شناسه خبر : 50601
سه شنبه 02 آذر 1395 , 11:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دولت در اجرای قانون جامع به تعهدات خود عمل نمی کند!

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را عصاره مجلس در طی دوره های محتلف قانونگذاری دانست و از نحوه عملکرد دولت انتقاد کرد.

فاش نیوز - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را عصاره مجلس در طی دوره های محتلف قانونگذاری دانست و از نحوه عملکرد دولت انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان مردم در مجلس هشتم و نهم تلاش کردند تا قانون جامعی را برای ایثارگران تهیه کنند تا در آن منافع جانبازان، ایثارگران و خانواده های شهدا لحاظ شود.

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام یادآور شد: ما این قانون را حق آنها می دانیم چرا که سلامتی، عمر و جان خود را هدیه کردند و کشور مدیون آنهاست و ایثار و فداکاری شان الهام بخش نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه مسئولان باید این ایثارگری ها را جبران کنند خاطرنشان کرد: قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در این راستا تهیه و تصویب شده است، منتهی دولت به انحای مختلف بدنبال مفرهایی می گردد تا بندها و امتیازات موجود در آن را حذف و ایثارگران را از آنها محروم کند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان اظهار داشت:مثلا در مورد فرزندان شهدا تلاش شد تا موادی از قانون جامع ایثارگران حذف شود، اما در آن صورت با حذف آنها چگونه می خواهیم از خانواده شهدا و ایثارگران حمایت کنیم؟

نماینده مجلس دهم با بیان اینکه متاسفانه دراین یکی دو سال اخیر تلاش شده است تا برخی از این مواد حذف شود تصریح کرد: به طور مثال بر اساس قانون جامع ایثارگران، فرزند یک شهید که پدر خود را برای این نظام و انقلاب از دست داده است وقتی می خواهد ادامه تحصیل بدهد نظام موظف است هزینه تحصیلات او را بپردازد .

وی در پاسخ به این سوال که به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی و کسی که در جریان تجهیز ارتش صدام به سلاح های شیمیایی از سوی غرب بوده اید چه نظری دارید؟اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی تاکنون حداقل سه قانون در این مورد تصویب کرده است، علاوه بر آن در این زمینه اخیرا تحقیق و تفحص انجام شده است تا عملکرد دولت در اجرای این قوانین بررسی شود.

وی اضافه کرد: هر کدام از این قوانین متضمن پیگیری احقاق حقوق بخشی از کسانی است که از این ناحیه متحمل خسارت شده اند.

نقوی حسینی نماینده دوره هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی یادآور شد: یکی از آنها احقاق حقوق کلیه شهروندانی است که در اثر بمباران های شیمیایی ارتش رژیم صدام به شهادت رسیده یا خسارت دیده اند است و متاسفانه به علت اینکه آثار این خسارت ها هنوز درخانواده آنها مشاهده می شود باید پیگیری جدی و جبران حسارت شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست حارجی مجلس خاطرنشان کرد:ما انتظار داریم دولت در این زمینه اقدام جدی کند و برای احقاق حق جامعه هدف وارد عمل شود و در محاکم بین المللی طرح دعوا کند .

نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما چون دریافت ما این است که دولت دراین موضوع خیلی جدیت به خرج نمی دهد طرح تحقیق و تفحص را اخیر در این مورد داشتیم و این موضوع در صحن مجلس هم تصویب شد تا بر مبنای آن عملکرد دولت را بررسی کنیم که چگونه بوده است.

نقوی حسینی در پاسخ به این سوال که بسیاری از اعضای جامعه هدف معتقدند که حق مطلب در مورد آنها ادا نشده است شما در این مورد چه نظری دارید؟ تاکید کرد: ما قانون جامع ایثارگری را تنظیم و تصویب کرده ایم اما متاسفانه دولت به تعهدات خود عمل نمی کند .

رئیس مجمع نمایندگان شهرستان‌های استان تهران در خصوص استفاده از بعد نظارتی مجلس متذکر شد: به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی برای امر نظارت می توانیم مسئولان را بازخواست کنیم یا به آنها تذکر بدهیم و یا اینکه از رئیس جمهور طرح سوال کنیم.

عضو فراکسیون رهروان ولایت در خصوص این مطلب که آیا به رئیس بنیاد می توانید تذکر بدهید؟ پاسخ داد: به هر حال به رئیس جمهور تذکر که می شود داد، چرا که رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان معاون و زیر نظر رئیس جمهور اداره می شود.

 

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام

...

قانون جامع ضد خدمات رسانی به ایثارگران :

عصاره ۳۰ سال ندانم کاری مجلس به بچه های جبهه و جنگ است ؟!

که رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس را از حوزه ایثارگری بنیاد

حذف کردند .

بالاخص رزمندگان جانبازان ۵% را که از هر گونه حقوق و معیشت

محروم دانستند . و در فقر و فلاکت رها کردند ؟!

نمی دانم چرا سواد در مجلس و دولت و بنیاد و مشاورانش نایاب است .

در اقتصاد و فرهنگ و مدیریت هم ؟!

...
اینها بلدند وقتی سخنرانی فردی لغو می شود داد و غال کنند نه مردم
باباولمون کنیدشماهم!همتون ازهم بدترین.بیچاره بودیم بیچاره ترمون کردین بااین وعده وعیدهاتون.همه مسؤلین مابه اندازه مسؤلان یه کشورکفرهم عرضه نداریدکه بازمانده های جنگ راتحمل کنیدفقط برای تجمیع رأی هریکی یه حرفی میزنید.دست ازسرمون برداریدکه بخدای واحدتواین کشورزنده بودن باچنین مسولانی برای ماحرام است.ول کنیددیگه!بنیادشهیدی فقط برای شهیدی وروحانی وقبلی ها وبعدیهابارمالی نداره.بریدبه بچه های نجومیهاتون برسیدچکا به بچه های جانبازان دارید.فکرمیکنیدمردم نمیفهمن که همش دارین فیلم بازی میکنید؟کم بگین قانون قانون.خودمون که داغون بودیم بچه هامونوهم داغون کردین!بخداخجالت داره.وقتی عرضه ندارین کمکی کنیددیگه رانتمون نکنید
این دولت ضد ایثارگران است .
نه نمایندگان نه دولتیان نه ...به هیچکدام دیگه امیدی نیست .
چراهیچ یادی ازرزمندگان بی مدافع نمیشود؟چون این شیرمردان ازهمه بیشترمتحمل جنگ وجداشدن ازدوستانشان که جلوچشمشان شهیدوجانبازمیشدندوباهمان روحیه بازجلودشمن می جنگیدندبه همین خاطراین عزیزان رادرهیچ کجای قانون جای نمیدهند؟چرافقط رزمندگان بایدموردتبعیض آشکارقرارگیرند؟..................رزمنده دردمندوداوطلب27ماه جنگ مشکانی
سلام دلاورمشکانی خسته نباشی الحق که نامه هایت واقعی وحرف تمام رزمندگان بی مدافع است اماچه فایده که هیچ کس پاسخگوبه اینهمه ناله وزجه مارزمندگان بیکس نیست//درودخدابرتوجناب اقای مشکانی که همیشه ازطرف مارزمندگان سخن میگویی /ودرودخدابه تمامی رزمندگانیکه ازیادرفته اند//دوستدارشمارزمنده سوخته
واقعاجای تاسف است که بنام اسلام تیشه به ریشه اسلام می زنندمکرمسولین نمی دانندکسی که درزمان جنک قدمی برداشته بایدامتیازداشته باشدچنین بنظرمی رسدرزمندگان رفتندتابعضیهابه ثروت مقام برسندمسولین بدانیدبااین حمایت دل ضدانقلاب راشادمیکنیددیکرنیازبهپمبکذارنیست چون خودتان بارفتارنابخردتان درقشررزمندبدبینی رابه وجوداوردیدتنهابه احترام مقام معظم رهبرعامل حرکت شده است قانونیکه ارزش ۵۰شاهی نداردچه قانونی است بایدنماینده اولین کسی باشددرمقابل بی احترام دولت به قانون ایستادکی کنند
ای جانبازانی که نتوانستید به حقتان که حقتان بود برسید
دعای فرج را بیشتر بخوانید
آخه من موندم چراهرچی متن که ازطرف مسولین گفته شده که توفاش نیوزعزیزاست من میخونم هیچ اسمی ازرزمندگان ازیادهارفته نشده /؟چونکه اول ازهمه چیزهمه که بودندرزمنده بودندبعدتبدیل به ایثارگروجانبازواسیرتبدیل شدندچرامسولین هیچ اسمی توگفته هاشون ازمارزمندگان نمیکنند؟دلیل اینهمه کینه توزی علیه رزمندگان چیست؟لطفالب بازکنیدوبگوییدچراشمارزمندگان رادرقانون جای نمیدهیم و28سال استکه حق حقوق قانونی شمارابعنوان کهنه سربازانقلاب پامال کردیم نترسیدخجالت هم نکشیدبگید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi