شناسه خبر : 50786
دوشنبه 15 آذر 1395 , 10:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تغییرات بودجه بنیاد شهید طی ۴ سال در دولت یازدهم/جدول

اولین لایحه بودجه پیشنهادی دولت یازدهم مربوط به سال ۹۳ و آخرین آن مربوط به سال ۹۶ است که روز گذشته تقدیم مجلس شد. سهم بنیاد شهید و امور ایثارگران در این چهار سال از بودجه دولت یازدهم تغییراتی داشته است.

اولین لایحه بودجه پیشنهادی دولت یازدهم مربوط به سال 93 بود که در نخستین سال آغاز به کار دولت یعنی سال 92 تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و آخرین لایحه بودجه پیشنهادی دولت یازدهم نیز مربوط به سال 96 است که روز گذشته یعنی 14 آذرماه، توسط حجت الاسلام روحانی رئیس جمهوری تقدیم مجلس شد. براساس کلیات لایحه دولت، منابع بودجه کل کشور 1084هزار میلیارد تومان تعیین شده است. در متن این لایحه پیشنهادی بودجه مطرح شده برای بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌نسبت سال گذشته افزایش داشته است.

بودجه جاری بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 95 به‌میزان 9هزار و 233 میلیارد تومان بوده است که این میزان برای بودجه جاری سال آینده 10هزار و 800 میلیارد تومان پیشنهاد شده است، در واقع بودجه جاری پیشنهادی دولت برای بنیاد شهید در سال 96 به‌نسبت سال 95، هزار و 567 میلیارد تومان افزایش داشته است.

دولت 7هزار و 354 میلیارد تومان را برای حقوق و مزایا و 3هزار و 445 میلیارد تومان را برای سایر هزینه‌ها در نظر گرفته است. بودجه در نظر گرفته شده برای بخش عمرانی در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز 40 میلیارد تومان پیشنهاد شده است.

به این ترتیب مجموع بودجه پیشنهادی دولت برای بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال 96 در واقع 10هزار و 840 میلیارد تومان است.

بودجه مصوب بنیاد شهید در سال گذشته 9هزار و 233 میلیارد تومان، در سال 94 نیز 8هزار میلیارد تومان و بودجه مصوب بنیاد شهید در سال 93 نیز 6هزار میلیارد تومان بوده است، به این ترتیب پیشنهاد دولت برای بنیاد شهید نسبت به مبلغ مصوب سال گذشته یعنی سال 95 بیش از یک‌هزار میلیارد تومان است. این مبلغ به‌نسبت بودجه مصوب برای بنیاد در دو سال گذشته یعنی در سال 94 بیش از 2هزار میلیارد تومان و به‌نسبت سه سال گذشته یعنی در سال 93 بیش از 4هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

بودجه مصوب سال 93 دولت یازدهم برای بنیاد شهید بودجه مصوب سال 94 دولت یازدهم برای بنیاد شهید بودجه مصوب سال 95 دولت یازدهم برای بنیاد شهید بودجه پیشنهادی سال 96 دولت یازدهم برای بنیاد شهید
6 هزار میلیارد تومان 8 هزار میلیارد تومان 9 هزار میلیارد تومان 10 هزار میلیارد تومان

 

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi