شناسه خبر : 50471
یکشنبه 23 آبان 1395 , 11:20
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نماینده ایثارگر مجلس خواستار نظارت این نهاد بر بنیاد شد

نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی خواستار نظارت مجلس بر سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران شد.

فاش نیوز -  نماینده بناب در مجلس شورای اسلامی خواستار نظارت مجلس بر سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، ضیاءالله اعزازی ملکی نمایندهٔ ایثارگر حوزهٔ انتخابیهٔ بناب در دوره دهم و هشتم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بایستی بازبینی، بررسی، بازخوانی و با واقعیت های روز جامعه منطبق شود اظهار داشت: نمایندگان ملت و مجریان دولت باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند که جامعه ایثارگری ما در حال حاضر چه نیازهایی دارد و پس از بررسی، مطالعه و کارشناسی در قالب قانون جدید ایثارگران اصلاحاتی انجام شود.

نماینده ایثارگرمجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان یک ایثارگر از قانون جامع ایثارگران راضی نیستم والبته بنده اگربه عنوان ایثارگر بخواهم از سوی جامعه هدف به این موضوع بپردازم باید بگویم معمولا مسئولین امر بنیاد شهید تا به امروز که با شما صحبت می کنم نتوانسته اند رضایت جامعه ایثارگری را جذب کنند چرا که جانبازان و ایثارگران هنوزمشکلات عدیده ای دارند.

عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: در قانون احکام دائمی برنامه ششم توسعه نیز یکسری ایراداتی وارد و به صحن علنی مجلس ارائه شد که بر مبنای آن از سوی نمایندگان ملت بندی گنجانده واحکام ایثارگران دائمی شد.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قانون فعلی خدمات رسانی به ایثارگران بایستی بازبینی، بررسی، بازخوانی و با واقعیت ها منطبق شود که جامعه ایثارگری ما چه نیازهایی دارد  و پس از آن نیازها  را مطالعه و کارشناسی کنند تا در شاکله این قانون اصلاحاتی انجام شود.

جانباز 55 درصد دوران دفاع مقدس یاد آور شد: فعلا ما که خودمان از این قانون راضی نیستیم چرا که به طور مثال در مورد اشتغال فرزندان، رفاه حال آنها، دارو و درمان و مسکن ایثارگران واقعاً مشکلات فراوانی وجود دارد و در قالب قانون موجود نمی توان آنها را حل کرد و بنیاد شهید و امور ایثارگران هم در این زمینه دستش بسته است.

وی اظهار داشت: در این خصوص بایستی یک ارزیابی جدی از وضعیت جامعه ایثارگران به دست آید و با توجه به وضعیت موجود، قانون جامعی برای این عزیزان تصویب شود.

اعزازی با اشاره به اینکه در مورد ایثارگران و جانبازان قانون کم نداریم تاکید کرد: ما در این خصوص قانون کم نداریم بلکه زیاد هم داریم اما در برخی از مواقع در به اصطلاح اجرا به مشکل برمی خورد، یا در بحث اعتبارات وقتی که در بودجه کسری وجود داشته باشد ایثارگران از حق خود ایثار می کنند و متاسفانه از حق و ردیف آنها زده می شود.

وی یاداور شد: اگر چه در برخی از مواقع امکانات موجود کشور محدود است و جامعه هدف ما آن را به خوبی درک می کند اما متاسفانه برخی  از مسئولان هنوز از لحاظ فکری و فرهنگی به این درک نرسیده اند که برای مطالبات ایثارگران نه نگوبند.

ضیاء الدین اعزازی که جانباز ۵۵ درصد است وعلاوه بر تقدیم دست راست خود در راه دفاع از ایران اسلامی، به عوارض شیمیایی نیز دچار است اظهار داشت: حتی در دنیا، آنهایی که به اصطلاح اعتقادی به مسائل دینی نداشتند و فقط به خاطر کشورشان به جنگ رفته اند بعدها از بسیاری از چیزها استفاده و بهره برداری کرده اند ولی ما هنوز به آن حد نرسیده ایم این باور را داشته باشیم که ایثارگران عزیزمان را نگذاریم غرق مشکلات شوند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سووال که به عنوان نماینده مجلس چه نظارتی برای اجرای قانون را مد نظر دارید متذکر شد: البته من نمی دانم که شما وابسته به بنیاد شهید یا اینکه رسانه مستقلی هستید اما می خواهم این را بگویم که ما از بنیاد گله داریم و بعضاً حتی قوانینی که وجود دارد را اجرا نمی کند و متأسفانه یک نماینده نمی تواند مدیرش را استیضاح و مورد سوال قرار دهد.

اعزازی ادامه داد: پیشنهاد من این است که این مصونیت را از بنیاد شهید و ایثارگران بگیرند تا نمایندگان مجلس بتوانند بر آن نظارت کنند.

وی یادآور شد: به نظر من طرح انتخاب رئیس بنیاد شهید از بین ایثارگران دردی را دوا نمی کند و اگر به طور مثال، این اتفاق هم بیفتد فرد منتخب ایثارگر می رود آنجا و چهره اش مخدوش و خراب می شود.

 وی ادامه داد: با یک نفر نمی شود همه کارها را انجام داد و مشکلات جامعه هدف را حل کرد، بلکه بایستی زیر ساخت ها، امکانات و تشکیلات را فراهم کرد تا بتوان در آینده برخی از نواقص موجود را برطرف کرد.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که در اصلاحیه قانون ایثارگران به افزایش سن جانبازان توجه شده است اظهار داشت: هر چه سن یک جانبازبالاتر برود، به طور اتوماتیک نیز درصدش بالا می رود چرا که برخی از این عزیزان مشکلات جسمی حادی دارند و منظور من درصد از کارافتادگی است که عملاً با بالا رفتن سن بالا می رود. این موضوع بسیار بدیهی است چرا که پزشکان نظرشان براین است که اعضا و جوارج بدن انسان در سن جوانی مقاومت بیشتری دارد و در سن پیری از توانایی و  مقاومت کمتری برخوردار خواهد بود. بنابر این در اصلاحیه جدید حتما باید به این موضوع توجه خاصی شود.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
سلام کی واقعا کی ما که عمرمان تمام شد هر کاری میکنید در برنامه ششم
رائف بصیر:
در روزگاری که سلام و خداحافظ فرقی‌ با هم ندارند... در روزگاری که حرف و سخن ریشه در ذات عمل کردن ندارد ..... در روزگاری که خوبی دیروزت را بیاد نمی آورند .... در روزگاری که لاشه جوانمردی را کرکسان نشخوار میکنند .... در روزگاری که قطع ید احسان خجستگیست ..... در روزگاری که تازیانه حد بر قفای گردان شب شکن میزنند....
نه ماندن کسی‌ حادثه ست نه رفتنِ کسی‌ فاجعه........ نه نفسی برای خندیدن نه گوش دلی برای باور .......بحال خود قدر عافیت کنید که غافله عاشقان در کوچ ابدیست ....
باسلام وخسته نباشیدمسئول فاش نیوزجان هرکه دوست داری این مطلب راچاپ کن اول ازاین نماینده جانبازکه خودش الان به سن بالارسیدوقشرجانبازان راخوب درک کرده تشکرمیکنم واقعاتنهامسولی که خوب اشاره کرده به مشکلات ایثارگران بابالارفتن سن واضافه شدن دردهای مختلف بقول معروف سن که برسدبه پنجاه هزاران دردمیادسراغ انسان ماکه بقول معروف جنگ برگشته ایم بیشتردچارمشکلات جسمی وروحی میشویم حداقل بایدبنیادبین جانبازی که درعراق بجای درمان وتقویت دارودرمان شکنجه وکم بودویتامین وهزاران مشکلات دیگرداشته است فرق گذاشته شودبنده وامثال من که مجروح اسیرشدیم انوقت جوان بودیم وقویتربودبدنمان ولی الان که سنمان بالارفته کلی ضعیف شده ایمکبرای مثال بتده دوتاتیروچندتاترکش خوردم وبدست دشمن اسیرشدم بجای دارووسرم وخون به بدنم ترزیق کنندتازه کتک میزدنندکه چراتوی خاک ماآمدی آزادگان درعراق مجبوربودیم زمستان هم ازآب سرداستفاده کنیم چونکه امکانات آبگرم نبودیاخیلی کم بودماهم مجبوربودیم که به افرادپیرمردهاجهت استفاده واگذارکنیم الان که پیرشدیم دست وپادردشدیدداریم ازطرفی سرددردوکمردردشبهاباخوردن قرص هم آرام نمیشودنمایندگان محترم مجلس حداقل امکانات رفاهی وداروی ماآزادگان جانبازرابرحسب سن وسال الان مامحاسبه کنیدشایدکسی قبول نکندکه الان روزهامیشودکه بنده وامثال من گوشه خانه افتاده ایم فقط ازدردبه خودمان می نالیموحتی جرعت حرف زدن هم نداریم آپارتمان بنده 52مترهست درطبقه چهارم ولی آسانسورنداردخواستم ازسروصدای داخل کوچه کمتراذیت بشوم برعکس الان دررفت وآندمشکل دارم آزاده 8ساله وجانبازه 55درصدازمنطقه جنوب شهرتهران مزاحم میشوم

...

رزمندگان جبهه و جنگ .

و جانبازان مثلاً ۵% دفاع مقدس .

بازوی توانای حکومت اسلامی بودند .

و با حقوق و معیشت ندادن به اینان :

بازوی توانای یک حکومت عدل علی ( ع ) را کوتاه کردند .

و این بود مطلبی را که بارها اشاره می کردم و امروز گفتم .

و ثروت اندوزیشان در این مهم خلاصه میشد .

و خوب انجامش دادند .

مبارکشان باشد .

...
ازاده و جانباز عزیزع ق همه مسئولین ونماینده ها اگر غیرت دارند باید از درددل تو بمیرند
رزمندگان که اغلب اواخر عمرشان را سپری میکنند تحصیل رایگان به چه دردشان میخورد لابد میدانند که کسی ازرزمندگان نیست شامل سده ویا تعداد انگشت شمار...نمایندگان ..اعضای شورای نگهبان ..تشخیص مصلحت ...فرزندان رزمندگان ...تحصیل رایگان فرزندان رزمندگان ...فردا روزی جوابگو خواهیدبود حالا هی سنگ بیندازید...اینها اگر افراد مخلص نبودند ورند بودند خیلی موقعیت داشتند تا مدرک جانبازی دریافت کنند یا مدارک جمع کنند حالا شما جواب رشادتهای رزمندگان را اینگونه میدهید که پس از سالها مصوبه های مجلس را رد میکنید..؟؟؟اگرمشکل مالی است کافیست چندتا ازاین اختلاسگرارو اعدام کنن بقیه حساب دستشون بیاد و مشکلات وبار مالی خدمات به رزمندگان رفع بشه ...
باسلام خدمت برادران فاش نیوز
و نیز سلام خدمت نماینده ایثارگر مردم غیور بناب جناب آقای اعزازی ملکی
برادر ملکی دل ما از دست مجلس به شدت کباب است همان چیزی که شهر شما به آن شهره است
اول شما بفرمایید که تحقیق و تفحص مجلس از بنیاد شهید که سه و یا چهار سال از آن می گذرد تکلیفش چه شد و چرا در صحن علنی گزارش آن قرائت نشد !؟
قشر ایثارگر: جانباز و آزاده و.. دچار آسیب جسمی و روحی شده اند آری
اما مبتلا به آلزایمر هرگز !
لذا شایسته است که به قول آن ضرب المثل معروف مجلس محترم: همان را که زاییده است فعلاً بزرگ کند (یعنی تحقیق و تفحص از بنیاد شهید ) و بعد بیاید سراغ امر خطیرنظارت بر بنیاد شهید
ب

برادر نماینده عزیز مدیر خراسان رضوی را هم نظارت کنید اگر لطف کنید خوب است
خیلی وقت است مدیرکل است و الان ما از ایشان راضی نیستیم متاسفانه خودش جانباز است ولی خیلی عوض شده است و فکر میکند خان شده است

...

از یک وصییت :

همیشه به خان

و ارباب

دور بایست .

...
حجم وسیع نارضایتی ایثارگران بویژه جانبازان زیر۲۵ درصد وشیمیایی = اختلاص ها ودزدیهای وسیع دربنیاد وبی توجهی مسوولان در اصلاح قوانین .
نماینده عزیز
امسال هیات دولت کریمه در خصوص تصویب وام مسکن 95 ایثارگران وام دومی ها را حذف کرده اند !!!
آیا این صدای فریاد ما را می شنوید ؟؟؟
این ظلم مضاعفی به ما جانبازان است !
متاسفانه تشکلهای جانبازان هم خواب تشریف دارند !!!!!!
پس فراکسیون ایثارگران مجلس چه میکند !
آن از تحقیق و تفحص !
آن از لایحه جامع هزار پاره هزار راه رفته و به تکامل و اجرا نرسیده !
آن از عدم اجرای قانون بازنشستگی جانبازان حالت اشتغال !
این از مدیر کل های استان که بعضن مثل خان ها رفتار میکنند و به جایی هم پاسخگو نیستند ! هیچ نظارتی هم رویشان نیست !
ما سوخته ایم فریاد رسی نیست !
تعریف و تمجید را بس کنید و کاری کنید !
روز قیامت باید جوابگو باشید !
جالبه يكي هم كه حرف حساب ميزنه گوشهاشون كره
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi