شناسه خبر : 50755
شنبه 13 آذر 1395 , 11:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ایمان بیاورید به خدای موسی

بار اولی که جناب روحانی، بر صندلی ریاست بر قوه اجرا تکیه زد، شاید فکر همه چیز را می‌کردند الا آنکه مهم‌ترین دستاورد دولت اعتدال، اثبات مضاعف بدعهدی سران جلاد کاخ سفید باشد!

بار اولی که جناب روحانی، بر صندلی ریاست بر قوه اجرا تکیه زد، شاید فکر همه چیز را می‌کردند الا آنکه مهم‌ترین دستاورد دولت اعتدال، اثبات مضاعف بدعهدی سران جلاد کاخ سفید باشد!

«وطن امروز» در یادداشتی به قلم «حسین قدیانی» نوشت:

ضرر کردند آنهایی که عصر پنجشنبه، بهشت‌زهرا نبودند! نزدیک یک‌ساعت، باران برای آمدن، ناز کرد و آخرش اما همین که نماز مغرب و عشا تمام شد، بغض آسمان هم باز شد! «السلام علینا و علی عبادالله الصالحین»! از «عباد صالح خدا» یکی هم «مرتضای آوینی» بود که چند وجب آن‌ورتر، جمله معروفش را روی سنگ ‌مزارش نوشته بودند؛ «هنر آن است که بمیری، پیش از آنکه بمیرانندت و مبدأ و منشأ حیات، آنانند که چنین مرده‌اند».

دقایقی پیش از آن نماز بارانی، سر مزار «شهیدان دستواره» با خود می‌اندیشیدم که مگر ممکن است خداوند منان، هوای این همه خون ابنای آدم را نداشته باشد؟! پریشب اما دشمن کنگره‌نشین، در آن‌سوی اقیانوس اطلس، حکم به تمدید تحریم‌ها داد! رونمایی از یک دریا دشمنی دوباره! دریای جنگ! دریای فتنه! دریای تحریم! دریای ترور! عصای معجزه ما اما، ایمان ما به همان «خدای موسی» است! و این است که هر از چندگاه، خلف شایسته روح‌الله «داستان موسی» را برای‌مان می‌خوانند! 8 سال جنگ تحمیلی، کم از آن دریای پیش روی موسی و اصحابش نداشت اما آنکه ایمان به خدا داشته باشد، حماسه اروند را می‌آفریند! و عبور می‌کند از آب! با وجود دریایی از تحریم، غنی‌سازی 20 درصد، تنها به یک رویا می‌مانست لیکن شهریاری شهید، اینگونه نبود که پیش رو دریا را ببیند و پشت سر فرعون تحریم را، اما خدای بالای سر را غفلت کند از تماشا! از فرعون، همان فرعون عصر موسی، بیش از یک جنازه نمانده که به قول قرآن، آن هم برای «عبرت فرزندان آدم» است لیکن «خدای موسی» هنوز هم پرستش می‌شود! و هنوز هم هست! و همیشه خواهد بود!

این همان خدای داستان موسی است که این روزها، حضرت آقا مرتب برای‌مان تعریف می‌کنند! بله خب! توافق با کدخدا نقض شد، ولی توافق با خدا، یعنی توافق با همان ذات مقدس که موسی و اصحابش را از دریا عبور داد! کدامیک برای توافق، شایسته‌ترند؟! کدخدا یا خدا؟! «کدخدای تقریبا هیچ» یا «خدای همه چیز»؟! «کدخدای فرعون» یا «خدای موسی»؟!

القصه! بار اولی که جناب روحانی، بر صندلی ریاست بر قوه اجرا تکیه زد، شاید فکر همه چیز را می‌کردند الا آنکه مهم‌ترین دستاورد دولت اعتدال، اثبات مضاعف بدعهدی سران جلاد کاخ سفید باشد! و این هم راستش، کار همان «خدای موسی» است! جماعت مدعی، کم بزک کردند «شیطان بزرگ» را؟! کم تیتر زدند «صبح بدون تحریم»؟! مع‌الاسف، برای بزک چهره پلید اوباما و جان‌کری و کلینتون و... دریایی لوازم آرایش، فقط در صفحه نخست روزنامه‌های زنجیره‌ای مصرف کردند؛ «پایان تحریم‌ها»! یعنی چه اما این «پایان تحریم‌ها»؟! یعنی به خوشی و میمنت و سلامت، شیطان هم متاثر از چند دور مذاکره که ما بلد بودیم و قبلی‌ها نه، آدم شد و تحریم‌ هم رفت پی کارش! آری! «پایان تحریم‌ها» اسم رمز پایان «مرگ بر آمریکا» بود؛ «آمریکایی که تحریم را برداشت، دیگر چرا مرگش را بخواهیم؟!» فی‌الحال خنده‌ام گرفته اساسی! آیا برای خدایی که موسی را از دریا عبور داد، کاری داشت عبور دادن انقلاب از دریای مشتی بزک و دوزک که خرج صورت ابلیس کرده بودند؟!

رسما کشتند خودشان را تا ثابت کنند آمریکا، همین کدخدای نازنینی است که ما می‌گوییم، نه آمریکای «مرگ بر آمریکا»ی شما ملت انقلابی! در این راه حتی، وعده سیب و گلابی هم دادند! خب نتیجه؟! نتیجه اینکه اگر حتی آمریکا را تنها و تنها محدود کنیم به آمریکای مذاکرات منتهی به برجام و چشم بر آن ‌همه دشمنی قدیمی و تاریخی آمریکا با ملت سلحشور ایران ببندیم، چاره‌ای نداریم الا آنکه «مرگ بر آمریکا» را حق مسلم خود بدانیم!

خواسته یا ناخواسته، سیاست خارجه دولت اعتدال، تبدیل شد به مهر تاییدی محکم بر این سخن رهبر انقلاب که «من به مذاکره با آمریکایی‌ها خوش‌بین نیستم»! قطعا هدف جماعت، مهر تایید زدن بر این پند حکیمانه نبود لیکن «خدای موسی» کارش را بلد است! عدل در همان دوره‌ای که بنا بود آمریکا را برای ما بزک کنند، آمریکا به وضوح بیشتر، آن روی بدخوی خود را نشان داد!

حالا بفرمایند تحویل بگیرند کدخدایی را که مدعی بودند اگر با او ببندیم، مذاکره بهتر جلو می‌رود و تحریم‌ها لغو می‌شود! این همان کدخداست! و همان فرعون زمان موسی است! عوض نشده! توافق با فرعون، دشمنی او را بیشتر می‌کند؛ کمتر نمی‌کند! داریم می‌بینیم دیگر! برجام البته، هم «نقض» شد و هم «نقص» داشت!

برجام، توافقی بود که از سوی مردمان دستگاه دیپلماسی دولت اعتدال و ناظر بر تنها هدفش یعنی «لغو همه تحریم‌ها»، «ناقص» تنظیم شد و شگفتا! دشمن حتی «ناقض» همین هم شد! پس روحانی و لاریجانی و جلیلی و ظریف ندارد! آمریکا اساسا آدم‌بشو نیست! پیش چنین دیو بدکاره بی‌عهدی، آری! «انشای انقلابی» خواندن، صدشرف دارد به «املای گلابی» نوشتن!

آهای آقایِ! باغ، گلابی خودش را داد! و تحریم، تمدید شد! و شما، ناخواسته مبدل شدید به یک «مهر تایید محکم» پای این سخن حکیمانه که «من به  مذاکره با آمریکایی‌ها خوش‌بین نیستم»! این هم عبور از دریای بزک! آن هم در عصر پسافرجام! از فرعون، جنازه‌ای بیش باقی نمانده! ایمان بیاورید به خدای موسی... به خدای عصر پنجشنبه... به خدای بهشت‌زهرا... و به خدای خون دستواره‌ها!

اینستاگرام

...

باید ببینیم که خودشان را قهرمان ملی خواندند ؟!

تکلیف چه می شود ؟!

و مدالها و پاداش هایی که گرفتند ؟!

از این کشکی که سابیدند ؟!

...



فضای احساساتی موافق و مخالف اجازه نمی‌دهد که بررسی عاقلانه و واقع‌بینانه‌ای از برجام در منظر مردم قرار بگیرد. عده‌ای کلا به دنبال تلخ کردن کام مردم هستند که اثبات کنند شما تا بحال غلط می‌کردید و با ساده‌لوحی تصور می کنند که اگر مردم را از سیاست‌های نظام مأیوس کنند، مردم هلهله‌کنان به سمت آنان باز می‌گردند و با رأی قاطع خود مثلا آقای جلیلی و یا آقای قالیباف که هر روز به هر بهانه ای برجام و دستاوردهای دولت کنونی را مورد تاخت و تاز خود قرار می دهند، را به ریاست جمهوری خود برمی‌گزینند! درحالیکه مردم دیگر به این نتیجه می‌رسند که از همه باید مأیوس شد و دیگر با این وضعیت راه به جایی نخواهیم برد.

واقعیت برجام این است که اولا برجام فقط میان ایران و امریکا نیست بلکه میان ایران و پنج بعلاوه یک می‌باشد. پس بدعهدی و خوش‌عهدی یک طرف به کل برجام تسری نمی‌یابد. دوم اینکه تحریم‌ها و گشایش‌های مربوط به برجام صفر و صدی نیست، در برخی موارد مهم مانند فروش نفت، حق کشتیرانی، مبادلات بین‌المللی پولی، سرمایه‌گذاری‌های کشورهای مختلف بزرگ و... برجام موفق به کار خود ادامه می‌دهد، گرچه با مشکلات و کارشکنی‌هایی مواجه است، اما در مواردی دچار رفع تدریجی و سخت تحریم‌ها و موانع است. دوستان فراموش کرده‌اند که برجام حل مشکلات میان ما و قدرت‌های جهانی نبود بلکه گره‌گشایی بخشی بود که گلوی مار را گرفته و رها نمی‌نمود.


دوستان دلواپس قدرت تصور می‌کنند که ما در یک شرایط مساوی پای میز نشستیم، درحالیکه تیم مذاکره‌کننده به سختی باید ذره ذره از حقوق این ملت را از دهان شش ابرقدرت جهانی بیرون می‌کشید که مبانی ما و آنها در مقابل هم تعریف شده است، نه اینکه آنها بگویند چهارتا سانترفیوژ کم کنید ما هم می‌شویم مثل کشور برادر و دوست شما!

...

عزت و غرور ملتی را :

به دلاری فروختیم که نگرفتیم ؟!

و به عهد نامه ای که استقلال و امنیتمان را تعطیل کردیم .

و دین و وطنمان را در جنگ قرار دادیم ؟!

و سرافکنده مان کرد .

و نوشته ای بدی که راه گریز نداریم ؟!

و صنعت و تجارت و فرهنگ خودمان را به خطر انداختیم .

و البته نشانه آن : دلار گرانتر شد ؟!

و احترام منطقه ای را هم از دست دادیم ؟!

و مردم خودمان را هم به مشقت و به خطر انداختیم ؟!

می خواستم بگویم آینده نگر باشیم ؟!

ولی حال و آینده را با هم ضرر کردیم ؟!

کتاب بخوانید .

و از عهد نامه های پیشین عبرت بگیرید .

...



...

اگر برجام نبودالان همه ی دلواپسا مثل گذشته(درزمان احمدی نژاد ) سکوت میکردن و به چپاول اموال مردم توسط خودشون یا آقازاده هاشون مشغول بودن...
اون موقع حرفای رهبری رو جوری برداشت میکردن ک انگار همه چی خوبه و از همه چیز راضین ن مثل الان ک میشینن تفسیر میکنن...
و_دیگر_هیچ...
البته حرفاتون واضح نبودمنظورتون ازدلواپسااگه دولت تدبیروامیدبودهمین الانش هم دارن چپاول میکنن
نه عزیزم منظور ایشان از دلواپسان همان اقای حسنیان کوچک زاده و جلیلی است اره پسرم دنبال جیبهای پر میگردی یا توصیه نامه های میلیلارد دلاری ادرسش توی دولت تدبیر و امید نیست میشود از ان مرد کوچک پرسید
سلام ، دوستان آمریکا سرشان را بر دیوار محالات فشار میدهید؟
دوست گرامی میدانیم حق تعالی هنگامی که موسی کلیم و هارون عزیز را نزد فرعون کافر ظالم فرستاد فرمود: با او سخن به نرمی گویید. این لطف خدای متعال با کسی که دعوی خدایی کرده است پس لطف با کسی که از میان جان و دل خدمت تو کرده چگونه است؟
حلم و لطف حق تعالی با کسی که انا ربکم الاعلی گوید اینست حال لطف او با کسی که سبحان ربی الاعلی گوید چگونه باشد؟
رهبر عزیزمان ابتدا فرمود هنگام مذاکره با شیطان بزرگ به نرمی و دقت سخن بگویند اما پس از تکرار عهد شکنی و استکبار و دشمنی و تهدید زیر میز و روی میز میبایست در دریای خشم و قهر الهی و مسلمانان غرق شوند.
مدرکی از حضرت امام جعفر صادق (ع) موجود است که سیاستمداران آمریکا در این یک مورد خاص در مقابل شیعیان ایرانی نیکبخت هستند زیرا امام معصوم (ع) فرمود : داشتن دشمن خردمند و خدا پرست از نیکبختی است. لذا سیاستمداران در ابتدا باید بدانند که چه نیکبختی در جهان دارند و بیشتر از این جسور و گستاخ نشوند که امامان معصوم (ع) معارف و سیاستهای مبارزه با دشمن را به مسلمانان آموخته است.
احسنت ودرود بر تو جانباز شیمیایی چقدر حکیمانه گفتی

...

بنظرم سردار محسن رضایی عزیز :

بهترین گزینه برای گفتگوی برجام بود .

که غفلت شد و باید هزینه سنگینی بپردازیم .

زیرا گفتگو و صلح و عهد نامه ای هوشیارانه خوب است .

ولی نه با ساده نگران و کوته بینان .

بنظرم باز هم دیر نشده :

همه قبلی برکنار شوند :

و سردار قاسم سلیمانی عزیز ( که وقت این کار را ندارند ) .

و سردار محسن رضایی عزیز ؛ برجام را گفتگو و مدیریت کنند .

اگر برجام با این نوشته های بد :

تصحیح نشود ؛ بسیار زیاد مصیبت بار است ؟!

...


...

شاید سوال پیش بیاید چرا سردار محسن رضایی عزیز را انتخاب کردم .

۱- ایشان از موافقان برجام بود و در انتخابات ریاست جمهوری به جلیلی عزیز می گفت در گفتگو باید امتیاز بدهیم .

یعنی گروه اصلاح طلبان را راضی می کند .

و در اصولگران هم که محبوبیت دارند و موافق ایشان هستند .

۲- ایشان بسیار باهوش هستند و کلاه سرشان نمی رود و از منافع ایران بخوبی دفاع می کنند . و رمز و راز استکبار را بخوبی می شناسند .

...

سلام ، تجربه نشان داده افراد دارای سابقه نظامی گری هیچ اقبالی برای ریاست جمهوری ندارند فقط میتوانند تنور انتخابات را گرم کنند. البته افراد نظامی نمیتوانند وارد امور سیاسی شوند لذا پیشنهاد میکنیم به کسی فکر کنید که ابتدا دارای تقوای واقعی باشد بقیه موارد خودبخود پیشرفت میکنند.
ان اکرمکم عندالله اتقیکم هنگامی که بهترین نزد حق تعالی با تقواترین است بنابراین نزد بندگان خدا نیز باید همینطور باشد در غیر اینصورت اگر رییس جمهور تقوا نداشته باشد هیچ مزیتی در کشور اسلامی و شیعه ایران ندارد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi