شناسه خبر : 50661
سه شنبه 02 آذر 1395 , 10:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

41000 جانباز با ptsd !!!!

وجود 41 هزار جانباز مبتلا به اختلال اضطرابی پس از سانحه در کشور

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حدود 41 هزار جانباز اعصاب و روان (مبتلا به اختلال اضطرابی بعد از سانحه) در کشور تحت پوشش بیمه همگانی و تکمیلی هستند.

به گزارش «بهداشت نیوز» سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در سومین کنگره بین‌المللی اضطراب که امروز (چهارشنبه) در معاونت توانبخشی جمعیت هلال‌احمر برگزار شد، اظهار داشت: حدود 41 هزار جانباز اعصاب و روان در کشور وجود دارند که به نوعی با بیماریPTSD  ( اختلال اضطرابی پس از سانحه) مواجه‌اند، این افراد به همراه همسران و فرزندانشان تحت پوشش اداره کل بهداشت روان بنیاد شهید وامور ایثارگران قرار دارند تا در بحث پیشگیری و تشدید بیماری‌شان، اقدامات 11گانه‌ای بر روی زندگی آن‌ها انجام شود.

وی افزود: در بنیاد شهید و امور ایثاگران بانک اطلاعاتی بسیاری خوبی در زمینه بررسی بیماری PTSD و رفتار رزمندگانی که تحت تأثیر جنگ قرار گرفته‌اند، وجود دارد که شاید هیچ کشوری از چنین بانک اطلاعاتی جامع‌ای برخوردار نباشند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان داشت: همه بیماران اعصاب و روان تحت پوشش بیمه همگانی و تکمیلی هستند و رسیدگی پزشکی رایگان است.

رضایی ادامه داد: از آن‌جایی که ممکن است جانبازان اعصاب و روان نیاز به بستری در بیمارستان داشته باشند، بنیاد شهید و امور ایثارگران اقدام به تأسیس 10 بیمارستان تخصصی روانپزشکی در کل کشور کرده که با هزار تخت در خدمت این عزیزان است.

وی افزود: علاوه بر این موارد، 90 مرکز مشاوره و مددکاری برای همسران فرزندان و حتی خود این عزیزان ایجاد کرده‌ایم تا در خصوص پیشگیری و تشدید بیماری و کنترل رفتار‌های آن‌ها کمکی به آن‌ها کرده باشیم.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: حدود 70 هزار نفر از فرزندان و همسران جانبازان اعصاب و روان در زمینه افزایش تاب‌آوری، کنترل بیماری‌های روان و ارتباط زوجین و مهارت زندگی تحت مشاوره و مددکاری قرار دارند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثاگران ادامه داد: کتابچه‌های خودآموزی برای بیماران روانپزشکی و جانبازان درگیر با بیماری اختلالات بعد از سانحه PTSD تهیه و در اختیارشان قرار داده شده تا به طور مستمر آن را مطالعه کنند، پایش سلامت توسط پزشکان مخصوص در منازل که به طور دوره‌ای سرکشی کرده و جانبازان اعصاب و روان را مورد ویزیت قرار می‌دهند نیز از دیگر اقدامات 11گانه بنیاد شهید و امور ایثاگران است.

رضایی تصریح کرد: داروهایی تخصصی 41 هزار جانباز مبتلا به این بیماری به طور رایگان در اختیارشان قرار می‌گیرد و برای اینکه این افراد و خانواده‌های آن‌ها را از محیط منزل و کارشان خارج و تنوعی در زندگیشان ایجاد کنیم اردوی فرهنگی، تفریحی و درمانی در نقاط سیاحتی و خوش آب‌ و هوای کشور مثل مناطق ساحلی برگزار می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تمامی اقدامات 11گانه اداره کل بهداشت و روان بنیاد شهید و امور ایثارگران برای جلوگیری از پیشرفت بیماری اختلالات بعد از سانحه است، تأکید کرد: ما توانسته‌ایم در این زمینه موفق عمل کنیم.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثاگران بیان داشت: انتظار ما از این کنگره و اعضای شرکت کننده آن این است که برای 10 سال آینده، بیش از 41 هزار بیمار اعصاب و روان که علائم PTSD دارند و متوسط سن آن‌ها 53 سال است و به سن سالمندی خواهند رسید، راهکاری برای جلوگیری از تشدید بیماریشان ارائه دهند.

رضایی ادامه داد: ما پیش‌بینی کرده‌ایم در 10 سال آینده با مشکل بزرگی روبه‌رو هستیم چرا که 18.1 درصد از رزمندگان دچار علائم شدید PTSD هستند، در 10 سال آینده یعنی در دوره سالمندی علائم PTSD  آن‌ها به شکل فزاینده و گسترده نمود خواهد یافت، علاوه بر این، کل جامعه ما رو به سالمندی می‌رود و ما پی‌درپی با حوادثی مانند تصادفات، زلزله، سیل و غیره رو‌به‌رو هستیم که این افراد را نیز به شدت در معرض بیماری PTSD یعنی اختلال اضطرابی پس از سانحه قرار می‌دهد.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثاگران ادامه داد: به هر حال جنگ و حوادثی مانند زلزله و تصادف از جمله عواملی هستند که فشار روانی بعد از حادثه یعنی PTSD را در فرد مشهود می‌کنند.

وی گفت:با توجه به روند رو به رشد سالمندی در جامعه و جانبازان مبتلا به بیماری اختلالات بعد از سانحه، توانبخشی، پیشگیری و کنترل جلوگیری از تشدید بیماری آن‌ها راهکاری نوین را در این جهت می‌طلبد.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثاگران تصریح کرد: هدف ما از برگزاری این کنگره کمک گرفتن از تجارب کشورهای شرکت کننده در آن است.

رضایی گفت:با توجه به اینکه کشور دچار حالت اضطراب شده، انجام کار پژوهشی و استفاده از تجارب سایر کشورهای درگیر بسیار کمک‌کننده و ضروری است، بنابراین سومین کنگره بین‌المللی اضطراب به همت بنیاد شهید امور ایثارگران، بیمارستان خاتم‌النبیا، مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفا، اورژانس کل کشور، سازمان نظام روانشناسی مشاوره کشور، دانشگاه بازل سوئیس و دانشگاه موناش استرالیا با حضور اساتید داخلی ایرانی و خارج از کشور  امروز برگزار شده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

اینستاگرام
آقایان مسئولین میخوایدیه راهکارخوب بهتون بدم که جواب بده ونتیجه عالی بگیرید؟!وببش از۹۰%جانبازان اعصاب وروان تاحدقابل توجهی حالشون خوب بشه؟!مسیولین عزیز.جنگ به ماکاری نکرده!شمامسئولین مارودیوونه کردید!مشکل اصلی جانبازان پوله پوول!!!مسکن واقعی...نه تشریفاتی!باوام های ناچیز۸۵میلیونی که نمیشه خونه خرید!شمااین وامهاروببرید.به جانبازان خونه بدید!!!دارودرمان هم تشریفاتیه!بنیادوبیمه براخودشون قانون نوشتن...مجلس...قانون و...میگه هزینه های درمان رایگان!بنیادوبیمه میگن این دارونمیشه!این داروبرای پدرومادرشهدا!این داروبرای همسران شهدا!این دارو برای جانبازان۷۹%!این داروبرای رئیس بنیاد!این این این..........!!!!!!!جانبازان بطورسمبلیک دارومیگیرندو...!خودروکه...!هزینه های سرسام آورزندگی جانیازان رودچارپی تی اس دی کرده!نه ترکش وموج و...!!!به معیشت جانبازان توجه واقعی ورسیدکی کنید!فکرکنیدآقازاده ای اختلاس کرده!ماکه دستمون به اون بالابالاهانمیرسه!ودردهاوگفتنی هازیاد!اماکوگوش شنواو....................!!!!!!!!!!و...
متاسفانه!بعضی ازمسئولین...جانبازان رومتهم به فروش دارومیکنن!اولاکه داروی خودشونه.دوست دارن بریزن دور.بفروشن.ببخشندویا...!دومامسئولین خجالت بکشندکه چراجانبازبایدداروشوکه برای درمان شه بفروشه!!!ودرنهایت بریدببینیدوبپرسیدکه آقای جانبازچرادارومیفروشی؟!حقوق ومعیشت جانبازان باماهیانه حداکثر۲میلیون آیابرای شمامسئولین خجالت آورنیست؟!شماخودتون بااین مبلغ میتونیدزندگی کنید؟! اجاره خونه همه حقوق رو می بلعه!دیگه هزینه های جانبی بماند(آب برق گاز و...)...!جای شرمندگی داره که تعدادی ازجانبازان رو ببرن اداره اطلاعات وامنیت کرج!که چرادارو...............و...!!!!!!!!!!
خجالت براي اداره اي که جانباز را براي فروختن داروي خودش بازخواست کند .....
خجالت ...
اینهـــــــم اتل متل دیگری است این آقایان خودشون رازدندبراه حسن جولی حسن جولی یک اصطلاح که آخــرهمه بی توجهی هامیشه حسن جولی بقرآن اینهاهمه اش مانورتبلیغاتی اگردولت روحانی چهارسال دیگرمیماندآنوقت بشمامیگفتم داروفروشی یعنی چه حـــالازودیکم تحمل بفرمائیدتامردان جنگ رادرنهایت شرمندگی ببینید
باسلام وخسته نباشیدلطف کنیدحداقل آدرس روانپزشکی یادفاترمشاوره جانبازان رادراین سایت به نمایش بگذاریدتابلکه قشرجانبازان اعصاب وروان ازاین مکانهامطلع بشونندتاخانواده بتوانندازاین امکاناتی که شمامی گوییداستفاده کنندبرای مثال ماکه ساکن جنوب شرق تهران هستیم بتوانیم جهت درمان وجلوگیری ازپیشرفت امراض دوران اسارت ومجروحیت پدرم استفاده کنیم آقای مجتهدچرادردفاتربنیادیک دفترچه برای راهنمائی خدمات وامتیازاتی که مسولیین بنیادفقط حرفش رامیزنندچاپ نمی کنندوبه خانواده آسیب دیده ازجنگ نمیدهنداکثرایثارگران اطلاع ندارنندکه چکاربایدبکنندبنده اززحمات شماتشکرمیکنم این کارراانجام بدهیدآمارتمام جانبازان وآزادگان وشهداورزمندگان راشماداریدفرزنده آزاده وجانبازشماره تماس تهران خداوندخیرتان بدهد
پایش سلامت وویزیت در منزل واردوی فرهنگی تفریحی و...شوخی میکنید اقا!
پدر جانباز اعصاب و روان نداشتید نمی دونید سیخ فرو کردن تو بدنتون، شکوندن گلدون تو سرتون یعنی چی؟!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi