شناسه خبر : 50498
سه شنبه 25 آبان 1395 , 13:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فیش های نجومی و حقوق اندک نیروهای مسلح

فیش حقوق نجومی یک مدیر بانک، معادل با حقوق334 درجه داردر نیروهای مسلح است.

مجید -  فیش حقوق نجومی یک مدیر بانک، معادل با حقوق334 درجه داردر نیروهای مسلح است.

چندی پیش که فیش های حقوقی نجومی برخی از مدیران در شبکه های اجتماعی برملا شد، درجه داران ارتش نیز فیش حقوقی خود را رسانه ای کردند.

در این کش و واکش مشخص شد فیش حقوقی 234 میلیون تومانی یک مدیربانک چقدر است و فیش 700هزارتومانی یک درجه دارچگونه است. بر مبنای این فیش های نجومی یک مدیر بانک، حقوقی معادل با حقوق334 درجه دار دریافت می کند.

این درحالی است که در قانون اساسی وقوانین مصوب مجلس شورای اسلامی حقوق پرسنل نیروهای مسلح باید 35 درصد بالاتر ازسایر کارمندان دولت باشد.

اما درعمل حقوق درجه داران وبه خصوص پرسنل زحمتکش ارتش از همه کارمندان دولت کمتر است؛ لذا پس از انتشار فیش حقوقی درجه داران، فرماندهان ارتش وعده های فراوانی درباره ترمیم حقوقمان دادند.

لازم به ذکر است که خانواده های این پرسنل در وضع اسف باری که در شان آنان نیست گذران زندگی می کنند.

متاسفانه برخی ازفرماندهان رده بالای ارتش خود را به خواب و نشنیدن زده اند و وقتی حضرت آقا از آنها سوال می کند چه مشکلی دارید با وجود مشکلات می گویند که مشکلی نداریم، تا چند صباحی دیگر در آن پست بمانند.

متاسفانه پرسنل زحمتکش مجبورشده اند برای تامین مایحتاج اولیه خانواده خود به مشاغلی که در شأن آنها نیست روی بیاورند.

چرا با وجود اینکه آنان نظامی هستند سازمان مطبوعشان نمی تواند نیازهای اولیه آنان را برطرف کند تا دیگر به این مشاغل روی نیاورند.

مگر مجلس شورای اسلامی تصویب نکرده بود که حقوق نظامیان بایستی درصدی از حقوق سایر کارمندان دولت بیشتر باشد؟ اما متاسفانه این اتفاق کاملاً برعکس شده است.

با این حال شما هیچ کارمند دولتی را پیدا نمی کنید که حقوق او از نظامیان کمتر باشد وهیچ نظامی را پیدا نمی کنید که حقوق او با هم پایه اش در دولت برابر باشد بلکه در مواردی حقوق کارمند دولت ممکن است بیشتر باشد.
همچنین مجلس شورای اسلامی قانون تسری مواد 79 و83 قانون استخدام نیروی انتظامی به ارتش وسپاه را مصوب وبرای اجرا به ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ کرده اما ستاد کل به بهانه های واهی اجرای آن را به تعویق انداخته است.

یکی از بهانه های قبلی ستاد کل برای اجرا نکردن این قانون این بود که ممکن است مشکلاتی را در ارتش وسپاه ایجاد کند،  و بهانه دیگر اینکه هر روز گفته می شود در این باره کمیسیون گذاشته شده و وعده های پوچی به پرسنل داده می شود.
چرا در حالی که مجلس شورای اسلامی بار مالی این قانون رامشخص کرده است ستاد کل این مصوبه را اجرایی نمی کند؟ شاید زور مجلس به ستاد کل نمی رسد.

سووال این است که در کشوری که مجلس در رأس امور است و بر اجرای صحیح همه قوانین نظارت می کند چرا ستاد کل خود سرانه آن را اجرا نمی کند.
ما درجه داران ارتش بر این باوریم که اجرای این قانون نه تنها هیچ مشکلی را در سپاه وارتش ایجاد نخواهد کرد بلکه باعث خواهد شد تا وضع مالی این پرسنل بهتر از گذشته شود و پرسنلی که تحصیلات عالی ندارند تشویق شوند تا علاوه بر بالا بردن سواد، کارایی خود را نیزافزایش دهند.

به نظر می رسد برخی در ستاد کل وارتش راضی نیستند که این مصوبه اجرایی شود تا بلکه دردی از این پرسنل دردمند درمان شود.

سخن آخر اینکه امید بستن به این فرماندهان کاری بیهوده است چراکه سواره از پیاده خبر ندارد وآدم سیر هیچ وقت حال یک فرد گرسنه را درک نمی کند.

اینستاگرام
جانا سخن از دل ما می گویی ؟
یادتونه گفتم حق ما رو از سال ۸۸ برای یافتن دست زیاده خواها قطع کردند و دیگه هیچ وقت دوباره به ما پسش ندادند ؟؟
فکر نکنید یعنی ما دزد بودیم ؟ ما که عمریه همه می بینن کجا کار می کنیم محل کار ما کجاست و به خاطر این چه مزایایی به ما تعلق می گیره .
حقیقتش اینه
این نشون داد دستهایی در کار بود و هست از گوشه و کنار از حقوق افراد زدند و می زنند تا اندک اندک یه لقمه چرب و نرم میلیاردی برای اختلاس بشه ؟
چرا آقایان تومجلس نظارت برحقوق مدیران رای ندادند اگر دولت ومجلس راست می گوید خودشان مثل بقیه حقوق بگیرند وماشین های میلیاردی را کنار بگدارند مدیران ما هم مثل بقیه مدیران دنیا زندگی کنند و درتصاحب برپست ومقام ازهمدیگر سبفت نگیرند
سلام ، بطور کلی معضلات کشور طی سه سال گذشته حول محورهای قدرت ناشی از ثروت بعنوان تنها موضوع موثر در رسیدن به مناصب حساس کشور و تبدیل ارگانهای رسمی کشور به شرکت و نهاد و شهرداری و اینگونه موارد است که تابع قوانین شرکتها یا قانون تجارت میباشند لذا آنها برای خودشان قوانین حقوقی و پاداشهای نامتعارف و تسهیلات رفاهی آنچنانی مجزا از قوانین لازم الاجرای استخدامی کشور مصوب مجلس ساختند تا بدین وسیله فیشهای نجومی را توجیه کنند.
اظهارات وزیر محترم کشور در خصوص ورود پولهای کثیف یا به عبارت صحیح دلارهای آمریکایی در انتخابات و خرید ردیفهای لیستهای انتخاباتی برای تصدی پستهای حساس یکی از معضلات زیر مجموعه قدرت ناشی از ثروت کشور است که با روح متعالی نظام اسلامی و سنت پیامبران و معصومین (ع) در تضاد کامل قرار دارند. علی ایحال بنابر آمار دیوان محاسبات که با مماشات اعلام گردیده بودجه جاری دولت تا سه برابر دولت قبل افزایش یافته در حالیکه بسیاری از موارد رفاهی و تسهیلات و سبدهای کالا و اضافه کار کارکنان دولت بشدت کاهش داشته یا بطور کلی قطع شده است که با توجه به رکود گسترده امکان اشتغال کارکنان دولت در کارهای دوم نیز وجود ندارد.
فلذا اگر هر چهار سال دولتی بیاید و هرسیاستی خواست انجام دهد و مملکت را در رکود و مردم را در فقر فراگیر قرار دهد از طرفی بودجه های جاری دولت را تا سه برابر افزایش و پروژه های عمرانی را در معرض تعطیلی قرار دهد سپس نمایندگان مردم در مجلس و قوه قضاییه هم با اینگونه جریاینات مخرب و برضد مصالح نظام بنام حفظ آرامش کشور و جلوگیری از دوقطبی شدن جامعه با سکوت و مماشات همراهی کنند ابتدا اعتماد مردم سلب شده دوم چنین وضعیتی فضای دوقطبی بین مردم و حکومت ایجاد نموده و از جایگاه مردمی پشتیبانی نخواهد شد.
چرا شایسته سالاری تبدیل به قدرت ناشی از ثروت شده و سیاست بازی بطور علنی کرسیهای مجلس و شوراهای اسلامی را نشانه رفته و نظام اسلامی را در معرض خطر قرار داده و لیستهای انتخاباتی دارای فساد ممنوع نمیشوند و عاملان تحت پیگیرد قرار نگرفتند و در هزینه های سرسام آور جاری دولت کنترل وجود ندارد؟ دلسوزان نظام باید در مدت باقیمانده پاسخگوی مطالبات مردم و سرمایه های هنگفت و بودجه های سوخته سه سال گذشته باشند و فکری برای تبدیل قدرت ناشی از ثروت به تقوای ناشی از شایسته سالاری شود.
جانا سخن از زبان ما میگویی
سلام/ برادر و همکارعزیزم مشکل ما خود ستاد کل نیروهای مسلح است؟ چون این اقایان از هر نظر در رفاه بوده و هستند به انها چه ما داریم یا نداریم چون واقعا در فکر ما ها نیستند امتیاز ایثارگر ی وقانونی را برای ما باز نشستگان قبل از سال 1/1/86 منظورم ماده 68 بند 2 مدیریت خدمات کشور ی است.2 -در مورد ماده 51 قانون خدمات رسانی به ایثارگران را نه ابلاغ کرده و نه اجرا می کند در حال که تمامی دستگاه های اجرایی کشور ان را اجرا می کنند به غیراز نیرو های مسلح ماده 51 می گوید / کلیه دستگاه های اجرایی مشمول این قانون موظفند به شهدا و جانبازان 25% و بالاتر و ازادگان مبلغی معادل 25% حداقل حقوق کار کنان دولت را که هر سال توسط دولت تعیین مشود به عنوان فوق العاده ایثارگری به طور ماهانه برداخت نماید. 3- در مورد ابطال دستورالعمل معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری در مورد نحوه محاسبه امتیاز ایثارگران را باطل کرد.در این بخشنامه سبب کاهش امتیاز برخی ایثارگران می شدکه رای هیات عمومی نظر به اینکه در بند 2 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری فوق العاده ایثارگری متناسب با درصد جانبازی و مدت داوطلبانه در جبهه و مدت اسارت تا 1500 امتیاز به کار مندان واجد شرایط قابل برداخت خواهد بود.حکم مقرر در تبصره بند 2 دستورالمل شماره 145993/200-1388/2/21 معاون توسعه مدیریت مذکور در قانون برای کار مندان بساز احتساب امتیاز بالاترین حالت فقط25% امتیاز/ سایر حالات را قابل احتساب داشته است و این مقرره موجب تضییع حکم قانون گذار و تضییع حقوق اشخاص است. بنابر این به استناد بند 1 ماده 19و ماده 42 قانون دیوان عدالت اداری ابطال مشود. ستاد کل نیروهای مسلح کی حکم دیوان را جهت اجرا ابلاغ خواهد کرد؟ ایا دوست دارید ما هم مثل دیگران از دیوان عدالت اداری حکم بگیریم تا اجرا کنید؟ چرا حق و حقوق نیرو ها نمی دهید؟انتظار ما از سردار سرلشگر محمد باقری رییس ستاد کل نیرو های مسلح این است چه دستور فرمایند موارد فوق را اجرا نمایند. البته اینها چه قانون است این ها اجرا نکرده اند؟ با تشکر . ودر ضمن واقعا از تلاش های برادران فاش نیوز تشکر می کنیم. یا علی
ازآن میترسم که این کشتی سوراخ شده باشد....
اقا جان این حرفا چیه که شما میزنید استغفرالله.شما برای خدا کار میکنید پس مادیت را کنار بگذارید فقط جانتان را فدا کنید حقوقها مال ما .مادیت مال ما شما بروید دنبال بهشت و حوریه هایش..درست مثل همانانی که به روحانیت معظم میگفتند شمارا چه به سیاست
آری برادر ما نیروهای خدماتی شاغل در آموزش و پروش( با وجود هت روز کاریحتی جمعه ها ) از سال 1393 تا کنون کمتر از 20 درصد افزایش حقوق داشتیم ولی نیروهای آموزشی در این وزارتخانه که فقط سه روز کار می کنند 95 درصد افزایش حقوق داشتند آری این است عدالت تا چه رسد به مدیران نور چشمی که نمایندگان مجلس وام دار آنها هستند با این مصوبه ای که گذراند
فقط باید سکوت کنی و در حیرت بمانی چرا بعضی ها خودشان را به ندانستن می زنند
یعنی اگر بخواهند به حقوق ها نظارت کنند نمیشه که این همه تبعیض نباشه ببخشید این تبعیض نیست اونا لیاقتش رو داشتن !!!!!!!
سلام من هم نظامی هستم بیست وپنج ساله که مشغول خدمت در ارتشم الحمدلله تا الان موفق نشدم که برا خونواده ام سرپناهی مهیا کنم. وتنها اشتباه زندگیم شد اینکهه زن گرفتم.واز ون بدتر نکه بچدار شدیم. مدت بیست ساله کهدارم اموزش غناعت به خونوادهام میدم. تکرار کلماتی مثل ندارم نمیشه حقوقم نمیرسه ملکه ذهن خونواده ام شده. هرروزصبح ارزو میکنم کی کاش صبح نمیشد که باشرمندگی زن وفرزندانمو نگاه کنم از اقوام وبستگان فراریم که مبادابحث پوشیدن ویا تفریح وخونه وحقوقو''''بشه که همونجا باید شرمندگی تو چشم دختر کوچکم که عروسکشو با عروسک یه بچه بازاری مقایسه میکنه باید ببینم غلط خوردن اشک هاش روی گونه هاش همچون کوهی که فرو بریزه بر وجودم سنگینی میکنه. کی باید مقصر بشناسم خودم که زمان جوانی وغرور. باافتخار رفتم ونظامی شدم تا از جونم بگزرم براوطنم ورهبروردمردم مسلمان کشورم. خودم که زن گرفتم. خودم که باعث شدم صاحب این بچه ها بشم. یا کسانی که جونیمو برا امنیتشون دادم. کسسانی هستند که فقط باهمین ظلمی که در حق نیروهای امنیتی مثل ارتش ونیروی انتظامی میکنند قصد جدا کردنشون از ولایت ورهبری دارند. بدانند ان مدیرانی که اینجور افکاری دارن وفکر رفتار باامریکا واسراعیلو در زهن دارن اگر فرزندانم را ببینم ازگرسنگیفریاد میزنند وبادستان خودمب به خاک بسپارمشون وتاا اخر عمر کنار خیابون باخانواده کارتون خواب شوند دست از ولایت و رهبر عزیزم نخواهم کشد وگوش به فرمانش خواهم بود وخودم وخانواده ام جانمان را فدارهبر خواهیم کرد وروزی دست شما نیز برای ملت ورهبر رو خواهد شد که اون روز به یاری خدا خیلی نزدیکتراز اونی هست که شما فکرش را می کنید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi