شناسه خبر : 50654
سه شنبه 02 آذر 1395 , 12:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

همایش تجلیل از جهادگران بسیجی خوزستانی در حوزه علم و فناوری

همزمان با فرارسیدن دومین روز هفته بسیج ، طی مراسمی با نام "همایش جهادگران علم و فناوری" از جهادگران بسیجی برتر در حوزه علم و فناوری تجلیل بعمل آمد.

فاش نیوز - همزمان با فرارسیدن دومین روز هفته بسیج ، طی مراسمی با نام "همایش جهادگران علم و فناوری" از جهادگران بسیجی برتر در حوزه علم و فناوری تجلیل بعمل آمد . این مراسم در سالن طلائیه آموزش و پرورش ناحیه 4 اهواز برگزار شد .

دکتر بابااحمدیان، رئیس سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان خوزستان به خبرنگار ما گفت: دوم آذر در روزشمار هفته بسیج ، به نام روز بسیج علمی، پژوهشی و فناوری نام گذاری شده است . بر این اساس هدف از برگزاری این همایش تجلیل از یازده نفر بیسجی نخبه استان خوزستان است .

همچنین دکتر بابک مختاری ، رییس پارک علم و فناوری خوزستان در خصوص ماهیت این همایش به خبرنگار ما گفت : در پارک علم و فناوری معیار پذیرش افراد ، ایده های خوبشان است که قابلیت تجاری شدن دارد . ما ارتباط تنگاتنگی با سازمان علم و فناوری بسیج داریم . به همین دلیل در سال گذشته یک تفاهم نامه رسمی امضاء کردیم تا بتوانیم از طریق هم افزایی، به پیشرفت حوزه اقتصاد دانش بنیان کشور کمک کنیم که بر مبنای فناوری شکل می گیرد .

این مراسم با آیاتی چند از قران کریم توسط دانش آموز بسیجی نخبه امیرمحمد رحمتی آغاز گردید . او فرزند یک معلم آموزش و پرورشی می باشد . این قاری نخبه ، در پایه سوم ابتدایی درس می خواند و عضو کانون جوانان شهید جهان آرای اهواز است . امیرمحمد سال دوم را جهشی سپری کرده است و درالمپیاد ریاضی سال 2016 امارات مقام اول را کسب کرده است . قهرمان چهاررشته شنا در سطح استان خوزستان بوده و مقام دوم کشوری در محاسبات ذهنی المپیاد ریاضی را دارا می باشد . برجسته ترین امتیاز امیرمحمد این است که او حافظ چند جزء قران بوده و کل قرآن را به روانی می خواند .

بعد از تلاوت قرآن کریم ، پاسدار دکتر بابااحمدیان طی خیرمقدم به مدعوین در خصوص نحوه فعالیت بسیج علمی – پژوهشی گفت : ما در بسیج علمی و پژوهشی چند گام مهم را مورد توجه قرار می دهیم . گام اول ترغیب و تشویق بسیجیان و عامه مردم است . ما در بسیج علمی فقط بسیجیان را حمایت نمی کنیم .

وی افزود :  بعضی از نخبه ها از نداشتن پرونده در بسیج می گویند . ولی ما آنها را هم حمایت می کنیم . گام دوم پرورش ایده های خلاق را مورد بررسی قرار می دهیم . در گام سوم نیز از ایده های خلاق حمایت مادی می کنیم . یعنی ما از ایده های خوب در حد یک میلیون تا سه میلیون وام بلاعوض در استان و بیشتر از آن از طریق رایزنی با تهران این هزینه ها را می پردازیم . وام هایی از ده میلیون تا سیصد میلیون تومان وام عوض هم پرداخت می کنیم . اما برای پرداخت این هزینه ها باید آن ایده وارد چرخه داوری و بررسی قرار بگیرد و مورد پذیرش واقع شود .

سخنران ویژه این همایش آقای کیانی نژاد مسئول سازمان بسیج اساتید خوزستان بود که طی سخنانی بیان کرد : اینکه سپاه پاسداران ، سازمان بسیج علمی – پژوهشی را تشکیل می دهد ، به عنوان نهاد متداخل به حساب نمی آید . زیرا این نهاد با مراکز رشد ، پارک علم و فناوری و دانشگاه ها ارتباط دارد . داوران طرح ها اساتید دانشگاه است . مشاوره به این عزیزان داده می شود . بنابراین هدف ، حرکت انقلابی تری مد نظر بوده است .

سخنران بعدی این همایش بانوی بسیجی جوانی به نام خانم سمساری بود که فقط یکی از توانمندی های او ثبت هشت اختراع در حوزه نفت به نامش می باشد . او نیز طی سخنانی گفت : شک نکنید شما هم می توانید یک مخترع باشید . همیشه فکر می کردم برای مخترع بودن باید تحصیلات بالایی داشت . ولی من اولین اختراعم را در سال اول دانشگاه به ثبت رساندم .نمی خواهم بگویم نباید تخصصی کار کرد بلکه برای شروع کار باید هوش خلاق داشت . این خلاقیت باعث می شود که یک ایده جدیدی بدهیم و بعد در جهت تخصصی کردنش حرکت کنیم .

در انتهای برنامه از نخبه های بسیجی استان با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد . از حاشیه های زیبای این همایش ، کمکهای بسیجی وار خانم بندری خبرنگار تسنیم و یکی از جوانان بسیجی عکاس به نام محسن هاشم پور در گرفتن بعضی از عکسها بود .

گزارش از جعفری

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi