شناسه خبر : 50751
یکشنبه 14 آذر 1395 , 12:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

از پیگیری حقوق قانونی خود ناامید نشوید

از پیگیری حقوق قانونی و مسلم خود نا امید نشوید چرا که بسیاری از این حقوق تثبیت شده است و با پیگیری محقق می شود.

س- من یک جانباز ٧٠درصد هستم و به دستور یکى از مدیران مجتمع تجارى کوثر متعلق به بنیاد شهید مورد ضرب وشتم  شدید قرار گرفتم که گزارش نیروى انتظامى از این اتفاق را دارم و مدت ٧ ماه از آن می گذرد. متأسفانه علاوه بر اینکه بنیاد شهید تاکنون هیچ اقدامى برای برخورد با متخلف نکرده است بلکه به لطف رئیس محترم مجتمع کوثر فرد متخلف ارتقاء پست هم گرفته است،چه باید گرد؟
ج - شما می توانید همراه مدارک و مستندات در دادگاه طرح شکایت کنید. ضمنا" مدارک خود را برای شورای عالی انجمن جانبازان, سایتهای فاش نیوز, شهدای ایران و کانال ایثارگران برای پیگیری  و تنویر افکار عمومی ارسال کنید

 

س- شما به سئوال کنندگان راه و چاره را نشان می دهید و مخاطب میره بنیاد میگه حقمو میخوام میگن کی میگه تو حق داری میگن از آقای...  پرسیدیم گفتن حق داریم . میدونین در جواب دادن چقدر به شما توهین می کنند بنیادی ها . می گویند آقای...  برای خودش خیال بافی می کند . از طرفی دیوان و کمیسیون ماده شانزده هم از بنیاد طرفداری می کنند و احکام بدرد بخوری صادر نمی کنند و همه را سرگردان و بلا تکلیف از این اداره به اون اداره با هزینه هایی که متحمل می کردند شاید که از محالات است  ده درصد این بندگان خدا به نتیجه مطلوب برسند . جناب آقای  ...  به فکر چاره ای باشید که بنیاد و دستگاهها از قانون حساب برده و به آن تمکین کنند.
ج- چند نکته را متذکر می شویم :
۱- بسیاری از دوستان در پیگیری ها به نتایج مطلوب می رسند, به ویژه در نهادهایی که مدیران و کارکنان آن مسوولیت پذیر هستند.
۲- همیشه آرا دیوان و کمیسیون علیه ایثارگران نبوده, در بسیاری موارد ایثارگران با همین آرا به حقوق خود رسیده اند, لیکن  ما از کمیسیون که برای دفاع از حقوق ایثارگران تاسیس شده انتظار داریم با بهره گیری از تمام ظرفیت های قانونی و اشراف بر قوانین و بدون ملاحظات بودجه ای و مستقل از بنیاد به وظیفه خود عمل کند.
 ۳- در جلساتی که با اعضای شورای عالی جانبازان با ریاست بنیاد, قایم مقام بنیاد و معاونین و مدیران این نهاد داریم بر اغلب حقوق ایثارگران اذعان دارند.
۴- اگر منطق و استدلال قانونی وجود داشته باشد نیاز به توهین نیست. توهین به من و دیگری, پاسخ ایثار گری که مراجعه کرده نیست و او را قانع نمی کند بلکه او به حماقت و نادانی این افراد مریض بیشتر پی می برد. ضمنا دوستان اگر این افراد مریض را معرفی کنند راه درمان آن را می دانیم.
 ۵- از پیگیری حقوق قانونی ومسلم خود نا امید نشوید, بسیاری از این حقوق تثبیت شده باپیگیری افرادی چون شما محقق شده است.

 

 

س - احتراما پیرو مرقومه قبلی بنده فرزند شهید و جانباز هستم 12 سال پست مدیریتی داشتم به لحاظ مسائل سیاسی تغییر پست الزامی و اجباری بدون هر نوع رای دادند حال 200 هزار حقوقم کم شده از پست همطرازی خودداری و کتبا اعلام کردند به جانبازان فاقد قدرت بدنی شامل است ایا به استناد این آرا برابر تبصره 3 ماده 9 بدون ملاحظه بایستی پست همطراز جهت کاهش حقوق اعمال شود یا باید جانباز عدم توانایی کار باشی؟ از لطف شما به جامعه ایثارگران سپاسگزارم.
ج- رسیدگی به شکایت شما جزو صلاحیت کمیسیون ماده 16 است و تا قبل از رسیدگی این کمیسیون شعب دیوان نمی توانند به موضوع پست همطراز ورود پیدا کنند.  کاهش دریافتی شما خلاف قانون بوده و باید اعاده شود ، علاوه بر آن موضوع پست همطراز منحصر به کسانی که توانایی انجام کار تمام وقت را ندارند نیست و شامل همه جانبازان می شود. بر این موضوع هم قانون و استفساریه تصریح دارند و هم نظریه معاونت حقوقی ریس جمهور.  
از طریق کمیسیون ماده 16 حق خود را پیگیری کنید.

 

 

س - اینجانب جانباز:15درصدودارای33ماه سابقه حضوردرجبهه که دررابطه بادرصدجانبازی مشکل دارم خواهشمندم اگرمیشودکمک کنیدتا مشکلم حل شود
2سال پیش آمدم خدمتتون برای حل مشکلم به خدا از همان موقع تا به امروزهیچ نتیجه ایی نگرفته ام خواهشمندم کمکم کنید تابه حقی که ازمن گرفته اند برسم .
باسلام اگه خودتون میتونی کمکم کن یا بگذارتوکانال اگه کسی هست راهنمایی   کند.

ج – تعیین درصد و تجدید نظر در آن از اختیارات قانونی کمیسیون پزشکی بنیاد است که فقط می توان امیدوار بود که پزشکان عضو آن با رعایت انصاف و عدالت و برابر آیین نامه اجرایی تعیین درصد نسبت به صدور رای  کمیسیون اقدام کنند و از دخالت سفارش ها و توصیه و . . . خودداری کنند. ولی به خواسته خودتان پیامتان در کانال قرار می گیرد.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi