شناسه خبر : 50743
شنبه 13 آذر 1395 , 14:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چند پیشنهادِ ایثارگری برای گنجاندن در برنامه ششم

ما از نمایندگان محترم مجلس در برنامه ششم به صورت جامع و کلی خواستار ارتقای سطح خدمات به کلیه جانبازان و رزمندگان هستیم و به صورت موردی بندهای ذیل را جهت تصویب در برنامه ششم پیشنهاد می دهیم.

مهدی - من در میان شما باشم یا نباشم... نگذارید رزمندگان دفاع مقدس در پیچ و خم روزمره فراموش شوند. امام خمینی(ره).

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم. احتراما به استحضار می رساند با گذشت حدود 35 سال از شروع جنگ تحمیلی و باگذشت نزدیک به بیست‌وهفت سال از پایان جنگ تحمیلی عراق، بخش بزرگی از جامعه ایثارگران هنوز به جایگاه و حق‌وحقوق حداقلی خود دست نیافته‌اند؛

درحالی‌که بیشتر آن‌ها از دوران میان‌سالی عبور کرده و فرصت چندانی برای دستیابی آنان به جایگاه شایسته مجاهدان باقی نمانده است.

زمانی که که خیلی ها از رفتن به جنگ فراری بودند و اسم جبهه را که می شنیدند لکنت زبان می گرفتند، وقتی خیلی ها برای نرفتن به جبهه و جنگ هزار و یک دلیل می آوردند، وقتی که خیلی ها رفتن به جنگ را به دیگران حواله می کردند، زمانی که خیلی ها به خاطر فرار از جنگ، زن و بچه شان را بهانه می کردند، خلاصه زمانی که خیلی ها از موقعیت جنگ برای ارتقاء تحصیلی و چند برابر شدن ثروت شان سوء استفاده می کردند، این رزمندگان و ایثارگران بودند که برای رفتن به جبهه اشک می ریختند و التماس می کردند.

همان موقع این ایثارگران بودند که برای حضور درخط مقدم از همدیگر سبقت می گرفتند و از این همه درد و رنج هدف و افتخارشان این بود که برای انقلاب و استقرار یک نظام اسلامی مبارزه می کنند، خلاصه نتیجه همین فداکاری ها و مقاومت های همین جانبازان و ایثارگران بوده که نظام جمهوری اسلامی به ثمر رسید. آن‌هایی که هشت سال با افتخارجنگیدند، امروز در غبار زمان و سختی‌های زندگی نباید فراموش شوند!. هر چند گروه زیادی از رزمندگان جنگ از فیض شهادت و جانبازی بی‌نصیب ماندند ولی تأثیرات پس از جنگ هنوز در روح و جسم آنان باقی مانده است.

سؤال این جاست مگر زمانی که درجبهه بودیم و با جانمان از کشور دفاع می کردیم برای گرفتن درصد رفته بودیم؟

چرا مارا با درصد طبقه بندی می کنید؟ زیر 25 درصد یا بالای 25درصد!

امروزه ایثارگران و خانواده معظم آنان بدون هیچگونه پشتوانه مادی و معنوی در دریایی از مشکلات و گرفتاریهای فرهنگی، اجتماعی و معیشتی رها شده اند. ما از نمایندگان محترم مجلس در برنامه ششم به صورت جامع و کلی خواستار ارتقای سطح خدمات به کلیه جانبازان و رزمندگان هستیم و به صورت موردی بندهای ذیل را جهت تصویب در برنامه ششم پیشنهاد می دهیم.

۱- اصلاح ساختارکمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران.

2- حذف جمله 25 درصد و بالاتردر قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران وتعمیم وتسری خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران به جانبازان زیر 25درصد. البته با رعایت میزان درصد دربرخورداری از میزان خدمات.

3- سند راهبردی خدمات‌رسانی به رزمندگان که در هیئت وزیران در جلسه 14/4/1394مصوب شده است. آیین نامه های اجرایی آن در اسرع نوشته شده و اجرایی گرددو تصویب قوانینی جامع وکارساز برای رزمندگان که ماهها وسالها درجبهه بوده اند را ازجهت معیشتی ورفاهی پوشش بدهد.

4-معافیت سربازی و سهمیه دانشگاه فرزندان کلیه جانبازان به صورت پررنگ در برنامه ششم گنجانده شود و این موضوع بار مالی نیز دربر ندارد.

5-کارت شناسایی ایثارگری برای کلیه جانبازان و رزمندگان صادر گردد.

6-با گذشت 4 سال از تصویب قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، هنوز اکثر آیین نامه های اجرایی آن نوشته نشده است. ترتیبی اتخاذ فرمایید در برنامه ششم بنیاد شهید موظف شود تا در مدت دو یا سه ماه، آیین نامه های مربوطه را آماده نماید تا قوانین برنامه ششم مصوب مجلس اجرایی شود.

7 - به همسران جانبازان که در مراقبت از آنها زحمات زیادی را متقبل می شوند و از خیلی از خواسته های خود چشم پوشی کرده اند چه شاغل و غیر شاغل امتیازاتی در قانون پیش بینی گردد (سنوات ارفاقی بازنشستگی حق پرستاری و حق همیاری و...).

8- پس از بازنشستگی ایثارگران، با رعایت شرایط عمومی استخدام، یکی از فرزندان آنها در آن دستگاه استخدام گردد.

9- تمام مصوبات نمایندگان محترم مجلس در 28 اردیبهشت 95در برنامه ششم گنجانده شود.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام

...

شما در میان ما باش و باز هم از این وعده های خوب بنویس ؟!

رویا در بخواب رفتن خوب است ؟!

اگر بشود چی میشود ؟!

اگر .

...

نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi