شناسه خبر : 50658
پنجشنبه 04 آذر 1395 , 10:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اداره امور اقتصادی اندوخته شاهد توسط فرزندان شهدا

نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه بنیاد از اداره امور اقتصادی مربوط به خانواده‌های شهدا توسط فرزندان شهدا در موسسه اندوخته شاهد حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: بنیاد در تلاش است تا در موسسه اندوخته شاهد که متعلق به خانواده‌ها شهدا است کمتر ورود کند و امروز خوشبختانه مدیرعامل این مجموعه و برخی از افراد هیئت امنا و هیئت مدیره از فرزندان شهدا هستند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی در مجمع عمومی سالیانه موسسه اندوخته شاهد که در سازمان مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، ضمن اشاره به تاریخچه و سابقه این موسسه در حمایت و پوشش خانواده‌های معظم شهدا، گفت: شرکت شاهد از سال 1363 و به فرمان حضرت امام خمینی (ره) و با سرمایه اولیه 10 میلیون تومان آغاز به کار کرد که باید همین‌جا به آینده‌نگری و قدرت تصمیم‌گیری بنیان‌گذار انقلاب اسلامی اشاره کرد که چه حرکت و اقدام به جایی را در آن زمان لحاظ کردند.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به توجه امام خمینی (ره) نسبت به خانواده‌های معظم شهدا اشاره کرد و افزود: در زمان تشکیل شرکت شاهد، فرزندان شاهد همگی در سنین خردسالی بودند و به همین جهت در آن زمان تصمیم گرفته شد که بنیاد شهید وظیفه نظارت بر این موسسه را عهده‌دار شود و تا امروز نیز همواره به مسئولیت‌ها و وظایف‌ خود در این خصوص عمل کرده است.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: فرزندان شاهد و ایثارگر سنین جوانی و نوجوانی خود را پشت سر گذاشته‌اند و می‌توانند در زمینه‌های مختلف وارد عمل شده و توصیه ما به مسئولان به ویژه در موسسه‌هایی مانند موسسه اندوخته شاهد این است که امور این مجموعه‌ها در دست فرزندان شهدا قرار بگیرد چراکه حدود 70 درصد سهام این مجموعه به 170 هزار سهامداران از فرزندان و همسران معظم شهدا تعلق دارد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه بنیاد از اداره امور مربوط به خانواده‌های معظم شهدا توسط فرزندان شهدا در موسسه اندوخته شاهد حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: بنیاد در تلاش است تا در موسسه اندوخته شاهد که متعلق به خانواده معظم شهدا است کمتر ورود کند و مسئولان در موسسه و همچنین فرزندان شهدا در امور دخیل باشند و امروز خوشبختانه مدیر عامل این مجموعه و برخی از افراد هیئت امنا و هیئت مدیره از فرزندان شهدا هستند.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی با تأکید بر اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری با گسترش فعالیت‌ها و نهادهای اقتصادی بنیاد مخالف است، افزود: نه تنها با گسترش نهادهای اقتصادی بنیاد مخالف هستیم بلکه از آن نیز جلوگیری می‌کنیم و توصیه می‌کنیم که حتی‌المقدور از گسترش واحدها جلوگیری کنید و در ازای آن از ظرفیت‌های موجود استفاده کرده و با پویایی بیشتر به موفقیت بیشتری دست پیدا کنید. ضمن آنکه نظارت دقیق بر فعالیت‌ها به ویژه امور مالی و اموال این مؤسسات بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه همه مسئولان و مردم مدیون رشادت‌ها و ایثار شهدا و جانبازان هستند، افزود: سرمایه‌ای که امروز در مجموعه‌ اندوخته شاهد وجود دارد از اموال خانواده معظم شهداست و نظارت بر فعالیت‌های اقتصادی و مالی و حفظ اموال آن کاملاً ضروری است.

وی با اشاره به ضرورت رعایت قوانین و دستورات و نیز ایجاد فضای کار برای فرزندان شهدا و ایثارگران، گفت: باید مراقب بود که کسی در مجموعه‌ها و مؤسسات زیر نظر بنیاد دوشغله نباشد و یا به افراد بازنشسته شغلی داده نشود و در این خصوص می‌توان از جوانان و نخبگان شاهد و ایثارگر برای جایگزینی افراد بازنشسته و دو شغله استفاده کرد به ویژه آنکه اکنون حدود 60 هزار نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر با مشکل اشتغال مواجه هستند.

معاون رییس جمهوری افزود: ایجاد اشتغال برای فرزندان شهدا و ایثارگران از دغدغه‌های مسئولین بنیاد است و طی سه سال گذشته برای 60 هزار نفر امکان اشتغال فراهم شده است. اما با ورود فارغ التحصیلان و افراد جدید تقاضای اشتغال در همان حدود باقی مانده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi