شناسه خبر : 50526
چهارشنبه 26 آبان 1395 , 09:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهیدی:تلاش برای پیشرفت جامعه اسلامی نوعی ایثارگری است

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، گفت: مجاهدت و ایثارگری فقط منحصر به جبهه‌های جنگ نیست و هرکسی که در راه پیشرفت جامعه اسلامی تلاش کند ایثارگر و مجاهد است.
تلاش برای پیشرفت جامعه اسلامی نوعی ایثارگری و مجاهدت است
 

به گزارش «ایثار»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در یکصد و پنجاه و سومین نشست شورای مشاورین وزرا و دستگاه‌های اجرایی در امور ایثارگران که در ساختمان مرکزی وزارت نیرو با حضور مهندس حمید چیت چیان وزیر نیرو برگزار شد، ضمن تقدیر از توجه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فضای جامعه و ادارات، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران از عملکرد و اقدامات وزارت نیرو به ویژه در خصوص استخدام فرزندان شاهد و ایثارگر به رغم تمام مشکلات قدردانی می‌کند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه فرهنگ ایثارگری و مجاهدت باید در جامعه رواج پیدا کند، تصریح کرد: مجاهدت و ایثارگری فقط منحصر به جبهه‌های جنگ نیست و هرکسی که در راه پیشرفت جامعه تلاش کند ایثارگر و مجاهد است. اینکه مسئولان در وزارت نیرو و تمامی کارکنان این وزارت خانه در نقاط مختلف کشور برای تامین آب و برق تلاش دارند و از این عرصه ها در شرایط سخت حفاظت و حراست می‌کنند، در واقع نوعی ایثارگری است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به نقش وزارت نیرو در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: بیش از 500 نفر از شهدای جنگ مربوط به کارکنان و مسئولان وزارت نیرو هستند و امروز نیز شاهد آن هستیم که حدود 25 درصد از کارکنان این مجموعه از جامعه ایثارگری هستند.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با بیان اینکه سابقه عملکرد مسئولین و کارکنان وزارت نیرو، نشان دهنده علاقه مندی آنان به مقوله فرهنگ ایثار و شهادت است، خاطرنشان کرد: این وزارت خانه همواره کمال همکاری را در خصوص امور مربوط به ایثارگران در مباحث قانونی و در موضوعات مرتبط با بنیاد داشته است.
 وی ادامه داد: این وزارت خانه در جریان ساماندهی گلزار شهدا همکاری و تعامل بسیاری خوبی با بنیاد داشته و دارد که تمامی این اقدامات، شایسته تقدیر و تجلیل است.
معاون رییس جمهوری اضافه کرد: مراسم اربعین و راهیان کربلا اکنون جزء برنامه های بی نظیر تلقی می شود و در همین راستا بنیاد شهید و امور ایثارگران در آستانه اربعین حسینی، 15 موکب در مرزهای ایران و عراق و استان های ایلام و خوزستان و در شهرهای این منطقه به ویژه مهران و شلمچه دائر کرده است تا به زائران حرم سیدالشهدا(ع) خدمت رسانی کنند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی، افزود: وظیفه امروز ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین مشاورین وزرا در امور ایثارگران دقیقاً بر همان مسیری تعریف می‌شود که در کربلا دنبال شد. همگی باید به پیروی از مکتب حسینی عمل کرده و فرهنگی که شهدا، جانبازان و آزادگان در دفاع مقدس آغاز کردند را زنده نگاه داشته و در جامعه ترویج دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با اشاره به سرافرازی و سربلندی ایران اسلامی طی سالهای بعد از انقلاب اسلامی، اعلام کرد: اگر جمهوری اسلامی به رغم تمامی مشکلات بعد از جنگ تحمیلی همچنان بر حرکت خود ادامه می‌دهد، مربوط به همان مکتب عاشورایی و اربعین امام حسین(ع) و راه حضرت زینب (س) است و اکنون وظیفه هرکسی است تا در جهت حفظ این فرهنگ قدم بردارد.
معاون رییس جمهوری با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مدظله العالی درباره ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تصریح کرد: همه مسئولان و مردم باید از طرق مختلف در جامعه فرهنگ ایثار و شهادت را رواج بدهند؛ چراکه ترویج این فرهنگ موجب رشد و توسعه جامعه و در نهایت ارتقای نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

اینستاگرام
حالا جنابعالی برای جامعه اسذامی تلاش نکن قدری برای ایثارگران تلاش کن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi