شناسه خبر : 50761
شنبه 13 آذر 1395 , 13:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نگرش غلط، عامل فساد!

ما در سی و اندی سال، تمام توجه خود را به فرد سالم معطوف نموده‌ایم و این افراد سالم که هر کدام قیمتی داشته‌اند، خود را کمی گران‌تر یا ارزان‌تر فروخته‌اند.

فرستنده جانباز شیمیایی 1- سیستم سالم
شما وقتی به بانک مراجعه می‌نمایید و قصد واریز پول به یک حساب خاص دارید، چکار می‌کنید؟
آیا دنبال فردی می‌گردید که آدم خوبی باشد و با ایمان و امین و مطمئن؟
یا این‌که بدون تحقیق به یکی از صندوق‌ها مراجعه نموده و صندوق‌دار زن باشد یا مرد، با حجاب یا بدون حجاب، پیر یا جوان، سبیل داشته باشد یا ریش به اندازه کف دست، خندان باشد یا در حال ذکر دعای ابوحمزه و... پول را به او می‌دهید و یک کاغذ کوچک ماشین شده از او می‌گیرد بدون امضاء سه شاهد؟
مسلماً قسمت دوم صحیح است.
یعنی شما اصلاً به صندوق‌دار کاری ندارید، بلکه به بانک مورد نظر توجه دارید.
این یعنی چه و چه موضوعی را مشخص می‌کند؟
این موضوع به ما می‌گوید سیستم باید درست باشد و در سیستمِ درست، اصلاً فرد مهم نیست.
مهم نیست شما ارمنی باشید یا یهودی یا سنی و یا شیعه؟
مهم نیست نماز شب می‌خوانید و مهر را داغ کرده بر روی پیشانی گذاشته‌اید و یا نه یقه‌باز هستید و سبیل‌هایتان وارد دهانتان می‌شود!
مهم این است که در وقت اداری در یک سیستم سالم و بدون نقص و در چهار چوب مقررات یک مجموعه مورد اطمینان مشغول فعالیت هستید!
وقتی بر روی صندلی انتظار نشسته‌اید و خانمی خوش صدا شماره‌ی در دست شما را می‌خواند و شماره صندوقی که باید به آن مراجعه کنید، اصلاً به چهره و حرکات آن صندوق‌دار نگاه هم نمی‌کنید و پول خود را به هر اندازه تحویل داده و یک کاغذ کوچک دریافت نموده و چه بسا که همان کاغذ را در اولین سطل اشغال می‌اندازید؛ چرا؟
چون آن فرد برای شما مهم نیست و حتی آن رسید نیز برای‌تان مهم نیست؛ چرا؟
چون شما به سیستم بانک‌داری آن بانک مورد نظرتان اطمینان دارید!
پس مهم سیستم است؛ سیستم باید درست باشد!
در یک سیستم سالم، فرد ناسالم هم به‌مرور درست می‌شود و یا مجبور به ترک سیستم می‌گردد.
در یک سیستم معیوب، فردِ نماز شب‌خوان، غار علی‌صدر را به سالی کمتر از یک میلیون تومان کرایه می‌دهد!
در یک سیستم سالم، کاری نداریم که کارمند آن مجموعه، در زمان استراحتش، کنسرت گوگوش را تماشا کرده و یا در هیأت مسجد سیدها، آش نذری خورده، بلکه به سیستم اطمینان داریم!
پس تاکید می‌کنم سیستم سالم؛ سیستم درست؛ سیستم دارای چهار چوب!

و ما در سی و اندی سال، تمام توجه خود را به فرد سالم معطوف نموده‌ایم و این افراد سالم که هر کدام قیمتی داشته‌اند، خود را کمی گران‌تر یا ارزان‌تر فروخته‌اند.
در سیستم معیوب، سرداری زمین‌های شهر را بین چند نفر که سابقه درخشان حتی آزادگی و جانبازی داشته‌اند تقسیم می‌نماید تا در سال آینده به کاخ گلستان برود و آن یکی هم حقوق‌های نجومی را از سفره حلال و زلال، ارث انقلابی پدر خود می‌داند و یک رئیس‌جمهور انقلابی نیز از بیت‌المال، دانشگاه ایرانیان خود را تاسیس می‌کند!

 اما در یک سیستم سالم، آن بت پرستی که سرپایی ادرار می‌کند و در حمام هم نمی‌گوید: «غسل جنابت به‌جا می‌آورم قربتاً الی‌الله» هنگامی که دوستش از موقعیت او کوچک‌ترین سوءاستفاده‌ای می‌کند، با گریه از رسانه ملی نه میلی خود، از مردم عذر خواهی می‌کند و سریعاً فرد متخلف توبیخ و جبران خسارت می‌شود و از «یاشار سلطانی» که شاید در آنجا معروف به «اوزاکی نیو یاشار» باشد، تشکر و قدردانی می‌شود!

پس بیاید توجه خود را معطوف به سیستم کنیم!
بیاید دست در دست هم داده و با بازنگری قوانین و مقررات، سیستم پاک و سالم و کارآمد و درستی را پایه‌گذاری کنیم.
هیچ اشکالی ندارد؛ می‌توانیم حتی در قانون‌اساسی بازنگری و رأی مجدد اصلاحات را از ریشه انجام دهیم.
بذر نفاق و دو دستگی و دشمنی را ممنوع کنیم و بذر امید و سازندگی و توسعه و پیشرفت را در سیستم پاک و کارآمد و سالم پایه‌ریزی کنیم.
و یادمان بماند فردگرایی در کشورهای توسعه یافته مردود است...
می شود در یک سیستم سالم دیندار واقعی هم باشیم.

سایت کشکول

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
برادر بزرگوار با اجازه شما عنوان مقاله خوبتان را تغییر بهتره تغییر دهم به "عامل فساد نگرش غلط دارد" اگرچه نگرش غلط هم خود بانی فساد است ولی این اشخاص ناسالم هستند که با افکار مریض خود موجبات فساد را فراهم میاورند مقاله شما بسیار تامل برانگیر است ولی باید این واقعیت را پذیرفت که در کشورهای جهان سوم متاسفانه حاکمان و مسولان کشوری بجای خدمت کردن به مردمی که آنها را انتخاب کرده اند حس برتری داشته و مردم را در برابر خود مدیون میدانند نمیدانم اگه این همه چپاول و عدم مدیریت نبود اونوقت حتما همچون دوران باستان مردم را در قربانگاه قربانی میکردند اگرچه این اتفاق به طریق دیگری دارد اتفاق می افتد از طرفی مشکل صد درصد متوجه حاکمان هم نمیشود چون حاکمان از دل این مردم به حکومت میرسند پس ذات و سرشت مردم ناپاک شده و الا اگر مردم پاک باشند هرگز مسولان آنها چنین برخوردی با مردمشان نمیکردند آنهم مسولانی که در حکم امین مردم هستند.
ایرج عزیز شما گلید وممنون از پیشنهادتان موفق باشید
شما سرور و بزرگ مایید جسارت بنده رو ببخشید برادر شیمیایی 1 و مقاله شما واقعا یکی از مقاله های خوب این سایت میباشد که از سوی مسولان جای بحث و آسیب شناسی دارد تا بدونیم واقعا چه اتفاقی افتاده که خادمان مردم همه را وامدار به خود میدانند و چرا با این فکر غلط باز مسولان ما توان اداره کشور را ندارند مردم بیش از توان و صبرشون به مسولان وقت دادند که شایستگی خودشون رو در اداره کشور نشان بدهند ولی روز بروز شاهد افول مدیریت کشوری و متعاقبا سخت شدن شرایط زندگی مردم هستیم و مسولان کشوری بجای قبول اشتباهات خود مدام بدنبال مقصری خارج از مرزهای ما میگردند تا ناکارآمدی خودرا توجیح کنند مثلا چند ماه پیش آقای ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در صدا و سیما فرمودند که آمریکا نمیخواهد اقتصاد ما رونق بگیرد! ولی نگفتند که دولت چه برنامه راهبردی و جامعی برای شکوفایی اقتصاد کشور دارند که آمریکا مانع از ادامه این نقشه اقتصادی میشود و این فقط بخش کوچکی از مدیریت اشتباه کشوریست که بدون هزینه و صرف وقت و استفاده از قابلتهای داخلی در یک کلام مقصر را معرفی و خودرا مبرا و مردم را برای مدتی قانع میکنند که موانع خارجی باعث این همه مشکلات داخلیست در صورتی که مقام معظم رهبری در صفر تیرماه ۹۴ خود به استان خراسان شمالی مدیران و مسولان کشوری را از اعتراف به مدیریت کشورهای غربی برحزر داشته بودند و تأکید کردند که مسولان ما هم مدیریت داشته باشند و توان خودرا بالا ببرند تا بتوانند با شیطنتهای دیگران مقابله کنند.
ریشه های فرهنگی و باورها صدها سال طول می کشد تا اصلاح شود.
حق با شماست عزیز ولی من این تغییر نگرش را بیشتر برای حاکمانمان خواسته ام که بقول دوست عزیز مان ایرج اصلا فکر نمیکنند از همین مردمند وبه این مردم مدیونند از طرفی خودمان هم با پذیرش ظلم اقایان وسکوت در مورد نگرش غلط مدیریت مسئولان به نوعی همدست انها شده ایم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi