شناسه خبر : 50802
سه شنبه 16 آذر 1395 , 10:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ضرورت وحدت بین امت اسلامی

معلم جانباز - با سلام به مناسبت نزدیکی هفته وحدت وولادت پیامبر رحمت (ص)؛ ضرورت وحدت بین امت اسلامی وکلیه مسلمین چه شیعه وچه عزیزان اهل تسنن لذا اتّحاد و همبستگى جامعه اسلامى وزندگى مسالمت آمیز از اهمیّت برخوردار است; متجاوز از 100 آیه قرآن در نکوهش منافقان نازل گردیده و پیامبر اکرم(صلّی الله علیه و آله و سلّم) آنان را مى شناخت، چنانکه در منابع حدیثى و رجالىِ شیعه و اهل سنّت مشهور است که پیامبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) نام منافقان را به خصوص به حذیفه تعلیم داد و از این رو، به او صاحب سرّ گفته مى شد.

در صحیح بخارى این تعبیر براى حذیفه نقل شده است: «صاحب سرّ النّبی(صلّی الله علیه و آله و سلّم) الّذی لا یعلم أحد غیره; صاحب سرّ پیامبر آنچه هیچ کس غیر از او آن را نمى داند».[3] شاید بتوان گفت یکى از مهمترین اهداف این سماحت وبزرگوارى و خوددارى از معرفى این منافقان پیشگیرى از تنش در جامعه اسلامى وآسیب به اتحاد بوده است. این سیره پیامبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) را خاندان وى پس از او دنبال کردند، همانگونه که سکوت پیامبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) در مقابل منافقان نشانه تأیید آنان نبود، خوددارى خاندان وى از مقابله با انحرافات پس از پیامبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) دلیل بر امضاء آن انحرافات نمى باشد. از این رو همانگونه که قرآن و پیامبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) نفاق ومنافقان را نکوهش مى فرمودند و در معرفى حق هیچ کوتاهى نمى فرمودند، خاندان وى نیز در شناساندن حق از باطل ومعرفى فرقه ناجیه از هیچ تلاشى دریغ نداشته اند.

به بیانى دیگر، هیچ یک از دوهدف مقدس اسلامى (اتحاد، وپاسدارى از ارزش ها وحق) را فداى دیگرى نکرده، بلکه از هر یک براى تقویت دیگرى مدد مى طلبند. با توجه به دسیسه دشمنان مسلمین از صهیونیسم جهانی تا ال وهابیت در عرصه جهان اسلام وتشویق وعمق بخشیدن افکار فرق اسلامی وکوبیدن برطبل جنگ فرقه ای لازم است هموطنان ودوست داران مکتب ناب اسلام و آخرین پیامبر رحمت (ص) محکم در برابر دشمنان اسلام پایداری کنند واین مهم مد نظرمان باشد که اشتراک ها ما خیلی بیشتر از اختلافهاست مهم این است که همه ما یک قبله یک کتاب ویک پیامبر داریم ومهمترش در یک کشور زندگی میکنیم وهمه فرق ومذاهب ایرانی به سهم خود شهیدانی تقدیم نظام اسلامی نموده اند وهمه در حفظ نظام شریک هستند لذا جغرافیا مرز استان وشهر وروستا مهم نیست انچه مهم است ما ایرانی هستیم ونیاکان ما در این سرزمین به دنیا امدند ودر این سرزمین مدفدن شده اند پس کاری انجام دهیم که نیرنگ ومکر دشمن به خودشان برگردد. هفته وحدت پیشاپیش خدمت تمام هم وطنهایم تبریک عرض می نمایم

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
سلام ، شبهای ماههای محرم و صفر امسال حال عجیبی داشت. از دهه اول محرم تا اربعین و دهه انتهای ماه صفر در ایام رحلت پیامبر اکرم (ص) و آخرین روز ماه صفر در شهادت حضرت امام رضا (ع) شور و غم و بغضی منحصر بفرد بهمراه داشت. اگر آل سعود خائن راه حرم الهی را بستند اما مسلمانان ضمن اتحاد عظیم اشکهای شوق عبودیت را بر خاک معطر و مطهر حضرت امام حسین سیدالشهدا(ع) نثار کردند اگر نوکران استکبار راه فروع دین را در حج گزاردن مسلمین بستند ، اما مسلمین راه اصول دین و امامت را با توحید الهی را در عرش پیمودند تا دشمن خیانتکار را عامل اتحاد و انسجام مسلمین و سایر ادیان توحیدی قرار دهند. گرچه بسیاری از زائران با مشکلات مالی مواجه بودند اما با حضور جمعیت دهها میلیونی و نذورات کثیر و بیشمار بدون کوچکترین سانحه و حادثه گویی بر بال ملایک انجام شد.

جاودان از شرع پاک مصطفی (ص) می بینم
دین حق مهر علی مرتضی (ع) می بینم
عرش را پیمود راه حق بنام عاشقان
خشک لب در ساغر لاله حیا می بینم
کربلا جلوه مردان خدا می ماند
کربلا غم زده تا روز جزا می بینم
شرح قرآن را حسین (ع) با خون نوشت
جامه کعبه سیه پوش عزا می بینم
شیعه را هرگز نباشد وحشت از روز جزا
تا شفاعت از شهید کربلا می بینم
روز عاشورا قیام بندگی آزادیست
خون بهایش را سر از تن جدا می بینم
از بصر خوناب ناب ارغوانی ریزم
انتظار غایب از پیک صبا می بینم
چون ندارد پیر ما از دشمن بی باک باک
جاودان او را سپهدار ولا می بینم
روز دشمن شد ز قهر لیل گیسویش سیاه
خاک بر سر آتش فتنه بجا می بینم
از لسان غیب و تکبیر اذان قتلگاه
چار سجده هر شب قدر و قضا می بینم
ناطق از محراب و شبهای محرم تا سحر
شب سیه پوش و فلک غرق عزا می بینم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi