شناسه خبر : 50256
یکشنبه 09 آبان 1395 , 10:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خودداری نهاد ریاست جمهوری از اجرای یک رای درباره ایثارگران

مهلت نهاد ریاست جمهوری برای لغو انتقال اجباری تعدادی از ایثارگران به آموزش و پرورش و بازگرداندن آنها به پست های قبلی شان پایان یافته است.

 مهلت نهاد ریاست جمهوری برای لغو انتقال اجباری تعدادی از ایثارگران به آموزش و پرورش و بازگرداندن آنها به پست های قبلی شان پایان یافته است.

به دنبال اقدام سال گذشته نهاد ریاست جمهوری در انتقال اجباری تعدادی از نیروهای رسمی ایثارگر خود اعم از جانباز، آزاده و فرزندشهید به آموزش وپرورش شهرستان تهران و در پی شکایت ایثارگران به دیوان عدالت اداری و رای نهایی شعبه پنجم تجدیدنظردیوان عدالت اداری مبنی بر ضرورت رسیدگی کمیسیون ماده ١٦ بنیاد شهید و امورایثارگران به این موضوع- به عنوان مرجع اولیه ذیصلاح جهت رسیدگی به شکایات ایثارگران - ، کمیسیون مذکور در تاریخ ٩٥/٧/٢٥  به ریاست سردارمیرانصاری ضمن رسیدگی به شکایت مطروحه و پس از شنیدن استدلال نماینده شاکیان و دفاعیات نماینده نهاد ریاست جمهوری ، با اجماع آراء به نفع ایثارگران نهادریاست جمهوری نظر داد.

نماینده نهاد ریاست جمهوری پس از مواجهه با تصمیم قاطع اعضای کمیسیون، خواستار عدم صدور رای علیه نهاد شد و یک هفته تا ده روز مهلت خواست که موضوع را به صورت مدیریتی و کدخدامنشی حل و فصل کند. اعضای کمیسیون نیز با درنظرگرفتن موقعیت و جایگاه حقوقی متشاکی با این خواسته موافقت و در عین حال تاکید کردند در صورت بی اعتنایی نهاد، رای خود را بدون تاخیر و تعلل صادر خواهند کرد.
آخرین خبرهای دریافتی حاکی است نهاد ریاست جمهوری تاکنون هیچ اقدامی برای اجرای وعده ی خود نکرده است.

گفتنی است کمیسیون ماده ١٦بنیادشهید و امور ایثارگران ، یک نهاد شبه قضایی است و آرای آن قطعی و الزام آور است و در صورت خودداری دستگاه محکوم از اجرای حکم صادره، مدیران دستگاه مذکور با مجازات هایی نظیر انفصال از خدمت مواجه خواهندشد.

اقدام توهین آمیز و سوال برانگیز نهادریاست جمهوری در انتقال اجباری تعدادی از نیروهای ایثارگر از نهاد به آموزش و پرورش، آن هم تحت عنوان "نیروی مازاد" (!)، سال گذشته با واکنش رسانه ها، نمایندگان مجلس و شخصیت های مذهبی و سیاسی روبرو شد و برخی تحلیل گران سیاسی و امنیتی نیز این برخورد را نشانه ی شکل گیری اراده ای برای تحقیرایثارگران و تضعیف روحیه ایثارگری در جامعه دانستند.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
با کمال تاسف و ضمن ارادات به آقای روحانی، این مسائل نشانه خوبی در دولت نیست و مایه نگرانی از رییس جمهور و افراد تحت امر شده است.
مفهوم نیروی مازاد یعنی انکه در ان نهاد شغل مرتبط برایشان نیست ولی در صورت انتقال به اموزش و پرورش می توانند مفید باشند . اشکال اصلی تبعیض در نظام پرداخت حقوق است
جناب اقای دکترروحانی رئیس جمهورمحترم جمهوری اسلامی ایران سلام علیکم احترامآ اجازه فرمایند در کمال تواضع و اعتقاد راسخ به عدم پاسخ به دردنانه ایفادشده به جهت عطف به ماسبق مکاتبات ماضی , باستحضاربرساند : اینجانب سیدحمزه ابراهیمی کارمندرسمی شرکت ملی نفت با 53سال سن و 31سال سابقه رسمی , در دولت کریمه جناب آقای دکتر احمدی نژاد به جهت رای به جناب آقای موسوی درسال 1388 قریب به 6سال به بایکوت اداری کشیده شدم و در دولت تدبیروامید حضرتعالی نیز , درصد تخصیص یافته نزاجارا از طرف کمیسیون ماده 16 کم لن یکم گردید . اگرچه ثمره بایکوت 6ساله ناشی از تصمیم دولتمردان جناب آقای دکتر احمدی نژاد , خسران مالی یک خانواده بلافصل 5نفره بود اما ثمره دولتمردان باتدبیر آن بزرگوار , مهلکترین ضربه روحی بود که بریک خانواده تحمیل گردید . حقوق تضیع شده در دولت جناب آقای دکتر احمدی نژاد حق دولت بود که ازمن حقوق بگیر ستادنده گردید ولی حقوق تضیع شده حقیر در دولت تدبیر حضرتعالی , حق دولت نبود که محرومم سازند . حقی بود ناشی از چهل ماه حضور در کوران 8سال دفاع مقدس و 30سال زجر ناشی از تلاطمات عصبی مرهون از موج انفجار آنهم با مدارک بیمارستانی . جناب رئیس جمهور: بایداعتراف کرد که درنظام تحت مدیریت اجرائی آن بزرگوار , گوش شنوائی , برای شنیدن فریادها نیست . چراکه نامه های مکررایفادشده , اما بی پاسخ , دال بر این واقعیت است که در منظر کارگزاران دولت تدبیر , جایگاه مامن فریادگران امین آباد است و بس . علی ایحال این نگاشته سنگی بود بر قاب شیشه ایی, اما مکدر بررنگ بنفش که شاید دق البابی در گشایش دربهای مسدودشده , دولت منقش به بیرق , تدبیروامید باشد . انشالله .
باتقدیم عرض سلام وتهیت؛اینجانب هوشنگ قرقانی جانباز70درصداصفهان مهرماه سال1393اسنادومدارک لازم راجهت اعمال ماده38 تحویل بنیاد شهیداصفهان دادم.اکنون باگذشت بیش از2سال ازتحویل مدارک وپیگیریهای لازم تاکنون حکم اینجانب اجرانگردیده.لذاازمحضربرادربزرگوارجناب اقای ساقی استدعامندم راهنمایی ومساعدت لازم رادرخصوص احقاق حقوق این حقیرعنایت فرمایید.

...

در نهاد ریاست جمهوری بودند

برای رزمندگان چیکار کردند .

همان بهتر اخراج شوند .

شاید دولت محترم

و مجلس محترم

به داد بچه های جنگ برسند

و رزمندگان عزیز

و جانبازان عزیز بالاخص ۵ درصد ایثارگر بنیاد شهید شوند و حقوق بگیرند .

آمین .

ایها هم بروند خانه و سنگ اندازی نکنند .

...

دیگه از این کلمات ،،حمایت فرهنگ،،نمیدونم جانبازان نور چشما،،شهدا،،،اعتلای اسلام،،،،شعارهای دوروغ ،،،خسته نشدید ،،شما که مثلا حامی شهدا و جانبازان هستید و به جز حرف زدن کاری بلد نیستید میخام بدمنم که بوجه سایت از کجا تامین میشه ،،این همه سایت این همه رسانه أین همه همایش نمایش جشنواره یادواره ،،،بس کنید من یقین دارم شما هم حقوق نجومی میگرید شما هم جز شعار و طرفداری کورکورانه از هر کی که رییس ،،کار ریگه آیی بلد هستید ،،به جز سانسور نامه های ما ،،مثلا قرار بود سنگ صبور ما باشید ،،من و امثال من ،به خدا ایقدر از این همه دزدی ،،غارت ،،بی عدالتی ،،واقعا چه طوری شب راحت میخابید،،چرا یکبار هم که شده ،،یه بار حرف راست بزن ،،برادر از چی میترسی ،،ترس بیکار شدن داری ،،تازه اگه بیکار بشی میشی مثل أین همه آدم ،،ملاحظه میکنی شاید به منافی کسی آسیب بزنی،،،،،،داداش خیلی دلم پره ،،خیلی دلم گرفته ،،دست دا م زار بزنم ،،ببین عزیز این این روزها میگذره ،،امدوارم ،،چند سال بعد افسوس نخوری که شاید سمت خوبی نبودی

...

۱- فاش نیوز عزیز تنها سایت حامی معیشت و درمان بچه های جبهه و جنگ است .
۲- از کسی که کمک ما است که نباید طلبکار باشیم .
۳- هزاران سایت دیگر هم وجود دارند چرا به آنها اعتراض نمی کنیم که اصلاً نظر ما را منتشر نمی کنند و مخالف ما هم هستند .
۴- فاش نیوز عزیز باید حمایت مای هم بشود که تا بتواند کمک کند .

...
سلام.فاش نیوزسنگ صبوروموردتاییدماست.تنگ نظری وووودوزازوجدان وعاطفه است.هرحرفی درموردفاش نیوزکذب محض است..
سلام.کاملابرادربزرگوارخاکپوردرست میفرمایند..ایجادهرگونه ذهنیت ازفاش نیوزوشک وتردیدکاردرستی نیست..فاش نیوزتنهاسایتی بودکه درشرایط سخت ودشواربامایاربودوحرفهاودردهایمان رامنعکس کردبدون ملاحظه.خدایی تنهاسایتی بودکه ماتوانستیم دردودلهاومشکلاتمان رابگیم.این یک واقعیت است که بایدقبول کردوپذیرفت..
بنده به عنوان یک جانبازوبردارشهیداعلام میکنم که درانتخابات آینده ریاست جمهوری به جناب دکترروحانی رای نخواهم داد.چراکه به وعده های خوددرخصوص قشرمحروم وضعیف جامعه که ماهم جزعی ازاین قشرهستیم عمل نکرد!جانبازدردمندمهربان.استان گیلان.
سلام
نهادي كه رئيسش فريدون باشد وضع از اين بهتر نميشود
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi