شناسه خبر : 50320
پنجشنبه 20 آبان 1395 , 19:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هشدار شورای عالی انجمن های جانبازان به دولت

نامه هشدار آمیز شورای عالی انجمن های جانبازی به معاون رئیس جمهور در خصوص بیمه ودرمان ایثارگران منتشر شد.

فاش نیوز -  نامه هشدار آمیز شورای عالی انجمن های جانبازی به معاون رئیس جمهور در خصوص بیمه ودرمان ایثارگران منتشر شد.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
برادر ارجمند جناب آقای دکتر نوبخت
رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه

سلام علیکم:
            با احترام به استحضار می رساند، با عنایت به اهمیت و اولویت غیرقابل انکار بهداشت و درمان جانبازان و ایثارگران عزیز، که از اهم وظایف دولت و ضرورت حمایت از عزیزان ایثارگر با شرایط خاص می باشد.
    اخیراً مشاهده عینی حکایت از بی توجهی دولت تدبیر و امید و بی مهری و بی تفاوتی آنان در حمایت درمانی این عزیزان دارد بنحوی که بیمارستان های درمانی از پذیرش آنان امتناع و داروخانه های کشور با داشتن داروهای حیاتی از تحویل آن خودداری می نمایند. و این عمل غیر انسانی و کم توجهی را ناشی از تأخیر مطالبات خود از بیمه ایران دانسته و در مراجعات مکرر به بیمه ایران سازمان مذکور مدعی عدم پرداخت حق و مطالبات خود از سوی بنیاد اعلام و بنیاد شهید نیز مدعی عدم تأمین اعتبار از سوی آن سازمان به ریاست جنابعالی و مجموعه تحت امرتان دانسته است.
لذا با توجه به:
الف: بند ب ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه که اشعار می دارد صددرصد هزینه درمانی ایثارگران شاغل و بازنشسته و افراد تحت تکفل آنان برعهده دستگاه اجرایی و صددرصد هزینه‌های درمانی ایثارگران غیر شاغل و افراد تحت تکفل آنان برعهده بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد.
تبصره بند ب همین ماده؛ دولت موظف است اعتبار لازم برای این قانون را هرساله در بودجه سنواتی پیش بینی نماید و در اختیار دستگاه ها و صندوق بازنشستگی بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دهد.
ب: در بند الف ماده 13 قانون خدمات رسانی به ایثارگران آمده است؛ تأمین صددرصد (100%) هزینه بهداشتی درمانی به صورت بیمه سلامت، بیمه همگانی، بیمه مکمل، بیمه خاص و خدماتی که مشمول قوانین بیمه همگانی و تکمیلی نمی گردند خانواده شاهد، جانباز، آزادگان و افراد تحت تکفل آنان برعهده دولت و اعتبار آن هرساله در قوانین بودجه سنواتی منظور می‌گردد.
       از طرفی توافق عملی در سنوات اخیر و احاله پرداخت حق بیمه شاغلین و بازنشستگان به بنیاد و اظهارات مسئولین بنیاد در عدم تخصیص اعتبار کافی و لازم نسبت به ارائه خدمات مورد نیاز و تزاید افراد تحت پوشش قریب به 1.950.000 نفر و تخصیص مبلغ ناچیز از سوی آن سازمان و آوارگی جانبازان و خانواده معظم شهدا و آزادگان در درمان بیماری های ناشی از مجروحیت وشرایط جسمی، روحی و روانی و مراجعات مکرر و شکایت و درخواست این عزیزان به این شورا، دستور فرمایید سریعاً نسبت به تخصیص اعتبار حداقل تا سقف پرداخت مطالبات معوقه سازمان های بیمه ای طلبکار، با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران اقدام لازم صورت پذیرد و عدم همکاری شما درصورت بروز تشدید عارضه یا فوت یا شهادت ناشی از عدم درمان ایثارگران از باب تسبیب و ترک فعل مسئولیت و تبعات ناشی از آن متوجه شما و دولت و بنیاد شهید خواهد بود.

مصرانه خواستاریم تا روز دوشنبه مورخ 10/08/95 به هر طریق ممکن اقدام عاجل به عمل آید تا شاهد نارضایتی‌ها و عواقب ناشی از آن نباشیم.

شورای عالی انجمن های جانبازان

کد خبرنگار: 19
اینستاگرام
احسنت
دولت اگر بخواهد حق و حقوق ایثارگران و قاطبه ملت را بپردازد.......!!!!!!
چگونه و از کجا حقوق های نجومی را پرداخت کند ...؟؟؟؟؟؟
سلام/امیدوارم هدف اصلی شورای عالی انجمن های جانبازان پیگیری مشکلات جانبازان باشد و نخواهند مثل بعضی گروههای دیگر دراین قالب و شکل به دنبال اهداف سیاسی و جناحی باشند و با مسایل و مشکلات و حوادث با عینک جناحی و تندروانه و غیرمنصفانه برخورد نمایند

...
دستم را شیشه بریده بود .

هیچ درمانگاه و بیمارستانی در تهران بیمه بنیاد شهید را قبول نمی کرد .

۱۰۰ هزار تومان دادم دستم را بخیه کردند .

و هر بار تعویض بخته دستم ۷ هزار تومان می گرفتند .

رفتم یک مرکز حمایت ایثارگران گفتتد یک بیمارستان با نامه ما و بیمه جانبازان برو رایگان است .باید می رفتم جراح دستم را می دید که مشکلی نداشته باشد زیرا دکتر درمانگاه دستم را بخیه زده بود .

با نامه مرکز کمک ایثارگران به بیمارستان رفتم .

دکتر جراح نبود و دکتر اورژانس دستم را دید و بخیه دستم را عوض کردم و ۲۱ هزار تومان گرفتند .

زنگ زدم به همان مرکز کمک به ایثارگران و گفتم از من پول گرفتند گفتند چون از دفترچه استفاده نکردند و سرپایی بود پول گرفتند .
فردایش رفتم همان بیمارستان و دکتر مرا دید و دفترچه ام را استفاده کردند و ویزیت نوشتند و ۲۵ هزار تومان از من گزفتند .
دکتر موقع رفتن آمد پیش پذیرش بیمارستان دید از من پول می گیرند به مسئولش گفت این جانباز است چرا پول می گیری .
پذیرش دفترچه درمان مرا نشان داد و گفت باید پول بگیریم .
و دکتر سرش را تکان داد و گفت آه اینطور ؟!

...

من می گویم این متولیان معیشت و درمان بچه های دفاع مقدس :

چرا نمیرن وسط دریا ؟!

خدایا از این قوم ظالم و کم توان بی متفعت نجاتمان بده .

آمین .

...



در مرکز درمانی بنیاد شهید در خیابان کوه سنگی مشهد جهت جراحی لثه فک بالا از بنده یک میلیون وهفتصد هزار تومان خواستند . ولی همین عمل را در مطب شخصی یک خانم دکتر انجام شد بدون استفاده از دفترچه وبصورت ازاد وبی منت والتماس با +کشیدن دوعد د دندان عقل نهصد هزار تومان پرداخت کردم .

...

به امام رضا ( ع ) سلام ما را برسان .

نگو مشهد که ششلیک طرقبه شاندیز خوردن دارد .

...
جانبازان سالها درگیر حل مشکلاتشان ،خصوصا درمان و تهیه دارو هستند! و هرسال دریغ از پارسال!!
مرگ بر مسؤلین دروغ گو که حق ما رزمنگان را پای مال می کنند حقوق رزمندگان چرا ناچیزاست دفترچ بیمه هنوز صادره نشوده شما مسؤلین فقد شعار میدهید کی عمل رزمنده بسیجی با ادعا خسرولطفی از کرمانشاه
سلام اگر جرات دارند علنی کنند دشمنی با ایثارگران را؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باسلام دوست عزیزهمین که سالهاست باوعده وعیدهای دروغین سرکارمان گذاشته اندبدترازاینه که علنی اعلام دشمنی بکنندماهابایدبایک برنامه سازماندهی شده تجمع اعتراضی داشته باشیم تابه حق شرعی وقانونی مان برسیم وگرنه بااین تهدیدهابجایی نمیرسیم
ای مسؤلین تاکی دروغ تاکی شهار حقوق های نجومی بس است کی عمل می کنید! حقوق رزمندگان چرا ناچیز است و به موقع پرداخت نمیشود هنوز دفترچ بیمه نداریم عیدی را پرداخت نکردید این با کی دوزدی است مرگ بر مسؤلین فاسد!؟؟؟ رزمنده بسیجی با ادعا خسرولطفی از کرمانشاه
سلام بر شما خوبان شما عزیزان ایثارگر

بعرض میرسانم از این دولت خوبی نخواهید دید چون به فکره ما ایثارگران نیستند و نخواهند بود .شاید این نامه را به حضرت آقا امام خامنه ای می نوشتید بهتر بود ولی نه اینها همین را می خواهند که ایشان را نارحت کند این دولت را می سپاریم به خداوند بزرگ

در پایان برای شما عزیزان آرزوی خوشبختی مینمایم
من 25درضد ومستمری بگیر بنیاد هستم وچهار سال است که مرا در نوبت حالت اشتغال گذاشتهاند ولی الان که حالت اشتغال میخواهد بشود اسم مرا خط زدهاند و میگویند چون در هنگام مجروحیت استخدام س÷اه بودهای باید از س÷اه حقوق بگیری س÷اه هم میگوید چون مستمری بگیر بنیاد هستی ما نمیتوانیم کاری بکنیم ما هم این وسط چوب دو سر شدهایم تو رو خدا راهنمایی کنید من چه کا کنم
با عرض سلام و ادب و احترام محضر عزیزان ودلاوران فراموش شده توسط نظام مقدس اسلامی!!!
برادران و عزیزان رزمنده و ایثارگر چرا خودمان را فریب میدهیم؟
این در حالیست که تاکنون از بدو تاسیس نهادی به نام بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیز انتصاب رییسهای مربوطه هر دوره از طرف بالاترین مقام نظام تعیین و منصوب گردیده اند.
بنابراین ایشان واقف به تمام مسایل و مشکلات جامعه هدف بوده و هستند .
پس نتیجه میگیریم که ماها تاریخ مصرفمون گذشته و وبال گردن همه مسوولین نظام گردیده ایم .
به همین علت کلیه قوانین مصوب توسط نمایندگان تمامی ادوار مجلس که تاکنون هیچ ضمانت و الزام اجرایی نداشته برای نظام مقدس و جیب مبارک حضرات بار مالی و حتی نفس کشیدن ما نیز موجب آزردگی خاطر و عذاب روحیشان میگردد.
تا زمانیکه یک دل و یک صدا و وحدت و همبستگی نداشته باشیم کسی به فریادمان نخواهد رسید.
با این رویه نه تنها به خود بلکه بیشترین ظلم وجفا را در حق خانواده هایمان کرده ایم. و هم در این دنیا و هم در آخرت به ایشان میبایست جوابگو باشیم.
فریاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد دادخواهیتان را با وحدت کلمه و یکپارچه به گوش مردم فهیم ایران بلکه به گوش همه عالم برسانید.
به امید آن روز موعود
شورا بایستی قاطع تر عمل کند
با تهدید و نامه کاری از پیش نمیرود
نیاز به یک تجمع همه جانبه در جلو ریاست جمهوری ست
تا همه پی به ماهیت دیدارهای پوچ تبلیغاتی جناب شهیدی و روحانی در جلو دوربین ها و هنگام عکس با جانبازان و خانواده شهد ببرند
من جانباز ۲۵ درصد بنیاد هستم که جون در زمان مجروحیت در سپاه بودم مرا حالت اشتغال نمیکنن سپاه هم میگوید باید هیج دریافتی حتی مستمری جندر غاز هم که از سپاه میگیری نباید داشته باشی به خدا خسته ام سالی دوسه بار دربیمارستان اعصاب وروان نیایش بستری میشوم ایا کسی هست راهنمایی کنه
حق گرفتنی است نه دادنی تا کی خواهش و التماس
سلام.دوسال است که آقای نوبخت قول دادندکه به ماملاقات دهندوهیج خبری نشد.ایشان نه برای ماارزش غاعل شدندنه برای مادرشهیدصحب العلاج وزمین گیر!خواستم بگم تاثیری ندارد.ماکه هم شهری وازکسانی هستیم نزدیک سی وچندسال ایشان رامیشناسیم چنین شد.!!!
توی محله ما یک درمانگاه طرف قرارداد با بیمه ایران هست با دونفر صندوق دار متفاوت یکی از صندوق دارها با رویت کارت طلایی پول نمی گیرد ولی دیگری پول می گیرد!
مملکت ما مانند همين درمانگاه است ... کارمندان درمانگاه هم مانند مسئولين ....

...

کارت طلایی را تازه شنیدم .

یک سال است که می گویند کارت طلایی باطل شد .

و دفترچه درمان و شماره ملی قبول است .

البته حذف درمان زیر ۲۵% : نظر کارشناس بنیاد بود که به نظر عملی شده است .

با معیشت جانباز مخالفند .

با درمان جانباز مخالفند .

دشمنی با ایران : تا به کجا ؟!

...
سلام باعث تعجب است این بنده حقیرمبلغ زیادی بابت درمان ودارو پرداخت کردم ولی بااینکه یک ماه اندی میگذردهنوزپرداخت نکرده ان چندشب قبل شبکه شش داشت درهمین الویت ازمدیربیمه پرسیدن ولی مدیرخنده اش گرفت گفت برادرها بریدنرسیدید به خانه به حسابتان واریز میشود مشخصه که داشت خیلی معذرت میخوام ایستگاه مارامیگرفت اقای روحانی مردم فیشهای بعضی ازمدیرانتان رامشاهده کردن اگریک ماه فقط حقوق رابه اندازه حکم قانون اساسی خودتان رابه مدیرانتان رابدهید به شماقول میدم نه جانبازان بلکه مردم هم ازاین بی عدالتی نفسی خواهند کشید
سلام ، در امور بیمه هر قدر پول بدهی آش میخوری لذا بنیاد قراردادی با بیمه ایران بسته که خدمات بسیار ناچیزی به ایثارگران تعلق گرفته است. از بدو تشکیل دولت تدبیر و امید امور بیمه تکمیلی ایثارگران به مدت سه سال بطور کلی قطع شد و فقط با دفترچه بیمه اشتغال و دریافت وام ضروری 27 درصد هزینه های بیمارستان و عمل و سایر موارد درمان را پرداخت کردیم. آنجا گفته شده استفاده از دفترچه بیمه شاغلین 20 درصد فرانشیز دارد اما در طرح بیمه سلامت گفته شده هزینه 5 درصد فرانشیز است در حالیکه پس از محاسبه لیست حسابداری بیمارستان متوجه شدیم آنقدر موارد دروغ در لیست حسابداری بیمارستان گنجانده شده که هزینه واقعی بیش از 120 درصد شده است.
میگویند زاغ خواست راه رفتن کبک را تلقید کند اما راه رفتن خودش را فراموش کرد. این روزها اکثریت مردم متوجه زیر آبی رفتن مسئولان هزار میلیاردی شدند که مقصود واقعی آنها فقط تغییر نظام براساس سکولاریسم دولتی بوده که کاملا منطبق با سیاستهای دمکراسی غرب برنامه ریزی و اجرا میگردند.
سیستم اقتصاد طوری برنامه ریزی شده که کاملا منطبق با سیستم سرمایه داری پیشرفته غرب است یعنی در چرخه گردش اقتصادی بالای هزار میلیارد دلاری ، دولت هرچه در توان دارد برای کسب ثروت از آن چرخه بکار بندند در حالیکه در ایران سیستم مالیاتی و نظارتی اعم از مبارزه با قاچاق و فساد و غیره ضمن ناکارآمدی صددرصد در اختیار دولت است فلذا دولت بدون ایجاد زمینه درآمد مردمی و سرمایه گذاری سود آور همچون کشور آمریکا که دارای گردش مالی بالای هزار میلیارد دلار است در مقابل ملت قرار گرفته و روز به روز جیب تمام مردم که در حال حاضر با وام بانکی روزگار میگذرانند در جیب دولت خالی میشود. به این ترتیب رشد اقتصادی بایستی بالای 10 درصد و تورم منفی 20درصد باشد از اینرو اقتصاد ورشکسته و رکود حاکم به دلیل تقلید کورکورانه از فرمول های اقتصادی غرب و دولتهای استعمارگر ایجاد شده و راه علاج آن فقط اجرای اقتصاد مقاومتی بر اصول ایجاد اشتغال درون زا و توان مردمی میباشد که با سیاست های دولت و خالی کردن جیب مردم از زمین تا آسمان مغایرت دارد.
سلام.آیااین شوراعضوهم میگیرد؟اگرعضومیگیردلطفانحوه عضوگیری دراین شورای جانبازان راتوزیع دهید.باتشکرازشوراوسایت فاش نیوز.
سلآم .چراتاداد بی عدالتی بلند مبشود بجای رسیدگی تهمت وابستگی به شرق وغرب میبندید لا اقل این قشر باحون خود ثابت کردند همراه امام واهداف انقلاب بودند اگر مرحم نیستید لااقل زخم بیشتر نزنید که واقعا جا ی سا لم ندارند از خدمتگذاران خاموش وبی ادعا تشکر 4
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi