شناسه خبر : 50726
سه شنبه 09 آذر 1395 , 10:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نگرانی اصلاح طلبان از تکرار سرنوشت کلینتون و هاشمی برای روحانی

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت:آقای روحانی در حقوق‌های نجومی نشان داد ضعیف است و متوجه حساسیت مردم نیست و ممکن است به سرنوشت هاشمی و کلینتون در انتخابات دچار شود.

فاش نیوز-فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت:آقای روحانی در حقوق‌های نجومی نشان داد ضعیف است و متوجه حساسیت مردم نیست و ممکن است به سرنوشت هاشمی و کلینتون در انتخابات دچار شود.
ابراهیم اصغرزاده در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: مردم دیگر آمادگی بر آمدن جریان غیراعتدالی را ندارند ولی به هر حال کسی نمی‌تواند آینده سیاست را پیش‌بینی کند.

وی متذکر شد:همان‌طور که در آمریکا این پیش‌بینی صورت نگرفت، امکان دارد در ایران هم با برهم خوردن برجام و مشکلاتی که ممکن است پیش روی اجرای آن شکل بگیرد، منجر به شکل‌گیری یک جریان تند وغیراعتدالی شود و من این موضوع را غیرقابل تحقق نمی‌دانم.
اصغر زاده افزود: دولت آقای روحانی دارای ضعف‌هایی است چرا که او تمام تخم‌ مرغ‌هایش را در سبد برجام چیده است،بنابر این وقتی آقای روحانی تمرکز خود را برروی برجام گذاشت یک اشتباه تاکتیکی کرد زیرا سیاست خارجی ادامه سیاست داخلی است.
عضو شورای شهر اول (منحله) تهران در پاسخ به این سؤال که "در مقوله فیش‌های حقوقی هجمه‌های زیادی به دولت یازدهم شد، عملکرد رئیس‌جمهور در این بخش را چطور ارزیابی می‌کنید؟"اظهار داشت: آقای روحانی درباره حقوق‌های نجومی به خوبی نشان داد که ضعیف است و اصلا متوجه نیست که لایه‌های پایین جامعه چه حساسیتی به آن دارند، ایشان به این موضوع توجه نکرد که حقوق‌های نجومی تا چه اندازه می‌تواند آبروی دولت را در اینده ببرد.
اصغرزاده خاطرنشان کرد:آقای روحانی در سال اینده مجبور به دفاع از وضع موجود است، وضع موجودی که خودش رئیس‌ جمهورش بوده است.بنابر این اگر سطح مشارکت در سال 96 پایین باشد ایشان در یک میدان بی‌رقیب قرار می گیرد ویا امکان دارد در مقابل یک کاندیدای غیرکاریزماتیک راست هم شکست بخورد.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد:همه چیز بستگی به آن دارد که در این چند ماه باقی‌ مانده تا انتخابات سال اینده، آقای روحانی برنامه های خود را به‌ گونه‌ای تنظیم کند که توجه از مسئله برجام به موضوع آزادی‌های فرهنگی، اجتماعی و توسعه اقتصادی در برنامه‌های او برای دولت دوم متمرکزشود و به این شیوه از تله ناکارآمد کردن برجام بگریزد.
وی که دولت را رحم اجاره‌ای اصلاح‌طلبان خوانده بود، اظهار داشت: روحانی در سال 92 شعارهای اصلاح‌طلبانه داد اما در دولتش آنها را کنار گذاشت، حقوق‌ شهروندی هم به کناری گذاشته و فراموش شد. اتفاقات و بی‌توجهی‌های دیگری هم شد که دولت آقای روحانی در مقابل خود را به ندیدن زد.

به گفته این اصلاح طلب آقای روحانی در سال آینده نمی‌تواند همان شعارها را تکرار کند چرا که جامعه آن را باور نمی‌کند، بنابراین در چند ماه باقی‌مانده باید به این موضوع توجه کند که قرار است چه شعارهایی را مطرح کند.
وی ادامه داد:برخی درصدد هستند آقای روحانی را  نجات‌بخش  جریان اصلاحات نشان دهند و اینگونه القا کنند که در صورت عدم حمایت از او جریان اصلاح‌طلبی محو خواهد شد. یعنی با القای ترس به بدنه جریان اصلاحات به دنبال کسب آرای این جریان هستند اما ایا این روش صحیح است؟

اصغرزاده در پاسخ این سؤال تصریح کرد:سیاه‌نمایی از رقیب و ترساندن هواداران از سرنوشت سیاسی در صورت رای نیاوردن کاندیدای مورد نظر اقدام اشتباهی است که در انتخابات اخیر آمریکا هم  اتفاق افتاد و در انتخابات ایران هم شاید  همین رویه را شاهد  خواهیم بود.

اصغر زاده در توجیه استدلال خود اظهار داشت:در ذات دموکراسی‌ها، رای ندادن به یک رقیب نهفته رای منفی است و بر اساس این رویه رای منفی خانم کلینتون در آمریکا کار دست او داد.در این راستا در سال 84 هم رای منفی آقای هاشمی کار دست او و حامیان شان داد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi