شناسه خبر : 50790
پنجشنبه 25 آذر 1395 , 15:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش مشروح از کنفرانس مطبوعاتی مسئولان شورای عالی انجمن های جانبازان

اصلاح قانون جامع بدون حضور ایثارگران را نمی پذیریم

معاون حقوقی شورای عالی انجمن های جانبازان گفت: بدون حضور نمایندگان ایثارگران، تصویب هیج اصلاحیه ای در مورد قانون جامع ایثارگران را نمی پذیریم.

فاش نیوز- معاون حقوقی شورای عالی انجمن های جانبازان گفت: بدون حضور نمایندگان ایثارگران، تصویب هیج اصلاحیه ای در مورد قانون جامع ایثارگران را نمی پذیریم.

به گزارش فاش نیوز، یوسف مجتهد روز یکشنبه در نخستین نشست مطبوعاتی در تبیین فعالیت های حقوقی شورای عالی انجمن های جانبازان خاطرنشان کرد: در زمینه مسائل و مشکلات جانبازان قبلا پیگیری ها به صورت تشکل ها و گروه های مختلف در جریان بود که خواسته و طرح های مختلفی را مطرح می کردند و بعضا باعث آشفتگی و تغییراتی در قوانین می شد، اما دوستان در ادامه کار در صدد بر آمدند که مسائل را به صورت کلی سروسامان بدهند واین شورا تشکیل شد.

وی گفت: عدالت، سلامت،سرعت و سهولت در ارائه خدمات شعارهای اصلی این شورا به شمار می رود، بنا بر این باید شیوه ها و روش ها را در اعطای خدمت به جامعه هدف اصلاح کنیم.

معاون حقوقی شورای عالی انجمن های جانبازان هدف از تشکیل شورا را سهولت در ارائه خدمات معیشتی، رفاهی وحقوقی به جانبازان اعلام کرد و افزود: فناوری های جدید این اقتضا را دارد که به سمت سهولت در ارائه خدمات به جامعه هدف برویم اما متاسفانه برخی از مسئولان به گرایش به این سمت و سو علاقه ای ندارند.

وی با اشاره به سوء مدیریت ها در ارائه خدمات به جانبازان و ایثارگران اظهار داشت: در این راستا ما باید تعامل مستمر با دولت، مجلس، قوه قضائیه و نیروهای مسلح داشته باشیم و از همان ابتدای تشکیل شورا، ارتباطاتی با مسئولان کلان کشور برقرارشد.

 مجتهد گفت: ما در سه حوزه قانون، تصویب و اجرا در کشور مشکلاتی داریم و در حوزه اجرا مشکلات ما جدی تر از سایر حوزه ها است و به طور مثال قانون جامع فقط 15درصد اجرایی شده است.

مجتهد برداشت سوء از قوانین را یکی از مشکلات عمده در ارائه خدمات به ایثارگران به شمار آورد و گفت: متاسفانه هیچ کدام از مواد قانونی مرتبط با قانون جامع تاکنون به طور جدی اجرا نشده است.

وی با اشاره به طولانی بودن پروسه رسیدگی به مطالبات ایثارگران در حوزه های اجرایی متذکر شد: تدبیر درستی در اجرای قوانین در حوزه ایثارگران وجود ندارد و اعمال سلیقه، توصیه ها و ... باعث می شود که قانون به حاشیه برود و اغلب زیر پا گذاشته شود.

مجتهد ادامه داد: ما تلاش می کنیم با یک تشکیلات هدف دار، اجرای صحیح و درست قانون را عملی و دنبال کنیم.

وی با اشاره به پایان زمان اجرای قانون جامع در دی ماه سال جاری افزود: متاسفانه تهیه اصلاحیه قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از سال گذشته بدون اطلاع جامعه ایثارگری در بنیاد شهید آغاز و با توجه به دیدگاه هایی که به آن ها القاء شده است، آن را با محدودیت منابع و حذف تسهیلات به کمیسیون اجتماعی دولت ارائه و تحت عنوان لایحه ای از سوی دولت به مجلس قلمداد می کنند.

مجتهد اضافه کرد: در دهه اخیر که کشور با موج اختلاس های میلیاردی و حقوق های نجومی مواجه شده است، تامین هزینه های درمان جانبازان و والدین شهدا، به حاشیه رانده شده است و با مشکلات عدیده ای روبرو شده ایم و خدای ناکرده این موضوع احساس می شود که مسئولان در قوانین حمایتی یک مقدارغفلت دارند، بنابراین، برآن شدیم که به صورت یک تشکیلات هدف دار موضوع حمایت از ایثارگران را به طور جدی دنبال کنیم.

مجتهد در این راستا به ارسال اصلاحیه قانون جامع ایثارگران از سوی شورای عالی انجمن های جانبازان به دولت و مجلس در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: بدون حضور نمایندگان ایثارگران تصویب هیج اصلاحبه ای در مورد قانون جامع ایثارگران را نمی پذیریم.

وی اضافه کرد: متاسفانه به دلیل اینکه برخی از مدیرانی که در راس کار قرار می گیرند به وظایف خود نا اشنا هستند، ضعف هایی در اجرا به وجود آمده است و این بی انگیزگی در حوزه فعالیت های بنیاد به طور جدی مشاهده می شود.

مجتهد افزود: ما راهکارهایی برای رفع مشکلات جانبازان و ایثارگران به مسئولان ذیربط کشوری ارائه کردیم؛ اما در روند اجرایی مشکلات فراولانی داریم و این ضعف نشان دهنده این است که اراده قوی برای اصلاح امور وجود ندارد و این موضوع باعث نارضایتی های فراوانی در جامعه ایثارگران شده است.

وی با انتقاد از رویه نیروهای مسلح در ارتباط با مسائل ایثارگران متذکر شد: متاسفانه قوانین در این حوزه به خوبی اجرا نمی شود و وقتی موضوع را به آن ها منتقل می کنیم اظهار بی اطلاعی می کنند.

وی با اشاره به قوانین حمایتی در حوزه جانبازان و ایثارگران تاکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران طبق قانون در سه بخش موظف شده است که از ایثارگران و جانیازان حمایت کند اما متاسفانه این موضوع به خوبی رعایت نمی شود.

معاون حقوقی شورای عالی انجمن های جانبازان از دور زدن قانون از سوی برخی از دستگاه های دولتی انتقاد کرد و افزود: متاسفانه این موضوع باعث شده است که جسارت اجرا نشدن قانون از سوی سایر دستگاه ها افزایش یابد.

وی تصریح کرد: هدف این شورا این است که انسجامی را در ارتباط با مطالبات جانبازان در سراسر کشور ایجاد و با حضور نمایندگان مجلس و دولت مشکلات را برطرف کند.

مجتهد با اشاره به اینکه شورای عالی انجمن های جانبازان به دنبال تقابل نیست بلکه ارائه کمک های کارشناسی را دنبال می کند یادآور شد: ما به دنبال این هستیم که ابتدا رویه ها را در کشور اصلاح کنیم و بدنبال مخفی کاری نیستیم بلکه دنبال شفافیت هستیم و اصلاح قوانین و رویه ها هدف اصلی ما است.

معاون حقوقی شورای عالی جانبازان تاکید کرد: متاسفانه دستگاه های اجرایی به دنبال این هستند که از بار مالی اجرای قوانین حوزه ایثارگران شانه خالی کنند و در برخی از موارد در پاسخ به اعتراض افراد به آن ها می گویند بروید شکایت کنید چرا که این کار سال ها به طول می انجامد.

در این نشست خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس در خصوص حمایت های حقوقی از جامعه هدف سوال کرد که معاون حقوقی شورا در پاسخ اظهار داشت: در ماده 58 قانون جامع ایثارگران تصریح شده است که قوه قضائیه ساز و کار مناسب ان را پیش بینی کند.

وی ادامه داد: ما حتی در مشاوره های قضایی مشکلات فراوانی برای ایثارگران داریم و در نشست هایی که با مسئولان دیوان عدالت اداری و قوه قضائیه داشتیم آن ها حضور یک نماینده ایثارگر را درارتباط با موضوعات اداری و حقوقی را پذیرفته اند.

خبرنگار ایرنا نیز در ادامه این نشست از تفاوت دیدگاه ها بین شورای عالی انجمن های جانبازان و بنیاد شهید سوال کرد که در پاسخ به آن مجتهد اظهار داشت: ما آمادگی پاسخگویی به برخی از ابهامات موجود در زمینه مسائل مرتبط با جانبازان و بیان استدلال های خود را داریم و پیشنهاد می کنیم برای روشن شدن افکار عمومی در این زمینه میزگردهایی تشکیل شود.

وی با بیان اینکه اصلاحیه قانون جامع ایثارگران به نمایندگان مجلس و مسئولان ذیربط ارسال شده است تصریح کرد: متاسفانه در این مورد بنیاد شهید و امور ایثارگران مخفی کاری می کند و در حالی که پیش از این 45جلسه در این مورد برگزار کرده بود اما ما از کم و کیف ان بی اطلاع بودیم و بعد از مطلع شدن از موضوع اصلاحیه ای درقالب 50 ماده و تبصره تهیه کردیم.

مجتهد یادآور شد: در خصوص نسخه اصلاح شده قانون جامع ایثارگران حتی معاونت های بنیاد در جریان امر قرار نداشتند و معاون حقوقی آن نیز اظهار بی اطلاعی می کرد.

معاون حقوقی شورا یادآور شد: علاوه بر ان در ارتباط با اصلاحیه قانون جامع ایثارگران جلسات مشترکی را با مسولان بنیاد شهید برگزار و نظرات آن ها را لحاظ کردیم.

مجتهد اظهار داشت: متاسفانه پیش از این آقایان در بنیاد شهید حتی در موضوع شهادت مدافعین حرم ابهامات و شبهاتی را مطرح و معتقد بودند اگر فرد بازنشسته ای شهید شود فقط دو گروه به بازنشستگی اش اضافه شود و منابع آن هم هر سال باید پیش بینی و به صندوق واریز شود در حالی که انگیزه رزمندگان مدافع حرم مادی نیست بلکه الهی است ولی نباید خانواده آن ها در عسر و حرج قرار بگیرند.

در پایان این نشست خبرنگاری از روند اختلاس در بانک دی سوال کرد که مجتهد پاسخ داد: متاسفانه به لحاظ قانونی نمی توانیم در این مورد صحبت کنیم و ناچار هستیم اطلاعات خود را به مجلس ارائه دهیم.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
تارزمندگان را جز ایثارگران حساب نکنن آن قانون قانون نیست
آقای محتهد عزیز در دفاعیات خود از همه ایثارگران یاد کنید تا در بین ایثارگران تفرقه نیفتد و ضمنا سعی نشو د طوری قلمداد شود که تشکل چانباران خانواده شهدا را قبول ندارند بلکه همه این ایثارگران مظلومند و باید هرکس که توان دارد ار همه شان دفاع کند تا به حق و حقوق خود برسند
متاسفاته. آقای شهیدی هم یک نازی می کند.چه اشکالی داشت .این عزیزان هم دعوت می کردن نظرات شوراهای جانباز ان که عملادردورنج می کشند ومثل شما بااسکورت زندگی نمی کند.دولت بایستی این لایحه را مجمع تشخیص بعدازچندین سال لفت دادن تصویب کرد باشورای اجتماعی جانبازان که الحق نمایندگان واقعی ما جانبازان هستند مشورت ونظرخواعی نماید
سلام اقای مجتهد بنیاد فقط مسول تمدید برنامه شده وباگذشت یکسال نتوانسته اصلاحیه تهیه نماید. لطفا شورا هم چندسال باحقوق ما زیر 25درصدها بازی نکند که عمری باقی نمانده .
این اصلاح قانون نیست بلکه کاهش و حذف بندهای قانون جامع هست!!! بطوریکه سهمیه هییت علمی به 10 درصد سهمیه هم به 80 درصد اخرین فرد بذیرفته شده و به 20 درصد در برخی از موارد ماده 70 کاهش میابد تصویب این اصلاحات نه تنها چیزی به ایثارگران اضافه نمیکند بلکه از انها نیز کم میکند!لطقا اطلاع رسانی کنید
تا زمانیکه به جانبازان 25 تا 49درصد ارزشی قایل نشوند ظلم محسوب میشود جطور باید به جانباز 70درصد ماشین بدهند ولی به جانباز40درصد یک دوچرخه هم نئهند

...

حضور ایثارگران که باعث حذف بچه های جبهه و جنگ از بنیاد میشود ؟!

باید حضور رزمندگان دفاع مقدس رسمی بشود .

که رزمندگان و جانبازان بالاخص ۵% بتوانند حقوق و معیشت و دارو و درمان بگیرند .

و گرنه ایثارگران عزیز در بنیاد شهید امکانات معیشتی دارند .

...
باسلام وخسته نباشيد مسايل خوبي آقامجتهد مطرح كردن.ولي خدا كنه مسايل رزمنده ها جنگ تحميلي وجانبازان زير 15هم طراحي شده باشد انشااله!
با سلام
با تشکر از مدافعان حقوق ایثارگران با در برنامه ششم توسعه شاغلین ایثارگر با مدرک تحصیلی کارشناسی از مزایای بند الف ماده 103 خدمات اداری استفده نمایند وتا 35 سال بتوانند ادمه خدمت نمایند
با سلام
برادران عزیز جانباز یعنی کسی تیر یا ترکش خورده باشه پس کلمه درصد برای جانباز معنی نداره مگر ترکش خوردن دست فرده که چجوری ترکش بخورده تا درصذ بالا بگیر این قانون از اول غلط بده و همچنان غلط ادمه داره میوه فروش جانباز با تکاور گشتی سناسایی جانباز امتیازشون رو فقط درصد تعین میکنه بنظر من این کاملا اشتباهه.
مگه تو الحاقی 5 همه موارد اموزشی مثل سهمیه کنکور شامل همه درصد ها نمیشد که گفتن چون شورای نگهبان رد کرده فعلا قانون دائمی میکنیم تا در طرح دو فوریتی یا برنامه ششم بگنجانیم همه گفتن خودم رادیم مجلس گوش دادم اقای لاریجانی گفت مفتح گفت کریمی گفت پس چیمرد هست و حرفش
تا الان سهمیه نداشتین یکسال آینده هم نخواهید داشت،ایشالا از سال 97
موفق باشید
خواهش می کنم یکی جواب بده من فرزند جانباز 20% هستم خبراومده می خوان برنامه جامع رو یک سال دیگه تمدیدکنن یعنی الحاقیات 5 رو توبرنامه ششم نمیارن مگه نگفتن بدلیل بارمالی میارن توبرنامه ششم پس چراخبری نیس اقای لاریجانی یادمه چقدرقول داده بودن الحاقیاتو اضافه کنن یعنی فراموش کردن؟
ایثارگر خار چشم بعضی از اقایان شده
الان یعنی به فرزندان جانبازان زیر 25 درصد تو کنکور 97 سهمیه میدن؟
امسال که قطعا نیست،
اگر تصویب بشود انشاله از کنکور 97
نون بازوت رو بخور پسر! تلاش کن و امیدت به خدا باشه
لطفاباگذشت28سال ظلم آنهم فقط درحق مارزمندگان وجانبازان زیر25درصدهاهنوزوقت آن نرسیده تادراخرعمری دست این شیرمردان جنگ 8ساله رابگیریدتابیشترازاین شرمنده زن وبچه نشوند؟اقای مجتهدشماکه حامی مارزمندگان وجانبازان کم درصدهستیدچراازحق قانونی مادربرنامه پنجم وشیشم دفاع نکردیدوباگذشت28سال بازمثل قبل بایدسماق بمکیم چرا؟چرافقطرزمندگان بایدموردتبعیض وبی مهری آشکارمسولین قراربگیرند؟اگرقراربگیرندروچه حسابی آنهم فقطرزمندگان که یک دفترچه بیمه درمانی هم نداردتابروددردخودش راکه ازجنگ رسیده رادرمان کند.....لطفابدادمارزمندگان ازیادهارفته رسیدگی کنیدچون درسن کهنسالی بسرمیبریم وقادربه کارگری نیستیم تابتوانیم امرارمعاش کنیم .یعنی خوردن بیش از20سال انواع قرصهای اعصاب روان شیرراازپادرمی اوردچه رسد.....که انسان باشد....خواهشاسندراهبردی ولایحه خدمات رسانی به رزمندگان را%%%%%%%%%%%%%اجرایی کنیدتااین شیرمردان زاهدان شب وشیران روزهم بعداز30سال جلوزن وبچه هایشان سربلندکنندیعنی شرمندگی کافیست ...رزمندگان همچنان درگیرجنگ دیگرازنوع اعصاب وروان که همه رزمندگان8سال جنگ گرفتارش هستندلطف زودترنسخه رزمندگان رابپیچیدتاازگمراهی درایند...رزمنده دردمندوداوطلب27ماه جنگ مشکانی ودیگررزمندگان روستای مشکان ازدیارسربداران
سلام وخسته نباشید.بچه ها لدفن توی گوگل سرچ کنید اخرین اخبار جانبازان وایثارگران بعدش میبینید که در تاریخ 4آذر 95نمایندگان قضیه رو تموم کردن ودرخصوص قوانین ایثارگران بازهم همون قوانین قبلی رو در برنامه ششم گنجانده اند و فقط ما رو چندماه سر کارگذاشتن .وبازهم جانبازان زیر 25درصد وخانواده هاشون ناکام ماندند.بیخیال بچه ها !بریم به درس ومشقمون برسیم.موفق وپیروز باشین
به اون اقا یاخانمی که میگن ایشالا از سال 97 برای شما تصویب می شه حاضرم شرط ببندم خودت کنکور سهمیه داری
درست میگی اقا محمد خودمون برعلیه خودمون هستیم اگر نداشت تو ای سایت نبود
با سلام...
متاسفانه همیشه بعض رفتار و گفتار عجولانه دوستان جانباز و یا انجمن و ... باعث شده که دولت از این موضوع سوءاستفاده کند و آن کاری را که هم باید انجام می داده را به تعویق انداخته...بگذارید همین قوانینی را که هست را اجرای کامل کنند بعد اصلاح قانون جامع بدون حضور ایثارگران را نپذیرید...
بگذارید همین قوانینی که هست درست اجرا شود تا ببینیم در آینده چه کاری باید انجام داد...
بازم سر جانبازان زیر 25 درصد بی کلاه موند و سهمیه ندان به فرزندان ما لطفا همگی خواهش میکنم همه ی جانبازان زیر 25 درصد به مجلس زنگ بزنن و اعتراض خود را نشان دهند
شاید ساده لوحانه باشد که فکر کنیم بنیاد به نظرات و پیشنهادات ما برای رفع مشکلات و برنامه ریزی صحیح نیاز دارد خودشان به کل مشکلات ایثارگران واقف هستند چون متولی این کار هستند و چنین تشکیلات گسترده ای بعید بنظر میرسه که عاجز از داشتن کارشناس و متخصص در این امر میباشند فقط یک سوال باقی میماند که چرا رسیدگی نمیکنند! اگر توان رسیدگی دارید خب حکومت منابع مالی و اختیار تام به مسولان بنیاد داده است و اگر نمیتوانید با این همه منابع مالی و کارمند رسیدگی کنید میتوانید از روشهای دیگر مثل پرداخت غرامت یا بازخرید ایثارگران استفاده کنید یا با وامهایی که سود کم دارند ایثارگران را حمایت کنید تا از نظر معیشت مشکلاتشان حل شود یا اگر این کارها هم نمیشود برایشان انجام داد نهایتا یک دادگاه نظامی تشکیل داده و بگویید حالا صدام متجاوز و شرق و غرب هم حمایتش میکردن و ۴۵ کشور هم نیرو به عراق اعزام میکردند (از متفقین در جنگ جهانی دوم بیشتر بوده!) خب شماها چرا رفتید که جنگ هشت سال طول بکشه نهایتا نمیرفتید نظام جمهوری اسلامی هم عوض میشد اینقدر کشته و مجروح هم نمیدادیم اختلاسی هم نبود و شماها هم اینقدر دردسر برای خودتون درست نمیکردید که الان اینچنین پرتوقع باشید از جانشینان ائمه و امام زمان!
با سلام محضر دوستان
لطفا هر چه زودتر باید کاری کرد نميدانم چه باید کرد ولی حیف است که این همه خونها ریخته شد ولی مسولين بی تفاوت باشند سهمیه ایثارگران حذف، رزمندگان فراموش، معافیت ساخت و احداث مسکن ایثارگران، تلقي نمودن فرزندان جانبازان 70 درصد همانند فرزندان شاهد. ممنون ميشويم اگر پيگيري کنید. با وجود همه کاستي ایثارگران ادعایی زیادی ندارند
تارزمندگان به حق وحقوقشان نرسددادخواهی ادامه دارد%%%%%%%%%%رزمندگان منتظرلایحه خدمات رسانی درباره رزمندگان هستند/رزمندگان بعدازاتمام جنگ8ساله همچنان درگیرجنگ دیگری ازنوع اعصاب وروان وبدترازان مسولین ضدرزمنده هستند
من فرزند ایثارگر هستم.و پدرم 6 ماه درجبهه بوده.و بعلت عنوان حضور داوطلبانه از مدت جبهه مدرم کسر میشود واین سهمیه 5 درصدی ایثارگران برای کنکور بمن تعلق نگرفت.خواهش میکنم این کمترین حقی هست که به خانواده های ایثارگر داده اید.وخواهش دارم به ماهم تعلق گیرد.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi