شناسه خبر : 50412
سه شنبه 18 آبان 1395 , 11:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جایگاه پست همطراز در مقررات ایثارگران(۲)

هرچند برداشت سازمان اموراداری و استخدامی وقت که اخیرا مجددا احیا شده است و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در خصوص پست همطراز ایثارگران محدودنگر بود لکن بریک نکته تاکید داشتند که پست همطراز، ثابت نمی‌ماند و قابلیت ارتقاء در سازمان را دارد.

یوسف مجتهد - هرچند برداشت سازمان اموراداری و استخدامی وقت که اخیرا مجددا احیا شده است و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در خصوص پست همطراز ایثارگران محدودنگر بود لکن بریک نکته تاکید داشتند که پست همطراز، ثابت نمی‌ماند و قابلیت ارتقاء در سازمان را دارد.

در بند(5) دستورالعمل سازمان اموراداری و استخدامی درخصوص ایجاد پست همطراز برای جانبازان بیان شده است که دستگاه‌ها می‌توانند در صورتی که جانبازان مشمول این بخشنامه واجد شرایط احراز پست(شغل) بالاتر شوند نسبت به تغییر پست با نام، متناسب با شرایط آنها اقدام کنند.

در پست همطراز، حقوق و فوق‌العاده شغل و مزایای مستمر و همچنین احتساب سابقه خدمت و تجربه همانند شاغلین جانباز تمام‌وقت خواهد بود.

میزان ساعت کار موظف جانبازان در پست همطراز حسب نظر کمیسیون پزشکی بنیاد، تعیین و همواره قابل تجدیدنظر خواهد بود.
از نکاتی که درباره پست همطراز، شائبه‌هایی را در اذهان به‌وجود می‌آورد این بود که پست همطراز فقط به جانبازانی که توانایی انجام کار تمام‌وقت را ندارند اختصاص دارد. معاون حقوقی رئیس‌ جمهور در تاریخ 15/10/93 به وزارت کشور چنین پاسخ می‌دهد: «همان‌طور که در نظریه‌های پیوست مستدلاً بیان شده است اعطای پست همطراز به جانبازان، منحصر به جانبازانی که توانایی انجام کار تمام‌وقت را ندارند نیست و کلیه تمامی می‌توانند صرفنظر از اینکه توانایی انجام کار تمام‌وقت را داشته یا نداشته باشند از امتیاز پست همطراز برخوردار شوند. مضافا اینکه طرح استفساریه صدرالذکر و اطلاق مفاد آن، هرگونه ابهام در این خصوص را مرتفع می کند». پیگیری برخی جانبازان و ابهامات دیگری که از سوی سازمان‌ها مطرح می‌شد، منجر به آن شد که معاونت حقوقی رئیس‌جمهور طی نامه‌ای به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، به رفع برخی ابهامات اقدام کند. نکات مهم در این نامه به شرح زیر است:
1- تعیین پست همطراز، مختص به شروع خدمت نبوده بلکه طبق قانون تا خروج از خدمت این پست باید برای جانبازان سرافراز تعیین شود.

2- با تغییر شرایط احراز شغل جانبازان از جمله شرایط تحصیلی و سنوات، باید پست همطراز، اصلاح شده و ارتقاء یابد.
3-
پست همطراز باید متناسب با توانایی جسمی جانباز و شرایط احراز شغل، مشخص شود.
4- ایجاد پست همطراز به‌منظور جلوگیری از کاهش حقوق و مزایای پست قبلی جانبازان بوده است. لذا پست همطراز آنان براساس بالاترین شغل دیگری که شرایط احراز آن را دارند اصلاح و از حقوق و مزایای آن استفاده کنند. اگر مراد مقنن از وضع قوانین ایثارگران ایجاد تسهیلات و امتیازات خاص و ویژه باشد باید تدابیری اتخاذ کند که موجبات ضرر و زیان آنان را فراهم نکند.

برای رفع بخشی از مشکلات پست همطراز جانبازان، طرح استفساریه تبصره(3) ماده(9) قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان به‌شرح زیر تقدیم مجلس شد:
در اجرای تبصره(3) ماده (9) قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان انقلاب اسلامی مصوب 31/3/74، چنانچه جانباز در پست مدیریتی یا سایر عناوین شغلی که بالاتر از شرایط احراز شغلی وی باشد، خدمت کرده آیا ایجاد پست همطراز باید همسطح همان پست (شغل) قبلی وی باشد؟
اگر جانباز مدتی در پست سازمانی (اعم از مدیریت یا سایر عناوین شغلی) در محل ماموریت خدمت کرده باشد، آیا ایجاد پست همطراز، با دستگاه متبوع اصلی و همطراز پست ماموریت است؟
پاسخ مجلس به این استفساریه به شرح زیر است: بله، باید پست سازمانی ستاره‌دار همطراز همان شغلی که خدمت کرده ایجاد شود و ایجاد پست همطراز برای ماموران، با دستگاه متبوع اصلی مستخدم است.
براساس این استفساریه قانونی که به تایید شورای نگهبان هم رسیده است: چنانچه جانباز در پست مدیریتی یا سایر عناوین شغلی که بالاتر از شرایط احراز شغلی وی باشد، خدمت کرده باشد باید پست سازمانی ستاره‌دار همطراز همان شغلی که خدمت کرده ایجاد شود و اگر جانباز مدتی در پست سازمانی در محل ماموریت خدمت کرده باشد، ایجاد پست همطراز برای ماموران، با دستگاه متبوع اصلی مستخدم است.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
سلام علیکم .برادر عزیر دلسوز وجانباز آقای مجتهد .همانطوریکه در مطلب قبلی به استحضار رسید اینجانب براساس تبصره 3ماده 9تقاضای پست همطرازی مدیرکلی نمودم .متاسفانه کمیسیون ماده 16نیز شکایت مرا نپذیرفت گفتتد این قانون اشکال دارد و بر اساس رای قبلی که نماینده دستگاه گفته بود این فرد چون در مدت مدیریت حکم کار گزینی نداشته قابل قبول نیست
باسلام شما میتوانید به دیوان شکایت کنید اگر جانبعالی بیش از 6ماه مدیر بودید با دستکاه حکم مدیریتی شما را بایدمیزد اکر نزده تخلف کرده اگر یه دیوان شکایت کنی انشاا... به حق خود میرسی
باسلام .به نظرم با توجه به استفساریه که کفته چنانچه جانباردرپست مدیریتی یا سایر عنوان شاغلی که بالاتراز شریط شغلی وی باشد خدمت کرده(این یعنی ابلاغ کتبی کار کردن )خواشمند است ذر ین خصوص راهنمایی فرمایید




9
سلام برادرمجتهد
بسیار ممنونیم که قوانین ایثارگران را ضفاف توضیح می دهید. اجرتان با خدای بزرگ ومهربان.
پست بنده درچارت سازمانی جدید اداره ام به صورت اختصاصی (یعنی پست به نام ) درآمده است.
چون چارت سازمانی جدید اداره عوض شد واین پست حذف ولی به علت اینکه من جانبازم جلوی آن عنوان " پست به نام " آمده ومس گویند تا اداره هستی وبانشست نشدی به نام شماست وبعدآن حذف می گردد.
تا اینجا مشکلی نیست.مشکل این است که سالهاست در این پست خدمت می کنم وبه خاطر همین به نام بودن پست هیچ وقت ارتقاء پست بالاترنداشته ام واداره قبول نمی کند.
خواهش می کنم در این خصوص راهنمایی بفرمایید.
جناب مجتهد سلام .شما که این کانال ایثارگران رو درست کردید من که چند ماهه هر چی سوال پرسیدم حتی یکیشو جواب ندادید هیچوقت آنلاین نمیشید جانباز 50درصد
باسلام.جانباز40درصدشیمیایی که بادردشدید قعسه سینه سرهه وخلطدربیمارستان امیر مازندرانی ساری بستری شدم.قبل ازپذیزش بااون حالم به واحدپذیرش مراجعهکردمواز بیمههاپرسبدمکه متاسفانه حقیقت را به بنده نگفتند. روز دوم برای سی تیاسکنب نده بدون امبولانس وحتی هماهنگی با اژانس باتاکسی شهری به بیرون بیمارستان ر فتم که با بیمارستان قرارداد نداشت. البته خوشبختانه سایت بیمه ایران جواب داد والابنده دراونوضعیت پولی با خودم بهمراه نداشتم وحتی قبل ازحرکتبه بنده اطلاع نداده بودند.بعد ازده روز ترخیص شدم .متوجه شدم که رادیولوژیش ازاد محاسبه شد وداروخانه هم 450هزار تومان دریافت کرد که خارج از لیست بیمه ایبود من نفهمیدم که جزانتی بیوتیک داخلی چه چیزی تزریق کردن یا کپسول دادند.حتی اسپری را ازاد محاسبه کردند. به بنیادمراجعه کردم تا مدارک رابه بیمه ارسالکنندکه متاسفانه قبول نکردندچون بخشی از هزینه را با بیمه ایران محاسبه کرده بودند که باعث اعتراض بنده شد که البته بی تاثیر بود. خواهشا یک نفر پاسخگوباشد. بنده تا الان داروهایم را خودم تهیه کرده وحتی یکبار نسخه را به بنیاد ندادم ولی اینبار هزینه هام با داروهای بعد ترخیص زیاد شده بود نمیتوانستم در یک ماه پرداخت کنم به دادجانبازان برسبد
سلام آقای مجتهدعزیزشماییکه زحمت میکشیدهمه ایثارگران و.....راراهنمایی میکنیدبرای یک بارهم شده مارزمندگان راهم راهنمایی کن واصلا رهنمایی نه حدعقل بگومسولین چه خوابی برای مارزمندگان دیده اندکه درهمه لایحه هابه بهانه بارمالی اسم مارزمندگان راحذف میکنند.چراودلیل اینهمه تبعیض بین بقیه ورزمندگان چیست حدعقل همین جواب رابدهیدکه چرااشکارادرحق مارزمندگان وجانبازان زیربیست وپنج درصدجفامیکنند..چراچرابدادمارزمندگان رسیدگی نمیکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟رزمنده داوطلب27ماه جنگ مشکانی
من معاونت دشتم سال78 همتراز ی شاملم میشه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi