شناسه خبر : 50499
دوشنبه 24 آبان 1395 , 15:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در آستانه اربعین حسینی

گزارش مصور ازحضور جانبازان نخاعی در غبار روبی حرم رضوی

در آستانه اربعین حسینی و دهه آخر صفر، روضه منوره رضوی برای نخستین بار با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از جانبازان نخاعی غبارروبی شد.

فاش نیوز -  در آستانه اربعین حسینی و دهه آخر صفر، روضه منوره رضوی برای نخستین بار با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از جانبازان نخاعی غبارروبی شد.

 هنوز دقایقی به ساعت 6 صبح باقی‌مانده بود که نسیم بامدادی با حضور سروقامتان نشسته بر اقتدار این مرز و بوم همراه شد و بر صحن و سرای بارگاه منور رضوی وزیدن گرفت. رواق مبارکه کوثر میعادگاه اول جانبازان عزیز نخاعی و خانواده‌هایشان بود. پس از دقایقی همرزمان دیروز و رفیقان امروز جمع شد و رواق کوثر به حضور آیه‌های ایثار جلوه عشق یافت.

دقایقی بعد و درحوالی ساعت هفت صبح جانبازان با همراهی خادمان بارگاه منور حضرت رضا(ع) راهی روضه منوره رضوی شدند و برای نخستین بار این امکان برای بسیاری از اسوه‌های ایثار و رشادت فراهم آمد که در فضایی آکنده از عشق و ارادت دست نیاز به مشبک‌های ضریح مطهر حضرت رضا(ع) پیوند دهند و با امام مهربانی‌ها راز و نیاز کنند و به این ترتیب فضایی شورانگیز از ابراز احساسات این عزیزان متجلی شد.

مراسم غبارروبی روضه منوره رضوی با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید مراسم آغاز شد؛ «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا».

همزمان با طنین نوای کلام الله مجید با نوای حامد علیزاده، امیر لعل اول، حمیدرضا احمدی‌وفا و جانباز محمد محمدی؛ قاریان بارگاه منور رضوی، درب ضریح مطهر حضرت رضا(ع) گشوده و نذورات آکنده از عشق و ارادت زائران بهشت خراسان، خارج شد.

قرائت زیارت امین‌الله توسط علی ملائکه؛ ذاکر اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) بخش بعدی این مراسم بود که با همنوایی جانبازان و خانواده‌های گرانقدرشان و بارش قطرات اشک بر گونه‌های میهمانان این بزم آسمانی همراه شد.

همزمان با قرائت زیارت امین‌الله و مدیحه‌سرایی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، آیات عظام و حجج‌اسلام رئیسی، علم‌الهدی، مروارید، رسولی‌محلاتی و علی واعظ‌طبسی به ضریح مطهر حضرت رضا(ع) وارد شدند و ضمن غبارروبی مشبک‌ها و فضای داخل ضریح منور، سنگ مضجع حضرت ثامن‌الحجج(ع) را با گلاب ناب شست‌و‌شو دادند.

در این مراسم ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)؛ سید جعفر ماهرخسار، علی خوش‌چهره، علی مالکی‌نژاد، امیر عارف و جواد مشکی‌باف به مدیحه‌سرایی و مرثیه‌خوانی در سوگ ایام عزاداری اربعین حسینی(ع) و شهادت امام رضا(ع) پرداختند.

در پایان این مراسم نیز، غبار متبرک روضه منوره رضوی توسط تولیت آستان قدس رضوی به جانبازان سرافراز تقدیم شد.

 به‌نقل از آستان‌نیوز

 

اینستاگرام
ضمن تشکر فراوان از نماینده مقام عظمای ولایت حضرت حجت الاسلام رئیسی که با مردم
مرتبط است و از هر کوششی برای عامه مردم بویژه ایثارگران و مردم محروم و عاشق امام رئوف دریغ ندارد
امیدوارم که تدبیری هم فراهم شود برای جانبازان سراسر کشور عزیزمون
خوش به سعادتتان . امیدوارم حضرت رضا ع دستگیر همه شما و ما باشند و این کشور را از وجود نا اهلان و نامحرمان سیاست زده پاک نمایند و با دعای گرمشان ظهور منجی عالم حضرت بقیه الله عج را از خداوند بزرگ مسئلت نمایند.
با سلام تصاوير بسيار معنوي وزيبا بود ولي يك چيزي براي من نا مفهوم بود كه عرض ميكنم اينهمه عاشق انجا حضور داشتند چرا فقط ان دو نفر روحاني داخل ضريح شدند بقيه كمتريودند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi