شناسه خبر : 50702
یکشنبه 07 آذر 1395 , 11:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سردار انصاری خبر داد

حضور 4هزار بانوی جانباز درکشور

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در کشور ما به دلیل اختلالات روانی ناشی از جنگ، ۴۱ هزار جانباز اعصاب و روان تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند که ۶ هزار و ۵۲۳ نفر از این عزیزان سالمند و ۴ هزار و ۳۸ نفر نیز از خانم‌ها هستند.

سردار محسن انصاری، قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در سومین کنگره بین‌المللی اضطراب با اشاره به آمار جانبازان اعصاب و روان در کشور گفت: در کشور ما به دلیل اختلالات روانی ناشی از جنگ، 41 هزار جانباز اعصاب و روان تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند که 6 هزار و 523 نفر از این عزیزان سالمند (بالای 60 سال) و 4 هزار و 38 نفر نیز از خانم‌ها هستند. به غیر از مسائل مرتبط با جنگ، بیماران زیادی نیز به دلیل حوادث و تصادفات دچار اختلال استرسی پس از ضایعه روانی(PTSD) می‌شوند که این بخش نیز باید مورد توجه دستگاه‌های دیگر قرار بگیرند.

سردار انصاری با بیان اینکه جانبازان اعصاب و روان بدون هیچ چشم‌داشتی سلامتی خود را برای دفاع از انقلاب فدا کردند افزود: این عزیزان در جامعه ما مورد احترام هستند و مردم ما قدردان فداکاری‌های آنان بوده و نگاه بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز تنها معطوف به خود این عزیزان نیست و خانواده و همسران آن‌ها نیز مورد توجه بنیاد هستند، زیرا خانواده این عزیزان بیش از خانواده سایر جانبازان در معرض آسیب‌های جسمی و روحی هستند.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران اقدامات یازده‌گانه‌ای را برای پیشگیری و درمان جانبازان اعصاب و روان انجام داده است، افزود: «برگزاری کنگره‌ها، سخنرانی‌ها و کارگاه‌های آموزشی»، «تحت پوشش قرار دادن جانبازان در بیمه‌های همگانی و تکمیلی جهت مجانی شدن هزینه‌های درمانی آنان»، «بستری شدن جانبازان اعصاب و روان در 10 بیمارستان تخصصی اعصاب و روان بنیاد شهید و امور ایثارگران با یک هزار تخت» و «راه‌اندازی 90 مرکز مشاوره و مددکاری از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران» بخشی از این اقدامات هستند.

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: از دیگر اقدامات بنیاد در خصوص جانبازان اعصاب و روان می‌توان به «برگزاری کلاس‌های آموزشی تاب‌آوری، ارتباط زوجین و آشنایی با بیماری‌های روانی برای بیش از 70 هزار همسر و فرزند جانبازان اعصاب و روان»، «تهیه و توزیع کتابچه‌های آموزشی برای جانبازان»، «پایش سلامت مداوم جانبازان اعصاب و روان در منازل توسط پزشکان»، «تهیه رایگان داروهای تخصصی این عزیزان» و «برگزاری اردوهای فرهنگی، تفریحی و درمانی برای این جانبازان» اشاره کرد. همچنین مدیریت این اقدامات زیر نظر اداره کل «بهداشت روانی» تعریف شده است.

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi