شناسه خبر : 50301
سه شنبه 11 آبان 1395 , 11:11
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۳۳ مدافع حرم لبنانی که طی یک ماه گذشته به شهادت رسیدند +تصاویر

۳۳ رزمنده مدافع حرم لبنانی در ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ میلادی در سوریه به شهادت رسیده و اسامی آنان اعلام شده است. این شهدا به «شهدای زینبی لبنان» مشهورند.

به گزارش فاش نیوز، چندین سال است که رزمندگان بسیاری با عنوان مدافعان حرم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با ملیت‌ها و نژادهای مختلف داوطلبانه عازم سوریه می‌شوند و در دفاع از حریم اهل‌بیت و ارزش‌های مقاومت اسلامی جان خود را فدا می‌کنند. این مقاومت بین‌المللی نشان داده است که جهاد و گفتمان مقاومت، مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و هر کسی فارغ از نام کشور و ملیت داوطلب ایستادگی در برابر تروریست‌های تکفیری در جغرافیای اسلام است. مجاهدان لبنانی و اعضای حزب‌الله لبنان در این میان نقشی فعال ایفا می‌کنند و حضوری پررنگ در میان مدافعان حرم دارند. آن‌ها در این راه شهدای بسیاری نیز تقدیم اسلام کرده‌اند.

رزمندگان لبنانی، در اطلاعیه‌های خود از شهدای مدافع حرم با عنوان «شهید زینبی» یاد می‌کنند. 33 مجاهد لبنانی در ماه اکتبر سال 2016 میلادی در سوریه به شهادت رسیده و اسامی آنان اعلام شده است. فرمانده شهید حاتم أدیب حمادة معروف به حاج علاء که یکی از فرماندهان اثرگذار حزب الله در جنگ سوریه بوده است و سال‌ها رد این جبهه می‌جنگیده است و  شهید علاء حسن نجمة معروف به تراب الحُسین که یک هنرمند بود و عده‌ای معتقد بودند پتانسیل ویژه‌ای برای حضور در میان ستارگان سینما را داشت، نیز جزو این شهدا هستند.  مشخصات و تصاویر شهدای گرانقدر مدافع حرم لبنانی در ماه اکتبر به شرح ذیل است:

شهید زینبی «علی حسین دیزانی» ملقب به «صادق» از اهالی روستای «شقرا» در جنوب لبنان و ساکن برج البراجنة است که خبر شهادتش در سوریه در 30 اکتبر 2016 منتشر شد.

 

شهید زینبی «علی محمد خلیل ترحینی» از اهالی روستای «عبّا» در جنوب لبنان و ساکن «الغبیری» است که خبر شهادتش در سوریه در 30 اکتبر 2016 منتشر شد.

 

شهید زینبی «عباس مصطفى یاسین» از اهالی روستای «الرمادیّة» در جنوب لبنان است که خبر شهادتش در سوریه در 30 اکتبر 2016 منتشر شد.

 

شهید زینبی «علی سعید سلمان» از اهالی روستای «مجدل زون» در جنوب لبنان و ساکن منطقة الحرش بیروت است که خبر شهادتش در سوریه در 30 اکتبر 2016 منتشر شد.

 

شهید زینبی «محمد مصطفى مظلوم» از اهالی روستای «عین الجوزة» در منطقه بقاع لبنان است که خبر شهادتش در سوریه در 30 اکتبر 2016 منتشر شد.

 

شهید زینبی «حسن علی دیاب عبدالله» از اهالی روستای «الخریبة» در منطقه بقاع لبنان است که خبر شهادتش در سوریه در 29 اکتبر 2016 منتشر شد.

 

شهید زینبی «حسن حسین حومانی» از اهالی روستای «حاروف» در جنوب لبنان است که خبر شهادتش در سوریه در 29 اکتبر 2016 منتشر شد.

 

شهید زینبی «علی حسین الطویل» از اهالی روستای «خربة سلم» در جنوب لبنان و ساکن منطقه «الغبیری» است که خبر شهادتش در سوریه در 29 اکتبر 2016 منتشر شد.

 

شهید زینبی «ملحم علی نون» از اهالی روستای «الرام» در منطقه بقاع لبنان و ساکن حی سلم است که خبر شهادتش در سوریه در 29 اکتبر 2016 منتشر شد.

 

شهید زینبی «یوسف محمد نصرالله» از اهالی روستای «بیت لیف» در جنوب لبنان و ساکن شهر «صور» است که خبر شهادتش در سوریه در 29 اکتبر 2016 منتشر شد.

 

شهید زینبی «محمد علی هزیمة» از اهالی روستای «میس الجبل» در جنوب لبنان است که خبر شهادتش در سوریه در 29 اکتبر 2016 منتشر شد.

 

شهید زینبی «حسین عدنان شقیر» از اهالی روستای «میس الجبل» در جنوب لبنان و ساکن خندق الغمیق است که خبر شهادتش در سوریه در 28 اکتبر 2016 منتشر شد.

 

شهید زینبی «علی الرضا حسن الحاج حسن» ملقب به «بلال» از اهالی روستای «الشواغیر» در منطقه بقاع لبنان است که خبر شهادتش در سوریه در 26 اکتبر 2016 منتشر شد.

 

شهید زینبی «علی صادق صادق» از اهالی روستای «النمیریة» در جنوب لبنان است که خبر شهادتش در سوریه در 25 اکتبر 2016 منتشر شد.

 

شهید زینبی «جعفر رامز حمیة» ملقب به «أبوعلی» از اهالی روستای «طاری» در منطقه بقاع لبنان است که خبر شهادتش در سوریه در 26 اکتبر 2016 منتشر شد.

 

شهید زینبی «حسن جواد زلغوط» از اهالی روستای «بیت لیف» در منطقه جنوب لبنان است که خبر شهادتش در سوریه در 23 اکتبر 2016 منتشر شد.

 

شهید زینبی «محمد علی الشامی» ملقب به «ساجد» از اهالی روستای «البیساریة» در جنوب لبنان است که خبر شهادتش در سوریه در 23 اکتبر 2016 منتشر شد.

 

شهید زینبی «موسى حسین زیات» از اهالی روستای «البرج الشمالی» در جنوب لبنان است که خبر شهادتش در سوریه در 23 اکتبر 2016 منتشر شد.

 

شهید زینبی «قاسم محمد حمود» از اهالی روستای «مرکبا» در جنوب لبنان است که خبر شهادتش در سوریه در 23 اکتبر 2016 منتشر شد.

 

شهید زینبی «محسن علی الموسوی» ملقب به «أبو ملحم» از اهالی روستای «النبی شیت» در منطقه بقاع لبنان است که خبر شهادتش در سوریه در 22 اکتبر 2016 منتشر شد.

 

شهید زینبی «حسین علی حلاوی» ملقب به «امیر» از اهالی روستای «قعقعیة الجسر» در جنوب لبنان است که خبر شهادتش در سوریه در 22 اکتبر 2016 منتشر شد.

 

شهید زینبی «ضاهر عبد الحق المصری» از اهالی روستای «حور تعلا» در منطقه بقاع لبنان است که خبر شهادتش در سوریه در 21 اکتبر 2016 منتشر شد.

 

شهید زینبی «عباس فیاض نعمة» ملقب به «ساجد» از اهالی روستای «محرونة» در جنوب لبنان است که خبر شهادتش در سوریه در 20 اکتبر 2016 منتشر شد.

 

شهید زینبی «علاء حسن نجمة» ملقب به «تراب الحُسین» از اهالی روستای «عدلون» در جنوب لبنان است که خبر شهادتش در سوریه در 19 اکتبر 2016 منتشر شد.

مادر این شهید مدافع حرم لبنانی بنا به وصیت شهید، در مراسم تشییع پیکر مطهر او لباس سفید پوشید و در رثای شهدای مقاومت با صلابت سخن گفت. یکی از رسانه‌های مقاومت اسلامی به مناسبت شهادت او نوشت: علاء نجمه، علاء عدلون، یا تراب الحسین، در شهر عدلون به دنیا آمد و در این شهر و شهر خرایب زندگی کرد. در این دو شهرِ مقاومت بود که او، عاشق جهاد و شهادت و جان نثاری در راه خدا شد. علاء، عکاسی، طراحی، بازیگری و کارگردانی را دوست داشت. شاید اگر این راه را انتخاب نمی‌کرد زیبایی فوق‌العاده‌اش او را تبدیل به ستاره می‌کرد، مشهور می‌شد و مورد توجه همگان، ولی "تراب الحسین" (خاک حسین) ـ که نام جهادی‌اش بود ـ راه آخرت، طریق جهاد و مقاومت را انتخاب و از گمراهی‌ها و زیبایی‌های دنیا دور شد.

 

شهید زینبی «حسین محمد غندور» ملقب به «ملاک» از اهالی روستای «النبطیة» است که خبر شهادتش در سوریه در 19 اکتبر 2016 منتشر شد.

 

فرمانده شهید «حاتم أدیب حمادة» ملقب به ”حاج علاء“ از اهالی روستای «القماطیة» است که خبر شهادتش در سوریه در 17 اکتبر 2016 منتشر شد.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنانی در مراسم بزرگداشت شهید حماده، حاج علاء را اینگونه توصیف کرد: او از اهالی منطقه‌ای پاک یعنی القماطیه بوده که در قلب جبل لبنان و در عمق همزیستی و زندگی واحد لبنانی‌ها در طوایف و مذاهب مختلف زندگی می کرد. وی فرزند مقاومت نظامی بود و در دوران جوانی به مقاومت پیوست و در این مقاومت پیر ‌شد تا اینکه به شهادت رسید. شهید علاء روند اقدامات خود در مقاومت را به عنوان مربی بچه‌های کوچک آغاز کرد ، این موضوع بخشی از شخصیت او را نشان می‌دهد. در دوران تحصیل بسیار فعال و جدی و باهوش بود. در دانشگاه العربیه وقتی که در حال تحصیل بود، مانند دوران کودکی خود مسئولیت‌های عمومی را می‌پذیرفت. وی مسئول بسیج دانشجویان حزب‌الله در این دانشگاه بود و در این زمان بود که بسیاری از روحیه‌های رهبری و مسئولیت و مدیریت را از خود نشان داد. او تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشگاه العربیه به پایان رساند، او مدرک مهندسی برق خود را اخذ کرده و به عنوان یک مهندس به مقاومت پیوست. وی از دانشگاه بلافاصله به میدان جنگ ملحق شد. هیچ کس او را به این کار مجبور نکرد و براساس تخصصی که آموخته بود وارد مقاومت شد. از همان ابتدا در زمینه‌های فنی و گاهاً در عرصه‌های میدانی در مقاومت فعالیت می‌کند. تخصص علمی وی او را در روندی مشخص در نیروی دفاع هوایی وارد کرده بود. هنگامی که پیروزی سال 2000 محقق شد و جنوب لبنان آزاد شد ، شهید علاء مسئول دفاع هوایی جنوب لبنان بود و بعد از آن به‌عنوان مسئول دفاع هوایی تمام مقاومت و حزب‌الله در لبنان انتخاب شد. شهید علاء در جنگ جولای 2006 به عنوان مسئول دفاع هوایی تمام لبنان بود و در هر موقعیتی حضور پیدا می‌کرد.

وقتی که حوادث سوریه آغاز شد و خطر به ویژه به منطقه القصیر و قلمون و مرزهای شرقی کشور نزدیک شد و گروه‌های مسلح ، بسیاری از شهرها و روستاها را تحت سلطه خود گرفته و ما همگی احساس خطر جدی کردیم. شهید علاء از اولین فرماند‌هانی این بود که در عرصه میدان حضور پیدا کرد ، او از اولین درگیری‌ها در منطقه تل مندو در حومه القصیر حضور داشت. در میدان مبارزه وی از مهم‌ترین رهبرانی بود که درگیری‌ها را مدیریت می‌کرد.یکی از مهم‌ترین رهبران میدانی عملیات قلمون در خطوط مقدم فرمانده شهید حاج علاء بود. در هفته‌های اخیر درگیری‌های حلب شدت گرفته بود،  این شهید بزرگوار قبل از شهادت خود در حال تحقق یک دستاورد میدانی بود کهاین دستاورد در منطقه‌ای بسیار حساس و مؤثر در درگیری‌های حلب محقق شده است. او در خطوط مقدم جبهه حلب به شهادت رسید.

 

شهید زینبی «عبدالإله عطیة أحمد» ملقب به «ذو الفقار» از اهالی روستای «حام» در منطقه بقاع لبنان است که خبر شهادتش در سوریه در 16 اکتبر 2016 منتشر شد.

 

شهید زینبی «جلال طالب العفی» ملقب به «محمد علی» از اهالی روستای «بریتال» در منطقه بقاع لبنان است که خبر شهادتش در سوریه در 16 اکتبر 2016 منتشر شد.

 

شهید زینبی «قاسم محمد یونس» از اهالی روستای «بریتال» در منطقه بقاع لبنان است که خبر شهادتش در سوریه در 15 اکتبر 2016 منتشر شد.

 

شهید زینبی «علی حسن إبراهیم» از اهالی روستای «کوثریة» در جنوب لبنان است که خبر شهادتش در 9 اکتبر 2016 میلادی منتشر شد.

 

شهید زینبی «حسین محمد مهدی یاسین» از اهالی روستای «العین» در منطقه بقاع لبنان است که خبر شهادتش در سوریه در 8 اکتبر 2016 منتشر شد.

 

شهید زینبی «علی حسن کورانی» از اهالی روستای «یاطر» در جنوب لبنان است که خبر شهادتش در سوریه در 8 اکتبر 2016 منتشر شد.

 

شهید زینبی «مهدی علی صوّان» از اهالی روستای «یونین» در منطقه بقاع لبنان است که خبر شهادتش در سوریه در 8 اکتبر 2016 منتشر شد.

 

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi