شناسه خبر : 50779
دوشنبه 15 آذر 1395 , 10:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نخستین نشست مطبوعاتی شورای عالی انجمن های جانبازان برگزار شد

شورای عالی انجمن های جانبازان در نخستین نشست مطبوعاتی در سالجاری دستاوردهای 110 روز فعالیت خود را تشزیح کرد.

فاش نیوز - شورای عالی انجمن های جانبازان در نخستین نشست مطبوعاتی در سال جاری دستاوردهای 110 روز فعالیت خود را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، در این نشست که حسین اسرافیلی رئیس شورای عالی انجمن های جانبازان، یوسف مجتهد معاون حقوقی، امیر عقیقی سخنگوی شورا حضور داشتند دستاوردهای 110 روزه آن تشریح شد.

 حسین اسرافیلی رئیس شورا در این نشست با اشاره به نحوه شکل گیری آن یادآور شد::شورای عالی انجمن های جانبازان از سه انجمن جانبازان نخاعی، خانه نورایرانیان بصیر(نابینایان)، انجمن  راست قامتان (قطع عضو) تشکیل شده و در وزارت کشور به عنوان یک تشکل صنفی به ثبت رسیده است.

رئیس شورای عالی انجمن های جانبازان خاطرنشان کرد: از زمان شکل گیری این شورا تاکنون 27 جلسه برگزار شده است و بررسی اصلاحیه قانون جامع ایثارگران، نشست با مسئولان قوه قضائیه، وزارت کشور، نمایندگان مجلس و بنیاد شهید و امور ایثارگران از جمله این نشست ها بوده است.

اسرافیلی تشکیل کارگروه های بهداشت و درمان، امورفرهنگی و رسانه، تربیت بدنی آموزش، مسکن و مناسب سازی معابر، قوانین و مقررات مجلس را مورد اشاره قرار داد و افزود: نحوه حمایت از ایثارگران و مسائل بیمه در این کارگروه ها بررسی و دسته بندی و راهکارهای مورد نیاز به مسئولان ذیربط ارائه می شود.

یوسف مجتهد معاون حقوقی شورای عالی انجمن های جانبازان نیز در ادامه این نشست هدف از تشکیل شورا را پیگیری مسائل معیشتی، رفاهی و حقوقی جانبازان عنوان کرد و افزود: پیش از تشکیل شورا، پیگیری  مطالبات به صورت پراکنده از سوی تشکل ها و گروه های مختلف در جریان بود که خواسته و طرح های مختلفی را مطرح می کردند که بعضا باعث آشفتگی و تغییراتی در قوانین می شد، اما دوستان در صدد بر امدند که مسائل را سروسامان بدهند و  شورای عالی  تشکیل شد.

وی اظهار داشت: ما باید یک تعامل مستمر با دولت، مجلس، قوه قضائیه و نیروهای مسلح داشته باشیم و در این راستا از همان ابتدای تشکیل شورا، ارتباطاتی با مسئولان برقرار شد.

 مجتهد با اشاره به اینکه تاکنون فقط 15درصد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اجرایی شده است متذکر شد: متاسفانه اصلاح این قانون بدون اطلاع جامعه ایثارگری از سال گذشته در بنیاد شهید آغاز و با توجه به دیدگاه هایی که به آنها القاء شده بود، اصلاحیه ای با محدودیت منابع و حذف تسهیلات به کمیسیون اجتماعی دولت ارائه شد.

وی به ارسال نسخه اصلاحیه قانون جامع ایثارگران از سوی شورای عالی انجمن های جانبازان به دولت و مجلس در روزهای اخیراشاره کرد و گفت: بدون حضور نمایندگان ایثارگران تصویب هیج اصلاحبه ای در مورد قانون جامع ایثارگران را نمی پذیریم.

امیر عقیقی سخنگوی شورا  نیز در این نشست اظهار داشت: ما به عنوان یک تریبون بزرگ جامعه ایثارگری و در راستای تعمیق و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت و عمل می کنیم.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم قدمی را در جهت رفع مشکلات جامعه ایثارگری برداریم خوشحال خواهیم شد و به دنبال کمک به بنیاد شهید برای دستیابی به اهداف ان هستیم.

عقیقی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم دوستان ما در بنیاد شهید به این باور برسند که ما برای تقابل با آن ها نیامده ایم بلکه برای کمک آن ها آمده ایم.

مشروح این گزارش متعاقباً منتشر می شود.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
درمورد کدام مطالبات صحبت می کنید بند از جانبازان حالت اشتغال هستم از سال 88 تا سال94 تمام جانبازان حالت اشتغال معوقه دارن چون از اون سال بنیاد 70درصد حقوقها را پرداخت کرده حکم که توسط بسیج صادر شد بنیاد 80درصد شو پرداخت کرد الباقی جانبازان طلبکارهستن من نمیدونم اقای ریس چطور معوقات حساب کرده که اکثر دریافت کردن ودرمورد هدیه ایثار از سال 74 مردم انتظار می کشن تا کی باید پرداخت شود خدا میدونه بند در سال 62 مجروح شدم از روز اول هم حمام 40درصد بودم تا سال 72 که میگن قانون پرداخت نداشتیم از اون بعد هم که معلومه چطوری پرداخت کردن حالا ما که در سال 62 جانباز شدیم پاداش کی باید بگی یم

...

با سلام و خسته نباشید .

بیمه رزمندگان و جانبازان زیر ۲۵% بالاخص ۵% را قطع کردید ؟!

و از حوزه ایثارگری بنیاد حذف کردید ؟!

و بدون حقوق و بدون معیشت و بدون درمان و بدون دوچرخه و فقیر و درمانده رها کردید ؟!

بپاس قدردانی از خودتان :

مدال مخصوص از جنس طلای ۲۴ عیار ۱۰۰۰۰۰ بهار بگردن خودتان آویزان کنید ؟!

و یک تشویق نامه با عنوان قهرمان ملی با حقوق نجومی برای خودتان

تقدیم کنید .

حق با شما بود :

فرهنگ جبهه و ایثار و شهادت تمام شد ؟!

اکنون وقت کار و تلاش برای بچه های جبهه و جنگ است ؟!

و وقت چسبیدن دو دستی به پست و مقام و ثروت اندوزی ؟!

مبارک است .

این رزمنده ستیزی .

...


...

اکنون وقت کار و تلاش برای بچه های جبهه و جنگ است :

اینجا معنی ندارد ؟!

باید می نوشتم :

اکنون ...

هیچی ...

جرات دارند دیگران بنویسند ؟!

این عزیزان که آدمهایی خوبند چرا باید جور ظالمان را بکشند ؟!

...

بالاخص بهروز ساقی عزیز که گل سرسبد فرهنگ ایثار و شهادت است .

و مهربان .

و شجاعترین مردم .

اگه بدونید چه خنده مهربونی داره ؟!

هلو .

...

به نام خدا با سلام واحترام وخداقوت/ از اینکه متوجه شدم تشکیلاتی خودجوش وغیر دولتی برای پیگیری امور ایثارگران ایجاد شده بسیار خرسند شدم / ولی لطفا برای رضای خدا در باره رزمنده ها نیز که هیچ متولی ندارن هم پیگیری کنید بخدا تقصیر ما نبوده که ترکش نخوردیم/ البته بنده هم ترکش خوردم هم شیمیایی شدم ولی الحمدلله سوابق و برگه ای ندارم. همینکه قانون جامع رو کامل اجرا کنند ما خدا را شکر میکنیم و شما را دعا/ اگر کار یهم از دست بنده ساخته است در خدمتم/ یا علی التماس دعا
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi