شناسه خبر : 50257
یکشنبه 09 آبان 1395 , 12:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمی گیرد!

امروزه با پیشرفت تکنولوژی انسانها خیلی به هم نزدیک و هم صحبت شده اند. مراودات مجازی می تواند به مانند یک شمشیر دو لبه محاسن و معایب فراوانی داشته باشد. این حق طبیعی هر انسانی است

رمضانعلی کاوسی -  امروزه با پیشرفت تکنولوژی انسانها خیلی به هم نزدیک و هم صحبت شده اند. مراودات مجازی می تواند به مانند یک شمشیر دو لبه محاسن و معایب فراوانی داشته باشد. این حق طبیعی هر انسانی است که در عصر شکوفایی ارتباطات بعد از فراغت از کار روزمره از وسایل ارتباط جمعی استفاده و حتی به تفریح یا سرگرمی رو آورد.
روانشناسان معتقدند که تفریح و سرگرمى نقش مهمى در پرورش قواى جسمانی، فکری، اخلاقى و رفتارى افراد دارد. چنانچه از این اوقات به ‌خوبى و به طرز صحیح استفاده شود، می تواند در پیشگیرى از انحرافات و کجروى‌ها به ‌نحو چشم‌گیرى موثر باشد.
در عصر کنونی، والدین امکاناتی برای فرزندانشان فراهم کرده اند که آنها می توانند با تکیه بر آن به نحو احسن یا خدای ناکرده به نحو ناصواب اوقات فراغتشان را پر کنند. والدین باهوش و حواس جمع، با سوق دادن فرزندانشان به سمت حرفه آموزی، ورزش و امور هنری راه را برای تربیت صحیح و پیشرفت فرزندانشان هموار می کنند. اما متأسفانه بسیاری از خانواده ها لجام تربیت فرزندانشان را باری به هر جهت، رها کرده و منتظرند ببینند چه اتفاقی می افتد! نقش رسانه های گروهی به خصوص تلویزیون در بهداشت روانی و تربیت صحیح فرزندان و خانواده ها بسیار مؤثر و تأثیرگذار است. بر این باورم انتخاب کانال تلویزیونی، نوع فیلم، استفاده از شبکه های اجتماعی و چگونگی گذراندن اوقات جوانان با دوستانشان همواره باید زیر ذره بین خانواده ها باشد.
خانواده ها نباید به فیلم هایی که فرزندانشان تماشا می کنند صرفا به یک وسیلهٔ سرگرمی و تفریح نگاه کنند. اگر خوب دقت کنید متوجه می شوید که نوع حرکات، رفتار و لباس پوشیدن بچه ها متأثر از شخصیت بازیگران در فیلم هاست. طبیعی است که مشاهدهٔ فیلم ها و سریال هایی که اخلاق حسنه را ترویج می کنند موجب رشد و تعالی مخاطب و فیلم هایی که بداخلاقی و بی بند و باری را ترویج می دهند موجبات تنزل و بدبختی مخاطبانشان را فراهم خواهند کرد.
اگر بخواهم مصداق بیاورم ناچارم تلویزیون جمهوری اسلامی ایران را با برنامه های ماهواره مقایسه کنم.

نگارندهٔ این سطور خودم یکی از منتقدان بسیاری از برنامه های تلویزیون ایران هستم؛ اما اگر بخواهم آن را با ماهواره مقایسه کنم معتقدم برنامه های ماهواره به مراتب خطرناک و برای خانواده ها مضر است. به عقیدهٔ برخی، ماهواره یکی از ابزار خانمان برانداز و یکی از فتنه های آخرالزمان است. دلیلی ندارد چون صدا و سیمای ما نمی تواند توقعات ما را آن طور که باید و شاید برآورده کند ما به ماهواره روی آوریم. من اسم این را می گذارم "عذر بدتر از گناه".
اگر به گذشته برگردیم، متوجه می شویم دشمن در جنگ 8 ساله با توجه با خسارات زیادی که وارد کرد نتوانست در عقیدهٔ استوار ملت ایران خللی وارد کند؛ اما چند سالی است که توانسته با استفاده از امواج به راحتی فرهنگ لاابالی گری را برای جامعهٔ ما به ارمغان بیاورد. هم من و هم شما جوانانی را می شناسیم که قبلاً مقید، متدین و متمسک به آداب اسلامی بوده؛ اما با قرار گرفتن دیش ماهواره روی پشت بام منازل شان به تدریج تحلیل رفته و دارند همه چیز را انکار می کند. واقعاً فرهنگ غرب با برنامه های مستهجن ماهواره چه نقشه ای برای خانواده ها و جوانان ما کشیده است؟
شخصیت آگاهی می گفت کسانی که می خواهند در غرب فیلم های مستهجن و بد ببینند باید پول بدهند تا بتوانند فیلم های اینچنینی را دانلود کنند یا با تلویزیون کابلی، برنامهٔ مورد نظرشان را ببینند!

چرا این دایه های دلسوزتر از مادر، برنامه های هویت زدا و خانمان سوز را مفت و مجانی در اختیار کشورهای جهان سوم و مخصوصاً کشورهای اسلامی قرار می دهند؟ متأسفانه زنان و فرزندان جامعه همیشه در نوک پیکان این هجمهٔ غرب بوده و هستند. آنها خوب می دانند زن ها بیشتر از مردها فرصت دارند برای تماشای تلویزیون وقت بگذارند، و نیک تر می دانند زن ستون و عامل تحکیم یک خانواده است.

بنابر این بیشترین انرژی شان را صرف تخریب این عنصر مؤثر در خانواده می کنند. وقتی جذابیت برنامه های ماهواره مادران را جلوی تلویزیون میخکوب کرد دیگر نباید از فرزندان توقعی داشت.
آنها زیرکانه و خیلی آرام فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی ما را زیر سؤال می برند و به تدریج فرهنگ غرب را در برابر دیدگان ما زیبا جلوه می دهند. به عینه می بینیم، اعتیاد به دیدن برنامه های ماهواره توانسته مثل موریانه پایه های بنیاد بعضی از خانواده ها را سست کند و پیامدهای جبران ناپذیری را به جامعهٔ ما تحمیل کند. بهتر است یک روز در راهروی دادگاههای خانواده قدم بزنیم متوجه خواهیم شد چه آتشی دارد بنیان خانواده ها را از هم متلاشی می کند.
به نظر شما زیرنویس کردن یک فیلم برای ما فارسی زبانها، چقدر برای صاحبان رسانه های آنور آبی هزینه دارد؟

به مراتب دوبله کردن یک فیلم ضد اخلاقی برای آنها هزینهٔ بیشتری دارد. آیا تاکنون از خودتان سؤال کرده اید چرا غربی ها اینقدر مهربانند و برای ما حاتم بخشی و هزینه می کنند؟ واقعاً مگر مرض دارند که اینقدر به خاطر ما پول خرج می کنند؟ این ما هستیم که باید عاقل باشیم و بدانیم که " تا به حال هیچ گربه ای به خاطر رضای خدا موش نگرفته است!"
اگر تحقیق کنید متوجه خواهید شد که کشورهای غربی با تمام پیشرفت های چشمگیر صنعتی شان در مبحثِ قوام و دوام خانواده کم آورده اند. خانواده در غرب رو به اضمحلال است. طلاق های رسمی و عاطفی آنجا بیداد می کند. از این طرف، منِ نوعی، وقتی پیشرفتهای صنعتی و خیابانهاها و ساختمانهای زیبای آنها را می بینم، شیفته می شوم و فکر می کنم پیشرفت غربی ها رابطهٔ مستقیمی با آزادی جنسی، روابط نامشروع و هرنوع آزادیدیگر ... دارد. درصورتی که اینطور نیست. غربی ها هم پیشرفتهای تکنولوژی خود را مدیون انسانهای وارسته و دانشمندان ساعی خودشان هستند.
واقعاً برای منِ ایرانیِ مسلمان چه توجیهی وجود دارد که به تماشای برنامه هایی که تلاش می کند روابط نامشروع، ارتباط و دوستی با جنس مخالف، خیانت به محارم و... را عادی جلوه دهد، بنشینم؟

یادمان باشد ما ملتی هستیم که همین چند روز پیش در عزای سرور و سالار شهیدان بر سر و سینه زدیم و عزاداری کردیم. یادمان باشد که ما شیعه هستیم و همیشه به پیرو اهلبیت(علیهم السلام) بودن خودمان افتخار می کنیم.

متأسفانه ماهواره دارد برنامه های خانمان سوز را به صورت خیلی زیبا و لذت بخش در جامعهٔ شیعی و ولایی ما منتشر می کند.
با تحقیقاتی که انجام شده دریافته اند که بعد از آمدن دیش های ماهواره روی پشت بام ایرانی ها، آمار فاجعه بار طلاق به شدت در شهرها و حتی روستاها بالا رفته است! متأسفانه الگوپذیری از فرهنگ تزریقی غرب با این وسایل ساده و در دسترس، توانسته تعداد زیادی از خانواده ها را به لجن بکشد و از هم بپاشاند. شاید زمان آن رسیده باشد که باید قبول کنیم اعتیاد به ماهواره و برنامه های ویرانگرش دارد گوی سبقت را از اعتیاد به مواد مخدر در جامعهٔ ما می رباید.
اصلاً وارد مقولهٔ گناه بودن و مستوجب عذاب شدن دیدن چنین فیلم ها و صحنه هایی نمی شوم. البته طبق نص صریح قرآن مجید که همهٔ ما به عنوان یک مسلمان به دستوراتش معتقدیم، دیدن "صحنه های زشت" اینچنینی حرام است.
بر این عقیده ام مقولهٔ گناه و ثواب را که کنار بگذاریم، تماشای فیلم های مبتذل باعث انحطاط فکری و شخصیتی جوانان و نوجوانان ما می شود. خانواده ها و مخصوصاً پدران باید به هوش باشند. بدانید جوان و نوجوان شما چه شما بخواهید وچه نخواهید از شخصیت های فیلم الگو برداری و همانند سازی می کند و علاقمند خواهد شد رفتار و حرکات آنان را تجربه نماید.
* پدران و مادران عزیز، همهٔ ما در قبال فرزندان و مخصوصاً تربیت صحیح آنان مسئولیم. باید برای پر کردن اوقات فراغت آنان وقت بگذاریم، برنامه ریزی کنیم و از امکانات هنری و ورزشی موجود برای تقویت بنیهٔ روحی و جسمی جوانانمان بهره ببریم. باید با برنامه های آموزشی و هنری « جذاب » چنان وقت فرزندانمان را پر کنیم که اصلاً فرصت نداشته باشند پای تلویزیون وطنی هم بنشینند، چه رسد به اینکه بخواهند ماهواره ببیند. اعتقادم بر این است که دیدن بسیاری از برنامه های تلویزیون خودمان هم وقت تلف کردن است چه رسد به برنامه های نامطلوب ماهواره که مثل یک مار خوش خط و خال است.
نویسندهٔ این سطور همهٔ برنامه هایی را که از ماهواره پخش می شود نفی نمی کند. گاهاً برنامه های علمی و مستندات زیبای آن می تواند بر توان علمی مخاطبان بیفزاید؛ اما حرف اصلی من این است که مضرات برنامه های ماهواره مخصوصاً برای خانواده هایی که پسر و دختر جوان در منزل دارند به مراتب بیشتر از منافع آن است.
شاد و تندرست باشید.

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام
این متن برای انحراف افکار عمومی از مشکلات داخلی نوشته شده و ارزش دیگری ندارد بهتر بود نویسنده متن از فسادی که قبل از ورود ماهواره به خانه های مردم از دهه هفتاد با شیوع مادیگرایی و تجملات خواهی که ناشی از ساخت سریالهای داخلی خودمان و در راستای مصرف گرایی ساخته و پخش میشد کمی هم صحبت کرده بودند از طرفی آمارهای دولتی نشون میده که ریشه های فرهنگ ایرانی بیشتر از فرهنگ غرب که نویسنده، جامعه غربی را رو به اضمحلال دانسته اند پوسیده و ناپایدار هست چطور وقتی تعداد معتادان ما با اروپا برابری میکند و فهشا به سن ۱۲ سالگی رسیده و رتبه اول در طلاق را در جهان داریم فاصله فقرا با اغنیا هزاران برابر شده فساد گسترده دولتی که در هیچ جای دنبا سابقه ندارد و.... باز از فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی حرف میرنیم!
اگر غرب بد بود چرا مسولان ما اکثرا گرین کارت آمریکا و تابعیت کشورهای اروپایی را دارند و بچه هایشان در آنجا تدریس میکنند!
چند سال پیش نخست وزیر فنلاند چون از دفتر خودش با فرزندش در آمریکا دوبار تماس گرفته بود از سمت نخست وزیری عزل شد چون از اموال ملی(بیت المال) به نفع خودش استفاده کرده بود و شهردار پایتخت سوئد چون با دوربین مدار بسته مشخص شده بود با کوپن دولتی مخصوص خودروهای شهرداری سوختگیری میکند از کار برکنار شد و صدها مورد دیگر که نشان از یک جامعه قانونمند و سالم از اروپا رو پیش چشم جهانیان ترسیم میکند حالا باز ما بشینیم سرمون رو زیر برف بکنیم و باز حرفهای تکراری و بدون مدرک و دلیل رو که فقط خوراک داخلی دارد به خورد مردم بدیم و انتظار داشته باشیم کشور ما نمونه یک کشور سالم و الگو برای جهانیان باشد!
دمت گرم،جانا سخن از زبان ما میگویی
سلام جناب آقای رحمانیان
حضرتعالی هم مقاله ای بنویسید و در آن محاسن برنامه های ماهواره برای دوام و قوام خانواده ها را در آن متذکر شوید. اگر قانع شدیم ما هم می رویم ماهواره می خریم، خوبه؟
سلام جناب کاوسی پس دستگاهی تهیه کنید و بعد قضاوت کنید....
متن بنده رو کامل متوجه نشدید منم با بخشی از صحبت شما در مورد مخرب بودن برنامه های ماهواره ای موافقم ولی نه همشون در ضمن شما از فساد کشورهای غربی گفتید بنده هم عرض کردم که آمارها در کشور وضعیت مارا بدتر از جوامع غربی نشان میدهد و بحث بنده تبلیغ برنامه ای خاص از شبکه های ماهواره ای نبود ولی وقتی دستگاه گیرنده را تهیه کردید متوجه میشید که برنامه های ورزشی و مستند های تاریخی و علمی و مستندهایی از حیات وحش دنیا و چندین برنامه خوب وجود داره که نیازی نیست بی جهت مشکلات داخای را به دیگران نسبت بدیم!
اگر اشتباه نگنم مقام معظم رهبری در سفر تیرماه ۹۴ خود به استان خراسان شمالی در بجنورد خطاب به مسولان کشوری فرمودند در کارهای خود مدیریت داشته باشید و اینقدر از مدیریت کشورهای غربی در تخریب کشور صحبت نکنید شماهم میتوانید توان خودرا بالا ببرید و کشور را خوب اداره کنید حالا اگه کم و کاستی هست اگه شخصی هزاران میلیارد پول بیت المال را اختلاس و میلیونها نفر بخاطر عدم سرمایه گذاری مناسب بیکار و به فساد کشیده میشن که آثار این کارها که بسیار مخرب تر از دیدن چند برنامه ماهواره ای هست که نباید دنبال مقصری خارج از مرزهای کشور بگردیم خودموم همت نداریم که کشورمون رو آباد و سربلند کنیم و همه تقصیرها هم نمیشه متوجه مسولان کرد در مثال بالا حضرت آقا فقط میتوانند توصیه لازم را کرده و دیگر انجام آن با دیگر مسولان و مردم هست.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi