه و عراق و مقابل دشمنان قسم خورده ما بجنگند مگه روزی که دوستان به جبهه های جنگ میرفتند سهمیه ای برای درد کشیدگان و مجروحان جنگ تصویب شده بود! و امروز هم این سهمیه ها بیشترشان مفید حال ایثارگران نیست،
در ضمن آنهایی که از سهمیه حرف میزنند نوع سهمیه و تعداد آنهارو ذکر کنن و با مدرک و دلیل بگویند چقدر این سهمیه ها در زندگی ایثارگران تأثیر گذار بوده است!
بنده از سهمیه های بنیاد برای ایثارگران که بعضا هیچ سنخیتی هم با امور زندگی ایثارگران ندارد و ناچیز میباشد راضی نبوده و پیشنهاد میکنم بنیاد سهمیه هایی را برای ایثارگران منظور کند که دارای بار مالی بالا بوده تا مشکلات معیشتی ایثارگرانی را که سلامتی خودرا نثار مردم و کشور و نظام و رهبری کردند برطرف شود و الا سهمیه های تحصیلی و تخفیف ۵۰ درصد هواپیمایی و.... که بیشتر مد نظر یک عده میباشد نه مشکلات مالی ایثارگران را حل میکند و نه باعث بهتر شدن وضعیت زندگی عزیزان مجروح میباشد اگه امتیازات بنیاد قابل توجه و کافی بود اکثر ایثارگران باید مثل آنهایی که در زمان جنگ به جبهه نرفتند و بعدها معافیت سربازی را به یک میلیون تومان گرفتند! و در کنار برخی مسولان فاسد به ثروتهای میلیاری رسیدند باید در آسایش و رفاه کامل باشند نه اینکه جانباز قطع عضو با موتور سیکلت خانواده خودرا جابجا کند!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi