شناسه خبر : 50431
چهارشنبه 19 آبان 1395 , 11:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

امتیازات ایثارگران در احکام کارگزینی

امتیازات ایثارگران در احکام کارگزینی مشمولین قانون کار

1-کلیه جانبازان با هر درصد ، آزادگان با هر میزان اسارت و فرزندان شهدا  همواره از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می شوند .
مستند برای جانبازان باهر درصد جانبازی  و آزادگان با هر میزان سابقه اسارت قانون اعطای امتیازات ایثارگری و اشتغال در مناطق جنگی ... مصوب 30/6/76 مجلس شورای اسلامی  و برای فرزندان شهدا بند الف ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه
تبصره- در صورتیکه امکان ارتقای ایثارگر به شغل یک مقطع تحصیلی بالاتر ممکن نباشد معادل 6/3 درصد مزد مبنا یا مزد ثابت به آنان پرداخت خواهد شد.

2-ارتقاء یک گروه تشویقی بالاتر برای برخورداری از مزد یک گروه بالاتر  برای آزادگان با حداکثر سه سال سابقه اسارت و جانبازان با حداکثر چهل درصد جانبازی و رزمندگان باحداقل شش ماه خدمت متوالی یا نه ماه خدمت متناوب در جبهه

3- ارتقاء دو گروه تشویقی بالاتربرای برخورداری از مزد شغل دو گروه بالاتر  برای آزادگان با بیش از سه سال اسارت و جانبازان با بیش از چهل درصد جانبازی و رزمندگان با بیش از سه سال خدمت در جبهه اعم از متناوب و متوالی
تبصره1 -  در صورتیکه افزایش مزد ناشی از افزایش یک یا دو گروه به دلیل فقدان طرح طبقه بندی مشاغل ممکن نباشد به ترتیب معادل پنج درصد و ده درصد مزد ثابت به آنان پرداخت خواهد شد.
تبصره 2 – در مورد جانبازان ، آزادگان و فرزندان شهدا  پس از اعمال مقطع تحصیلی بالاتر ، ارتقاء یک یا دو گروه نیز اعمال خواهد شد.
تبصره 3 -  مجموع مزایای پرداختی ماهانه ناشی از اجرای این قانون از پنجاه درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در همان سال تجاوز نمی کند . حداقل دستمزد در سال 95 مبلغ  ۸۱۲۱۶۵ تومان می باشد.
تبصره 4 – مرجع صدور گواهی حضور در جبهه سپاه پاسداران یا جهاد سازندگی می باشد.مرجع صدور گواهی جانبازی ، اسارت و فرزند شهید بودن بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد.
تبصره 5 – در صورتیکه به موجب مقررات دیگری از این امتیازات استفاده شده باشد برخورداری از این امتیازات ممنوع است مگر این امتیازات  نسبت به قبل موجب افزایش باشد که فقط از همین امتیاز ات برخوردار خواهند شد .
تبصره 6 – این افزایشها در هر حال جز مزد مبنا یا مزد ثابت محسوب می شود .
تبصره 7 – کلیه دریافتی های ایثارگران فوق  به جز رزمندگان از مالیات بر درآمد حقوق معاف می باشند.
تبصره 8-  از دریافتی ایثارگران فوق به جز رزمندگان بیمه همگانی شامل بیمه درمانی ، بازنشستگی ، ازکارافتادگی ، بازماندگان و بیکاری موضوع سهم بیمه شده کسر نخواهد شد و تامین صد در صد آن بر عهده دولت می باشند.

اینستاگرام
ای تف بر آن قانونی که رزمندگان را از بقیه جدا کرده و آتش جهنم هدیه برای کسانی که این ظلم فاحش را در حق رزمندگان رواداشتند یوم یعض الظالم علی یدیه
سلام از روشنگری شما باید ممنون بود همین حالا گه قانون تصویب شدهشده علنی از اجرایدان فرار میکنند درصت در همین سال تصویب قانون پسر بنده را بخاطر نداشتن صلاحیت اخراج کردند وتاوتاالان مشگلش حل نشده به یک جوان بیست ساله عدم صلاحیت مزنند اب از اب تکان نمیخورد حالا روحیه جوان ما چه میشود خدا عالم است بابا یکی بیاد حالی وزیر معاون ومدیر عامل حالی کند قانون رو اجرا کنکن شما گه سدمدار قانون هستید این طور وای به حال دیگران به خدا قسم صحنه های دیدم در بنیاد اداره گه افسوس خوردم چرا رفتیم ناقص شدیم نخواستیم بچا پیم خواستیم رو پای خودمان به ایستیم این شد برای رو پا موندن باید التماس کرد خدای مگه قانون نیست داد بزنی میان میگیرنت میشی ضد قانون اون خرداد کزای احمدی نژاد یادمان هست خواستند بپرسن ان ن شد حالا چی امریکا وکانادا وناتو قانونقانون دارند ما هم داریم تا حرف بزنی جلوی حرف زدنت رو میگیرند چرا خون شهدا میاد وسط یادمان نرفته در زمان کروبی ورفیق دوست چه بلای سر این خانوادهخانواده ها اوردند بگذریم امیدوارم خدا به ما حق بده جزء اون گسی رو نداریم بنده جانباز از کار افتاده کلی تا زه مجروحیت تشدید شده یا علی


با سلام و تشکر از اطلاع رسانی شما بنده سوالی داشتم که ٱیا با توجه به اینکه بنده حالت اشتغال بوده و از طرفی قواین بنیاد شخص حالت اشتغال را با توجه به اینکه نمیتواند شغل دوم دولتی اختیار کند و بنیاد آنرا همچون یک مستخدم دولت دانسته آیا ارائه مدرک تحصیلی بالاتر میتواند یک یا دو تشویقی ذکر شده را در بر داشته باشد و از طرفی چرا جانبازان حالت اشتغال از صد درصد امتیازات یک کارمند دولتی برخوردار نیستند؟ ممنون میشم اگه کارشناس حقوقی سایت یا یک فرد مطلع از قوانین پاسخگو باشند.
با سلام
با توجه به امتیازات فوق لطفا شمولیت این قانون در برنامه های دولت جزو کدام یک از قوانین جاری کشور میباشد تا به عنوان سند قابل قبول در ادارات و سازمانها به آن اشاره کرد. منظور این امتیازات جزو برنامه های توسعه ای کشور بوده یا از ماده یا تبصره های قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران میباشد. خواهشمند است راهنمایی بفرمایید.
سلام حکم حوقی
میگیم فرزندشهیدمگین فقط جانبازان میگیم جانبازهم هستیم میگن فقط فرزندشهدا.شدیم چوب دوسرطلا.حالااگرقراربودماروشلاق بزنندهم بخاطرفرزندشهیدی میزدنندوهم بخاطرجانبازی .بابایه نفربیادبه این مسئولین حالیه کنه مااول فرزندشهیدبودیم بعداجانبازشدیم اول دانش آموزبودیم بعدابخاطرشدت جراحات ازدرس وبحث وزندگی جاموندیم.للهی اگراین اتفاق برای خودت مسئولین وفرزندانشون هم می افتادهمچنین تصمیمی میگرفتنند.چرابراحتی ازاین موضوع گذشتنندلااقل اگرامتیازیک مقطع تحصیلی دیگرخاص فرزندان شهدارابمامی دانندپنچ سال جلوتربودیم .ویالااقل دربازنشستگی جبران می شد.درنهایت مسئولین محترم رامجددابه ادامه بند((6))بخشنامه 2727/دمورخ 1370/5/20جلب می نمایم .والسلام
سلام فرزند جانباز ۲۰ درصد توی حکم کارگزینیش چه تغییراتی داره؟ آیا کسورات مالیات و بیمه شاملش میشه یا معافه؟
همسرم 5 درصد جانبازی دارد وخود من نیز آموزگار هستم آیا در حکم کا ر گزینی من تاثیری دارد
جانبازان حقشونه ازهمه نظر بهشون رسیدگی بشه ولی رزمندگان که حقشون از رن و بچه های اونا بیشتره بهرحال خودشون در جبهه ها حضورداشتند ولی امتیاز کمتری میگیرند وبدتر اینکه ا
در زمان جنگ بعضی جاها جبهه محسوب میشد ولی الان میگن این مناطق جز جبهه نیست وکسانی که اونجا بودند هیچ امتیازی نمیگیرند
خدا لعنت کنه قانونگذاران که هیچ وقت هیچ امتیازی برای خواهر و برادر شهید نداشتند. فقط اسم خانواده شهدا وجود داره . ما چند تا خواهریم که برادرمان بسیجی بود و پودر شد و مفقود الاثر که مادرمان سکته کرد و .. با هر بدبختی مدارک عالیه گرفتیم بدون سهمیه . وقتی میگم بدون سهمیه چون امتیاز ۲ درصد فقط دو درصد بود که اگه استفاده نمی کردیم به نفعمون بود. سهمیه مناطق خیلی بهتر بود با همون سهمیه مناطق که استان محروم بودیم دانشگاه قبول شدیم و الان که قانونی و بدون هیچ امتیازی با کسب نمره برتر آزمونها دو نفرمان شاغل شدیم باز می بینیم که هیچ امتیازی برای خواهر برادرهای شهید وجود نداره. ما راضی نیستیم خدای ما هم راضی نیست.
با عرض سلام و ارادت حضور شهدایی که سرشون دادند تا ما سر نگهداریم و همه جانبازن و رزمندگان عزیز و سایر عزیزان
اینجانب از رزمندگان زمان جنگ و کمی بیشتر از 6 ماه رزمندگی به صورت بسیجی و داوطلبانه و اشتغال دولتی مدتی در پست رئیس اداره بودم. بعدها مدیرکل به من گفتند تغییر پست بدهم و قبول کردم از مصوبه حمایت رزمندگان مشمول تنزل پست شدم و تا الان هم برخوردار هستم لیکن در آرای دیوان و غیره اومده که در صورت تنزل از پست سازمانی در صورتی که محکومیت نداشته باشی درپست سازمانی جدید از حقوق و مزایای پست قبلی برخوردارباشم حال سئوال دارم:
آیا همانندی پست ریاست اداره با همه تغییرات و تصمیمات در امتیازات حکم جدید همواره و در سال های بعدی منظور خواهد شد یا نه؟
ممنون هستم از دوستانی که اظهار نظر ارائه فرمایند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi