شناسه خبر : 50302
سه شنبه 11 آبان 1395 , 11:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روز گذشته در مراسمی صورت گرفت

تجلیل رئیس بنیاد شهید از ۹ رتبه برتر شاهد و ایثارگر در کنکور سراسری امسال

مراسم تجلیل از نفرات برتر کنکور سراسری سال ۹۵ سهمیه شاهد با حضور حجت‌الاسلام شهیدی محلاتی، رئیس بنیاد شهید برگزار شد. در این مراسم ۹ تن از فرزندان شاهد و ایثارگر که حائز رتبه‌های برتر کشوری بودند، تجلیل شدند.

به گزارش فاش نیوز، مراسم تجلیل از نفرات برتر کنکور سراسری سال 95 سهمیه شاهد با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی محلاتی، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و حجت الاسلام سید حسن مؤذنی معاون فرهنگی و اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران و محمد علی فقیه معاون آموزشی بنیاد شهید برگزار شد. این مراسم صبح امروز یکشنبه نهم آبان ماه 95 در سالن اجتماعات ساختمان شهید ترک نژاد برپا شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی خطاب به فرزندان شاهد و ایثارگر که بدون احتساب سهمیه شاهد در کنکور سال 95 رتبه‌های برتر را کسب کرده‌اند، گفت: همان گونه که پدران شما بدون هیچ چشم‌داشتی در راه دفاع از کشور جان خود را تقدیم انقلاب کردند و یا به درجه جانبازی و آزادگی نائل شدند، شما هم به عنوان فرزندان آن‌ها با تلاش خود این موفقیت بزرگ را کسب کرده‌اید و این نشان از جایگاه رفیع خانواده‌های شاهد ایثارگر در جامعه دارد.

وی افزود: توصیه من به شما فرزندان شاهد ایثارگر این است که خودتان را محدوده نکنید بلکه هدف شما باید یادگیری علم در جهت ادامه راه پدرانتان و خدمت به جامعه باشد. آینده جامعه متعلق به شماست و جامعه منتظر است تا مدیریت عالی شما را شاهد و ناظر باشد. البته در راه کسب این موفقیت هیچ‌گاه تزکیه را فراموش نکنید. همان‌طور که تاکنون آن را فراموش نکرده‌اید. شما باید صاحب اندیشه و رای باشید چون علم پایان ندارد و کشوری حرف آخر را می زند که مردمش داناتر هستند و علم بیشتری دارند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به آمار موفقیت‌های علمی ایثاگران گفت: در حال حاضر امروز 182 هزار دانشجو شاهد و ایثارگر و 2011 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، ایثارگر هستند و این موفقیت نشان می‌دهد که شما نیز می‌توانید به آن چیزی که جامعه انتظار دارد دست یابید. رشد امسال فرزندان شاهد و ایثارگر در کنکور سراسری قابل تحسین است. باید برای مساله اشتغال جوانان اقدامی شود اما باید اشتغال این جوانان به گونه ای باشد که به تحصیل آنها لطمه ای وارد نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن موذنی معاون فرهنگی، اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: در حال حاضر 182 هزار دانشجوی شاهد ایثارگر و حدود 53 هزار دانش‌آموزان در سطح کشور در حال تحصیل هستند که از تعداد دانشجویان ذکر شده 14 هزار نفر در رده‌های ارشد و تکمیلی تحصیل می‌کنند و خیلی از آن‌ها هم فارغ‌التحصیل شده‌اند.

در این مراسم 9 تن از فرزندان شاهد و ایثارگر که حائز رتبه‌های برتر کشوری در کنکور سراسری سال 95 تجلیل شدند. اسامی و رشته‌های پذیرفته شده نفرات برتر: احسان شریفیان از تهران فرزند جانباز 25 درصد رتبه اول کشوری در رشته ریاضی، سجاد قاسمی از قم فرزند آزاده رتبه دوم کشوری در رشته علوم انسانی، محمدحسین محمدی فشارکی از اصفهان فرزند جانباز 50 درصد، رتبه دوم کشوری در رشته زبان، محمدجواد صراطی از تهران فرزند آزاده رتبه پنجم کشوری در رشته علوم انسانی، محمد قربانی از خراسان رضوی فرزند آزاده رتبه 29 کشوری در رشته علوم تجربی، الهام خواجه پور از کرمان فرزند جانباز 25 درصد متوفی رتبه 51 کشوری در رشته علوم تجربی، سیده مرضیه سلامت از تهران فرزند جانباز رتبه 15 کشوری در رشته هنر، امیررضا نصیری از خراسان رضوی فرزند جانباز متوفقی رتبه 28 کشوری در رشته هنر، مجتبی حسین‌زاده از کرمان فرزند جانباز 25 درصد متوفی رتبه 46کشوری در رشته هنر

منبع: تسنیم
اینستاگرام
سلام ، با تشکر از نماینده محترم ولی فقه که موضوع ارتقای تحصیلی ایثارگران و فرزندان را با وجود مشکلات و سنگ اندازی برخی مسئولان نفوذی سکولار در دانشگاهها و مدارس با جدیت حفظ کرده و همچنان برای نیل به اهداف ترقی مدارج علمی ایثارگران پیگیری لازم را دارد.
هنگامی که افرادی تحت تعلیمات جاسوسی دشمنان کشور توسط دانشگاههای خارجی دارای مدرک تحصیلی قلابی میشوند و در پستهای حساس کشور نفوذ میکنند اهمیت ارتقای تحصیلی ایثارگران و فرزندان روشن است.
بسیاری از جانبازان زیر 25 درصد بعلت مشکلات جسمی و روحی همچنین مشکلات مالی و شغلی قادر به ادامه تحصیل نبودند لذا در مقاطع دبیرستان باقیماندند. در حالیکه شعار مسئولان برای حمایت از ایثارگران گوش فلک را کر کرده و افرادی رفاه زده فاقد هرگونه تفکر دینی و الترام به ولایت فقیه به راحتی دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی میشوند و بعلت معظل مدرک گرایی در پستهای کشور قرار گرفتند بایستی مسئولان طوری برنامه ریزی کنند تا امکان ارتقای مدارک تحصیلی ایثارگران فراهم گردد و مسئولیت پستهای حساس کشور به دست انسانهای متعهد و متدین سپرده شود. امروزه بسیاری از مشکلات سیاسی و نفوذ نرم اجانب از خلا موجود در فقدان تسهیلات لازم برای ادامه تحصیل ایثارگران بویژه جانبازان زیر 25 درصد میباشد.
به همه فرزندان عزیز ایثارگران و بخصوص گمنام ترها یعنی فرزندان رزمندگان و جانبازان زیر 25% که در بین این نه نفر و نه حتی در لیست ایثارگران بنیاد نیستند تبریک می گویم و برایشان ارزوی موفقیت و سلامتی و شادمانی دارم .
ریشه همه فساد ها در تبعیض و بی عدالتی است .
حق همه ایثارگران این است که بدون تبعیض با عدالت وارد دانشگاهها شوند و از پرداخت شهریه در واحد های قبولی معاف شوند .

نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi