شناسه خبر : 50337
پنجشنبه 13 آبان 1395 , 12:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نشئه داروهای خواب آور


دنیای لاکردار خمارشان خواست تا بی مهری‌هایش را به یاد نیاورند و در نشئگی داروهای خواب آور به باد فراموشی بسپارند همه آن موج های خانه خراب کن مین و خمپاره و درد و دود را و برای دیگران هم بازگو نکنند، تا دنیای غدار همچنان نیشش تا بناگوش باز باشد و خباثت ها را ببیند و دم بر نیاورد و ادعا کند بشری که روی زمین زندگی می‌کند حقوقش رعایت می شود.
پای در بیمارستان بوستان اهواز می گذاریم برای دیدار با جانبازان اعصاب و روان که برخی بیش از 30 سال است در شب عملیات و پشت خاکریز مانده اند؛ و نمی دانند که خاکریزها جابجا شده اند و دشمن میدانش را عوض کرده و تا دم گوش ما پیش رفته است.    
در لاک خود زندگی می کنند؛ نه شاید فقط زنده اند و زندگی کردن معنای متفاوتی دارد، اغلب افسرده اند و حال خودشان را هم ندارند چه رسد به اینکه با من خبرنگار هم کلام شوند و از خاطراتشان بگویند.
بنا نیست موجب آزارشان شویم؛ آمده ایم تا تسکینی بر آلامشان باشیم و به آنها بگوییم مردان والفجر 8 و کربلای 5 و بیت المقدس هنوز برای ما اسطوره اند.دکتر بخش می‌گوید: این دیدارها اثرات مثبتی روی آنها دارد و همین که احساس می کنند کسی هنوز به فکرشان هست و رشادت هایشان فراموش نشده برای این جانبازان کافی است.
برخی از آنها میهمانان دائمی این بیمارستان هستند، زیرا امکان اینکه همانند یک فرد سالم در جامعه و خانواده روزگار بگذرانند وجود ندارد اما برخی دیگر میهمانان دوره‌ای هستند، می ‌آیند و می روند و بعضی دیگر هم خدمات سرپایی دریافت می‌کنند و در کنار خانواده خود زندگی می‌کنند.
قرص های رنگارنگ مسکن، خواب آور و آرام بخش ماموریت دارند تا فرصت یادآوری های دردناک را از موج های انفجار بگیرند و پلشتی‌هایی که ذهن این جانبازان را می آزارد مجالی برای بروز و ظهور ندهند و کمرنگ کنند.
هر چند با حمله موج انفجار گویی تاریخ دوباره تکرار می شود و باز حاجی است که درون بی‌سیم رمز یازهرا(س) را برای آغاز عملیات سر می‌دهد و به بچه ها برای عملیات جان تازه می دهد و آنها آر پی جی بر دوش و سلاح به دست می‌گیرند و به دل دشمن می‌زنند.
برخی از خانواده‌های جانبازان اعصاب و روان تحمل دیدن پرپر زدن ستون زندگیشان را ندارند و از سوی دیگر نمی توانند در این لحظات با او همزات‌پنداری کنند زیرا او با یاد رفقا و همرزمانش عشق می کند و گاهی هم از اینکه از آنها جا مانده عصبانی می شود؛ حرف هشت سال نبرد نابرابر است که در یک موج به آنها هجوم می‌آورد و بی تابشان می کند و برای خلاصی از این فشار هر کاری ممکن است انجام دهند به همین خاطر بالاجبار خانواده ها آنها را به بیمارستان می‌سپارند.
به اتاق های بیمارستان سرک می کشم ، یکی تمام مدت پشت به ما و رو به پنجره ایستاده و انگار با دنیا قهر است،البته حق دارد. دیگری آنچنان خوابش سنگین است که حتی وقتی شاخه گلی را بالای سرش می‌گذارم و مدتی به او خیره نگاه می کنم، هیچ تاثیری بر او ندارد و گویا سالهاست که در همین وضعیت خوابیده است؛ خواب اجباری.
با خود می گویم ای کاش جایی یا جزیره‌ای بود با امکانات زندگی و به دور از هیاهوی مردم تا این‌ها آزادانه و بیرون از یک چهاردیواری محدود مثل بیمارستان در آن زندگی می‌کردند تا مجبور نباشند روزانه سه وعده قرص بخورند تا در خلسه فرو بروند. آنها قربانیان نفس طماع یک دیکتاتور خونخوار و ایادی حرام زاده اش هستند، آنها رفتند که از مال و ناموس و مردم و خاکشان دفاع کنند اما دنیا روی سرشان آوار شد.

 دیدار اهالی رسانه و خانواده شهدای مدافع حرم و بچه انقلابی های اهواز با این روح های متعالی مجالی بود تا با این شهیدان زنده تجدید میثاق کنیم، همان ها که امروز اقتدار و امنیت خود را مدیون آنها هستیم.تا فراموششان نکنیم و خدای نکرده در شتاب بی رحم روزگار نسیان به سراغمان نیاید و به سادگی بر سر آرمان‌هایی که برایش خون داده ایم معامله نکنیم.                                                      
فاطمه زورمند
سوم آبان 1395

اینستاگرام
سلام آفرین.
جانباز اعصاب و روان از مشهد
احسنت بشما ... دلنوشته اي از الام جانبازان اعصاب و روان نوشته ايد که اکثر انها زير 25 درصد هستند و زبان ندارند دردشان را بگويند ... بنده از نزديک با اين عزيزان در ارتباط هستم ...بخاطر فقر مالي خانواده انها متلاشي شده و از هم جدا شده اند ... عده اي هم هستند که ميسوزند و ميسازند ... از شما دختر گراميم تقاضا دارم از خانواده هاي جانبازان اعصاب و روان بنويسيد ... رنج نامه اي که مسئولين عزيز بخوانند و بفهمند که اين گلهاي مهربان به چه روزي رسيده اند ... و صدايشان را کسي نشنيده است ...

موفق و مويد باشيد...
همان ها که امروز اقتدار و امنیت خود را مدیون آنها هستیم.تا فراموششان نکنیم و خدای نکرده در شتاب بی رحم روزگار نسیان به سراغمان نیاید و به سادگی بر سر آرمان‌هایی که برایش خون داده ایم معامله نکنیم. !!!!!!!!!!!??????????واقعاکه فراموشمان نکردند؟!دوستان گرامی یک عده سودجوازنام مارزمندگان .جانبازان.شهیدان معامله های خوبی کردندوهمین معامله باعث شده تاسالهاپشت میزریاست بنشینندوبه ماکه بانی این انقلاب هستیم خرده بگیرند.بله ازقدیم گفتندبایدبایدیک عده بمیرندزجربکشندگرسنه گی راتمل کنندتایک عده دیگرخوب به عیش ونوششان برسند.یک روزاین کشوروروزبعدکشوری دیگربااربابان غربیشان هم پیاله بشوند/راستی دوستان دراین چندسال که فقط بافاش عزیزآشناشدیم چقدرازاین مطالبهانوشتیم ؟چقدردرددلهایمان راازطریق همین سایت صدقانه بازگوکردیم اماازمسولین خیری ندیدیم ونخواهیم هم دیدپس نوشتن اینهمه دردنامه به چه دردی میخوردنامه ای که نخوانندواگرهم بخوانندبی اهمیت ازکنارش ردبشوندچه فایده....ماکه28سال استکه سوختیم ودم نزدیم این چندصباح هم روش چرا؟چون کاری ازدست مابی رابطه هانمی آید.بایدپارتی داشت بایدرابطه داشت تابه آرزوهایت رسیدنه البته درهمه چیزبلاخره خدایی هم است وروزی بایدبه کردهایمان جواب بدهیم .....رزمندگان بعدازاتمام جنگ همچنان درگیرجنگ اعصاب وروان هستندوتمامی ندارد..رزمندده دردمندوداوطلب27ماه جنگ مشکانی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi